Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Sztuka współczesna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sztuka współczesna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Agata Zbylut <Agata.Zbylut@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość historii sztuki na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaprezentowanie powiązań pomiędzy ideologią i estetyką w sztuce a architekturą, urbanistyką i architekturą krajobrazu.
C-2Przedstawienie sztuki wspólczersnej jako inspiracji do formowania własnej postawy twórczej.
C-3Ukazanie sztuki współczesnej jako zjawiska niezwykle ciekawego, zmiennego i formującego się "na naszych oczach", będącego kluczem do odczytania otaczającej nas rzeczywistości.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Historia sztuki współczesnej od sztuki awangardy pierwszej połowy XX wieku po współczesność (awangarda, ekspresjonizm, kubizm, futuryzm, dadaizm a także konstruktywizm, bauhaus i realizm socjalistyczny az po sztukę krytyczną i postkrytyczną).5
T-W-2Sztuka w przestrzeni publicznej a sztuka publiczna - miejsce i funkcja sztuki i jej wpływ na kształtowanie otoczenia.4
T-W-3Nowe media w sztuce (od fotografii poprzez film video, do performance, happeningu, instalacji, obiektu i sztuki interaktywnej) a sposoby odbierania dzieła.4
T-W-4Sztuka krytyczna a skandal - czyli dlaczego sztuka czasem budzi kontrowersje.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach Udział wystawach sztuki współczesnej30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta podczas wykładów Ocena aktywności studenta w wystawach i wydarzeniach artystycznych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu końcowego Ocena aktywności na zajęciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O02.2_W11
Student zna najważniejsze cechy sztuki od awangardy XX wieku po dzień dzisiejszy, wie w jaki sposób idee sztuk wizualnych wpływają na kształt obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe, społeczne i filozoficzne.
AK_1A_W11A1_W11, A1_W12, T1A_W08InzA_W03C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O02.2_U17
Student rozumie zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, potrafi samodzielnie poszukiwać wiedzy, potrafi ocenić na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca.
AK_1A_U17T1A_U08, T1A_U13InzA_U01, InzA_U05C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O02.2_K01
Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji.
AK_1A_K01A1_K02, T1A_K02InzA_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1, S-2
AK_1A_O02.2_K02
Student jest wrażliwy na przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości, jest otwarty na kontakt ze współczesnością i poprzez nią buduje własną postawę twórczą.
AK_1A_K02A1_K02C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1, S-2
AK_1A_O02.2_K04
Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce, jej powiązań z czasem w jakim powstaje (wynalazki, odkrycia, ideologie) i zauważa związki sztuki z architekturą krajobrazu.
AK_1A_K04T1A_K02InzA_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1, S-2
AK_1A_O02.2_K05
Student rozumie architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną, uwarunkowaniami ideowymi, kulturowymi, materialnymi i społecznymi.
AK_1A_K05A1_K02, T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1, S-2
AK_1A_O02.2_K08
Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony, rozumie że częścią tego dziedzictwa jest również sztuka współczesna.
AK_1A_K08R1A_K06, T1A_K02, T1A_K05InzA_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O02.2_W11
Student zna najważniejsze cechy sztuki od awangardy XX wieku po dzień dzisiejszy, wie w jaki sposób idee sztuk wizualnych wpływają na kształt obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe, społeczne i filozoficzne.
2,0Student nie potrafi wymienić i scharakteryzować najważniejszych kierunków w sztuce XX i XXI wieku. Nie zna przyczyn powiązania sztuk wizualnych z architekturą krajobrazu.
3,0Student potrafi wymienić i krótko opisać wybrane kierunki w sztuce XX i XXI wieku. Dostrzega powiązania pomięszy sztukami wizualnymi a architekturą krajobrazu.
3,5Student potrafi wymienić i opisać zna najważniejsze cechy sztuki od awangardy XX wieku po dzień dzisiejszy, wie w jaki sposób idee sztuk wizualnych wpływają na kształt obiektów architektury krajobrazu.
4,0Student zna najważniejsze cechy sztuki od awangardy XX wieku po dzień dzisiejszy, wie w jaki sposób idee sztuk wizualnych wpływają na kształt obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe, społeczne i filozoficzne.
4,5Student zna najważniejsze cechy sztuki od awangardy XX wieku po dzień dzisiejszy, wie w jaki sposób idee sztuk wizualnych wpływają na kształt obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe, społeczne i filozoficzne. Posiada wiedzę zdobytą samodzielnie poprzez udział w wystawach.
5,0Student zna najważniejsze cechy sztuki od awangardy XX wieku po dzień dzisiejszy, wie w jaki sposób idee sztuk wizualnych wpływają na kształt obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe, społeczne i filozoficzne. Posiada obszerną wiedzę zdobytą samodzielnie poprzez udział w wystawach i lekturę.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O02.2_U17
Student rozumie zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, potrafi samodzielnie poszukiwać wiedzy, potrafi ocenić na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca.
2,0Student nie rozumie zjawisk z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, nie widzi potrzeby samodzielnego poszukiwania wiedzy. Nie potrafi powiązać na podstawowym poziomie wartości kulturowej krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca.
3,0Student rozumie tylko wybrane zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, nie poszukuje wiedzy samodzielnie. Umiejętność powiązania na podstawowym poziomie wartości kulturowej krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca sprawia mu problemy.
3,5Student rozumie zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, poszukuje wiedzy samodzielnie. Umiejętność powiązania na podstawowym poziomie wartości kulturowej krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca nie sprawia mu większych problemów.
4,0Student rozumie zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, skutecznie poszukuje wiedzy samodzielnie. Umiejętność powiązania na podstawowym poziomie wartości kulturowej krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca nie sprawia mu problemów.
4,5Student rozumie zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, potrafi samodzielnie poszukiwać wiedzy, potrafi ocenić na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca. Potrafi przeprowadzić podstawową analizę dzieła sztuki.
5,0Student rozumie zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, potrafi samodzielnie poszukiwać wiedzy, potrafi ocenić na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca. Potrafi przeprowadzić podstawową analizę dzieła sztuki lub przeprowadzić na poziomie podstawowym krytykę wystawy.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O02.2_K01
Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji.
2,0Student nie widzi związków i zależności występujących pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem. Nie jest w stanie myśleć twórczo o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji. Nie potrafi zainspirować się zdobytą wiedzą z zakresu współczesnych sztuk wizualnych przy opracowywaniu własnych projektów.
3,0Student zauważa związki i zależności występujące pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem, ale nie potrafi ich przeanalizować ani o nich dyskutować. Ma problemy z twórczym myśleniem o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji. Potrafi inspirować się sztuką wizualną przy opracowywaniu własnych projektów w sposób ograniczony.
3,5Student zauważa związki i zależności występujące pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem i potrafi poddać je podstawowej analizie. Myśli twórczo o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji. Potrafi inspirować się sztuką wizualną przy opracowywaniu własnych projektów.
4,0Student zauważa związki i zależności występujące pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem i potrafi poddać je analizie. Myśli twórczo o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji. Potrafi inspirować się sztuką wizualną przy opracowywaniu własnych projektów.
4,5Student zauważa związki i zależności występujące pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniemi i swobodnie poddaje je analizie. Myśli twórczo o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji. Potrafi inspirować się sztuką wizualną przy opracowywaniu własnych projektów.
5,0Student zauważa związki i zależności występujące pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem, potrafi je analizować i swobodnie o nich dyskutować. Myśli twórczo i poza utartymi schematami o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji. Inspiruje się sztuką wizualną przy opracowywaniu własnych projektów.
AK_1A_O02.2_K02
Student jest wrażliwy na przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości, jest otwarty na kontakt ze współczesnością i poprzez nią buduje własną postawę twórczą.
2,0Student nie jest wrażliwy na przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości. Nie dostrzega potrzeby kontaktu ze współczesnością. Nie potrafi inspirować się sztuką we własnej postawie twórczej.
3,0Student dostrzega i docenia tylko wybrane przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości. Posiada ograniczoną potrzebę kontaktu ze współczesnością. Potrafi dostrzec tylko nieliczne możliwości zainspirowania się sztuką współczesną we własnej postawie twórczej.
3,5Student dostrzega i docenia przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości. Posiada potrzebę kontaktu ze współczesnością. Potrafi dostrzec możliwości zainspirowania się sztuką współczesną we własnej postawie twórczej.
4,0Student jest wrażliwy na podstawowe przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości, jest otwarty na kontakt ze współczesnością i wie, że poprzez nią również może budować własną postawę twórczą.
4,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości, jest otwarty na kontakt ze współczesnością i poprzez nią buduje własną postawę twórczą.
5,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości, jest otwarty na kontakt ze współczesnością do której ma stosunek otwarty i aktywny i poprzez nią efektownie buduje własną postawę twórczą.
AK_1A_O02.2_K04
Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce, jej powiązań z czasem w jakim powstaje (wynalazki, odkrycia, ideologie) i zauważa związki sztuki z architekturą krajobrazu.
2,0Student nie ma świadomości ciągłości historycznej w sztuce, nie dostrzega i nie rozumie jej powiązań z czasem w jakim powstaje (wynalazki, odkrycia, ideologie). Nie dostrzega związku sztuki z architekturą krajobrazu.
3,0Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce, ale nie potrafi jej swobodnie powiązać z towarzyszącym jej tłem społeczno-historycznym. Dostrzega tylko wybrane związki sztuki z architekturą krajobrazu.
3,5Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce i potrafi większość z nich swobodnie powiązać z towarzyszącym jej tłem społeczno-historycznym. Dostrzega związki sztuki z architekturą krajobrazu.
4,0Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce, jej powiązań z czasem w jakim powstaje (wynalazki, odkrycia, ideologie) i zauważa związki sztuki z architekturą krajobrazu.
4,5Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce, jej powiązań z czasem w jakim powstaje (wynalazki, odkrycia, ideologie) i zauważa związki sztuki z architekturą krajobrazu i potrafi o nich dyskutować.
5,0Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce, jej powiązań z czasem w jakim powstaje (wynalazki, odkrycia, ideologie) i zauważa związki sztuki z architekturą krajobrazu i potrafi je swobodnie analizować i o nich dyskutować.
AK_1A_O02.2_K05
Student rozumie architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną, uwarunkowaniami ideowymi, kulturowymi, materialnymi i społecznymi.
2,0Student nie potrafi patrzeć na architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną, uwarunkowaniami ideowymi, kulturowymi, materialnymi i społecznymi.
3,0Student potrafi patrzeć na architekturę krajobrazu w powiązaniu z tylko wybranymi aspektami sztuki współczesnej.
3,5Student rozumie architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną i większością uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
4,0Student rozumie architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną, uwarunkowaniami ideowymi, kulturowymi, materialnymi i społecznymi.
4,5Student rozumie architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną, uwarunkowaniami ideowymi, kulturowymi, materialnymi i społecznymi i potrafi o nich swobodnie dyskutować.
5,0Student rozumie architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną, uwarunkowaniami ideowymi, kulturowymi, materialnymi i społecznymi, potrafi o nich swobodnie dyskutować i wykorzystywać do budowania własnej postawy twórczej.
AK_1A_O02.2_K08
Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony, rozumie że częścią tego dziedzictwa jest również sztuka współczesna.
2,0Student nie ma świadomości znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony. Nie pojmuje sztuki współczesnej jako przyszłego dziedzictwa kulturowego.
3,0Student ma świadomości znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony w sposób ograniczony. Potrafi dostrzec znaczenie sztuki współczesnej jako przyszłego dziedzictwa kulturowego tylko w jej wybranych aspektach.
3,5Student ma świadomości znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony. Potrafi dostrzec znaczenie sztuki współczesnej jako przyszłego dziedzictwa kulturowego w większości jej przejawów.
4,0Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony, rozumie że częścią tego dziedzictwa jest również sztuka współczesna.
4,5Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony, rozumie że częścią tego dziedzictwa jest również sztuka współczesna i potrafi na ten temat dyskutować.
5,0Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony, rozumie że częścią tego dziedzictwa jest również sztuka współczesna, również w swych aspektach niekonwencjonalnych i kontrowersyjnych. Potrafi na ten temat swobodnie dyskutować posługując się licznymi przykładami.

Literatura podstawowa

  1. Barbara Osińska, Sztuka i czas. Od klasycyzmu do współczesności, Wydawnictwa Szkolne i pedagogiczne, Warszawa, 2005
  2. Anda Rottenberg, Sztuka w Polsce 1945-2005, Sentor, Warszawa, 2005
  3. Arteon. Magazyn o sztuce, Dom Wydawniczy "Kruszona" Sp. z o. o., Poznań

Literatura dodatkowa

  1. Izabela Kowalczyk, Matki-Polki, Chłopcy i Cyborgi... Sztuka i feminizm w Polsce, Galeria Miejska "Arsenał", Poznań, 2010
  2. Magazyn Sztuki, Akademickie Centrum Promocji i Rozwoju Akademii Sztuki w Szczecinie, Szczecin
  3. Grzegorz Dziamski, Sztuka po końcu sztuki, Galeria Miejska "Arsenał", Poznań, 2009
  4. Artluk. Sztuka na spad, ZPAP Zarząd Główny, Warszawa

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia sztuki współczesnej od sztuki awangardy pierwszej połowy XX wieku po współczesność (awangarda, ekspresjonizm, kubizm, futuryzm, dadaizm a także konstruktywizm, bauhaus i realizm socjalistyczny az po sztukę krytyczną i postkrytyczną).5
T-W-2Sztuka w przestrzeni publicznej a sztuka publiczna - miejsce i funkcja sztuki i jej wpływ na kształtowanie otoczenia.4
T-W-3Nowe media w sztuce (od fotografii poprzez film video, do performance, happeningu, instalacji, obiektu i sztuki interaktywnej) a sposoby odbierania dzieła.4
T-W-4Sztuka krytyczna a skandal - czyli dlaczego sztuka czasem budzi kontrowersje.2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach Udział wystawach sztuki współczesnej30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.2_W11Student zna najważniejsze cechy sztuki od awangardy XX wieku po dzień dzisiejszy, wie w jaki sposób idee sztuk wizualnych wpływają na kształt obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe, społeczne i filozoficzne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W11zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W11zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii poszczególnych dyscyplin artystycznych oraz zna publikacje związane z tymi zagadnieniami
A1_W12wykazuje się znajomością stylów w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zaprezentowanie powiązań pomiędzy ideologią i estetyką w sztuce a architekturą, urbanistyką i architekturą krajobrazu.
C-2Przedstawienie sztuki wspólczersnej jako inspiracji do formowania własnej postawy twórczej.
C-3Ukazanie sztuki współczesnej jako zjawiska niezwykle ciekawego, zmiennego i formującego się "na naszych oczach", będącego kluczem do odczytania otaczającej nas rzeczywistości.
Treści programoweT-W-1Historia sztuki współczesnej od sztuki awangardy pierwszej połowy XX wieku po współczesność (awangarda, ekspresjonizm, kubizm, futuryzm, dadaizm a także konstruktywizm, bauhaus i realizm socjalistyczny az po sztukę krytyczną i postkrytyczną).
T-W-2Sztuka w przestrzeni publicznej a sztuka publiczna - miejsce i funkcja sztuki i jej wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-3Nowe media w sztuce (od fotografii poprzez film video, do performance, happeningu, instalacji, obiektu i sztuki interaktywnej) a sposoby odbierania dzieła.
T-W-4Sztuka krytyczna a skandal - czyli dlaczego sztuka czasem budzi kontrowersje.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta podczas wykładów Ocena aktywności studenta w wystawach i wydarzeniach artystycznych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu końcowego Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić i scharakteryzować najważniejszych kierunków w sztuce XX i XXI wieku. Nie zna przyczyn powiązania sztuk wizualnych z architekturą krajobrazu.
3,0Student potrafi wymienić i krótko opisać wybrane kierunki w sztuce XX i XXI wieku. Dostrzega powiązania pomięszy sztukami wizualnymi a architekturą krajobrazu.
3,5Student potrafi wymienić i opisać zna najważniejsze cechy sztuki od awangardy XX wieku po dzień dzisiejszy, wie w jaki sposób idee sztuk wizualnych wpływają na kształt obiektów architektury krajobrazu.
4,0Student zna najważniejsze cechy sztuki od awangardy XX wieku po dzień dzisiejszy, wie w jaki sposób idee sztuk wizualnych wpływają na kształt obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe, społeczne i filozoficzne.
4,5Student zna najważniejsze cechy sztuki od awangardy XX wieku po dzień dzisiejszy, wie w jaki sposób idee sztuk wizualnych wpływają na kształt obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe, społeczne i filozoficzne. Posiada wiedzę zdobytą samodzielnie poprzez udział w wystawach.
5,0Student zna najważniejsze cechy sztuki od awangardy XX wieku po dzień dzisiejszy, wie w jaki sposób idee sztuk wizualnych wpływają na kształt obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe, społeczne i filozoficzne. Posiada obszerną wiedzę zdobytą samodzielnie poprzez udział w wystawach i lekturę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.2_U17Student rozumie zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, potrafi samodzielnie poszukiwać wiedzy, potrafi ocenić na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U17ocenia na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Zaprezentowanie powiązań pomiędzy ideologią i estetyką w sztuce a architekturą, urbanistyką i architekturą krajobrazu.
C-2Przedstawienie sztuki wspólczersnej jako inspiracji do formowania własnej postawy twórczej.
C-3Ukazanie sztuki współczesnej jako zjawiska niezwykle ciekawego, zmiennego i formującego się "na naszych oczach", będącego kluczem do odczytania otaczającej nas rzeczywistości.
Treści programoweT-W-1Historia sztuki współczesnej od sztuki awangardy pierwszej połowy XX wieku po współczesność (awangarda, ekspresjonizm, kubizm, futuryzm, dadaizm a także konstruktywizm, bauhaus i realizm socjalistyczny az po sztukę krytyczną i postkrytyczną).
T-W-2Sztuka w przestrzeni publicznej a sztuka publiczna - miejsce i funkcja sztuki i jej wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-3Nowe media w sztuce (od fotografii poprzez film video, do performance, happeningu, instalacji, obiektu i sztuki interaktywnej) a sposoby odbierania dzieła.
T-W-4Sztuka krytyczna a skandal - czyli dlaczego sztuka czasem budzi kontrowersje.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta podczas wykładów Ocena aktywności studenta w wystawach i wydarzeniach artystycznych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu końcowego Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie zjawisk z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, nie widzi potrzeby samodzielnego poszukiwania wiedzy. Nie potrafi powiązać na podstawowym poziomie wartości kulturowej krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca.
3,0Student rozumie tylko wybrane zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, nie poszukuje wiedzy samodzielnie. Umiejętność powiązania na podstawowym poziomie wartości kulturowej krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca sprawia mu problemy.
3,5Student rozumie zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, poszukuje wiedzy samodzielnie. Umiejętność powiązania na podstawowym poziomie wartości kulturowej krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca nie sprawia mu większych problemów.
4,0Student rozumie zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, skutecznie poszukuje wiedzy samodzielnie. Umiejętność powiązania na podstawowym poziomie wartości kulturowej krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca nie sprawia mu problemów.
4,5Student rozumie zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, potrafi samodzielnie poszukiwać wiedzy, potrafi ocenić na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca. Potrafi przeprowadzić podstawową analizę dzieła sztuki.
5,0Student rozumie zjawiska z zakresu współczesnych sztuk wizualnych, potrafi samodzielnie poszukiwać wiedzy, potrafi ocenić na podstawowym poziomie wartość kulturową krajobrazu i jego składowych w kontekście sztuki danego czasu i miejsca. Potrafi przeprowadzić podstawową analizę dzieła sztuki lub przeprowadzić na poziomie podstawowym krytykę wystawy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.2_K01Student jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zaprezentowanie powiązań pomiędzy ideologią i estetyką w sztuce a architekturą, urbanistyką i architekturą krajobrazu.
C-2Przedstawienie sztuki wspólczersnej jako inspiracji do formowania własnej postawy twórczej.
C-3Ukazanie sztuki współczesnej jako zjawiska niezwykle ciekawego, zmiennego i formującego się "na naszych oczach", będącego kluczem do odczytania otaczającej nas rzeczywistości.
Treści programoweT-W-1Historia sztuki współczesnej od sztuki awangardy pierwszej połowy XX wieku po współczesność (awangarda, ekspresjonizm, kubizm, futuryzm, dadaizm a także konstruktywizm, bauhaus i realizm socjalistyczny az po sztukę krytyczną i postkrytyczną).
T-W-2Sztuka w przestrzeni publicznej a sztuka publiczna - miejsce i funkcja sztuki i jej wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-3Nowe media w sztuce (od fotografii poprzez film video, do performance, happeningu, instalacji, obiektu i sztuki interaktywnej) a sposoby odbierania dzieła.
T-W-4Sztuka krytyczna a skandal - czyli dlaczego sztuka czasem budzi kontrowersje.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta podczas wykładów Ocena aktywności studenta w wystawach i wydarzeniach artystycznych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu końcowego Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie widzi związków i zależności występujących pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem. Nie jest w stanie myśleć twórczo o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji. Nie potrafi zainspirować się zdobytą wiedzą z zakresu współczesnych sztuk wizualnych przy opracowywaniu własnych projektów.
3,0Student zauważa związki i zależności występujące pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem, ale nie potrafi ich przeanalizować ani o nich dyskutować. Ma problemy z twórczym myśleniem o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji. Potrafi inspirować się sztuką wizualną przy opracowywaniu własnych projektów w sposób ograniczony.
3,5Student zauważa związki i zależności występujące pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem i potrafi poddać je podstawowej analizie. Myśli twórczo o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji. Potrafi inspirować się sztuką wizualną przy opracowywaniu własnych projektów.
4,0Student zauważa związki i zależności występujące pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem i potrafi poddać je analizie. Myśli twórczo o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji. Potrafi inspirować się sztuką wizualną przy opracowywaniu własnych projektów.
4,5Student zauważa związki i zależności występujące pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniemi i swobodnie poddaje je analizie. Myśli twórczo o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji. Potrafi inspirować się sztuką wizualną przy opracowywaniu własnych projektów.
5,0Student zauważa związki i zależności występujące pomiędzy sztuką wpółczesną a otoczeniem, potrafi je analizować i swobodnie o nich dyskutować. Myśli twórczo i poza utartymi schematami o przestrzeni, budujących ją bryłach i kompozycji. Inspiruje się sztuką wizualną przy opracowywaniu własnych projektów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.2_K02Student jest wrażliwy na przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości, jest otwarty na kontakt ze współczesnością i poprzez nią buduje własną postawę twórczą.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-1Zaprezentowanie powiązań pomiędzy ideologią i estetyką w sztuce a architekturą, urbanistyką i architekturą krajobrazu.
C-2Przedstawienie sztuki wspólczersnej jako inspiracji do formowania własnej postawy twórczej.
C-3Ukazanie sztuki współczesnej jako zjawiska niezwykle ciekawego, zmiennego i formującego się "na naszych oczach", będącego kluczem do odczytania otaczającej nas rzeczywistości.
Treści programoweT-W-1Historia sztuki współczesnej od sztuki awangardy pierwszej połowy XX wieku po współczesność (awangarda, ekspresjonizm, kubizm, futuryzm, dadaizm a także konstruktywizm, bauhaus i realizm socjalistyczny az po sztukę krytyczną i postkrytyczną).
T-W-2Sztuka w przestrzeni publicznej a sztuka publiczna - miejsce i funkcja sztuki i jej wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-3Nowe media w sztuce (od fotografii poprzez film video, do performance, happeningu, instalacji, obiektu i sztuki interaktywnej) a sposoby odbierania dzieła.
T-W-4Sztuka krytyczna a skandal - czyli dlaczego sztuka czasem budzi kontrowersje.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta podczas wykładów Ocena aktywności studenta w wystawach i wydarzeniach artystycznych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu końcowego Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest wrażliwy na przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości. Nie dostrzega potrzeby kontaktu ze współczesnością. Nie potrafi inspirować się sztuką we własnej postawie twórczej.
3,0Student dostrzega i docenia tylko wybrane przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości. Posiada ograniczoną potrzebę kontaktu ze współczesnością. Potrafi dostrzec tylko nieliczne możliwości zainspirowania się sztuką współczesną we własnej postawie twórczej.
3,5Student dostrzega i docenia przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości. Posiada potrzebę kontaktu ze współczesnością. Potrafi dostrzec możliwości zainspirowania się sztuką współczesną we własnej postawie twórczej.
4,0Student jest wrażliwy na podstawowe przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości, jest otwarty na kontakt ze współczesnością i wie, że poprzez nią również może budować własną postawę twórczą.
4,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości, jest otwarty na kontakt ze współczesnością i poprzez nią buduje własną postawę twórczą.
5,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki współczesnej w otaczającej go rzeczywistości, jest otwarty na kontakt ze współczesnością do której ma stosunek otwarty i aktywny i poprzez nią efektownie buduje własną postawę twórczą.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.2_K04Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce, jej powiązań z czasem w jakim powstaje (wynalazki, odkrycia, ideologie) i zauważa związki sztuki z architekturą krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K04ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zaprezentowanie powiązań pomiędzy ideologią i estetyką w sztuce a architekturą, urbanistyką i architekturą krajobrazu.
C-2Przedstawienie sztuki wspólczersnej jako inspiracji do formowania własnej postawy twórczej.
C-3Ukazanie sztuki współczesnej jako zjawiska niezwykle ciekawego, zmiennego i formującego się "na naszych oczach", będącego kluczem do odczytania otaczającej nas rzeczywistości.
Treści programoweT-W-1Historia sztuki współczesnej od sztuki awangardy pierwszej połowy XX wieku po współczesność (awangarda, ekspresjonizm, kubizm, futuryzm, dadaizm a także konstruktywizm, bauhaus i realizm socjalistyczny az po sztukę krytyczną i postkrytyczną).
T-W-2Sztuka w przestrzeni publicznej a sztuka publiczna - miejsce i funkcja sztuki i jej wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-3Nowe media w sztuce (od fotografii poprzez film video, do performance, happeningu, instalacji, obiektu i sztuki interaktywnej) a sposoby odbierania dzieła.
T-W-4Sztuka krytyczna a skandal - czyli dlaczego sztuka czasem budzi kontrowersje.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta podczas wykładów Ocena aktywności studenta w wystawach i wydarzeniach artystycznych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu końcowego Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ciągłości historycznej w sztuce, nie dostrzega i nie rozumie jej powiązań z czasem w jakim powstaje (wynalazki, odkrycia, ideologie). Nie dostrzega związku sztuki z architekturą krajobrazu.
3,0Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce, ale nie potrafi jej swobodnie powiązać z towarzyszącym jej tłem społeczno-historycznym. Dostrzega tylko wybrane związki sztuki z architekturą krajobrazu.
3,5Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce i potrafi większość z nich swobodnie powiązać z towarzyszącym jej tłem społeczno-historycznym. Dostrzega związki sztuki z architekturą krajobrazu.
4,0Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce, jej powiązań z czasem w jakim powstaje (wynalazki, odkrycia, ideologie) i zauważa związki sztuki z architekturą krajobrazu.
4,5Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce, jej powiązań z czasem w jakim powstaje (wynalazki, odkrycia, ideologie) i zauważa związki sztuki z architekturą krajobrazu i potrafi o nich dyskutować.
5,0Student ma świadomość ciągłości historycznej w sztuce, jej powiązań z czasem w jakim powstaje (wynalazki, odkrycia, ideologie) i zauważa związki sztuki z architekturą krajobrazu i potrafi je swobodnie analizować i o nich dyskutować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.2_K05Student rozumie architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną, uwarunkowaniami ideowymi, kulturowymi, materialnymi i społecznymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K05rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zaprezentowanie powiązań pomiędzy ideologią i estetyką w sztuce a architekturą, urbanistyką i architekturą krajobrazu.
C-2Przedstawienie sztuki wspólczersnej jako inspiracji do formowania własnej postawy twórczej.
C-3Ukazanie sztuki współczesnej jako zjawiska niezwykle ciekawego, zmiennego i formującego się "na naszych oczach", będącego kluczem do odczytania otaczającej nas rzeczywistości.
Treści programoweT-W-1Historia sztuki współczesnej od sztuki awangardy pierwszej połowy XX wieku po współczesność (awangarda, ekspresjonizm, kubizm, futuryzm, dadaizm a także konstruktywizm, bauhaus i realizm socjalistyczny az po sztukę krytyczną i postkrytyczną).
T-W-2Sztuka w przestrzeni publicznej a sztuka publiczna - miejsce i funkcja sztuki i jej wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-3Nowe media w sztuce (od fotografii poprzez film video, do performance, happeningu, instalacji, obiektu i sztuki interaktywnej) a sposoby odbierania dzieła.
T-W-4Sztuka krytyczna a skandal - czyli dlaczego sztuka czasem budzi kontrowersje.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta podczas wykładów Ocena aktywności studenta w wystawach i wydarzeniach artystycznych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu końcowego Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi patrzeć na architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną, uwarunkowaniami ideowymi, kulturowymi, materialnymi i społecznymi.
3,0Student potrafi patrzeć na architekturę krajobrazu w powiązaniu z tylko wybranymi aspektami sztuki współczesnej.
3,5Student rozumie architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną i większością uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
4,0Student rozumie architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną, uwarunkowaniami ideowymi, kulturowymi, materialnymi i społecznymi.
4,5Student rozumie architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną, uwarunkowaniami ideowymi, kulturowymi, materialnymi i społecznymi i potrafi o nich swobodnie dyskutować.
5,0Student rozumie architekturę krajobrazu w powiązaniu ze sztuką współczesną, uwarunkowaniami ideowymi, kulturowymi, materialnymi i społecznymi, potrafi o nich swobodnie dyskutować i wykorzystywać do budowania własnej postawy twórczej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O02.2_K08Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony, rozumie że częścią tego dziedzictwa jest również sztuka współczesna.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K08ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zaprezentowanie powiązań pomiędzy ideologią i estetyką w sztuce a architekturą, urbanistyką i architekturą krajobrazu.
C-2Przedstawienie sztuki wspólczersnej jako inspiracji do formowania własnej postawy twórczej.
C-3Ukazanie sztuki współczesnej jako zjawiska niezwykle ciekawego, zmiennego i formującego się "na naszych oczach", będącego kluczem do odczytania otaczającej nas rzeczywistości.
Treści programoweT-W-1Historia sztuki współczesnej od sztuki awangardy pierwszej połowy XX wieku po współczesność (awangarda, ekspresjonizm, kubizm, futuryzm, dadaizm a także konstruktywizm, bauhaus i realizm socjalistyczny az po sztukę krytyczną i postkrytyczną).
T-W-2Sztuka w przestrzeni publicznej a sztuka publiczna - miejsce i funkcja sztuki i jej wpływ na kształtowanie otoczenia.
T-W-3Nowe media w sztuce (od fotografii poprzez film video, do performance, happeningu, instalacji, obiektu i sztuki interaktywnej) a sposoby odbierania dzieła.
T-W-4Sztuka krytyczna a skandal - czyli dlaczego sztuka czasem budzi kontrowersje.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny Wykład problemowy Metoda sytuacyjna Film Ekspozycja Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta podczas wykładów Ocena aktywności studenta w wystawach i wydarzeniach artystycznych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu końcowego Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony. Nie pojmuje sztuki współczesnej jako przyszłego dziedzictwa kulturowego.
3,0Student ma świadomości znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony w sposób ograniczony. Potrafi dostrzec znaczenie sztuki współczesnej jako przyszłego dziedzictwa kulturowego tylko w jej wybranych aspektach.
3,5Student ma świadomości znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony. Potrafi dostrzec znaczenie sztuki współczesnej jako przyszłego dziedzictwa kulturowego w większości jej przejawów.
4,0Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony, rozumie że częścią tego dziedzictwa jest również sztuka współczesna.
4,5Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony, rozumie że częścią tego dziedzictwa jest również sztuka współczesna i potrafi na ten temat dyskutować.
5,0Student ma świadomość znaczenia dziedzictwa kulturowego, jego wartości i potrzeby ochrony, rozumie że częścią tego dziedzictwa jest również sztuka współczesna, również w swych aspektach niekonwencjonalnych i kontrowersyjnych. Potrafi na ten temat swobodnie dyskutować posługując się licznymi przykładami.