Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Flokulanty w gospodarce wodnościekowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ochrona środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Flokulanty w gospodarce wodnościekowej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Polimery i środowisko

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z procesami oczyszczania wody, głównie fokulacją i koagulacją, oraz z metodami otrzymywania flokulantów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Woda w przyrodzie1
T-W-2Roztwory koloidalne, budowa czastki koloidalnej1
T-W-3Skład wód wystepujących w przyrodzie - wody podziemne, wody powierzchniowe2
T-W-4Procesy jednostkowe w oczyszczaniu wody2
T-W-5Koagulacja a flokulacja1
T-W-6Koagulanty1
T-W-7Flokulanty i otrzymywanie flokulantów3
T-W-8Procesy i układy urządzeń do flokulacji i koagulacji2
T-W-9Najnowsze trendy otrzymywania i badania flokulantów2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2praca samodzielna, studiowanie literaturty15
A-W-3przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4Konsultacje z nauczycielem10
A-W-5szukanie literatury o najnowszych trendach10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: brak
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KOS_1A_D06c_W07
student ma uporządkowaną wiedze na temat koagulacji, flokulacji i oczyszczania wody
KOS_1A_W07T1A_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KOS_1A_D06c_U17
potrafi ocenić i dostosować metodę koagulacji lub folulacji lub inną do odpowiedniego rodzaju wody zanieczyszczonej
KOS_1A_U17T1A_U15InzA_U07C-1T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
KOS_1A_D06c_W07
student ma uporządkowaną wiedze na temat koagulacji, flokulacji i oczyszczania wody
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedze na temat koagulacji i flokulacji, zna procesy jednostkowe oczyszczania wody
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
KOS_1A_D06c_U17
potrafi ocenić i dostosować metodę koagulacji lub folulacji lub inną do odpowiedniego rodzaju wody zanieczyszczonej
2,0
3,0Potrafi dobrać i zastosować podstawową metodę oczyszczania wody, wie kiedy stosować koagulacje i flokulacje
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A.L. Kowal, M. Świderska-Bróż, Oczyszczanie wody, PWN, Warszawa

Literatura dodatkowa

  1. publikacje nt flokulacji, różne, różne, z 3 ostatnich lat

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Woda w przyrodzie1
T-W-2Roztwory koloidalne, budowa czastki koloidalnej1
T-W-3Skład wód wystepujących w przyrodzie - wody podziemne, wody powierzchniowe2
T-W-4Procesy jednostkowe w oczyszczaniu wody2
T-W-5Koagulacja a flokulacja1
T-W-6Koagulanty1
T-W-7Flokulanty i otrzymywanie flokulantów3
T-W-8Procesy i układy urządzeń do flokulacji i koagulacji2
T-W-9Najnowsze trendy otrzymywania i badania flokulantów2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2praca samodzielna, studiowanie literaturty15
A-W-3przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4Konsultacje z nauczycielem10
A-W-5szukanie literatury o najnowszych trendach10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_D06c_W07student ma uporządkowaną wiedze na temat koagulacji, flokulacji i oczyszczania wody
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie, wiedzę ogólną, obejmującą kluczowe zagadnienia dotyczące środowiska naturalnego (gleba, woda, powietrze) oraz zmian klimatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesami oczyszczania wody, głównie fokulacją i koagulacją, oraz z metodami otrzymywania flokulantów
Treści programoweT-W-1Woda w przyrodzie
T-W-2Roztwory koloidalne, budowa czastki koloidalnej
T-W-3Skład wód wystepujących w przyrodzie - wody podziemne, wody powierzchniowe
T-W-4Procesy jednostkowe w oczyszczaniu wody
T-W-5Koagulacja a flokulacja
T-W-6Koagulanty
T-W-7Flokulanty i otrzymywanie flokulantów
T-W-8Procesy i układy urządzeń do flokulacji i koagulacji
T-W-9Najnowsze trendy otrzymywania i badania flokulantów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedze na temat koagulacji i flokulacji, zna procesy jednostkowe oczyszczania wody
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_D06c_U17potrafi ocenić i dostosować metodę koagulacji lub folulacji lub inną do odpowiedniego rodzaju wody zanieczyszczonej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów ochrona środowiska oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesami oczyszczania wody, głównie fokulacją i koagulacją, oraz z metodami otrzymywania flokulantów
Treści programoweT-W-3Skład wód wystepujących w przyrodzie - wody podziemne, wody powierzchniowe
T-W-4Procesy jednostkowe w oczyszczaniu wody
T-W-5Koagulacja a flokulacja
T-W-6Koagulanty
T-W-7Flokulanty i otrzymywanie flokulantów
T-W-8Procesy i układy urządzeń do flokulacji i koagulacji
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi dobrać i zastosować podstawową metodę oczyszczania wody, wie kiedy stosować koagulacje i flokulacje
3,5
4,0
4,5
5,0