Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Zrównoważone budownictwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zrównoważone budownictwo
Specjalność Budownictwo Energooszczędne
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP8 30 2,50,44zaliczenie
wykładyW8 15 0,50,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Materiały budowlane
W-2Fizyka budowli
W-3Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
C-2Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Ocena termiczna przegród niejdnorodnych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego.8
T-P-2Ocena cieplno-wilgotnościowa przegród budowlanych oraz połączeń konstrukcyjnych i technologicznych - modelowanie mostków termicznych przy uzyciu programu Therm10
T-P-3Ocena rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych w zakresie cieplno-wilgotnościowym z wykorzystaniem programu WUFI8
T-P-4Zaliczenie klauzurowe4
30
wykłady
T-W-1Cykl życia materiałów/wyrobów budowlanych2
T-W-2Syndrom chorego budynku. Problematyka doboru właściwości materiałów/wyrobów budowlanych w aspekcie środowiskowym. Proekologiczne rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe budynków3
T-W-3Omówienie doświadczeń zdobytych przy renowacji starej zabudowy: Ecolonia (Holandia, renowacja starej zabudowy w Kopenhadze (Dania), renowacja dzielnicy Kreuzberg (Niemcy), Kwartały Turzyńskie (Szczecin), Kopenhaga, Ecolonia (Holandia). Termoizolacje nowej generacji.2
T-W-4Materiały zmienno fazowe. Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania.3
T-W-5Oszczędzanie ciepła i chłodu, ochrona cieplna w okresie letnim, aktywne systemy słoneczne. Systemy pasywne zysków pośrednich i bezposrednich. Podwójne fasady,panele doswietlające ze szkła pryzmatycznego, panele fotochromatyczne. Zagospodarowanie szarej wody.3
T-W-6Zielone zamówienia publiczne. Certyfikaty Środowiskowe i Eko- znaki1
T-W-7zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie do zajęć - analiza obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych i norm przedmiotowych10
A-P-3Opracowanie indywidualnych zadań w domu25
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia działów projektowych10
75
wykłady
A-W-1Udzial w wykładach14
A-W-2Zaliczenie wykładów1
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna - zajęcia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie projektu
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_BE/52_W01
Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
B_1A_W07, B_1A_W20, B_1A_W22T1A_W03, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_BE/52_U01
Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Rozwiązuje zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych, potrafi wykorzystać metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do własnych potrzeb.
B_1A_U08, B_1A_U22T1A_U01, T1A_U05, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-P-1, T-P-3, T-P-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_BE/52_K01
Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
B_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1, C-2T-P-1, T-P-3, T-P-4, T-P-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_BE/52_W01
Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
2,0Student nie zna zasady Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa, nie zna rozwiązania konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjazne środowisku jak i użytkownikom, nie zna programy komputerowe do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
3,0Student zna zasady Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa, zna rozwiązania konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjazne środowisku jak i użytkownikom, zna programy komputerowe do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_BE/52_U01
Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Rozwiązuje zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych, potrafi wykorzystać metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do własnych potrzeb.
2,0
3,0Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Stosuje rozwiazania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Potrafi stosować metody, techniki i narzędzia ora przystosować je do własnych potrzeb.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_BE/52_K01
Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
2,0Student nie rozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
3,0Student rozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gawin D., Kossecka E. (red.), Program komputerowy WUFI i jego zastosowanie w analizach cieplno-wilgotnościowych przegród budowlanych, Wydawnicwto Politechniki Łódźkiej, Łódź, 2007
  2. Grabarczyk S., Fizyka budowli. Komputerowe wspomaganie projektowania budownictwa energooszczędnego, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Biuletyny wydawane przez PKN - KT 307 Zrównoważone Budownictwo
  2. Krajowe i zagraniczne publikacje o tematyce Zrównoważonego Budownictwa

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Ocena termiczna przegród niejdnorodnych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego.8
T-P-2Ocena cieplno-wilgotnościowa przegród budowlanych oraz połączeń konstrukcyjnych i technologicznych - modelowanie mostków termicznych przy uzyciu programu Therm10
T-P-3Ocena rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych w zakresie cieplno-wilgotnościowym z wykorzystaniem programu WUFI8
T-P-4Zaliczenie klauzurowe4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cykl życia materiałów/wyrobów budowlanych2
T-W-2Syndrom chorego budynku. Problematyka doboru właściwości materiałów/wyrobów budowlanych w aspekcie środowiskowym. Proekologiczne rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe budynków3
T-W-3Omówienie doświadczeń zdobytych przy renowacji starej zabudowy: Ecolonia (Holandia, renowacja starej zabudowy w Kopenhadze (Dania), renowacja dzielnicy Kreuzberg (Niemcy), Kwartały Turzyńskie (Szczecin), Kopenhaga, Ecolonia (Holandia). Termoizolacje nowej generacji.2
T-W-4Materiały zmienno fazowe. Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania.3
T-W-5Oszczędzanie ciepła i chłodu, ochrona cieplna w okresie letnim, aktywne systemy słoneczne. Systemy pasywne zysków pośrednich i bezposrednich. Podwójne fasady,panele doswietlające ze szkła pryzmatycznego, panele fotochromatyczne. Zagospodarowanie szarej wody.3
T-W-6Zielone zamówienia publiczne. Certyfikaty Środowiskowe i Eko- znaki1
T-W-7zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie do zajęć - analiza obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych i norm przedmiotowych10
A-P-3Opracowanie indywidualnych zadań w domu25
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia działów projektowych10
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udzial w wykładach14
A-W-2Zaliczenie wykładów1
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BE/52_W01Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W20Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_1A_W22Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów budowlanych oraz systemów technicznych stosowanych w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
C-2Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
Treści programoweT-W-1Cykl życia materiałów/wyrobów budowlanych
T-W-2Syndrom chorego budynku. Problematyka doboru właściwości materiałów/wyrobów budowlanych w aspekcie środowiskowym. Proekologiczne rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe budynków
T-W-3Omówienie doświadczeń zdobytych przy renowacji starej zabudowy: Ecolonia (Holandia, renowacja starej zabudowy w Kopenhadze (Dania), renowacja dzielnicy Kreuzberg (Niemcy), Kwartały Turzyńskie (Szczecin), Kopenhaga, Ecolonia (Holandia). Termoizolacje nowej generacji.
T-W-4Materiały zmienno fazowe. Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania.
T-W-5Oszczędzanie ciepła i chłodu, ochrona cieplna w okresie letnim, aktywne systemy słoneczne. Systemy pasywne zysków pośrednich i bezposrednich. Podwójne fasady,panele doswietlające ze szkła pryzmatycznego, panele fotochromatyczne. Zagospodarowanie szarej wody.
T-W-6Zielone zamówienia publiczne. Certyfikaty Środowiskowe i Eko- znaki
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasady Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa, nie zna rozwiązania konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjazne środowisku jak i użytkownikom, nie zna programy komputerowe do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
3,0Student zna zasady Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa, zna rozwiązania konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjazne środowisku jak i użytkownikom, zna programy komputerowe do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BE/52_U01Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Potrafi zastosować rozwiązania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Rozwiązuje zadania inżynierskie projektowania przegród budowlanych, potrafi wykorzystać metody, techniki i narzędzia oraz przystosować je do własnych potrzeb.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
C-2Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
Treści programoweT-W-2Syndrom chorego budynku. Problematyka doboru właściwości materiałów/wyrobów budowlanych w aspekcie środowiskowym. Proekologiczne rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe budynków
T-W-4Materiały zmienno fazowe. Magazynowanie ciepła, niestacjonarne efekty ogrzewania i przegrzewania.
T-W-5Oszczędzanie ciepła i chłodu, ochrona cieplna w okresie letnim, aktywne systemy słoneczne. Systemy pasywne zysków pośrednich i bezposrednich. Podwójne fasady,panele doswietlające ze szkła pryzmatycznego, panele fotochromatyczne. Zagospodarowanie szarej wody.
T-P-1Ocena termiczna przegród niejdnorodnych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego.
T-P-3Ocena rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych w zakresie cieplno-wilgotnościowym z wykorzystaniem programu WUFI
T-P-2Ocena cieplno-wilgotnościowa przegród budowlanych oraz połączeń konstrukcyjnych i technologicznych - modelowanie mostków termicznych przy uzyciu programu Therm
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna - zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zaprojektować i rozwiązać przegrody budowlane wykorzystując powiązaną wiedzę z zakresu budownictwa. Stosuje rozwiazania systemowe uwzględniające aspekt zrównoważoności. Potrafi stosować metody, techniki i narzędzia ora przystosować je do własnych potrzeb.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_BE/52_K01Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad Zrównoważonego Rozwoju w odniesieniu do budownictwa. Znajomość rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych przyjaznych środowisku jak i użytkownikom. Znajomość programów komputerowych do oceny cieplno-wilgotnościowej rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych.
C-2Zrozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
Treści programoweT-P-1Ocena termiczna przegród niejdnorodnych z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego.
T-P-3Ocena rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przegród budowlanych w zakresie cieplno-wilgotnościowym z wykorzystaniem programu WUFI
T-P-4Zaliczenie klauzurowe
T-P-2Ocena cieplno-wilgotnościowa przegród budowlanych oraz połączeń konstrukcyjnych i technologicznych - modelowanie mostków termicznych przy uzyciu programu Therm
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna - zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
3,0Student rozumienie wpływu zastosowanych w budynku rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych i technologicznych na środowisko naturalne i użytkowanika obiektu.
3,5
4,0
4,5
5,0