Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)

Sylabus przedmiotu Teoria niezawodności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria niezawodności
Specjalność Technologia i Organizacja Budownictwa
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Silicka <Ewa.Silicka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 9 2,00,56zaliczenie
projektyP2 9 0,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formułowania zadań w języku algebry zbiorów
C-2Umiejętność działania na rozkładach, charakterystykach i prawdopodobieństwach
C-3Umiejętność zapisania warunków normowych w języku teorii niezawodności
C-4Umiejętność rozwiązywania zadań teorii niezawodności za pomocą metod numerycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1P-1 BELKA W STANIE GRANICZNYM5
T-P-2P-2 KRATOWNICA STATYCZNIE WYZNACZALNA4
9
wykłady
T-W-1W-1 DZIAŁANIA I MIARA NA ZBIORACH2
T-W-2W-2 ROZKŁADY I FUNKCJE GĘSTOŚCI FUNKCJE ZMIENNYCH LOSOWYCH2
T-W-3W-3 KORELACJA, REGRESJA2
T-W-4W-4 PRAWDOPODOBIEŃSTWO AWARII, WSPÓLCZYNNIK NIEZAWODNOŚCI2
T-W-5W-5 NIEZAWODNOŚCIOWE UKŁADY SZEREGOWE I RÓWNOLEGŁE1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1udział w ćwiczeniach projektowych9
A-P-2przygotowanie do zajęc projektowych32
A-P-3udział w zaliczeniu2
43
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2samodzielne poszukiwanie w literaturze20
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu18
A-W-4udział w zaliczeniu2
49

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny połaczony z przykładowo rozwiązywanymi zadaniami
M-2Cwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_??_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności
B_2A_W01T2A_W01M-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_??_U01
Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Niezawodności
B_2A_U10T2A_U09C-4, C-1, C-2, C-3M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_??_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności
2,0
3,0Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_??_U01
Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Niezawodności
2,0
3,0Potrafi formułować i rozwiązywać podstawowe problemy niezawodnościowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Murzewski J., Niezawodność konstrukcji inżynierskich, Arkady, Warszawa, 1989
  2. Sołowjew A.D., Analityczne metody w teorii niezawodności, WNT, Warszawa, 1983

Literatura dodatkowa

  1. Melchers R.E., Structural Reliability Analysis and Prediction, Ellis Horwood, New York, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1P-1 BELKA W STANIE GRANICZNYM5
T-P-2P-2 KRATOWNICA STATYCZNIE WYZNACZALNA4
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1W-1 DZIAŁANIA I MIARA NA ZBIORACH2
T-W-2W-2 ROZKŁADY I FUNKCJE GĘSTOŚCI FUNKCJE ZMIENNYCH LOSOWYCH2
T-W-3W-3 KORELACJA, REGRESJA2
T-W-4W-4 PRAWDOPODOBIEŃSTWO AWARII, WSPÓLCZYNNIK NIEZAWODNOŚCI2
T-W-5W-5 NIEZAWODNOŚCIOWE UKŁADY SZEREGOWE I RÓWNOLEGŁE1
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1udział w ćwiczeniach projektowych9
A-P-2przygotowanie do zajęc projektowych32
A-P-3udział w zaliczeniu2
43
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2samodzielne poszukiwanie w literaturze20
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu18
A-W-4udział w zaliczeniu2
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_??_W01Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny połaczony z przykładowo rozwiązywanymi zadaniami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_??_U01Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria Niezawodności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U10Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
Cel przedmiotuC-4Umiejętność rozwiązywania zadań teorii niezawodności za pomocą metod numerycznych
C-1Umiejętność formułowania zadań w języku algebry zbiorów
C-2Umiejętność działania na rozkładach, charakterystykach i prawdopodobieństwach
C-3Umiejętność zapisania warunków normowych w języku teorii niezawodności
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi formułować i rozwiązywać podstawowe problemy niezawodnościowe
3,5
4,0
4,5
5,0