Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S1)

Sylabus przedmiotu Inżynieria produktu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria produktu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Sylwia Peryt-Stawiarska <peryt@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie
projektyP5 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana jest znajomosc podstawowych zagadnien z inzynierii chemicznej oraz podstaw ekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
C-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Ocena możliwości rozwoju wybranego produktu lub modyfikacji wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnych. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport, w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.15
15
wykłady
T-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.1
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.2
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.2
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.2
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w procesie projektowania produktu: metoda Dynamiki Molekularnej, metoda CFD.2
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.2
T-W-7Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym.2
T-W-8Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych.1
T-W-9Kolokwium zaliczeniowe.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Udział w konsultacjach.5
A-P-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej w postaci raportu.10
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.10
A-W-3Zapoznanie z literaturą rozszerzającą tematykę wykładu.5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C27_W01
Student ma wiedzę o podstawach w zakresie inżynierii produkt.
ICHP_1A_W06T1A_W02C-1T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-W-4M-1S-1
ICHP_1A_C27_W02
Student ma wiedzę o podstawach w zakresie iochrony własości intelektualnej i prawa patentowego.
ICHP_1A_W18T1A_W10C-1T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C27_U01
Student potrafi pozyskać informacje ze różnych źródeł: literatury, internetu, baz danych.
ICHP_1A_U01T1A_U01C-1T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-P-1, T-W-4M-1, M-2S-2
ICHP_1A_C27_U04
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
ICHP_1A_U04T1A_U03, T1A_U04C-1, C-2T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-P-1, T-W-4M-2S-2
ICHP_1A_C27_U07
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
ICHP_1A_U07T1A_U07C-1, C-2T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-P-1, T-W-4M-2S-2
ICHP_1A_C27_U14
Student ma umiejętność oceny wybranych procesów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem inżynierii produktu.
ICHP_1A_U14T1A_U13InzA_U05C-1, C-2T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-P-1, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C27_K02
Student ma świadomość, że w praktyce przemysłowej konieczne jest uwzględnianie przez inżyniera aspektów pozatechnicznych. Student ma świadomość, że ze względu na ciągłe zmiany w gospodarce rynkowej, inżynier powinien stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.
ICHP_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-2T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-P-1, T-W-4M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C27_W01
Student ma wiedzę o podstawach w zakresie inżynierii produkt.
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowej wiedzy podanej na wykładzie.
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym stopniu.
3,5Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym.
4,0Student zna i rozumie większość podanych na wykładzie informacji i potrafi je zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym.
4,5Student zna i rozumie znaczącą większość podanych na wykładzie informacji i potrafi ją właściwie zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu.
5,0Student zna i rozumie cała wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją właściwie zinterpretować i w pełni wykorzystać.
ICHP_1A_C27_W02
Student ma wiedzę o podstawach w zakresie iochrony własości intelektualnej i prawa patentowego.
2,0
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym stopniu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C27_U01
Student potrafi pozyskać informacje ze różnych źródeł: literatury, internetu, baz danych.
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Nie posiada umiejętności obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Nie potrafi korzystać ze źródeł literaturowych. Nie przedstawia prezentacji w terminie, nie składa raportu.
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu bardzo dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
ICHP_1A_C27_U04
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_C27_U07
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_C27_U14
Student ma umiejętność oceny wybranych procesów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem inżynierii produktu.
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C27_K02
Student ma świadomość, że w praktyce przemysłowej konieczne jest uwzględnianie przez inżyniera aspektów pozatechnicznych. Student ma świadomość, że ze względu na ciągłe zmiany w gospodarce rynkowej, inżynier powinien stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym rozumie, że w praktyce inżytnierskiej ważne jest uwzględnienie aspektów pozatechnicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Cussler E.L., Moggridge G.D., Chemical Product Design, Cambridge University Press, Cambridge, 2001
  2. Praca zbiorowa pod redakcją J. Jabłońskiego, Ergonomia produktu. Ergonomiczne zasady projektowania produktów, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Zelek A., Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin, 2000
  2. Jaworski Z., Numeryczna mechanika płynów w inżynierii chemicznej i procesowej, EXIT Akademicka Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 2005
  3. strony internetowe wybranych firma z branży chemicznej i pokrewnych

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Ocena możliwości rozwoju wybranego produktu lub modyfikacji wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnych. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport, w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.1
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.2
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.2
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.2
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w procesie projektowania produktu: metoda Dynamiki Molekularnej, metoda CFD.2
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.2
T-W-7Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym.2
T-W-8Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych.1
T-W-9Kolokwium zaliczeniowe.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Udział w konsultacjach.5
A-P-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej w postaci raportu.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.10
A-W-3Zapoznanie z literaturą rozszerzającą tematykę wykładu.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_W01Student ma wiedzę o podstawach w zakresie inżynierii produkt.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W06ma podstawową wiedzę w zakresie inżynierii produktu i jakości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-7Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w procesie projektowania produktu: metoda Dynamiki Molekularnej, metoda CFD.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-8Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowej wiedzy podanej na wykładzie.
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym stopniu.
3,5Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym.
4,0Student zna i rozumie większość podanych na wykładzie informacji i potrafi je zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym.
4,5Student zna i rozumie znaczącą większość podanych na wykładzie informacji i potrafi ją właściwie zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu.
5,0Student zna i rozumie cała wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją właściwie zinterpretować i w pełni wykorzystać.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_W02Student ma wiedzę o podstawach w zakresie iochrony własości intelektualnej i prawa patentowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W18ma elementarną wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz prawa patentowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-7Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w procesie projektowania produktu: metoda Dynamiki Molekularnej, metoda CFD.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-8Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym stopniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_U01Student potrafi pozyskać informacje ze różnych źródeł: literatury, internetu, baz danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł związanych z inżynierią chemiczną i procesową i dziedzinami pokrewnymi, potrafi integrować uzyskane informacje, interpretować oraz wyciągać prawidłowe wnioski i formułować opinie wraz z ich uzasadnieniem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-7Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w procesie projektowania produktu: metoda Dynamiki Molekularnej, metoda CFD.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-8Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych.
T-P-1Ocena możliwości rozwoju wybranego produktu lub modyfikacji wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnych. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport, w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Nie posiada umiejętności obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Nie potrafi korzystać ze źródeł literaturowych. Nie przedstawia prezentacji w terminie, nie składa raportu.
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu bardzo dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_U04Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U04potrafi przygotować w języku polskim lub obcym prezentację ustną z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej oraz dziedzin pokrewnych posługując się słownictwem technicznym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
C-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-7Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w procesie projektowania produktu: metoda Dynamiki Molekularnej, metoda CFD.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-8Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych.
T-P-1Ocena możliwości rozwoju wybranego produktu lub modyfikacji wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnych. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport, w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_U07Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U07potrafi posługiwać się programami komputerowymi (edytory tekstu i prezentacji, arkusze kalkulacyjne, bazy danych), wspomagającymi realizację podstawowych zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
C-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-7Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w procesie projektowania produktu: metoda Dynamiki Molekularnej, metoda CFD.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-8Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych.
T-P-1Ocena możliwości rozwoju wybranego produktu lub modyfikacji wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnych. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport, w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_U14Student ma umiejętność oceny wybranych procesów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem inżynierii produktu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U14potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania, zwłaszcza w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej, istniejących rozwiązań technicznych, w szczególności procesów, urządzeń, aparatów, instalacji, obiektów i systemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
C-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-7Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w procesie projektowania produktu: metoda Dynamiki Molekularnej, metoda CFD.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-8Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych.
T-P-1Ocena możliwości rozwoju wybranego produktu lub modyfikacji wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnych. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport, w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_K02Student ma świadomość, że w praktyce przemysłowej konieczne jest uwzględnianie przez inżyniera aspektów pozatechnicznych. Student ma świadomość, że ze względu na ciągłe zmiany w gospodarce rynkowej, inżynier powinien stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje.
T-W-7Relacje między projektowaniem produktu a projektowaniem procesowym.
T-W-3Systemowe ujęcie przedmiotu projektowania. Struktura procesu projektowania.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, w tym analiza wyników wybranych badań doświadczalnych. Przykłady prac badawczych.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w procesie projektowania produktu: metoda Dynamiki Molekularnej, metoda CFD.
T-W-2Projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-8Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych.
T-P-1Ocena możliwości rozwoju wybranego produktu lub modyfikacji wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnych. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport, w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
T-W-4Zastosowanie metody QFD w projektowaniu produktu.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym rozumie, że w praktyce inżytnierskiej ważne jest uwzględnienie aspektów pozatechnicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0