Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Technologie informacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie informacyjne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Henryk Karpisz <karpisz@zut.edu.pl>, Robert Mazur <Robert.Mazur@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy zakresu europejskich umiejętności obsługi komputera (ECDL, ICT)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)1
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami1
T-L-3Przetwarzanie tekstu1
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych1
T-L-5Prezentacja danych1
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja1
T-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe24
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział czynny w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach laboratoryjnych CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach.
S-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A-V/1_W01
ma wiedzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych (matematyka, mechanika, fizyka budowli…)
A_1A_W01T1A_W01, T1A_W02C-1T-L-1, T-L-2M-2, M-3, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A-V/1_U10
obsługuje programy komputerowe wspomagające proces projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz systemy koordynujące informację przestrzenną
A_1A_U10T1A_U07, T1A_U08, T1A_U14InzA_U02, InzA_U07C-1T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-7, T-L-2M-2, M-3, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A-V/1_K01
potrzeba permanentnej nauki, umiejętność jej organizacji; samodzielny wybór zagadnień projektowych i ich realizacja
A_1A_K01T1A_K01C-1T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-7, T-L-2M-2, M-3, M-1S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A-V/1_W01
ma wiedzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych (matematyka, mechanika, fizyka budowli…)
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A-V/1_U10
obsługuje programy komputerowe wspomagające proces projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz systemy koordynujące informację przestrzenną
2,0
3,0obsługuje programy komputerowe wspomagające proces projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz systemy koordynujące informację przestrzenną. WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A-V/1_K01
potrzeba permanentnej nauki, umiejętność jej organizacji; samodzielny wybór zagadnień projektowych i ich realizacja
2,0
3,0rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować. WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Prowadzący zajęcia, Autorskie instrukcje programowe prowadzącego zajęcia

Literatura dodatkowa

  1. Oprogramowanie profesjonalne, Pomoc instrukcyjna przedmiotowego oprogamowania profesjonalnego

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)1
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami1
T-L-3Przetwarzanie tekstu1
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych1
T-L-5Prezentacja danych1
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja1
T-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe24
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział czynny w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-V/1_W01ma wiedzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych (matematyka, mechanika, fizyka budowli…)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W01ma wiedzę z wybranych działów nauk ścisłych służącą do rozwiązywania problemów projektowych (matematyka, mechanika, fizyka budowli…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami
Metody nauczaniaM-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach laboratoryjnych CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
M-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-V/1_U10obsługuje programy komputerowe wspomagające proces projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz systemy koordynujące informację przestrzenną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U10obsługuje programy komputerowe wspomagające proces projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz systemy koordynujące informację przestrzenną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)
T-L-3Przetwarzanie tekstu
T-L-5Prezentacja danych
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych
T-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami
Metody nauczaniaM-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach laboratoryjnych CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
M-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0obsługuje programy komputerowe wspomagające proces projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz systemy koordynujące informację przestrzenną. WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-V/1_K01potrzeba permanentnej nauki, umiejętność jej organizacji; samodzielny wybór zagadnień projektowych i ich realizacja
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Wiedza i praktyczna umiejętność wykorzystania technologii informacyjnej
Treści programoweT-L-1Koncepcje technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT)
T-L-3Przetwarzanie tekstu
T-L-5Prezentacja danych
T-L-6Przeglądanie sieci i komunikacja
T-L-4Arkusze kalkulacyjne i bazy danych
T-L-7Komputerowe wspomaganie projektowania wektorowe oraz bitmapowe
T-L-2System operacyjny, obsługa komputera i zarządzanie plikami
Metody nauczaniaM-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach laboratoryjnych CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
M-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi ją organizować. WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0