Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S3)

Sylabus przedmiotu Prowadzenie zajęć dydaktycznych lub uczestniczenie w ich prowadzeniu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Prowadzenie zajęć dydaktycznych lub uczestniczenie w ich prowadzeniu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki
Nauczyciel odpowiedzialny Wiesław Skrzypczak <Wieslaw.Skrzypczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR1 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR2 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR3 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR4 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR5 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR6 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR7 15 0,51,00zaliczenie
praktykiPR8 15 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość tematyki prowadzonych zajęc dydaktycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności praktycznych projektowania zajęć dydaktycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęziach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęziach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15
praktyki
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Praktyczne zdobywanie doświadczenia w pracy dydaktycznej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prowadzenia zajęc dydaktycznych przez opikuna naukowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZoD_3A_D-S-A-24_W01
Wykazuje znajomość wiedzy pedagogicznej dotyczącej szczególnie pracy ze studentem, kształtowaniem jego osobowości oraz z samodoskonaleniem zawodowym.
ZoD_3-_W01

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZoD_3A_D-S-A-24_K01
Wykazuje kompetencje twórczego i inspirującego przekazywania wiedzy i umiejętności.
ZoD_3-_K01

Literatura podstawowa

  1. Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa, 2007

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęziach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęziach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Przygotowanie i orgaznizacja zajęć5
T-PR-2Metody weryfikacji nabytej wiedzy5
T-PR-3Inspirowanie do aktywności indywidualnej i zespołowej na zajęciach.5
15

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZoD_3A_D-S-A-24_W01Wykazuje znajomość wiedzy pedagogicznej dotyczącej szczególnie pracy ze studentem, kształtowaniem jego osobowości oraz z samodoskonaleniem zawodowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZoD_3-_W01ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o współczesnych kierunkachrozwoju zootechniki; rozumie jej historyczne i kulturowe uwarunkowania; ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej zootechniki; zna najnowsze pojęcia, teorie i problemy badawcze tej dyscypliny nauki systematyznie ugruntowywane w oparciu o światowe piśmiennictwo i kontakty, również międzynarodowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZoD_3A_D-S-A-24_K01Wykazuje kompetencje twórczego i inspirującego przekazywania wiedzy i umiejętności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyZoD_3-_K01ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, a jednocześnie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, w powiązaniu z pogłębioną samooceną