Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
specjalność: Ogrzewnictwo

Sylabus przedmiotu Systemy informacji przestrzennej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy informacji przestrzennej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusława Fiłoniuk <Boguslawa.Filoniuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy geodezji ogólnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zagadnień z zakresu inżynierii środowiska z pomocą systemów informacji przestrzennej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analogowa mapa zasadnicza jako element SIP. Treści mapy,siatka współrzędnych.2
T-P-2Odczytywanie treści mapy i pomiary. Identyfikacja obiektów i atrybutów elementów sieci uzbrojenia.2
T-P-3Mapa numeryczna jako podstawowy element SIP. Zasady tworzenia mapy wektorowej.2
T-P-4Praca w środowisku CAD z mapą numeryczną- wektoryzacja.3
T-P-5Zapoznanie się z systemem GEO-INFO.2
T-P-6Analiza danych przestrzennych w środowisku GIS.2
T-P-7Zaliczenie projektu.2
15
wykłady
T-W-1Klasyfikacja i definicje map : analogowa,cyfrowa,numeryczna1
T-W-2Układy odniesienia, współrzędne i osnowy geodezyjne1
T-W-3Definicja i podstawowe funkcje GIS. Rola GIS w ochronie środowiska naturalnego1
T-W-4Numeryczna mapa zasadnicza jako mapa obiektowa, kategorie obiektów i ich atrybuty1
T-W-5NMZ jako mapa warstwowa, podział danych , warstwy tematyczne1
T-W-6Wektorowy model danych : prosty i topologiczny1
T-W-7Rastrowy i hybrydowy model danych. Wady i zalety modeli danych1
T-W-8Żródła danych i ich zdefiniowanie z uwzględnieniem opisu obiektów sieciowych1
T-W-9Metody terenowe pozyskiwania danych : pomiary z wykorzystaniem odbiorników GPS, monitoring, zdjęcia lotnicze i obrazy satelitarne1
T-W-10Metody kameralnego pozyskiwania danych: dygitalizacja, skanowanie, kalibracja,rasteryzacja i transfer danych1
T-W-11Podstawowe funkcje systemów GIS : wprowadzanie danych, generalizacja, przechowywanie i zarządzanie danymi. Analizy i prezentacja danych2
T-W-12Standardy i formaty danych. Krajowy system informacji o terenie.1
T-W-13Wymagania co do mapy zasadniczej w SIP. Geodezyjna Ewidencja Sieci Uzbrojenia Terenu.1
T-W-14Zaliczenie wykładów.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2udział w konsultacjach5
A-P-3Opracowanie materiału - studia projektowe.10
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2udział w konsultacjach5
A-W-3opracowanie materiału-studia literaturowe10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów w formie sprawdzianu pisemnego podanych wcześniej treści wykładowych
S-2Ocena formująca: sprawdzanie poprawności tworzenia kolejnych etapów projektu, ocena końcowa zaliczająca projekt, sprawdzian pisemny z wiedzy teoretycznej będącej podstawą do tworzenia projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_??_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu tworzenia map numerycznych w SIP
IS_1A_W02T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1S-1
IS_1A_??_W22
Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu SIP
IS_1A_W22T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06InzA_W01C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-5, T-P-4, T-P-6, T-P-7M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_??_U03
Ma umiejętność odczytywania geodezyjnych map cyfrowych
IS_1A_U03T1A_U02, T1A_U07, T1A_U15C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1S-1
IS_1A_??_U15
Ma umiejętność samokształcenia się
IS_1A_U15T1A_U01, T1A_U05C-1T-W-10, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-5, T-P-4, T-P-6, T-P-7M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_??_K01
Rozumie potrzebę ciągłego uczenia się
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14M-1S-1
IS_1A_??_K04
Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
C-1T-W-9, T-W-10, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-5, T-P-4, T-P-6, T-P-7M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_1A_??_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu tworzenia map numerycznych w SIP
2,0
3,0zna podstawowe zasady konstrukcji mapy numerycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_1A_??_W22
Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu SIP
2,0
3,0student zna i rozumie podstawowe pojęcia w systemie GIS
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_1A_??_U03
Ma umiejętność odczytywania geodezyjnych map cyfrowych
2,0
3,0student potrafi korzystać z danych zawartych na mapie cyfrowej w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_1A_??_U15
Ma umiejętność samokształcenia się
2,0
3,0Umie czytać ze zrozumieniem informacje zawarte na mapie cyfrowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_1A_??_K01
Rozumie potrzebę ciągłego uczenia się
2,0
3,0wykazuje w stopniu podstawowym potrzebę poznawania nowoczesnych technologii do rozwiązywania zagadnień inżynierskich
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_1A_??_K04
Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
2,0
3,0chętnie uczestniczy w pracy zespołowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kwietniewski M., GIS w wodociągach i kanalizacji, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa, 2008
  2. Myrda G., GIS czyli mapa w komputerze, Helion, Gliwice, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Litwin L. , Myrda G., Systemy Informacji Geograficznej Zarządzanie Danymi Przestrzennymi, Helion, Gliwice, 2005
  2. Gotlib D., Iwaniak A., Olszewski R., GIS obszary zastosowań, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa, 2007

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analogowa mapa zasadnicza jako element SIP. Treści mapy,siatka współrzędnych.2
T-P-2Odczytywanie treści mapy i pomiary. Identyfikacja obiektów i atrybutów elementów sieci uzbrojenia.2
T-P-3Mapa numeryczna jako podstawowy element SIP. Zasady tworzenia mapy wektorowej.2
T-P-4Praca w środowisku CAD z mapą numeryczną- wektoryzacja.3
T-P-5Zapoznanie się z systemem GEO-INFO.2
T-P-6Analiza danych przestrzennych w środowisku GIS.2
T-P-7Zaliczenie projektu.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja i definicje map : analogowa,cyfrowa,numeryczna1
T-W-2Układy odniesienia, współrzędne i osnowy geodezyjne1
T-W-3Definicja i podstawowe funkcje GIS. Rola GIS w ochronie środowiska naturalnego1
T-W-4Numeryczna mapa zasadnicza jako mapa obiektowa, kategorie obiektów i ich atrybuty1
T-W-5NMZ jako mapa warstwowa, podział danych , warstwy tematyczne1
T-W-6Wektorowy model danych : prosty i topologiczny1
T-W-7Rastrowy i hybrydowy model danych. Wady i zalety modeli danych1
T-W-8Żródła danych i ich zdefiniowanie z uwzględnieniem opisu obiektów sieciowych1
T-W-9Metody terenowe pozyskiwania danych : pomiary z wykorzystaniem odbiorników GPS, monitoring, zdjęcia lotnicze i obrazy satelitarne1
T-W-10Metody kameralnego pozyskiwania danych: dygitalizacja, skanowanie, kalibracja,rasteryzacja i transfer danych1
T-W-11Podstawowe funkcje systemów GIS : wprowadzanie danych, generalizacja, przechowywanie i zarządzanie danymi. Analizy i prezentacja danych2
T-W-12Standardy i formaty danych. Krajowy system informacji o terenie.1
T-W-13Wymagania co do mapy zasadniczej w SIP. Geodezyjna Ewidencja Sieci Uzbrojenia Terenu.1
T-W-14Zaliczenie wykładów.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2udział w konsultacjach5
A-P-3Opracowanie materiału - studia projektowe.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2udział w konsultacjach5
A-W-3opracowanie materiału-studia literaturowe10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_??_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu tworzenia map numerycznych w SIP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczącą w szczególności zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zagadnień z zakresu inżynierii środowiska z pomocą systemów informacji przestrzennej.
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja i definicje map : analogowa,cyfrowa,numeryczna
T-W-2Układy odniesienia, współrzędne i osnowy geodezyjne
T-W-3Definicja i podstawowe funkcje GIS. Rola GIS w ochronie środowiska naturalnego
T-W-4Numeryczna mapa zasadnicza jako mapa obiektowa, kategorie obiektów i ich atrybuty
T-W-5NMZ jako mapa warstwowa, podział danych , warstwy tematyczne
T-W-6Wektorowy model danych : prosty i topologiczny
T-W-7Rastrowy i hybrydowy model danych. Wady i zalety modeli danych
T-W-8Żródła danych i ich zdefiniowanie z uwzględnieniem opisu obiektów sieciowych
T-W-11Podstawowe funkcje systemów GIS : wprowadzanie danych, generalizacja, przechowywanie i zarządzanie danymi. Analizy i prezentacja danych
T-W-12Standardy i formaty danych. Krajowy system informacji o terenie.
T-W-13Wymagania co do mapy zasadniczej w SIP. Geodezyjna Ewidencja Sieci Uzbrojenia Terenu.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów w formie sprawdzianu pisemnego podanych wcześniej treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna podstawowe zasady konstrukcji mapy numerycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_??_W22Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu SIP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W22Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zagadnień z zakresu inżynierii środowiska z pomocą systemów informacji przestrzennej.
Treści programoweT-P-1Analogowa mapa zasadnicza jako element SIP. Treści mapy,siatka współrzędnych.
T-P-2Odczytywanie treści mapy i pomiary. Identyfikacja obiektów i atrybutów elementów sieci uzbrojenia.
T-P-3Mapa numeryczna jako podstawowy element SIP. Zasady tworzenia mapy wektorowej.
T-P-5Zapoznanie się z systemem GEO-INFO.
T-P-4Praca w środowisku CAD z mapą numeryczną- wektoryzacja.
T-P-6Analiza danych przestrzennych w środowisku GIS.
T-P-7Zaliczenie projektu.
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: sprawdzanie poprawności tworzenia kolejnych etapów projektu, ocena końcowa zaliczająca projekt, sprawdzian pisemny z wiedzy teoretycznej będącej podstawą do tworzenia projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna i rozumie podstawowe pojęcia w systemie GIS
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_??_U03Ma umiejętność odczytywania geodezyjnych map cyfrowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U03Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne; potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zagadnień z zakresu inżynierii środowiska z pomocą systemów informacji przestrzennej.
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja i definicje map : analogowa,cyfrowa,numeryczna
T-W-2Układy odniesienia, współrzędne i osnowy geodezyjne
T-W-3Definicja i podstawowe funkcje GIS. Rola GIS w ochronie środowiska naturalnego
T-W-4Numeryczna mapa zasadnicza jako mapa obiektowa, kategorie obiektów i ich atrybuty
T-W-5NMZ jako mapa warstwowa, podział danych , warstwy tematyczne
T-W-6Wektorowy model danych : prosty i topologiczny
T-W-7Rastrowy i hybrydowy model danych. Wady i zalety modeli danych
T-W-8Żródła danych i ich zdefiniowanie z uwzględnieniem opisu obiektów sieciowych
T-W-11Podstawowe funkcje systemów GIS : wprowadzanie danych, generalizacja, przechowywanie i zarządzanie danymi. Analizy i prezentacja danych
T-W-12Standardy i formaty danych. Krajowy system informacji o terenie.
T-W-13Wymagania co do mapy zasadniczej w SIP. Geodezyjna Ewidencja Sieci Uzbrojenia Terenu.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów w formie sprawdzianu pisemnego podanych wcześniej treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi korzystać z danych zawartych na mapie cyfrowej w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_??_U15Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U15Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zagadnień z zakresu inżynierii środowiska z pomocą systemów informacji przestrzennej.
Treści programoweT-W-10Metody kameralnego pozyskiwania danych: dygitalizacja, skanowanie, kalibracja,rasteryzacja i transfer danych
T-P-1Analogowa mapa zasadnicza jako element SIP. Treści mapy,siatka współrzędnych.
T-P-2Odczytywanie treści mapy i pomiary. Identyfikacja obiektów i atrybutów elementów sieci uzbrojenia.
T-P-3Mapa numeryczna jako podstawowy element SIP. Zasady tworzenia mapy wektorowej.
T-P-5Zapoznanie się z systemem GEO-INFO.
T-P-4Praca w środowisku CAD z mapą numeryczną- wektoryzacja.
T-P-6Analiza danych przestrzennych w środowisku GIS.
T-P-7Zaliczenie projektu.
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: sprawdzanie poprawności tworzenia kolejnych etapów projektu, ocena końcowa zaliczająca projekt, sprawdzian pisemny z wiedzy teoretycznej będącej podstawą do tworzenia projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie czytać ze zrozumieniem informacje zawarte na mapie cyfrowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_??_K01Rozumie potrzebę ciągłego uczenia się
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zagadnień z zakresu inżynierii środowiska z pomocą systemów informacji przestrzennej.
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja i definicje map : analogowa,cyfrowa,numeryczna
T-W-2Układy odniesienia, współrzędne i osnowy geodezyjne
T-W-3Definicja i podstawowe funkcje GIS. Rola GIS w ochronie środowiska naturalnego
T-W-4Numeryczna mapa zasadnicza jako mapa obiektowa, kategorie obiektów i ich atrybuty
T-W-5NMZ jako mapa warstwowa, podział danych , warstwy tematyczne
T-W-6Wektorowy model danych : prosty i topologiczny
T-W-7Rastrowy i hybrydowy model danych. Wady i zalety modeli danych
T-W-8Żródła danych i ich zdefiniowanie z uwzględnieniem opisu obiektów sieciowych
T-W-11Podstawowe funkcje systemów GIS : wprowadzanie danych, generalizacja, przechowywanie i zarządzanie danymi. Analizy i prezentacja danych
T-W-12Standardy i formaty danych. Krajowy system informacji o terenie.
T-W-13Wymagania co do mapy zasadniczej w SIP. Geodezyjna Ewidencja Sieci Uzbrojenia Terenu.
T-W-14Zaliczenie wykładów.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów w formie sprawdzianu pisemnego podanych wcześniej treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0wykazuje w stopniu podstawowym potrzebę poznawania nowoczesnych technologii do rozwiązywania zagadnień inżynierskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_??_K04Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności rozwiązywania zagadnień z zakresu inżynierii środowiska z pomocą systemów informacji przestrzennej.
Treści programoweT-W-9Metody terenowe pozyskiwania danych : pomiary z wykorzystaniem odbiorników GPS, monitoring, zdjęcia lotnicze i obrazy satelitarne
T-W-10Metody kameralnego pozyskiwania danych: dygitalizacja, skanowanie, kalibracja,rasteryzacja i transfer danych
T-P-1Analogowa mapa zasadnicza jako element SIP. Treści mapy,siatka współrzędnych.
T-P-2Odczytywanie treści mapy i pomiary. Identyfikacja obiektów i atrybutów elementów sieci uzbrojenia.
T-P-3Mapa numeryczna jako podstawowy element SIP. Zasady tworzenia mapy wektorowej.
T-P-5Zapoznanie się z systemem GEO-INFO.
T-P-4Praca w środowisku CAD z mapą numeryczną- wektoryzacja.
T-P-6Analiza danych przestrzennych w środowisku GIS.
T-P-7Zaliczenie projektu.
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: sprawdzanie poprawności tworzenia kolejnych etapów projektu, ocena końcowa zaliczająca projekt, sprawdzian pisemny z wiedzy teoretycznej będącej podstawą do tworzenia projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0chętnie uczestniczy w pracy zespołowej
3,5
4,0
4,5
5,0