Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Fundamentowanie II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fundamentowanie II
Specjalność Technologia i Organizacja Budownictwa
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl>, Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl>, Andrzej Pozlewicz <Andrzej.Pozlewicz@zut.edu.pl>, Julita Szutowicz <Julita.Szutowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 3,00,44zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs z Geologii Inżynierskiej
W-2Ukończony kurs z Mechaniki Gruntów
W-3Ukończony kurs z Fundamentowania I

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność posadowienia budowli w zależności od warunków gruntowych
C-2Umiejętność wymiarowania konstrukcji fundamentowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt posadowienia pośredniego obiektu w złożonych warunkach gruntowych30
30
wykłady
T-W-1Posadowienie pośrednie konstrukcji2
T-W-2Projektowanie i wykonanie fundamentów palowych6
T-W-3Analiza posadowienia obiektu w złozonych warunkach gruntowych6
T-W-4Projektowanie i wykonanie ścian szczelinowych i ścianek szczelnych6
T-W-5Modyfikowanie parametrów podłoża gruntowego2
T-W-6Posadowienie obiektów na gruntach antropogenicznych4
T-W-7Posadowienie składowisk4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Udział w konsultacjach10
A-P-3Opracowanie materiałów - studia literatura15
A-P-4Samodzielna realizacja zadania projektowego30
A-P-5Zaliczenie projektu5
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Opracowanie materiałów, studia-literatura10
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Przygotowanie do egzaminu12
A-W-5Udział w egzaminie3
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej posadowienia konstrukcji inżynierskiej w złożonych warunkach gruntowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_TOB/52_W01
Ma wiedzę na temat fundamentowania obiektów budowlanych w różnych warunkach gruntowych
B_1A_W01, B_1A_W02, B_1A_W04, B_1A_W05, B_1A_W08, B_1A_W09, B_1A_W10, B_1A_W13, B_1A_W20, B_1A_W07, B_1A_W17, B_1A_W15, B_1A_W11, B_1A_W18, B_1A_W23, B_1A_W16T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_TOB/52_U01
Potrafi zaprojektować fundament bezpośredni lub pośredni na podstawie właściwej oceny podłoża gruntowego wraz z odpowiednio dobraną technologią robót fundamentowych
B_1A_U01, B_1A_U06, B_1A_U08, B_1A_U09, B_1A_U10, B_1A_U13, B_1A_U15, B_1A_U16, B_1A_U18, B_1A_U22, B_1A_U03, B_1A_U02, B_1A_U07, B_1A_U19, B_1A_U17T1A_U01, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_TOB/52_K01
Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
B_1A_K02, B_1A_K05, B_1A_K07, B_1A_K03, B_1A_K01T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_TOB/52_W01
Ma wiedzę na temat fundamentowania obiektów budowlanych w różnych warunkach gruntowych
2,0
3,0Ma wiedzę na temat fundamentowania obiektów budowlanych w różnych warunkach gruntowych w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_TOB/52_U01
Potrafi zaprojektować fundament bezpośredni lub pośredni na podstawie właściwej oceny podłoża gruntowego wraz z odpowiednio dobraną technologią robót fundamentowych
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować fundament bezpośredni lub pośredni w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_TOB/52_K01
Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
2,0
3,0Dostatecznie rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzę nt. budownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Cios I., Garwacka-Piórkowski S., Projektowanie fundamentów, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 1993
  2. Dembicki E. (red.), Fundamentowanie. Tom 2 - Posadowienie budowli, Arkady, Warszawa, 1988
  3. Grabowski Z., Pisarczyk S., Obrycki M., Fundamentowanie, Wydawnictwo PW, Warszawa, 1993
  4. Jarominiak A., Lekkie konstrukcje oporowe, Wydział Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1999
  5. Obrycki M., Pisarczyk S., Wybrane zagadnienia z fundamentowania, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 1998
  6. Pisarczyk S., Geoinżynieria. Metody modyfikacji podłoża gruntowego, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2005
  7. Polski Komitet Normalizacyjny, Normy z zakresu fundamentowania, mechaniki gruntów, geotechniki, PKN, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Cernica J., Geotechnical Engineering-Foundation Design, J.Willey & Sons, 1995
  2. Gwizdała K., Kowalski J.R., Prefabrykowane pale wbijane, Politechnika Gdańska WILiŚ Katedra Geotechniki, Gdańsk, 2005
  3. Jarominiak A., Kłosiński B., Grzegorzewicz K., Cielenkiewicz T., Pale i fundamenty palowe, Arkady, Warszawa, 1976

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt posadowienia pośredniego obiektu w złożonych warunkach gruntowych30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Posadowienie pośrednie konstrukcji2
T-W-2Projektowanie i wykonanie fundamentów palowych6
T-W-3Analiza posadowienia obiektu w złozonych warunkach gruntowych6
T-W-4Projektowanie i wykonanie ścian szczelinowych i ścianek szczelnych6
T-W-5Modyfikowanie parametrów podłoża gruntowego2
T-W-6Posadowienie obiektów na gruntach antropogenicznych4
T-W-7Posadowienie składowisk4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Udział w konsultacjach10
A-P-3Opracowanie materiałów - studia literatura15
A-P-4Samodzielna realizacja zadania projektowego30
A-P-5Zaliczenie projektu5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Opracowanie materiałów, studia-literatura10
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Przygotowanie do egzaminu12
A-W-5Udział w egzaminie3
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_TOB/52_W01Ma wiedzę na temat fundamentowania obiektów budowlanych w różnych warunkach gruntowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W01Ma wiedzę z wybranych działów matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla kierunku budownictwo, niezbędną do formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa
B_1A_W02Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
B_1A_W04Ma wiedzę z mechaniki ogólnej i wytrzymałości materiałów
B_1A_W05Ma podstawową wiedzę z mechaniki płynów i hydrologii
B_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
B_1A_W09Zna zasady fundamentowania obiektów budowlanych
B_1A_W10Zna zasady analizy i konstruowania wybranych obiektów budownictwa ogólnego, przemysłowego, komunikacyjnego i wodnego
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_1A_W20Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
B_1A_W11Ma podstawową wiedzę na temat projektowania obiektów infrastruktury transportu lądowego
B_1A_W18Ma wiedzę na temat tworzenia procedur zarządzania jakością robót budowlanych. Zna normy i normatywy pracy w budownictwie oraz organizację i zasady kierowania budową
B_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W16Zna podstawy fizyki budowli
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność posadowienia budowli w zależności od warunków gruntowych
C-2Umiejętność wymiarowania konstrukcji fundamentowej
Treści programoweT-W-1Posadowienie pośrednie konstrukcji
T-W-2Projektowanie i wykonanie fundamentów palowych
T-W-3Analiza posadowienia obiektu w złozonych warunkach gruntowych
T-W-4Projektowanie i wykonanie ścian szczelinowych i ścianek szczelnych
T-W-5Modyfikowanie parametrów podłoża gruntowego
T-W-6Posadowienie obiektów na gruntach antropogenicznych
T-W-7Posadowienie składowisk
T-P-1Projekt posadowienia pośredniego obiektu w złożonych warunkach gruntowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej posadowienia konstrukcji inżynierskiej w złożonych warunkach gruntowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę na temat fundamentowania obiektów budowlanych w różnych warunkach gruntowych w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_TOB/52_U01Potrafi zaprojektować fundament bezpośredni lub pośredni na podstawie właściwej oceny podłoża gruntowego wraz z odpowiednio dobraną technologią robót fundamentowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U01Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych
B_1A_U06Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U09Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane
B_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
B_1A_U13Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa
B_1A_U15Opanował umiejętność porozumiewania się w języku nowożytnym na poziomie B2 łącznie ze znajomością elementów języka technicznego z zakresu budownictwa
B_1A_U16Potrafi stosować przepisy prawa budowlanego i wodnego
B_1A_U18Potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
B_1A_U03Potrafi poprawnie zdefiniować modele obliczeniowe komputerowej analizy konstrukcji
B_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
B_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność posadowienia budowli w zależności od warunków gruntowych
C-2Umiejętność wymiarowania konstrukcji fundamentowej
Treści programoweT-W-1Posadowienie pośrednie konstrukcji
T-W-2Projektowanie i wykonanie fundamentów palowych
T-W-3Analiza posadowienia obiektu w złozonych warunkach gruntowych
T-W-4Projektowanie i wykonanie ścian szczelinowych i ścianek szczelnych
T-W-5Modyfikowanie parametrów podłoża gruntowego
T-W-6Posadowienie obiektów na gruntach antropogenicznych
T-W-7Posadowienie składowisk
T-P-1Projekt posadowienia pośredniego obiektu w złożonych warunkach gruntowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej posadowienia konstrukcji inżynierskiej w złożonych warunkach gruntowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować fundament bezpośredni lub pośredni w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_TOB/52_K01Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa, jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
B_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
B_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Umiejętność posadowienia budowli w zależności od warunków gruntowych
C-2Umiejętność wymiarowania konstrukcji fundamentowej
Treści programoweT-W-1Posadowienie pośrednie konstrukcji
T-W-2Projektowanie i wykonanie fundamentów palowych
T-W-3Analiza posadowienia obiektu w złozonych warunkach gruntowych
T-W-4Projektowanie i wykonanie ścian szczelinowych i ścianek szczelnych
T-W-5Modyfikowanie parametrów podłoża gruntowego
T-W-6Posadowienie obiektów na gruntach antropogenicznych
T-W-7Posadowienie składowisk
T-P-1Projekt posadowienia pośredniego obiektu w złożonych warunkach gruntowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej posadowienia konstrukcji inżynierskiej w złożonych warunkach gruntowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Dostatecznie rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzę nt. budownictwa
3,5
4,0
4,5
5,0