Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (N2)

Sylabus przedmiotu Zagadnienia kultury plastycznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zagadnienia kultury plastycznej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 18 2,01,00zaliczenie
wykładyW4 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawową wiedzę z zakresu historii i historii architektury, zna podział na epoki stylowe i ramy czasowe trwania danych epok stylowych w historii architektury.
W-2Prace projektowe inspirowane kierunkami sztuk plastycznych XX wieku

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest: - zapoznanie studenta z ewolucją idei estetycznych i artystycznych jakie dokonały się na przestrzeni wieków (od prehistorii do współczesności) w dziedzinie sztuki, - zapoznanie z sylwetkami najznakomitszych twórców reprezentujących poszczególne epoki stylowe, - orientowanie się w historii sztuki jako dyscyplinie naukowej i poznanie chronologii, stylów i kierunków w sztuce, - zapoznanie studenta z dorobkiem społeczności ludzkiej w zakresie sztuki, - nabycie umiejętności przez studenta analizowania dzieł sztuki i wykorzystania poznanego warsztatu artystycznego dla własnej kreacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie w tematykę zajęć. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia: Konstruktywizm1
T-P-22.1. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z fowizmu i kubizmu. 2.2. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z futuryzmu i ekspresjonizmu. Przegląg sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu plastycznego. 2.3. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu geometrycznego. 2.4. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z neoplastycyzmu i Grupy de Stijl. 2.5. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z dadaizmu. 2.6. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z nadrealizmu (surrealizmu). 2.7. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z pop-artu. 2.8. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z optical-artu. 2.9. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z konceptualizmu.10
T-P-33.1. Przegląd sztuki przełomu XX/XXI w. - wybrane zagadnienia ze sztuki ziemi i sztuki ulicy. 3.2. Przegląd sztuki najnowszej przełomu XX/XXI w.: performens, happyning, instalacje itp.3
T-P-44.1. Rywalizacja teorii piękna i teorii brzydoty w sztuce przełomu XX/XXI wieku. 4.2. Twórczość i odtwórczość. Definiowanie kreacji, inspiracji, plagiatu.3
T-P-5Podsumowanie przedmiotu i zaliczenia.1
18
wykłady
T-W-11 Wprowadzenie w tematykę zajęć. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia: Konstruktywizm 11
T-W-22 2.1. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z fowizmu i kubizmu. 2.2. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z futuryzmu i ekspresjonizmu. Przegląg sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu plastycznego. 2.3. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu geometrycznego. 2.4. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z neoplastycyzmu i Grupy de Stijl. 2.5. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z dadaizmu. 2.6. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z nadrealizmu (surrealizmu). 2.7. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z pop-artu. 2.8. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z optical-artu. 2.9. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z konceptualizmu. 106
T-W-33 3.1. Przegląd sztuki przełomu XX/XXI w. - wybrane zagadnienia ze sztuki ziemi i sztuki ulicy. 3.2. Przegląd sztuki najnowszej przełomu XX/XXI w.: performens, happyning, instalacje itp. 31
T-W-44 4.1. Rywalizacja teorii piękna i teorii brzydoty w sztuce przełomu XX/XXI wieku. 4.2. Twórczość i odtwórczość. Definiowanie kreacji, inspiracji, plagiatu. 31
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2modelowanie przestrzenne w 3D31
A-P-3fotomontaż10
A-P-4esej10
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Praca własna21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Główną metodą nauczania jest metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego połączona z metodą aktywizującą związana z dyskusją dydaktyczną związaną z wykładem.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca dokonywana w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: - Ocena podsumowująca dokonywana pod koniec trwania przedmiotu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_CN2-VII/34_W01
zna ewolucję idei estetycznych lącznie z sylwetkami wybranych twórców
A_2A_W16, A_2A_W05T2A_W04InzA2_W03C-1T-P-1, T-P-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_CN2-VII/34_U01
przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, która manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
A_2A_U03, A_2A_U02T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U18InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U07C-1T-P-4M-1S-1, S-2
A_2A_CN2-VII/34_U02
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i plastycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
A_2A_U17T2A_U01, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U18C-1T-P-2, T-P-3M-1S-1
A_2A_CN2-VII/34_U03
szanuje i chroni integralność środowiska kulturowego.
A_2A_U14T2A_U10, T2A_U11InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05C-1T-P-2M-1S-1
A_2A_CN2-VII/34_U04
potrafi interpretować róznorodne symbolizacje i warstwy znaczeniowe dzieł sztuki współczesnej.
A_2A_U03T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U18InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U07C-1T-P-4M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_CN2-VII/34_K01
świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne;
C-1T-P-4M-1S-1, S-2
A_2A_CN2-VII/34_K02
umiiejętność wykorzystania symbolizacji i warstwy znaczeń nowej sztuki do komunikacji społecznej.
A_2A_K06, A_2A_K07T2A_K04, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K02C-1T-P-4M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_CN2-VII/34_W01
zna ewolucję idei estetycznych lącznie z sylwetkami wybranych twórców
2,0student nie ma wiedzy na temat ewolucji sztuki współczesnej
3,0student ma dostateczną wiedze na temat ewolucji sztuki współczesnej
3,5student ma dostateczną wiedzę na temat ewolucji sztuki współczesnej
4,0student ma dobrą wiedzę na temat ewolucji sztuki współczesnej
4,5student ma znaczną wiedzę na temat ewolucji sztuki współczesnej
5,0student ma dużą wiedzę na temat ewolucji sztuki współczesnej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_CN2-VII/34_U01
przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, która manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
2,0student nie potrafii samodzielnie interpretować symbole i znaki nowej sztuki.
3,0student w niewielkim stopniu potrafii wymienić znane mu z literatury przedmiotu wybrane symbolizacje i pewne znaczenia nowej sztuki.
3,5student w niewielkim stopniu potrafii samodzielnie interpretować wybraną symbolizację i połowiczny zakres znaczeń nowej sztuki.
4,0student w znacznym stopniu potrafii interpretować symbolizacji i znaczeń nowej sztuki. Potrafi samodzielnie przeanalizować te zależności wysuwając odpowiednie wnioski.
4,5student potrafi w znacznym stopniu potrafii interpretować symbolizację i zawartość znaczeń nowej sztuki; samodzielnie przeanalizować zależności pozatechniczne wysuwając odpowiednie wnioski i stawiając odpowiednie diagnozy.
5,0student w wyjątkowy sposób potrafii interpretować symbolizację i warstwę znaczeń nowej sztuki. Potrafi samodzielnie analizować i sysntetyzować te zależności wysuwając odpowiednie wnioski.
A_2A_CN2-VII/34_U02
rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i plastycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
2,0student nie posiada świadomości wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
3,0student posiada świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
3,5student posiada świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
4,0student posiada dobrą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
4,5student posiada świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
5,0student posiada wysoką świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
A_2A_CN2-VII/34_U03
szanuje i chroni integralność środowiska kulturowego.
2,0student nie posiada świadomości wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
3,0student posiadamierną świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
3,5student posiadamierną świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
4,0student posiada dobrą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
4,5student posiada dość dobrą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
5,0student posiada doskonałą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
A_2A_CN2-VII/34_U04
potrafi interpretować róznorodne symbolizacje i warstwy znaczeniowe dzieł sztuki współczesnej.
2,0student nie potrafii samodzielnie odkodowywać i interpretować symbole i znaki nowej sztuki
3,0student potrafii samodzielnie odkodowywać symbole i znaki nowej sztuki
3,5student potrafii samodzielnie odkodowywać i interpretować symbole i znaki nowej sztuki
4,0student potrafii dobrze samodzielnie odkodowywać i interpretować symbole i znaki nowej sztuki.
4,5student potrafii samodzielnie odkodowywać, interpretować i tworzyć nowe symbole i znaki nowej sztuki
5,0student potrafii w doskonały sposób samodzielnieodkodowywać i interpretować symbole i znaki nowej sztuki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_CN2-VII/34_K01
świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne;
2,0nie posiada świadomości wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
3,0posiada mierną świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
3,5posiada ograniczoną świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
4,0posiada dobrą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
4,5posiada dość dobrą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
5,0posiada bardzo dobrą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
A_2A_CN2-VII/34_K02
umiiejętność wykorzystania symbolizacji i warstwy znaczeń nowej sztuki do komunikacji społecznej.
2,0student nie potrafii korzystać z symbolizacji i znaczeń nowej sztuki w komunikacji społecznej
3,0student w dostatecznym stopniu potrafii korzystać z symbolizacji i znaczeń nowej sztuki w komunikacji społecznej
3,5student w dość dostatecznym stopniu potrafii korzystać z symbolizacji i znaczeń nowej sztuki w komunikacji społecznej
4,0student w dobrym stopniu potrafii korzystać z symbolizacji i znaczeń nowej sztuki w komunikacji społecznej
4,5student w znacznym stopniu potrafii korzystać z symbolizacji i znaczeń nowej sztuki w komunikacji społecznej
5,0student w doskonały sposób potrafii korzystać z symbolizacji i znaczeń nowej sztuki w komunikacji społecznej

Literatura podstawowa

  1. Karol Estreicher, Historia sztuki w zarysie, PWN, Warszawa, 1987, VII
  2. Michał Ałpałow, Historia sztuki, Arkady, Warszawa, 1982, tom I-IV
  3. Barbara Osińska, Sztuka i czas, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1986, cztery części
  4. Przemysław Trzeciak, Sztuka świata, Arkady, Warszawa, 2005, tom 8-13
  5. Silvestra Bioletti, Wielkie epoki w dziejach sztuki, PWN, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Opracowanie zbiorowe, Historia sztuki, Świat ksiażki, Warszawa, 2006
  2. Umberto Eco, Historia piękna, Remis Dom Wydawniczy, Warszawa, 2006
  3. Umberto Eco, Historia brzydoty, Remis Dom Wydawniczy, Warszawa, 2007
  4. Umberto Eco, Szaleństwo katalogowania, Remis Dom Wydawniczy, Warszawa, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie w tematykę zajęć. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia: Konstruktywizm1
T-P-22.1. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z fowizmu i kubizmu. 2.2. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z futuryzmu i ekspresjonizmu. Przegląg sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu plastycznego. 2.3. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu geometrycznego. 2.4. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z neoplastycyzmu i Grupy de Stijl. 2.5. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z dadaizmu. 2.6. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z nadrealizmu (surrealizmu). 2.7. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z pop-artu. 2.8. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z optical-artu. 2.9. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z konceptualizmu.10
T-P-33.1. Przegląd sztuki przełomu XX/XXI w. - wybrane zagadnienia ze sztuki ziemi i sztuki ulicy. 3.2. Przegląd sztuki najnowszej przełomu XX/XXI w.: performens, happyning, instalacje itp.3
T-P-44.1. Rywalizacja teorii piękna i teorii brzydoty w sztuce przełomu XX/XXI wieku. 4.2. Twórczość i odtwórczość. Definiowanie kreacji, inspiracji, plagiatu.3
T-P-5Podsumowanie przedmiotu i zaliczenia.1
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11 Wprowadzenie w tematykę zajęć. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia: Konstruktywizm 11
T-W-22 2.1. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z fowizmu i kubizmu. 2.2. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z futuryzmu i ekspresjonizmu. Przegląg sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu plastycznego. 2.3. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu geometrycznego. 2.4. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z neoplastycyzmu i Grupy de Stijl. 2.5. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z dadaizmu. 2.6. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z nadrealizmu (surrealizmu). 2.7. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z pop-artu. 2.8. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z optical-artu. 2.9. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z konceptualizmu. 106
T-W-33 3.1. Przegląd sztuki przełomu XX/XXI w. - wybrane zagadnienia ze sztuki ziemi i sztuki ulicy. 3.2. Przegląd sztuki najnowszej przełomu XX/XXI w.: performens, happyning, instalacje itp. 31
T-W-44 4.1. Rywalizacja teorii piękna i teorii brzydoty w sztuce przełomu XX/XXI wieku. 4.2. Twórczość i odtwórczość. Definiowanie kreacji, inspiracji, plagiatu. 31
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2modelowanie przestrzenne w 3D31
A-P-3fotomontaż10
A-P-4esej10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Praca własna21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VII/34_W01zna ewolucję idei estetycznych lącznie z sylwetkami wybranych twórców
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W16zna ewolucję idei estetycznych, architektonicznych i urbanistycznych (do czasów współczesnych) łącznie z sylwetkami wybitnych twórców
A_2A_W05zna zasady i elementy kompozycji architektonicznej, urbanistycznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest: - zapoznanie studenta z ewolucją idei estetycznych i artystycznych jakie dokonały się na przestrzeni wieków (od prehistorii do współczesności) w dziedzinie sztuki, - zapoznanie z sylwetkami najznakomitszych twórców reprezentujących poszczególne epoki stylowe, - orientowanie się w historii sztuki jako dyscyplinie naukowej i poznanie chronologii, stylów i kierunków w sztuce, - zapoznanie studenta z dorobkiem społeczności ludzkiej w zakresie sztuki, - nabycie umiejętności przez studenta analizowania dzieł sztuki i wykorzystania poznanego warsztatu artystycznego dla własnej kreacji
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie w tematykę zajęć. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia: Konstruktywizm
T-P-22.1. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z fowizmu i kubizmu. 2.2. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z futuryzmu i ekspresjonizmu. Przegląg sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu plastycznego. 2.3. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu geometrycznego. 2.4. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z neoplastycyzmu i Grupy de Stijl. 2.5. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z dadaizmu. 2.6. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z nadrealizmu (surrealizmu). 2.7. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z pop-artu. 2.8. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z optical-artu. 2.9. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z konceptualizmu.
Metody nauczaniaM-1Główną metodą nauczania jest metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego połączona z metodą aktywizującą związana z dyskusją dydaktyczną związaną z wykładem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca dokonywana w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: - Ocena podsumowująca dokonywana pod koniec trwania przedmiotu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma wiedzy na temat ewolucji sztuki współczesnej
3,0student ma dostateczną wiedze na temat ewolucji sztuki współczesnej
3,5student ma dostateczną wiedzę na temat ewolucji sztuki współczesnej
4,0student ma dobrą wiedzę na temat ewolucji sztuki współczesnej
4,5student ma znaczną wiedzę na temat ewolucji sztuki współczesnej
5,0student ma dużą wiedzę na temat ewolucji sztuki współczesnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VII/34_U01przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, która manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
A_2A_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest: - zapoznanie studenta z ewolucją idei estetycznych i artystycznych jakie dokonały się na przestrzeni wieków (od prehistorii do współczesności) w dziedzinie sztuki, - zapoznanie z sylwetkami najznakomitszych twórców reprezentujących poszczególne epoki stylowe, - orientowanie się w historii sztuki jako dyscyplinie naukowej i poznanie chronologii, stylów i kierunków w sztuce, - zapoznanie studenta z dorobkiem społeczności ludzkiej w zakresie sztuki, - nabycie umiejętności przez studenta analizowania dzieł sztuki i wykorzystania poznanego warsztatu artystycznego dla własnej kreacji
Treści programoweT-P-44.1. Rywalizacja teorii piękna i teorii brzydoty w sztuce przełomu XX/XXI wieku. 4.2. Twórczość i odtwórczość. Definiowanie kreacji, inspiracji, plagiatu.
Metody nauczaniaM-1Główną metodą nauczania jest metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego połączona z metodą aktywizującą związana z dyskusją dydaktyczną związaną z wykładem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca dokonywana w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: - Ocena podsumowująca dokonywana pod koniec trwania przedmiotu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafii samodzielnie interpretować symbole i znaki nowej sztuki.
3,0student w niewielkim stopniu potrafii wymienić znane mu z literatury przedmiotu wybrane symbolizacje i pewne znaczenia nowej sztuki.
3,5student w niewielkim stopniu potrafii samodzielnie interpretować wybraną symbolizację i połowiczny zakres znaczeń nowej sztuki.
4,0student w znacznym stopniu potrafii interpretować symbolizacji i znaczeń nowej sztuki. Potrafi samodzielnie przeanalizować te zależności wysuwając odpowiednie wnioski.
4,5student potrafi w znacznym stopniu potrafii interpretować symbolizację i zawartość znaczeń nowej sztuki; samodzielnie przeanalizować zależności pozatechniczne wysuwając odpowiednie wnioski i stawiając odpowiednie diagnozy.
5,0student w wyjątkowy sposób potrafii interpretować symbolizację i warstwę znaczeń nowej sztuki. Potrafi samodzielnie analizować i sysntetyzować te zależności wysuwając odpowiednie wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VII/34_U02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i plastycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U17ma umiejętność samokształcenia się, w swoich opracowaniach wykorzystuje informację techniczną, różnego rodzaju bazy danych, Internet itd.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest: - zapoznanie studenta z ewolucją idei estetycznych i artystycznych jakie dokonały się na przestrzeni wieków (od prehistorii do współczesności) w dziedzinie sztuki, - zapoznanie z sylwetkami najznakomitszych twórców reprezentujących poszczególne epoki stylowe, - orientowanie się w historii sztuki jako dyscyplinie naukowej i poznanie chronologii, stylów i kierunków w sztuce, - zapoznanie studenta z dorobkiem społeczności ludzkiej w zakresie sztuki, - nabycie umiejętności przez studenta analizowania dzieł sztuki i wykorzystania poznanego warsztatu artystycznego dla własnej kreacji
Treści programoweT-P-22.1. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z fowizmu i kubizmu. 2.2. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z futuryzmu i ekspresjonizmu. Przegląg sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu plastycznego. 2.3. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu geometrycznego. 2.4. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z neoplastycyzmu i Grupy de Stijl. 2.5. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z dadaizmu. 2.6. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z nadrealizmu (surrealizmu). 2.7. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z pop-artu. 2.8. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z optical-artu. 2.9. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z konceptualizmu.
T-P-33.1. Przegląd sztuki przełomu XX/XXI w. - wybrane zagadnienia ze sztuki ziemi i sztuki ulicy. 3.2. Przegląd sztuki najnowszej przełomu XX/XXI w.: performens, happyning, instalacje itp.
Metody nauczaniaM-1Główną metodą nauczania jest metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego połączona z metodą aktywizującą związana z dyskusją dydaktyczną związaną z wykładem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca dokonywana w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada świadomości wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
3,0student posiada świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
3,5student posiada świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
4,0student posiada dobrą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
4,5student posiada świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
5,0student posiada wysoką świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VII/34_U03szanuje i chroni integralność środowiska kulturowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U14projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest: - zapoznanie studenta z ewolucją idei estetycznych i artystycznych jakie dokonały się na przestrzeni wieków (od prehistorii do współczesności) w dziedzinie sztuki, - zapoznanie z sylwetkami najznakomitszych twórców reprezentujących poszczególne epoki stylowe, - orientowanie się w historii sztuki jako dyscyplinie naukowej i poznanie chronologii, stylów i kierunków w sztuce, - zapoznanie studenta z dorobkiem społeczności ludzkiej w zakresie sztuki, - nabycie umiejętności przez studenta analizowania dzieł sztuki i wykorzystania poznanego warsztatu artystycznego dla własnej kreacji
Treści programoweT-P-22.1. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z fowizmu i kubizmu. 2.2. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z futuryzmu i ekspresjonizmu. Przegląg sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu plastycznego. 2.3. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z abstrakcjonizmu geometrycznego. 2.4. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z neoplastycyzmu i Grupy de Stijl. 2.5. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z dadaizmu. 2.6. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z nadrealizmu (surrealizmu). 2.7. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z pop-artu. 2.8. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z optical-artu. 2.9. Przegląd sztuki XX w. 1900-1970 r. - wybrane zagadnienia z konceptualizmu.
Metody nauczaniaM-1Główną metodą nauczania jest metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego połączona z metodą aktywizującą związana z dyskusją dydaktyczną związaną z wykładem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca dokonywana w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada świadomości wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
3,0student posiadamierną świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
3,5student posiadamierną świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
4,0student posiada dobrą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
4,5student posiada dość dobrą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
5,0student posiada doskonałą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VII/34_U04potrafi interpretować róznorodne symbolizacje i warstwy znaczeniowe dzieł sztuki współczesnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest: - zapoznanie studenta z ewolucją idei estetycznych i artystycznych jakie dokonały się na przestrzeni wieków (od prehistorii do współczesności) w dziedzinie sztuki, - zapoznanie z sylwetkami najznakomitszych twórców reprezentujących poszczególne epoki stylowe, - orientowanie się w historii sztuki jako dyscyplinie naukowej i poznanie chronologii, stylów i kierunków w sztuce, - zapoznanie studenta z dorobkiem społeczności ludzkiej w zakresie sztuki, - nabycie umiejętności przez studenta analizowania dzieł sztuki i wykorzystania poznanego warsztatu artystycznego dla własnej kreacji
Treści programoweT-P-44.1. Rywalizacja teorii piękna i teorii brzydoty w sztuce przełomu XX/XXI wieku. 4.2. Twórczość i odtwórczość. Definiowanie kreacji, inspiracji, plagiatu.
Metody nauczaniaM-1Główną metodą nauczania jest metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego połączona z metodą aktywizującą związana z dyskusją dydaktyczną związaną z wykładem.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: - Ocena podsumowująca dokonywana pod koniec trwania przedmiotu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafii samodzielnie odkodowywać i interpretować symbole i znaki nowej sztuki
3,0student potrafii samodzielnie odkodowywać symbole i znaki nowej sztuki
3,5student potrafii samodzielnie odkodowywać i interpretować symbole i znaki nowej sztuki
4,0student potrafii dobrze samodzielnie odkodowywać i interpretować symbole i znaki nowej sztuki.
4,5student potrafii samodzielnie odkodowywać, interpretować i tworzyć nowe symbole i znaki nowej sztuki
5,0student potrafii w doskonały sposób samodzielnieodkodowywać i interpretować symbole i znaki nowej sztuki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VII/34_K01świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne;
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest: - zapoznanie studenta z ewolucją idei estetycznych i artystycznych jakie dokonały się na przestrzeni wieków (od prehistorii do współczesności) w dziedzinie sztuki, - zapoznanie z sylwetkami najznakomitszych twórców reprezentujących poszczególne epoki stylowe, - orientowanie się w historii sztuki jako dyscyplinie naukowej i poznanie chronologii, stylów i kierunków w sztuce, - zapoznanie studenta z dorobkiem społeczności ludzkiej w zakresie sztuki, - nabycie umiejętności przez studenta analizowania dzieł sztuki i wykorzystania poznanego warsztatu artystycznego dla własnej kreacji
Treści programoweT-P-44.1. Rywalizacja teorii piękna i teorii brzydoty w sztuce przełomu XX/XXI wieku. 4.2. Twórczość i odtwórczość. Definiowanie kreacji, inspiracji, plagiatu.
Metody nauczaniaM-1Główną metodą nauczania jest metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego połączona z metodą aktywizującą związana z dyskusją dydaktyczną związaną z wykładem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca dokonywana w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: - Ocena podsumowująca dokonywana pod koniec trwania przedmiotu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie posiada świadomości wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
3,0posiada mierną świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
3,5posiada ograniczoną świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
4,0posiada dobrą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
4,5posiada dość dobrą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
5,0posiada bardzo dobrą świadomość wpływu inwestycji na szeroko rozumiane środowisko kulturowe i relacje społeczne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_CN2-VII/34_K02umiiejętność wykorzystania symbolizacji i warstwy znaczeń nowej sztuki do komunikacji społecznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K06w myśleniu i działaniu wykazuje się inicjatywą i innowacyjnością
A_2A_K07jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w śro-dowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest: - zapoznanie studenta z ewolucją idei estetycznych i artystycznych jakie dokonały się na przestrzeni wieków (od prehistorii do współczesności) w dziedzinie sztuki, - zapoznanie z sylwetkami najznakomitszych twórców reprezentujących poszczególne epoki stylowe, - orientowanie się w historii sztuki jako dyscyplinie naukowej i poznanie chronologii, stylów i kierunków w sztuce, - zapoznanie studenta z dorobkiem społeczności ludzkiej w zakresie sztuki, - nabycie umiejętności przez studenta analizowania dzieł sztuki i wykorzystania poznanego warsztatu artystycznego dla własnej kreacji
Treści programoweT-P-44.1. Rywalizacja teorii piękna i teorii brzydoty w sztuce przełomu XX/XXI wieku. 4.2. Twórczość i odtwórczość. Definiowanie kreacji, inspiracji, plagiatu.
Metody nauczaniaM-1Główną metodą nauczania jest metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego połączona z metodą aktywizującą związana z dyskusją dydaktyczną związaną z wykładem.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca dokonywana w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: - Ocena podsumowująca dokonywana pod koniec trwania przedmiotu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafii korzystać z symbolizacji i znaczeń nowej sztuki w komunikacji społecznej
3,0student w dostatecznym stopniu potrafii korzystać z symbolizacji i znaczeń nowej sztuki w komunikacji społecznej
3,5student w dość dostatecznym stopniu potrafii korzystać z symbolizacji i znaczeń nowej sztuki w komunikacji społecznej
4,0student w dobrym stopniu potrafii korzystać z symbolizacji i znaczeń nowej sztuki w komunikacji społecznej
4,5student w znacznym stopniu potrafii korzystać z symbolizacji i znaczeń nowej sztuki w komunikacji społecznej
5,0student w doskonały sposób potrafii korzystać z symbolizacji i znaczeń nowej sztuki w komunikacji społecznej