Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Organizacja i kierowanie budową:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja i kierowanie budową
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Barczyk <Aleksandra.Barczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,28zaliczenie
projektyP5 15 1,00,32zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs z Ekonomiki budownictwa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych.
C-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych i zagospodarowania placu budowy.
C-3Umiejętność oceny zagrożeń przy realizacji robót budowlanych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1WBS - zadania2
T-A-2Obliczenie czasu trwania robót4
T-A-3Obliczanie wydajności robotnika lub maszyny4
T-A-4Opracowanie harmonogramu belkowego1
T-A-5Harmonogram zatrudnienia1
T-A-6Plan BIOZ1
T-A-7Składowiska materiałów na budowie1
T-A-8Projekt zagospodarowania placu budowy1
15
projekty
T-P-1Projekt organizacji robót stanu surowego zamkniętego budynku. Zakres projektu: przdmiar robót; WBS; harmonogram robót, zatrudnienia, zużycia matriałów; zagospodarowanie placu budowy15
15
wykłady
T-W-1Podstawy organizacji budowy.1
T-W-2Szczegółowa identyfikacja zakresu robót - WBS1
T-W-3Harmonogramy budowlane1
T-W-4Metody planowania sieciowego.2
T-W-5Aspekty prawne i umowne rozpoczęcia robót na budowie2
T-W-6Metody organizacji budowy.2
T-W-7Planowanie optymalnej technologii wykonania robót1
T-W-8Ogólne zasady zagospodarowania placu budowy3
T-W-9Plan BIOZ zgodny z wymaganiami prawnymi i technicznymi2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach15
A-A-2Udział w konsultacjach4
A-A-3Studia literaturowe3
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia6
A-A-5Zaliczenie ćwiczeń2
30
projekty
A-P-1Udział w zajęciach15
A-P-2Udział w konsultacjach4
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego10
A-P-4Zaliczenie projektu1
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Udział w konsultacjach2
A-W-3Studia literaturowe6
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia6
A-W-5Zaliczenie wykładów1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
M-3Metoda sytuacyjna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.
S-3Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych: kolokwia, referaty, rozliczenie zadań dodatkowych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/35_W01
Rozróżnia struktury organizacyjne budów o różnej skali wielkości.
B_1A_W18T1A_W08, T1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-1T-W-7, T-W-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-1, S-3
B_1A_C/35_W02
Proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarownia placu budowy.
B_1A_W18T1A_W08, T1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-2, C-3T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-P-1M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/35_U01
Oblicza nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót.
B_1A_U18T1A_U10, T1A_U11InzA_U03C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-1, M-2S-3
B_1A_C/35_U02
Planuje prace grup roboczych na placu budowy.
B_1A_U18T1A_U10, T1A_U11InzA_U03C-2T-P-1M-1, M-3S-2
B_1A_C/35_U03
Ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające.
B_1A_U13T1A_U10, T1A_U11InzA_U03C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/35_K01
Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej.
B_1A_K05T1A_K05C-2T-A-8M-1, M-3S-2
B_1A_C/35_K02
Jest odpowiedzialny za wspólnie realizowane zadania.
B_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-3
B_1A_C/35_K03
Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu.
B_1A_K03T1A_K03C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/35_W01
Rozróżnia struktury organizacyjne budów o różnej skali wielkości.
2,0
3,0Student prawidłowo rozwiązuje test w 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/35_W02
Proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarownia placu budowy.
2,0
3,0Student potrafi określić podstawowe elemnty placu budowy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/35_U01
Oblicza nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót.
2,0
3,0Student potrafi obliczyć nakłady pracy dla poszczególnych robót budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/35_U02
Planuje prace grup roboczych na placu budowy.
2,0
3,0Studen potrafi okreslić kolejność wykonywania robót budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/35_U03
Ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające.
2,0
3,0Student potrafi wymienić podstawowe elementy planu BIOZ.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/35_K01
Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej.
2,0
3,0Przestrzega zasad etyki zawodowej w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/35_K02
Jest odpowiedzialny za wspólnie realizowane zadania.
2,0
3,0Jest świadomy odpowiedzialności pracy w zespole.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/35_K03
Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu.
2,0
3,0Potrafi pracować w zespole.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Tadeusz Maj, Organizacja budowy. Podręcznik, WSIP, 2008
  2. Kazimierz M. Jaworski, Podstawy organizacji budowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005
  3. Władysław Korzeniewski, Zasady obmiaru i obliczenia powierzchni i kubatury budynku. Stosowanie przepisów prawnych i norm., POLCEN, 2006
  4. Janusz Traczyk, Janusz Woźnica, Vademecum Kosztorysanta, Zeszyt 5 - Zasady przedmiarowania robót ziemnych, Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa "PROMOCJA", Warszawa, 2009
  5. Janusz Traczyk, Janusz Woźnica, Vademecum Kosztorysanta, Zeszyt 6 - Zasady przedmiarownia robót ogólnobudowlanych., Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczni - Organizacyjnych Budownictwa "PROMOCJA", 2009

Literatura dodatkowa

  1. OŚRODEK KOSZTORYSOWANIA ROBÓT BUDOWLANYCH, KNR-W NR 2-02 Konstrukcje budowlane, WACETOB - PZITB, 2003, wyd. V
  2. Grażyna Świderska, BIOZ w budownictwie, POLCEN, 2008
  3. Zespół specjalistów i praktyków, Poradnika Kierownika Budowy, FORUM, 2010
  4. Frey Hansjorg, Technologia budownictwa część 1, REA, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1WBS - zadania2
T-A-2Obliczenie czasu trwania robót4
T-A-3Obliczanie wydajności robotnika lub maszyny4
T-A-4Opracowanie harmonogramu belkowego1
T-A-5Harmonogram zatrudnienia1
T-A-6Plan BIOZ1
T-A-7Składowiska materiałów na budowie1
T-A-8Projekt zagospodarowania placu budowy1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt organizacji robót stanu surowego zamkniętego budynku. Zakres projektu: przdmiar robót; WBS; harmonogram robót, zatrudnienia, zużycia matriałów; zagospodarowanie placu budowy15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy organizacji budowy.1
T-W-2Szczegółowa identyfikacja zakresu robót - WBS1
T-W-3Harmonogramy budowlane1
T-W-4Metody planowania sieciowego.2
T-W-5Aspekty prawne i umowne rozpoczęcia robót na budowie2
T-W-6Metody organizacji budowy.2
T-W-7Planowanie optymalnej technologii wykonania robót1
T-W-8Ogólne zasady zagospodarowania placu budowy3
T-W-9Plan BIOZ zgodny z wymaganiami prawnymi i technicznymi2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach15
A-A-2Udział w konsultacjach4
A-A-3Studia literaturowe3
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia6
A-A-5Zaliczenie ćwiczeń2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach15
A-P-2Udział w konsultacjach4
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego10
A-P-4Zaliczenie projektu1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Udział w konsultacjach2
A-W-3Studia literaturowe6
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia6
A-W-5Zaliczenie wykładów1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/35_W01Rozróżnia struktury organizacyjne budów o różnej skali wielkości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W18Ma wiedzę na temat tworzenia procedur zarządzania jakością robót budowlanych. Zna normy i normatywy pracy w budownictwie oraz organizację i zasady kierowania budową
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych.
Treści programoweT-W-7Planowanie optymalnej technologii wykonania robót
T-W-9Plan BIOZ zgodny z wymaganiami prawnymi i technicznymi
T-A-1WBS - zadania
T-A-2Obliczenie czasu trwania robót
T-A-3Obliczanie wydajności robotnika lub maszyny
T-A-6Plan BIOZ
T-A-7Składowiska materiałów na budowie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
S-3Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych: kolokwia, referaty, rozliczenie zadań dodatkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prawidłowo rozwiązuje test w 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/35_W02Proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarownia placu budowy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W18Ma wiedzę na temat tworzenia procedur zarządzania jakością robót budowlanych. Zna normy i normatywy pracy w budownictwie oraz organizację i zasady kierowania budową
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych i zagospodarowania placu budowy.
C-3Umiejętność oceny zagrożeń przy realizacji robót budowlanych.
Treści programoweT-A-2Obliczenie czasu trwania robót
T-A-3Obliczanie wydajności robotnika lub maszyny
T-A-4Opracowanie harmonogramu belkowego
T-A-5Harmonogram zatrudnienia
T-A-6Plan BIOZ
T-A-7Składowiska materiałów na budowie
T-A-8Projekt zagospodarowania placu budowy
T-P-1Projekt organizacji robót stanu surowego zamkniętego budynku. Zakres projektu: przdmiar robót; WBS; harmonogram robót, zatrudnienia, zużycia matriałów; zagospodarowanie placu budowy
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi określić podstawowe elemnty placu budowy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/35_U01Oblicza nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U18Potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych.
C-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych i zagospodarowania placu budowy.
Treści programoweT-A-1WBS - zadania
T-A-2Obliczenie czasu trwania robót
T-A-3Obliczanie wydajności robotnika lub maszyny
T-A-4Opracowanie harmonogramu belkowego
T-A-5Harmonogram zatrudnienia
T-A-6Plan BIOZ
T-A-7Składowiska materiałów na budowie
T-A-8Projekt zagospodarowania placu budowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych: kolokwia, referaty, rozliczenie zadań dodatkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi obliczyć nakłady pracy dla poszczególnych robót budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/35_U02Planuje prace grup roboczych na placu budowy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U18Potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych i zagospodarowania placu budowy.
Treści programoweT-P-1Projekt organizacji robót stanu surowego zamkniętego budynku. Zakres projektu: przdmiar robót; WBS; harmonogram robót, zatrudnienia, zużycia matriałów; zagospodarowanie placu budowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Studen potrafi okreslić kolejność wykonywania robót budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/35_U03Ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U13Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych.
C-3Umiejętność oceny zagrożeń przy realizacji robót budowlanych.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji budowy.
T-W-2Szczegółowa identyfikacja zakresu robót - WBS
T-W-3Harmonogramy budowlane
T-W-4Metody planowania sieciowego.
T-W-5Aspekty prawne i umowne rozpoczęcia robót na budowie
T-W-6Metody organizacji budowy.
T-W-7Planowanie optymalnej technologii wykonania robót
T-W-8Ogólne zasady zagospodarowania placu budowy
T-W-9Plan BIOZ zgodny z wymaganiami prawnymi i technicznymi
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wymienić podstawowe elementy planu BIOZ.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/35_K01Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych i zagospodarowania placu budowy.
Treści programoweT-A-8Projekt zagospodarowania placu budowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przestrzega zasad etyki zawodowej w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/35_K02Jest odpowiedzialny za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych.
Treści programoweT-A-1WBS - zadania
T-A-2Obliczenie czasu trwania robót
T-A-3Obliczanie wydajności robotnika lub maszyny
T-A-4Opracowanie harmonogramu belkowego
T-A-5Harmonogram zatrudnienia
T-A-6Plan BIOZ
T-A-7Składowiska materiałów na budowie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych: kolokwia, referaty, rozliczenie zadań dodatkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Jest świadomy odpowiedzialności pracy w zespole.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/35_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych.
C-3Umiejętność oceny zagrożeń przy realizacji robót budowlanych.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji budowy.
T-W-2Szczegółowa identyfikacja zakresu robót - WBS
T-W-3Harmonogramy budowlane
T-W-4Metody planowania sieciowego.
T-W-5Aspekty prawne i umowne rozpoczęcia robót na budowie
T-W-6Metody organizacji budowy.
T-W-7Planowanie optymalnej technologii wykonania robót
T-W-8Ogólne zasady zagospodarowania placu budowy
T-W-9Plan BIOZ zgodny z wymaganiami prawnymi i technicznymi
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi pracować w zespole.
3,5
4,0
4,5
5,0