Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Stylizacja wnętrz roślinami ozdobnymi:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Stylizacja wnętrz roślinami ozdobnymi
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza podstawowa z zakresu znajomości roślin ozdobnych i zasad kompozycji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studentów z najważniejszymi stylami dekoracji wnętrz roślinami oraz gatunkami roślin charakterystycznych dla poszczególnych epok i rodzajów wnętrz

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Rośliny ozdobne w historii stylizacji wnętrz.8
T-W-2Dobór materiału roślinnego do określonych wnętrz.2
T-W-3Najważniejsze style dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi.2
T-W-4Stylizacja wnętrz sakralnych roślinami ozdobnymi.2
T-W-5Stylizacja wnętrz mieszkalnych roślinami ozdobnymi.2
T-W-6Stylizacja roślinami ozdobnymi wnętrz użyteczności publicznej.2
T-W-7Stylizacja wnętrz handlowych roślinami ozdobnymi.2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1obecność na wykładach20
A-W-2analiza literatury10
A-W-3konsultacje10
A-W-4przygotowanie do zaliczenia20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie)
M-2metoda eksponująca (film)
M-3metoda problemowa (wykład problemowy)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: test kontrolny
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O13.2_W01
student rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
AK_1A_W09R1A_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O13.2_U01
dobiera rośliny ozdobne do określonych stylizacji wnętrz
AK_1A_U03, AK_1A_U13R1A_U04, R1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U13InzA_U01, InzA_U05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O13.2_K01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań
AK_1A_K12A1_K01, R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O13.2_W01
student rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
2,0student nie rozróżnia rodzajów stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,0student posiada ograniczoną wiedzę na temat rodzajów stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,5student w stopniu podstawowym rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,0student dobrze opanował wiedzę z zakresu stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,5student posiada ponad dobrą wiedzę na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O13.2_U01
dobiera rośliny ozdobne do określonych stylizacji wnętrz
2,0student nie potrafi dobać roślin ozdobnych do stylizacji określonego wnętrza
3,0student w stopniu podstawowym dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza z pomocą nauczyciela
3,5student samodzielnie dobiera w stopniu podstawowym rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
4,0student poprawnie dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
4,5student dobrze dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
5,0student bardzo dobrze dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O13.2_K01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań
2,0student nie ma świadomości samodokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,0student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,5student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,0student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,5student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest chętny do wyrażania opinii
5,0student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu florystyki i sztuki użytkowej

Literatura podstawowa

  1. Czekalski M., Rośliny ozdobne do dekoracji wnętrz, Wydawnictwa Dydaktyczne Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Lersch G., Floral Arrangement Based on Principles of Floral Design, FloralDesign Edition, 2005
  2. Hunter N. T., The Art of Floral Design, The Thomson Learning, USA, 2000, 2

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rośliny ozdobne w historii stylizacji wnętrz.8
T-W-2Dobór materiału roślinnego do określonych wnętrz.2
T-W-3Najważniejsze style dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi.2
T-W-4Stylizacja wnętrz sakralnych roślinami ozdobnymi.2
T-W-5Stylizacja wnętrz mieszkalnych roślinami ozdobnymi.2
T-W-6Stylizacja roślinami ozdobnymi wnętrz użyteczności publicznej.2
T-W-7Stylizacja wnętrz handlowych roślinami ozdobnymi.2
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1obecność na wykładach20
A-W-2analiza literatury10
A-W-3konsultacje10
A-W-4przygotowanie do zaliczenia20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O13.2_W01student rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W09charakteryzuje rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu obiektów zieleni
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z najważniejszymi stylami dekoracji wnętrz roślinami oraz gatunkami roślin charakterystycznych dla poszczególnych epok i rodzajów wnętrz
Treści programoweT-W-1Rośliny ozdobne w historii stylizacji wnętrz.
T-W-2Dobór materiału roślinnego do określonych wnętrz.
T-W-3Najważniejsze style dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi.
T-W-4Stylizacja wnętrz sakralnych roślinami ozdobnymi.
T-W-5Stylizacja wnętrz mieszkalnych roślinami ozdobnymi.
T-W-6Stylizacja roślinami ozdobnymi wnętrz użyteczności publicznej.
T-W-7Stylizacja wnętrz handlowych roślinami ozdobnymi.
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie)
M-2metoda eksponująca (film)
M-3metoda problemowa (wykład problemowy)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test kontrolny
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozróżnia rodzajów stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,0student posiada ograniczoną wiedzę na temat rodzajów stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,5student w stopniu podstawowym rozróżnia rodzaje stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,0student dobrze opanował wiedzę z zakresu stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,5student posiada ponad dobrą wiedzę na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O13.2_U01dobiera rośliny ozdobne do określonych stylizacji wnętrz
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
AK_1A_U13potrafi praktycznie zastosować wiedzę z zakresu doboru, wymagań i pielęgnacji roślin do różnych obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z najważniejszymi stylami dekoracji wnętrz roślinami oraz gatunkami roślin charakterystycznych dla poszczególnych epok i rodzajów wnętrz
Treści programoweT-W-1Rośliny ozdobne w historii stylizacji wnętrz.
T-W-2Dobór materiału roślinnego do określonych wnętrz.
T-W-3Najważniejsze style dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi.
T-W-4Stylizacja wnętrz sakralnych roślinami ozdobnymi.
T-W-6Stylizacja roślinami ozdobnymi wnętrz użyteczności publicznej.
T-W-7Stylizacja wnętrz handlowych roślinami ozdobnymi.
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie)
M-2metoda eksponująca (film)
M-3metoda problemowa (wykład problemowy)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test kontrolny
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi dobać roślin ozdobnych do stylizacji określonego wnętrza
3,0student w stopniu podstawowym dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza z pomocą nauczyciela
3,5student samodzielnie dobiera w stopniu podstawowym rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
4,0student poprawnie dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
4,5student dobrze dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
5,0student bardzo dobrze dobiera rośliny ozdobne do stylizacji określonego wnętrza
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O13.2_K01w wyniku przeprowadzonych zajęć student szuka inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K12ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z najważniejszymi stylami dekoracji wnętrz roślinami oraz gatunkami roślin charakterystycznych dla poszczególnych epok i rodzajów wnętrz
Treści programoweT-W-1Rośliny ozdobne w historii stylizacji wnętrz.
T-W-2Dobór materiału roślinnego do określonych wnętrz.
T-W-3Najważniejsze style dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi.
T-W-4Stylizacja wnętrz sakralnych roślinami ozdobnymi.
T-W-5Stylizacja wnętrz mieszkalnych roślinami ozdobnymi.
T-W-6Stylizacja roślinami ozdobnymi wnętrz użyteczności publicznej.
T-W-7Stylizacja wnętrz handlowych roślinami ozdobnymi.
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny, opis, objaśnienie)
M-2metoda eksponująca (film)
M-3metoda problemowa (wykład problemowy)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma świadomości samodokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,0student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,5student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,0student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,5student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest chętny do wyrażania opinii
5,0student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat stylizacji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu florystyki i sztuki użytkowej