Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Organizacja i kierowanie budową:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja i kierowanie budową
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Barczyk <Aleksandra.Barczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 9 2,00,44zaliczenie
wykładyW6 18 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs z Ekonomiki budownictwa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych.
C-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych i zagospodarowania placu budowy.
C-3Umiejętność oceny zagrożeń przy realizacji robót budowlanych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt organizacji robót stanu surowego zamkniętego budynku. Zakres projektu: przdmiar robót; WBS; harmonogram robót, zatrudnienia, zużycia matriałów; zagospodarowanie placu budowy9
9
wykłady
T-W-1Podstawy organizacji budowy.1
T-W-2Szczegółowa identyfikacja zakresu robót - WBS2
T-W-3Harmonogramy budowlane2
T-W-4Metody planowania sieciowego.2
T-W-5Aspekty prawne i umowne rozpoczęcia robót na budowie3
T-W-6Metody organizacji budowy.2
T-W-7Planowanie optymalnej technologii wykonania robót1
T-W-8Ogólne zasady zagospodarowania placu budowy3
T-W-9Plan BIOZ zgodny z wymaganiami prawnymi i technicznymi2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach9
A-P-2Udział w konsultacjach6
A-P-3Studia literaturowe8
A-P-4Samodzielna realizacja zadania projektowego28
A-P-5Przygotowanie do zaliczenia projektu8
A-P-6Zaliczenie projektu1
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Udział w konsultacjach2
A-W-3Studia literaturowe10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
M-3Metoda sytuacyjna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/33_W01
Rozróżnia struktury organizacyjne budów o różnej skali wielkości.
B_1A_W18T1A_W08, T1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-1, C-3T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-7M-1, M-2S-1
B_1A_C/33_W02
Proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarownia placu budowy.
B_1A_W18T1A_W08, T1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-2T-P-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/33_U01
Oblicza nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót.
B_1A_U18T1A_U10, T1A_U11InzA_U03C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4M-2S-1
B_1A_C/33_U02
Planuje prace grup roboczych na placu budowy.
B_1A_U18T1A_U10, T1A_U11InzA_U03C-2T-W-3, T-W-8, T-W-2, T-P-1M-3S-1
B_1A_C/33_U03
Ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające.
B_1A_U13T1A_U10, T1A_U11InzA_U03C-3T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-7M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_C/33_K01
Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej.
B_1A_K05T1A_K05C-2T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1
B_1A_C/33_K02
Jest odpowiedzialny za wspólnie realizowane zadania.
B_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-1T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-7, T-P-1M-1, M-3S-1
B_1A_C/33_K03
Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu.
B_1A_K03T1A_K03C-3T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/33_W01
Rozróżnia struktury organizacyjne budów o różnej skali wielkości.
2,0
3,0Student prawidłowo rozwiązuje test w 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/33_W02
Proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarownia placu budowy.
2,0
3,0Student potrafi określić podstawowe elemnty placu budowy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/33_U01
Oblicza nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót.
2,0
3,0Student potrafi obliczyć nakłady pracy dla poszczególnych robót budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/33_U02
Planuje prace grup roboczych na placu budowy.
2,0
3,0Studen potrafi okreslić kolejność wykonywania robót budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/33_U03
Ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające.
2,0
3,0Student potrafi wymienić podstawowe elementy planu BIOZ.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_C/33_K01
Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej.
2,0
3,0Przestrzega zasad etyki zawodowej w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/33_K02
Jest odpowiedzialny za wspólnie realizowane zadania.
2,0
3,0Jest świadomy odpowiedzialności pracy w zespole.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_C/33_K03
Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu.
2,0
3,0Potrafi pracować w zespole.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Tadeusz Maj, Organizacja budowy. Podręcznik, WSIP, 2008
  2. Kazimierz M. Jaworski, Podstawy organizacji budowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005
  3. Władysław Korzeniewski, Zasady obmiaru i obliczenia powierzchni i kubatury budynku. Stosowanie przepisów prawnych i norm., POLCEN, 2006
  4. Janusz Traczyk, Janusz Woźnica, Vademecum Kosztorysanta, Zeszyt 5 - Zasady przedmiarowania robót ziemnych, Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa "PROMOCJA", Warszawa, 2009
  5. Janusz Traczyk, Janusz Woźnica, Vademecum Kosztorysanta, Zeszyt 6 - Zasady przedmiarownia robót ogólnobudowlanych., Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczni - Organizacyjnych Budownictwa "PROMOCJA", 2009

Literatura dodatkowa

  1. OŚRODEK KOSZTORYSOWANIA ROBÓT BUDOWLANYCH, KNR-W NR 2-02 Konstrukcje budowlane, WACETOB - PZITB, 2003, wyd. V
  2. Grażyna Świderska, BIOZ w budownictwie, POLCEN, 2008
  3. Zespół specjalistów i praktyków, Poradnika Kierownika Budowy, FORUM, 2010
  4. Frey Hansjorg, Technologia budownictwa część 1, REA, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt organizacji robót stanu surowego zamkniętego budynku. Zakres projektu: przdmiar robót; WBS; harmonogram robót, zatrudnienia, zużycia matriałów; zagospodarowanie placu budowy9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy organizacji budowy.1
T-W-2Szczegółowa identyfikacja zakresu robót - WBS2
T-W-3Harmonogramy budowlane2
T-W-4Metody planowania sieciowego.2
T-W-5Aspekty prawne i umowne rozpoczęcia robót na budowie3
T-W-6Metody organizacji budowy.2
T-W-7Planowanie optymalnej technologii wykonania robót1
T-W-8Ogólne zasady zagospodarowania placu budowy3
T-W-9Plan BIOZ zgodny z wymaganiami prawnymi i technicznymi2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach9
A-P-2Udział w konsultacjach6
A-P-3Studia literaturowe8
A-P-4Samodzielna realizacja zadania projektowego28
A-P-5Przygotowanie do zaliczenia projektu8
A-P-6Zaliczenie projektu1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Udział w konsultacjach2
A-W-3Studia literaturowe10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33_W01Rozróżnia struktury organizacyjne budów o różnej skali wielkości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W18Ma wiedzę na temat tworzenia procedur zarządzania jakością robót budowlanych. Zna normy i normatywy pracy w budownictwie oraz organizację i zasady kierowania budową
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych.
C-3Umiejętność oceny zagrożeń przy realizacji robót budowlanych.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji budowy.
T-W-3Harmonogramy budowlane
T-W-4Metody planowania sieciowego.
T-W-5Aspekty prawne i umowne rozpoczęcia robót na budowie
T-W-6Metody organizacji budowy.
T-W-8Ogólne zasady zagospodarowania placu budowy
T-W-9Plan BIOZ zgodny z wymaganiami prawnymi i technicznymi
T-W-2Szczegółowa identyfikacja zakresu robót - WBS
T-W-7Planowanie optymalnej technologii wykonania robót
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prawidłowo rozwiązuje test w 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33_W02Proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarownia placu budowy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W18Ma wiedzę na temat tworzenia procedur zarządzania jakością robót budowlanych. Zna normy i normatywy pracy w budownictwie oraz organizację i zasady kierowania budową
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych i zagospodarowania placu budowy.
Treści programoweT-P-1Projekt organizacji robót stanu surowego zamkniętego budynku. Zakres projektu: przdmiar robót; WBS; harmonogram robót, zatrudnienia, zużycia matriałów; zagospodarowanie placu budowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi określić podstawowe elemnty placu budowy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33_U01Oblicza nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U18Potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji budowy.
T-W-3Harmonogramy budowlane
T-W-4Metody planowania sieciowego.
Metody nauczaniaM-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi obliczyć nakłady pracy dla poszczególnych robót budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33_U02Planuje prace grup roboczych na placu budowy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U18Potrafi organizować pracę na budowie zgodnie z zasadami technologii i organizacji budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych i zagospodarowania placu budowy.
Treści programoweT-W-3Harmonogramy budowlane
T-W-8Ogólne zasady zagospodarowania placu budowy
T-W-2Szczegółowa identyfikacja zakresu robót - WBS
T-P-1Projekt organizacji robót stanu surowego zamkniętego budynku. Zakres projektu: przdmiar robót; WBS; harmonogram robót, zatrudnienia, zużycia matriałów; zagospodarowanie placu budowy
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Studen potrafi okreslić kolejność wykonywania robót budowlanych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33_U03Ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U13Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-3Umiejętność oceny zagrożeń przy realizacji robót budowlanych.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji budowy.
T-W-5Aspekty prawne i umowne rozpoczęcia robót na budowie
T-W-6Metody organizacji budowy.
T-W-8Ogólne zasady zagospodarowania placu budowy
T-W-9Plan BIOZ zgodny z wymaganiami prawnymi i technicznymi
T-W-7Planowanie optymalnej technologii wykonania robót
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wymienić podstawowe elementy planu BIOZ.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33_K01Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych i zagospodarowania placu budowy.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji budowy.
T-W-5Aspekty prawne i umowne rozpoczęcia robót na budowie
T-W-6Metody organizacji budowy.
T-W-7Planowanie optymalnej technologii wykonania robót
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przestrzega zasad etyki zawodowej w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33_K02Jest odpowiedzialny za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z procesem przygotowania i wykonania robót budowlanych.
Treści programoweT-W-3Harmonogramy budowlane
T-W-4Metody planowania sieciowego.
T-W-2Szczegółowa identyfikacja zakresu robót - WBS
T-W-7Planowanie optymalnej technologii wykonania robót
T-P-1Projekt organizacji robót stanu surowego zamkniętego budynku. Zakres projektu: przdmiar robót; WBS; harmonogram robót, zatrudnienia, zużycia matriałów; zagospodarowanie placu budowy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Jest świadomy odpowiedzialności pracy w zespole.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_C/33_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-3Umiejętność oceny zagrożeń przy realizacji robót budowlanych.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji budowy.
T-W-5Aspekty prawne i umowne rozpoczęcia robót na budowie
T-W-6Metody organizacji budowy.
T-W-8Ogólne zasady zagospodarowania placu budowy
T-W-9Plan BIOZ zgodny z wymaganiami prawnymi i technicznymi
T-W-2Szczegółowa identyfikacja zakresu robót - WBS
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi pracować w zespole.
3,5
4,0
4,5
5,0