Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Biotechnologia przemysłowa

Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium przeddyplomowe
Specjalność Analiza techniczna procesów i produktów przemysłowych
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Grzmil <Barbara.Grzmil@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 270 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Technologie chemiczne przemysłu nieorganicznego
W-2Elementy biotechnologii
W-3Analiza techniczna produktów przemysłowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności przeględu i doboru dostępnych publikacji z zakresu określonej tematyki badawczej
C-2Przygotowanie do prowadzenia i kontroli technicznej procesu i produktów z zakresu technologii chemicznej
C-3Przygotowanie do właściwego opracowania wyników badań i rzetejnej ich interpretacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki pracy dyplomowej i jej analiza72
T-L-2Budowa stanowiska badawczego i sprawdzenie poprawności jego działania50
T-L-3Dobór metod niezbędnych do kontroli technicznej procesu i produktów oraz sprawdzenie poprawności ich wykonania50
T-L-4Przeprowadzenie założonych badań wstępnych i opracowanie wyników doświadczeń98
270

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych270
A-L-2Wstępne opracowanie części teoretycznej pracy dyplomowej30
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizzacji badań
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań
S-4Ocena podsumowująca: Opracowanie literaturowe związane z tematyką pracy dyplomowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D13-12_W01
Definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje
TCH_2A_W02, TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W13T2A_W01, T2A_W03, T2A_W07InzA2_W02, InzA2_W05C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D13-12_U01
Pozyskuje i analizuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej formułując na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
TCH_2A_U01, TCH_2A_U02T2A_U01C-1T-L-1M-2S-4
TCH_2A_D13-12_U02
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacj
TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U08C-2, C-3T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-2, S-3, S-4
TCH_2A_D13-12_U03
Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń,interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod wzgllędem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu
TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19, TCH_2A_U20T2A_U13, T2A_U14, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U07, InzA2_U08C-2, C-3T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D13-12_K01
Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie
TCH_2A_K01T2A_K02, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-2, C-3T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D13-12_W01
Definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Student naprowadzany przez opiekuna definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zależności
3,5Student definiuje samodzielnie badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zależności
4,0Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), częściowo opracowuje uzyskane wyniki i częściowo wskazuje na zaobserwowane zależności
4,5Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje
5,0Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D13-12_U01
Pozyskuje i analizuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej formułując na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej, nie analizuje i nie formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
3,5Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej, częściowo je analizuje ale nie formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
4,0Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej, częściowo je analizuje i częściowo formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
4,5Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej, analizuje je i częściowo formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
5,0Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej, analizuje je i formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
TCH_2A_D13-12_U02
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacj
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę: do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego ale nie potrafi dokonać wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, oraz planowania doświadczeń
3,5Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę: do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów oraz planowania doświadczeń
4,0Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę: do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników
4,5Wykorzystuje zdobytą wiedzę: do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników
5,0Wykorzystuje zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich nterpretacji
TCH_2A_D13-12_U03
Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń,interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod wzgllędem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Częściowo potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki
3,5Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki
4,0Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je zinterpretować oraz ocenić ich jakość i poprawność
4,5Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je zinterpretować, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności
5,0Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń,opracować wyniki, interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D13-12_K01
Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki, nie uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, nie bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, nie jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie
3,5Postępuje zgodnie z zasadami etyki, uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, nie bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, nie jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie
4,0Postępuje zgodnie z zasadami etyki, uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, częściowo bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, nie jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie
4,5Postępuje zgodnie z zasadami etyki, uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, częściowo jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie
5,0Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie

Literatura podstawowa

  1. Literatura dotycząca obszaru pracy dyplomowej - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, ksiązki i inne, 2011
  2. Literatura dotycząca obszaru pracy dyplomowej - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, ksiązki i inne, 2010
  3. Literatura dotycząca obszaru pracy dyplomowej - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, ksiązki i inne, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Literatura dotycząca obszaru pracy dyplomowej - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, ksiązki i inne, 2008
  2. Literatura dotycząca obszaru pracy dyplomowej - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, ksiązki i inne, 2007
  3. Literatura dotycząca obszaru pracy dyplomowej - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, ksiązki i inne, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki pracy dyplomowej i jej analiza72
T-L-2Budowa stanowiska badawczego i sprawdzenie poprawności jego działania50
T-L-3Dobór metod niezbędnych do kontroli technicznej procesu i produktów oraz sprawdzenie poprawności ich wykonania50
T-L-4Przeprowadzenie założonych badań wstępnych i opracowanie wyników doświadczeń98
270

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych270
A-L-2Wstępne opracowanie części teoretycznej pracy dyplomowej30
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-12_W01Definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W02ma rozszerzoną wiedzę w zakresie opracowywania modeli procesów chemicznych, analizy termodynamicznej, obliczeń kinetycznych procesów chemicznych, a także optymalizacji
TCH_2A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technik i metod wydzielania, identyfikacji i charakteryzowania produktów chemicznych, zagospodarowania odpadów uszlachetniania produktów, opracowywania technologii bezodpadowych
TCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W13ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych podczas wdrażania i realizacji procesów technologicznych, stosownie do ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przeględu i doboru dostępnych publikacji z zakresu określonej tematyki badawczej
C-2Przygotowanie do prowadzenia i kontroli technicznej procesu i produktów z zakresu technologii chemicznej
C-3Przygotowanie do właściwego opracowania wyników badań i rzetejnej ich interpretacji
Treści programoweT-L-1Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki pracy dyplomowej i jej analiza
T-L-2Budowa stanowiska badawczego i sprawdzenie poprawności jego działania
T-L-3Dobór metod niezbędnych do kontroli technicznej procesu i produktów oraz sprawdzenie poprawności ich wykonania
T-L-4Przeprowadzenie założonych badań wstępnych i opracowanie wyników doświadczeń
Metody nauczaniaM-1Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizzacji badań
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań
S-4Ocena podsumowująca: Opracowanie literaturowe związane z tematyką pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Student naprowadzany przez opiekuna definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zależności
3,5Student definiuje samodzielnie badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, nie planuje samodzielnie wykonania cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), nie opracowuje uzyskanych wyników i nie wskazuje na zaobserwowane zależności
4,0Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), częściowo opracowuje uzyskane wyniki i częściowo wskazuje na zaobserwowane zależności
4,5Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje
5,0Student samodzielnie definiuje badany proces technologiczny, dobiera metody technicznej kontroli procesu i produktu, konstruuje stanowisko badawcze, planuje wykonanie cyklu doświadczeń w zależności od zmiany wejściowych parametrów procesowych (badania kinetyczne, termodynamiczne), opracowuje uzyskane wyniki i wskazuje na zaobserwowane zależności oraz je interpretuje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-12_U01Pozyskuje i analizuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej formułując na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności przeględu i doboru dostępnych publikacji z zakresu określonej tematyki badawczej
Treści programoweT-L-1Zapoznanie się z literaturą dotyczącą tematyki pracy dyplomowej i jej analiza
Metody nauczaniaM-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Opracowanie literaturowe związane z tematyką pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej, nie analizuje i nie formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
3,5Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej, częściowo je analizuje ale nie formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
4,0Pozyskuje informacje z literatury polskiej i częściowo anglojęzycznej, częściowo je analizuje i częściowo formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
4,5Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej, analizuje je i częściowo formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
5,0Pozyskuje informacje z literatury polskiej i anglojęzycznej, analizuje je i formułuje na jej podstawie założenia pracy badawczej z zakresu analizy technicznej procesów i produktów przemysłu chemicznego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-12_U02Wykorzystuje zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich interpretacj
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do prowadzenia i kontroli technicznej procesu i produktów z zakresu technologii chemicznej
C-3Przygotowanie do właściwego opracowania wyników badań i rzetejnej ich interpretacji
Treści programoweT-L-2Budowa stanowiska badawczego i sprawdzenie poprawności jego działania
T-L-3Dobór metod niezbędnych do kontroli technicznej procesu i produktów oraz sprawdzenie poprawności ich wykonania
T-L-4Przeprowadzenie założonych badań wstępnych i opracowanie wyników doświadczeń
Metody nauczaniaM-1Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań
S-4Ocena podsumowująca: Opracowanie literaturowe związane z tematyką pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę: do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego ale nie potrafi dokonać wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, oraz planowania doświadczeń
3,5Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę: do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów oraz planowania doświadczeń
4,0Częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę: do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników
4,5Wykorzystuje zdobytą wiedzę: do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń oraz opracowania wyników
5,0Wykorzystuje zdobytą wiedzę do zaproponowania procesu technologicznego z obszaru technologii chemicznej, budowy stanowiska badawczego, wyboru metod technicznej kontroli procesu i produktów, planowania doświadczeń, opracowania wyników i ich nterpretacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-12_U03Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń,interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod wzgllędem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U20potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do prowadzenia i kontroli technicznej procesu i produktów z zakresu technologii chemicznej
C-3Przygotowanie do właściwego opracowania wyników badań i rzetejnej ich interpretacji
Treści programoweT-L-2Budowa stanowiska badawczego i sprawdzenie poprawności jego działania
T-L-3Dobór metod niezbędnych do kontroli technicznej procesu i produktów oraz sprawdzenie poprawności ich wykonania
T-L-4Przeprowadzenie założonych badań wstępnych i opracowanie wyników doświadczeń
Metody nauczaniaM-1Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizzacji badań
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Częściowo potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki
3,5Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń oraz opracować wyniki
4,0Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je zinterpretować oraz ocenić ich jakość i poprawność
4,5Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń, opracować wyniki i je zinterpretować, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności
5,0Potrafi zaprojektowac bezpieczne stanowisko badawcze, dobrać właściwe metody technicznej kontroli procesu i produktów, zaplanowac koncepcję procesu i cykl doświadczeń,opracować wyniki, interpretować uzyskane wyniki, ocenić ich jakość i poprawność oraz ocenić proces pod względem materiałochłonności, energochłonności i jakości produktu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D13-12_K01Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do prowadzenia i kontroli technicznej procesu i produktów z zakresu technologii chemicznej
C-3Przygotowanie do właściwego opracowania wyników badań i rzetejnej ich interpretacji
Treści programoweT-L-2Budowa stanowiska badawczego i sprawdzenie poprawności jego działania
T-L-3Dobór metod niezbędnych do kontroli technicznej procesu i produktów oraz sprawdzenie poprawności ich wykonania
T-L-4Przeprowadzenie założonych badań wstępnych i opracowanie wyników doświadczeń
Metody nauczaniaM-1Ciągła bezpośrednia praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje merytoryczne dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3
3,0Nie zawsze postępuje zgodnie z zasadami etyki, nie uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, nie bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, nie jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie
3,5Postępuje zgodnie z zasadami etyki, uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, nie bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, nie jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie
4,0Postępuje zgodnie z zasadami etyki, uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, częściowo bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, nie jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie
4,5Postępuje zgodnie z zasadami etyki, uczestniczy aktywnie w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, częściowo jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie
5,0Postępuje zgodnie z zasadami etyki, aktywnie uczestniczy w procesie badawczym, bierze odpowiedzialność za swoje postępowanie, jest świadomy wpływu swojej działalności na otoczenie