Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowa pracownia dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowa pracownia dyplomowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Emil Wolski <Emil.Wolski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>, Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl>, Arkadiusz Marcinkowski <amarcinkowski@zut.edu.pl>, Grzegorz Renski <Grzegorz.Renski@zut.edu.pl>, Emil Wolski <Emil.Wolski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 14,0 ECTS (formy) 14,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 60 4,01,00zaliczenie
projektyP7 90 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie wszystklch przewidzianych planem studów pracowni projektowych ze względu na fakt, iż Projektowa pracownia dyplomowa odwołuje się do doświadczeń lat poprzednich i stanowi ich rozwinięcie w realizacyjnym i teoretycznym opracowaniu pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przypomnienie, podsumowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu wzornictwa
C-2Przypomnienie, podsumowanie i doskonalenie zdolności posługiwania się kluczowymi dla wzornictwa umiejętnościami projektowym
C-3Wyćwiczenie u studenta umiejętności samodzielnej realizacji złożonego projektu wzorniczego, zarówno na poziomie warsztatowym, jak i teoretycznym
C-4Doskonalenie u studenta umiejętności sprawnego prezentowania złożonego projektu wzorniczego, kompletnego pod względem treści opracowania, poprawnego metodycznie oraz czytelnego oraz atrakcyjnego wizualnie
C-5Wpojenie studentowi świadomości potrzeby stałego weryfikowania i doskonalenia swych kompetencji zawodowych, np. w związku z poszukiwaniem pracy lub wyborem studiów drugiego stopnia
C-6Wyćwiczenie u studenta nawyku skutecznego, racjonalnego działania w życiu zawodowym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analiza metodycznych dróg rozwiązywania zadań projektowych5
T-P-2Metody prowadzenia badań na potrzeby projektowania wzorniczego5
T-P-3Metody ewaluacji projektowej2
T-P-4Wybrane zagadnienia wzornicze w kontekście gospodarczym, społecznym i historycznym3
T-P-5Poszukiwanie oraz definiowanie problemu, analiza i synteza, ewaluacja oraz prezentacja ćwiczenia semsetralnego stanowiącego wprowadzenie do tematyki pracy dypolomowej45
60
projekty
T-P-1Analiza pola problemowego prowadząca do wybóru tematu pracy dyplomowej oraz definicja problemu projektowego stanowiącego temat pracy dyplomowej; studia wstępne oraz redefinicja problemu12
T-P-2Samodzielne, metodyczne przeprowadzenie procesu projektowego pod nadzorem opiekuna pracy dyplomowej skutkujące realizacją projektu dyplomowego; samodzielne przygotowanie rozprawy teoretycznej, stanowiącej pogłębiony opis procesu projektowego, wykonanej pod nadzorem opiekuna prac dyplomowej78
90

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w korektach ćwiczenia semsetralnego stanowiącego wprowadzenie tematyki pracy dypolomowej45
A-P-2Uczestnictwo w wykładach wprowadzających15
A-P-3Przygotowanie semestralnych zadań projektowych45
A-P-4Lektura wskazanej literatury15
120
projekty
A-P-1Uczestnictwo w korektach pracy dyplomowej90
A-P-2Przygotowanie projektu dyplomowego i teoretycznej pracy dyplomowej150
A-P-3Analiza źródeł, lektura literatury przedmiotu60
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny z elementami wykładu informacyjnego
M-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-3Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
M-4Film, zwykle o charakterze popularno-naukowym, również fragmenty fabuł

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-2Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu dyplomowego bądż przeddyplomowego, stanowiącego wprowadzenie do tematyki pracy dypolomowej
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-4Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedź, przygotowanej na wskazany temat i wygłoszonej w trakcie zajęć
S-5Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C5_W01
zna kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym
Wz_1A_W02A1_W10C-1T-P-1M-1, M-2S-1, S-5
Wz_1A_C5_W02
rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności
Wz_1A_W02A1_W10C-1T-P-1M-1, M-2S-1, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C5_U01
potrafi samodzielnie formułować i stosować projektowe kryteria decyzyjne
Wz_1A_U03A1_U16, A1_U17C-2, C-3T-P-2, T-P-1M-3, M-2S-1, S-3, S-5
Wz_1A_C5_U02
potrafi samodzielnie ustalić kryteria oceny i w oparciu o nie dokonać ewalucaji własnego projektu
Wz_1A_U05A1_U17C-2, C-3T-P-3M-3, M-2S-1, S-3, S-5
Wz_1A_C5_U03
potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać próbnej publicznej prezentacji własnej pracy dyplomowej
Wz_1A_U13A1_U24C-4T-P-5M-3, M-4S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C5_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Wz_1A_K01A1_K01, A1_K02C-5T-P-4M-4, M-2S-3, S-2
Wz_1A_C5_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K02A1_K02C-6T-P-2M-4, M-2S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C5_W01
zna kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym
2,0nie potrafi wypowiedzieć się na temat żadnej metody projektowej
3,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej jedej wybranej przez siebie metody projektowej
3,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej dwóch wybranch przez siebie metod projektowych oraz zestawić je ze sobą
4,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wybranch przez siebie metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wybrane przez siebie
4,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wskazanych przez prowadzącego metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wybrane przez siebie
5,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wskazanych przez prowadzącego metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wskazane przez prowadzącego
Wz_1A_C5_W02
rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności
2,0nie potrafi wypowiedzieć się na temat żadnego zagadnienia z zakresu teorii twórczości
3,0potrafi wypowiedzieć się na temat wybranego zagadnienie z zakresu twórczości
3,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej jednej z wybranych koncepcji twórczości
4,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej dwóch koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane dwa inne zagadnienia
4,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane trzy inne zagadnienia
5,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane trzy inne zagadnienia, potrafi umieść przynajmniej jedno zagadnienie w hipotetycznym przykładzie przypadku projektowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C5_U01
potrafi samodzielnie formułować i stosować projektowe kryteria decyzyjne
2,0nie potraf formułować i stosować żadnego kryterium decyzyjnego, wszelkie decyzje projektowe pochodzą od opiekuna pracy dyplomowej
3,0potrafi formułować i stosować jedynie podstawowe kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
3,5potrafi formułować i stosować jedynie podstawowe kryteria decyzyjne, nie potrzebuje przy tym jednak znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej bądź też potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym jednak znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,0potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym jednak pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,5potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym nieznacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
5,0potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, nie potrzebuje przy tym żadnej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
Wz_1A_C5_U02
potrafi samodzielnie ustalić kryteria oceny i w oparciu o nie dokonać ewalucaji własnego projektu
2,0nie potraf formułować oraz stosować żadnego kryterium ewaluacji własnego projektu, a wszelkie decyzje projektowe pochodzą od opiekuna pracy dyplomowej
3,0potrafi formułować oraz stosować jedynie podstawowe kryteria ewaluacji własnego projektu i potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
3,5potrafi formułować oraz stosować jedynie podstawowe kryteria ewaluacji własnego projektu, jednak nie potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej; bądź też potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, jednak potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,0potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu, jednak potrzebuje przy tym pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,5potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu i potrzebuje przy tym nieznacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
5,0potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu i nie potrzebuje przy tym żadnej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
Wz_1A_C5_U03
potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać próbnej publicznej prezentacji własnej pracy dyplomowej
2,0student nie jest w stanie zaplanować i przygotować prezentacji projektu dyplomowego
3,0student z trudem planuje i przygotowuje prezentację projektu dyplomowego, prezentuje go w nieatrakcyjnej formie i w nieciekawy sposób
3,5
4,0student planuje i przygotowuje prezentację projektu dyplomowego przy niewielkiej pomocy prowadzącego, prezentuje go poprawnej formie i w poprawny sposób
4,5
5,0student planuje i przygotowuje prezentację projektu dyplomowego samodzielnie, prezentuje go w atrakcyjnej formie i w interesujący sposób

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C5_K01
interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
2,0student wykazuje brak jakiegokolwiek zainteresowania poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności
3,0student wykazuje bardzo nikłą inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności
3,5
4,0student przejawia przeciętną inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności
4,5
5,0student w stale, autonomicznie poszerza swoją wiedzę i umiejętności
Wz_1A_C5_K02
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0student nie potrafi określić techniczych warunków realizacji pracy dyplomowej lub też nie potrafi uzyskać dostęp do określonych materiałów i technologii; lub też działania studenta w oczywisty sposób są nieracjonalne ekonomicznie oraz niezgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
3,0student ze znaczną pomocą opiekuna pracy dyplomowej określa techniczne warunki realizacji pracy dyplomowej, a następnie jest nieefektywny w uzyskiwaniu dostęp do określonych materiałów i technologii; lub też działania studenta w dużym stopniu są nieekonomiczne oraz znacząco niezgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
3,5
4,0student z pomocą opiekuna pracy dyplomowej określa techniczne warunki realizacji pracy dyplomowej, a następnie uzyskuje dostęp do określonych materiałów i technologii; działania studenta są poprawne ekonomiczne oraz dostatecznie zgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
4,5
5,0student autonomicznie, bez pomocy opiekuna pracy dyplomowej określa techniczne warunki realizacji pracy dyplomowej, a następnie uzyskuje dostęp do określonych materiałów i technologii; działania studenta są przy tym ekonomiczne oraz zgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych

Literatura podstawowa

  1. Turkka Keinonen, Roope Takala (red.), Product Koncept Design, Springer, Berlin, Heidelberg, 2006, Egz. dostępny u prowadzącego
  2. Jonathan Cagan, Craig M. Vogel, Creating Breakthrough Products, Prentice-Hall, New Jersey, 2002, I., Egz. dostępny u prowadzącego
  3. Gerhard Heufler, Design Basics, Niggli, Sulgen, Zurich, 2004, III., Egz. dostępny u prowadzącego

Literatura dodatkowa

  1. Fulton Suri J., IDEO, Thoughtless Acts?, Chronicle Books, San Francisco, 2005, Egz. dostępny u prowadzącego
  2. Richard Morris, Projektowanie produktu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2009, Egz. dostępny u prowadzącego
  3. Tom Kelley, The Art of Innovation, Currency and Doubleday, Nowy Jork, 2001, I., Egz. dostępny u prowadzącego
  4. Edward Nęcka, Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2005
  5. Edward Nęcka i inni, Trening twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza metodycznych dróg rozwiązywania zadań projektowych5
T-P-2Metody prowadzenia badań na potrzeby projektowania wzorniczego5
T-P-3Metody ewaluacji projektowej2
T-P-4Wybrane zagadnienia wzornicze w kontekście gospodarczym, społecznym i historycznym3
T-P-5Poszukiwanie oraz definiowanie problemu, analiza i synteza, ewaluacja oraz prezentacja ćwiczenia semsetralnego stanowiącego wprowadzenie do tematyki pracy dypolomowej45
60

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza pola problemowego prowadząca do wybóru tematu pracy dyplomowej oraz definicja problemu projektowego stanowiącego temat pracy dyplomowej; studia wstępne oraz redefinicja problemu12
T-P-2Samodzielne, metodyczne przeprowadzenie procesu projektowego pod nadzorem opiekuna pracy dyplomowej skutkujące realizacją projektu dyplomowego; samodzielne przygotowanie rozprawy teoretycznej, stanowiącej pogłębiony opis procesu projektowego, wykonanej pod nadzorem opiekuna prac dyplomowej78
90

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w korektach ćwiczenia semsetralnego stanowiącego wprowadzenie tematyki pracy dypolomowej45
A-P-2Uczestnictwo w wykładach wprowadzających15
A-P-3Przygotowanie semestralnych zadań projektowych45
A-P-4Lektura wskazanej literatury15
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w korektach pracy dyplomowej90
A-P-2Przygotowanie projektu dyplomowego i teoretycznej pracy dyplomowej150
A-P-3Analiza źródeł, lektura literatury przedmiotu60
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C5_W01zna kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Przypomnienie, podsumowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu wzornictwa
Treści programoweT-P-1Analiza metodycznych dróg rozwiązywania zadań projektowych
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny z elementami wykładu informacyjnego
M-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-5Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wypowiedzieć się na temat żadnej metody projektowej
3,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej jedej wybranej przez siebie metody projektowej
3,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej dwóch wybranch przez siebie metod projektowych oraz zestawić je ze sobą
4,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wybranch przez siebie metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wybrane przez siebie
4,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wskazanych przez prowadzącego metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wybrane przez siebie
5,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech wskazanych przez prowadzącego metod projektowych oraz zestawić ze sobą dwie wskazane przez prowadzącego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C5_W02rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Przypomnienie, podsumowanie i poszerzenie wiedzy z zakresu wzornictwa
Treści programoweT-P-1Analiza metodycznych dróg rozwiązywania zadań projektowych
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny z elementami wykładu informacyjnego
M-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-5Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wypowiedzieć się na temat żadnego zagadnienia z zakresu teorii twórczości
3,0potrafi wypowiedzieć się na temat wybranego zagadnienie z zakresu twórczości
3,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej jednej z wybranych koncepcji twórczości
4,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej dwóch koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane dwa inne zagadnienia
4,5potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane trzy inne zagadnienia
5,0potrafi wypowiedzieć się na temat przynajmniej trzech koncepcji twórczości oraz scharakteryzować wskazane trzy inne zagadnienia, potrafi umieść przynajmniej jedno zagadnienie w hipotetycznym przykładzie przypadku projektowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C5_U01potrafi samodzielnie formułować i stosować projektowe kryteria decyzyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U03jest zdolna do formułowania i metodycznego stosowania podstawowych kryteriów projektowych i podejmowania na ich podstawie decyzji projektowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U16umie świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac artystycznych
A1_U17umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie realizacji i projektowania własnych prac artystycznych
Cel przedmiotuC-2Przypomnienie, podsumowanie i doskonalenie zdolności posługiwania się kluczowymi dla wzornictwa umiejętnościami projektowym
C-3Wyćwiczenie u studenta umiejętności samodzielnej realizacji złożonego projektu wzorniczego, zarówno na poziomie warsztatowym, jak i teoretycznym
Treści programoweT-P-2Metody prowadzenia badań na potrzeby projektowania wzorniczego
T-P-1Analiza pola problemowego prowadząca do wybóru tematu pracy dyplomowej oraz definicja problemu projektowego stanowiącego temat pracy dyplomowej; studia wstępne oraz redefinicja problemu
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
M-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-5Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potraf formułować i stosować żadnego kryterium decyzyjnego, wszelkie decyzje projektowe pochodzą od opiekuna pracy dyplomowej
3,0potrafi formułować i stosować jedynie podstawowe kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
3,5potrafi formułować i stosować jedynie podstawowe kryteria decyzyjne, nie potrzebuje przy tym jednak znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej bądź też potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym jednak znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,0potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym jednak pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,5potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, potrzebuje przy tym nieznacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
5,0potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, nie potrzebuje przy tym żadnej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C5_U02potrafi samodzielnie ustalić kryteria oceny i w oparciu o nie dokonać ewalucaji własnego projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U05potrafi samodzielnie oceniać rezultat swoich działań projektowych poprzez stosowanie podstawowych zasad ewaluacji projektów wzorniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U17umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie realizacji i projektowania własnych prac artystycznych
Cel przedmiotuC-2Przypomnienie, podsumowanie i doskonalenie zdolności posługiwania się kluczowymi dla wzornictwa umiejętnościami projektowym
C-3Wyćwiczenie u studenta umiejętności samodzielnej realizacji złożonego projektu wzorniczego, zarówno na poziomie warsztatowym, jak i teoretycznym
Treści programoweT-P-3Metody ewaluacji projektowej
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
M-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-5Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów raportu przygotowanego na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potraf formułować oraz stosować żadnego kryterium ewaluacji własnego projektu, a wszelkie decyzje projektowe pochodzą od opiekuna pracy dyplomowej
3,0potrafi formułować oraz stosować jedynie podstawowe kryteria ewaluacji własnego projektu i potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
3,5potrafi formułować oraz stosować jedynie podstawowe kryteria ewaluacji własnego projektu, jednak nie potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej; bądź też potrafi formułować i stosować rożne kryteria decyzyjne, jednak potrzebuje przy tym znacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,0potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu, jednak potrzebuje przy tym pomocy opiekuna pracy dyplomowej
4,5potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu i potrzebuje przy tym nieznacznej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
5,0potrafi formułować oraz stosować rożne kryteria ewaluacji własnego projektu i nie potrzebuje przy tym żadnej pomocy opiekuna pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C5_U03potrafi samodzielnie zaplanować, przygotować i dokonać próbnej publicznej prezentacji własnej pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U13potrafi zaplanować, przygotować i dokonać publicznej prezentacji własnych dokonań, w szczególności umie prezentować projekty wzornicze z wykorzystaniem współcześnie przyjętych w branży środków przekazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U24zna formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań
Cel przedmiotuC-4Doskonalenie u studenta umiejętności sprawnego prezentowania złożonego projektu wzorniczego, kompletnego pod względem treści opracowania, poprawnego metodycznie oraz czytelnego oraz atrakcyjnego wizualnie
Treści programoweT-P-5Poszukiwanie oraz definiowanie problemu, analiza i synteza, ewaluacja oraz prezentacja ćwiczenia semsetralnego stanowiącego wprowadzenie do tematyki pracy dypolomowej
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów łączona z metodą tekstu przewodniego, służąca werbalizacji działań projektowych i okołoprojektowych
M-4Film, zwykle o charakterze popularno-naukowym, również fragmenty fabuł
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu dyplomowego bądż przeddyplomowego, stanowiącego wprowadzenie do tematyki pracy dypolomowej
S-4Ocena formująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedź, przygotowanej na wskazany temat i wygłoszonej w trakcie zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie jest w stanie zaplanować i przygotować prezentacji projektu dyplomowego
3,0student z trudem planuje i przygotowuje prezentację projektu dyplomowego, prezentuje go w nieatrakcyjnej formie i w nieciekawy sposób
3,5
4,0student planuje i przygotowuje prezentację projektu dyplomowego przy niewielkiej pomocy prowadzącego, prezentuje go poprawnej formie i w poprawny sposób
4,5
5,0student planuje i przygotowuje prezentację projektu dyplomowego samodzielnie, prezentuje go w atrakcyjnej formie i w interesujący sposób
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C5_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
A1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-5Wpojenie studentowi świadomości potrzeby stałego weryfikowania i doskonalenia swych kompetencji zawodowych, np. w związku z poszukiwaniem pracy lub wyborem studiów drugiego stopnia
Treści programoweT-P-4Wybrane zagadnienia wzornicze w kontekście gospodarczym, społecznym i historycznym
Metody nauczaniaM-4Film, zwykle o charakterze popularno-naukowym, również fragmenty fabuł
M-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-2Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu dyplomowego bądż przeddyplomowego, stanowiącego wprowadzenie do tematyki pracy dypolomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student wykazuje brak jakiegokolwiek zainteresowania poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności
3,0student wykazuje bardzo nikłą inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności
3,5
4,0student przejawia przeciętną inicjatywę w poszerzaniu swej wiedzy i umiejętności
4,5
5,0student w stale, autonomicznie poszerza swoją wiedzę i umiejętności
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C5_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-6Wyćwiczenie u studenta nawyku skutecznego, racjonalnego działania w życiu zawodowym
Treści programoweT-P-2Samodzielne, metodyczne przeprowadzenie procesu projektowego pod nadzorem opiekuna pracy dyplomowej skutkujące realizacją projektu dyplomowego; samodzielne przygotowanie rozprawy teoretycznej, stanowiącej pogłębiony opis procesu projektowego, wykonanej pod nadzorem opiekuna prac dyplomowej
Metody nauczaniaM-4Film, zwykle o charakterze popularno-naukowym, również fragmenty fabuł
M-2Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena projektu dyplomowego, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania; ocena teoretycznej pracy dyplomowej, zarówno strony formalnej, jak i merytorycznej zawartości opracowania
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
S-2Ocena podsumowująca: Omówienie i ocena formalnych i merytorycznych elementów prezentacji projektu dyplomowego bądż przeddyplomowego, stanowiącego wprowadzenie do tematyki pracy dypolomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi określić techniczych warunków realizacji pracy dyplomowej lub też nie potrafi uzyskać dostęp do określonych materiałów i technologii; lub też działania studenta w oczywisty sposób są nieracjonalne ekonomicznie oraz niezgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
3,0student ze znaczną pomocą opiekuna pracy dyplomowej określa techniczne warunki realizacji pracy dyplomowej, a następnie jest nieefektywny w uzyskiwaniu dostęp do określonych materiałów i technologii; lub też działania studenta w dużym stopniu są nieekonomiczne oraz znacząco niezgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
3,5
4,0student z pomocą opiekuna pracy dyplomowej określa techniczne warunki realizacji pracy dyplomowej, a następnie uzyskuje dostęp do określonych materiałów i technologii; działania studenta są poprawne ekonomiczne oraz dostatecznie zgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych
4,5
5,0student autonomicznie, bez pomocy opiekuna pracy dyplomowej określa techniczne warunki realizacji pracy dyplomowej, a następnie uzyskuje dostęp do określonych materiałów i technologii; działania studenta są przy tym ekonomiczne oraz zgodne z zasadami racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych