Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport paliw

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Sylwia Zawadzka <Sylwia.Zawadzka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Agnieszka Makaś <Agnieszka.Makas@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Rola i funkcje transportu.2
T-LK-2Budowa środków transportu. Budowa silnika.6
T-LK-3Transport kolejowy. Szybka kolej.2
T-LK-4Transport a ochrona środowiska.2
T-LK-5Infrastruktura transportu w Polsce.2
T-LK-6Inżynieria ruchu w transporcie.2
T-LK-7Bezpieczeństwo w transporcie.4
T-LK-8Materiałoznawstwo. Wytrzymałość materiałów. Rodzaje ładunków.4
T-LK-9Logistyka.6
T-LK-10Spedycja. Dokumenty przewozowe.2
T-LK-11Międzynarodowe konwencje i umowy dotyczące przewozów.4
T-LK-12Oferty handlowe, reklamacje dot. przewozu i składowania ładunku. Transakcje biznesowe i negocjacje.6
T-LK-13Planowanie kariery. CV. Rozmowa kwalifikacyjna.2
T-LK-14Powtórzenie materiału. Przygotowanie do egzaminu.1
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1zajęcia praktyczne45
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.15
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_A04-1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
TR_2A_W10T2A_W08InzA2_W03C-1T-LK-2, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-13, T-LK-12, T-LK-4, T-LK-11, T-LK-5, T-LK-14, T-LK-10, T-LK-3, T-LK-6, T-LK-1M-1, M-2, M-3, M-6S-1, S-3, S-2
TR_2A_A04-1_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
TR_2A_W10T2A_W08InzA2_W03C-2T-LK-2, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-6, T-LK-13, T-LK-10, T-LK-14, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-12, T-LK-11, T-LK-3M-2, M-3, M-7, M-1, M-6, M-4S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_A04-1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
TR_2A_U02, TR_2A_U07, TR_2A_U03, TR_2A_U04, TR_2A_U01, TR_2A_U05T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06C-1T-LK-2, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-14, T-LK-1, T-LK-10, T-LK-5, T-LK-13, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-12, T-LK-6, T-LK-11M-1, M-2, M-3, M-4, M-7S-3, S-4
TR_2A_A04-1_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
TR_2A_U01, TR_2A_U07, TR_2A_U03T2A_U01, T2A_U02, T2A_U06C-2T-LK-2, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-10, T-LK-14, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-13, T-LK-12, T-LK-6, T-LK-4, T-LK-11M-1, M-2, M-3, M-4, M-7S-1, S-3, S-4
TR_2A_A04-1_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
TR_2A_U01, TR_2A_U07, TR_2A_U04, TR_2A_U02, TR_2A_U05T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06C-3T-LK-2, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-11, T-LK-3, T-LK-14, T-LK-6, T-LK-10, T-LK-5, T-LK-13, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-12M-1, M-6S-1, S-4
TR_2A_A04-1_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
TR_2A_U07, TR_2A_U01, TR_2A_U02, TR_2A_U04, TR_2A_U05T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06C-4T-LK-2, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-10, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-13, T-LK-5, T-LK-11, T-LK-14, T-LK-6, T-LK-12M-2, M-6, M-7S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_A04-1_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
TR_2A_K04T2A_K03, T2A_K04C-1, C-2, C-3T-LK-2, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-11, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-12, T-LK-1, T-LK-4, T-LK-13, T-LK-6, T-LK-10, T-LK-14M-2, M-5S-3
TR_2A_A04-1_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
TR_2A_K01T2A_K01C-3, C-4T-LK-2, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-12, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-3, T-LK-14, T-LK-13, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-11M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_A04-1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
TR_2A_A04-1_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,0Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_A04-1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne
TR_2A_A04-1_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,5Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,0Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,5Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
5,0Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
TR_2A_A04-1_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych.
TR_2A_A04-1_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_A04-1_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
TR_2A_A04-1_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.

Literatura podstawowa

  1. Bednarska-Wnęk M., Kwiecińska A., Transport & Logistics., Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2004
  2. Ibbotson M., Professional English In Use, Cambridge, 2009
  3. Kobyliński L, Wiśniewski J., Glossary of Shipbuilding Terms, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 1969
  4. Słownik Obrazkowy Angielsko-Polski – Duden Oxford, Wiedza Powszechna, 2004
  5. Kaniak W., English at Sea, Ivax, 1997
  6. Sokołowska A. P, hysics. Chemistry. Engineering Materials., Politechnika Krakowska, 1978
  7. Wysiecka W., Język angielski – Wybór tekstów technicznych, Politechnika Szczecińska, 1986
  8. Jakowczyk E., English for Mechanical Engineering Students, Wyższa Szkoła Morska w Gdyni, 2001
  9. Świda D., Office English, Poltext, 2010
  10. Caillaud C., P. Janiaud-Powell, Korespondencja w firmie. Wzory listów angielskich + CD, Nowela, 2011
  11. Gawęda A., Siuchniński J., Angielski dla okrętowca. English for Shipbuilding, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, 2012
  12. Katarzyńska B., Notes on Ships, Ports and Cargo., Fundacja Rozwoju Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni., 2005

Literatura dodatkowa

  1. Brieger N., Pohl A., Technical English – Vocabulary and Grammar., Sommertown Publishing, 2007, 7 Logistics, 9 Health and safety, 11 Automotive, 12 Chemical, 23 Petroleum 1, 24 Petroleum 2
  2. http://www.unece.org/trans/danger/publi/adr/adr2011/11ContentsE.html
  3. http://www.jus.uio.no/lm/un.cmr.road.carriage.contract.convention.1956.amended.protocol.1978/doc.html
  4. http://www.paiz.gov.pl/poland_in_figures/transport

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Rola i funkcje transportu.2
T-LK-2Budowa środków transportu. Budowa silnika.6
T-LK-3Transport kolejowy. Szybka kolej.2
T-LK-4Transport a ochrona środowiska.2
T-LK-5Infrastruktura transportu w Polsce.2
T-LK-6Inżynieria ruchu w transporcie.2
T-LK-7Bezpieczeństwo w transporcie.4
T-LK-8Materiałoznawstwo. Wytrzymałość materiałów. Rodzaje ładunków.4
T-LK-9Logistyka.6
T-LK-10Spedycja. Dokumenty przewozowe.2
T-LK-11Międzynarodowe konwencje i umowy dotyczące przewozów.4
T-LK-12Oferty handlowe, reklamacje dot. przewozu i składowania ładunku. Transakcje biznesowe i negocjacje.6
T-LK-13Planowanie kariery. CV. Rozmowa kwalifikacyjna.2
T-LK-14Powtórzenie materiału. Przygotowanie do egzaminu.1
45

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1zajęcia praktyczne45
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.15
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.8
A-LK-5Egzamin.2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A04-1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-2Budowa środków transportu. Budowa silnika.
T-LK-8Materiałoznawstwo. Wytrzymałość materiałów. Rodzaje ładunków.
T-LK-9Logistyka.
T-LK-7Bezpieczeństwo w transporcie.
T-LK-13Planowanie kariery. CV. Rozmowa kwalifikacyjna.
T-LK-12Oferty handlowe, reklamacje dot. przewozu i składowania ładunku. Transakcje biznesowe i negocjacje.
T-LK-4Transport a ochrona środowiska.
T-LK-11Międzynarodowe konwencje i umowy dotyczące przewozów.
T-LK-5Infrastruktura transportu w Polsce.
T-LK-14Powtórzenie materiału. Przygotowanie do egzaminu.
T-LK-10Spedycja. Dokumenty przewozowe.
T-LK-3Transport kolejowy. Szybka kolej.
T-LK-6Inżynieria ruchu w transporcie.
T-LK-1Rola i funkcje transportu.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-6praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A04-1_W02wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-LK-2Budowa środków transportu. Budowa silnika.
T-LK-9Logistyka.
T-LK-7Bezpieczeństwo w transporcie.
T-LK-8Materiałoznawstwo. Wytrzymałość materiałów. Rodzaje ładunków.
T-LK-6Inżynieria ruchu w transporcie.
T-LK-13Planowanie kariery. CV. Rozmowa kwalifikacyjna.
T-LK-10Spedycja. Dokumenty przewozowe.
T-LK-14Powtórzenie materiału. Przygotowanie do egzaminu.
T-LK-1Rola i funkcje transportu.
T-LK-4Transport a ochrona środowiska.
T-LK-5Infrastruktura transportu w Polsce.
T-LK-12Oferty handlowe, reklamacje dot. przewozu i składowania ładunku. Transakcje biznesowe i negocjacje.
T-LK-11Międzynarodowe konwencje i umowy dotyczące przewozów.
T-LK-3Transport kolejowy. Szybka kolej.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
M-1zajęcia praktyczne
M-6praca z tekstem
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,0Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A04-1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U02posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów
TR_2A_U07ma umiejętności językowe w zakresie obszaru nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
TR_2A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
TR_2A_U04potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych
TR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-2Budowa środków transportu. Budowa silnika.
T-LK-9Logistyka.
T-LK-7Bezpieczeństwo w transporcie.
T-LK-8Materiałoznawstwo. Wytrzymałość materiałów. Rodzaje ładunków.
T-LK-14Powtórzenie materiału. Przygotowanie do egzaminu.
T-LK-1Rola i funkcje transportu.
T-LK-10Spedycja. Dokumenty przewozowe.
T-LK-5Infrastruktura transportu w Polsce.
T-LK-13Planowanie kariery. CV. Rozmowa kwalifikacyjna.
T-LK-4Transport a ochrona środowiska.
T-LK-3Transport kolejowy. Szybka kolej.
T-LK-12Oferty handlowe, reklamacje dot. przewozu i składowania ładunku. Transakcje biznesowe i negocjacje.
T-LK-6Inżynieria ruchu w transporcie.
T-LK-11Międzynarodowe konwencje i umowy dotyczące przewozów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A04-1_U02potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U07ma umiejętności językowe w zakresie obszaru nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
TR_2A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-LK-2Budowa środków transportu. Budowa silnika.
T-LK-9Logistyka.
T-LK-7Bezpieczeństwo w transporcie.
T-LK-8Materiałoznawstwo. Wytrzymałość materiałów. Rodzaje ładunków.
T-LK-3Transport kolejowy. Szybka kolej.
T-LK-10Spedycja. Dokumenty przewozowe.
T-LK-14Powtórzenie materiału. Przygotowanie do egzaminu.
T-LK-5Infrastruktura transportu w Polsce.
T-LK-1Rola i funkcje transportu.
T-LK-13Planowanie kariery. CV. Rozmowa kwalifikacyjna.
T-LK-12Oferty handlowe, reklamacje dot. przewozu i składowania ładunku. Transakcje biznesowe i negocjacje.
T-LK-6Inżynieria ruchu w transporcie.
T-LK-4Transport a ochrona środowiska.
T-LK-11Międzynarodowe konwencje i umowy dotyczące przewozów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,5Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,0Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,5Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
5,0Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A04-1_U03potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U07ma umiejętności językowe w zakresie obszaru nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
TR_2A_U04potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych
TR_2A_U02posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów
TR_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-2Budowa środków transportu. Budowa silnika.
T-LK-9Logistyka.
T-LK-7Bezpieczeństwo w transporcie.
T-LK-8Materiałoznawstwo. Wytrzymałość materiałów. Rodzaje ładunków.
T-LK-11Międzynarodowe konwencje i umowy dotyczące przewozów.
T-LK-3Transport kolejowy. Szybka kolej.
T-LK-14Powtórzenie materiału. Przygotowanie do egzaminu.
T-LK-6Inżynieria ruchu w transporcie.
T-LK-10Spedycja. Dokumenty przewozowe.
T-LK-5Infrastruktura transportu w Polsce.
T-LK-13Planowanie kariery. CV. Rozmowa kwalifikacyjna.
T-LK-1Rola i funkcje transportu.
T-LK-4Transport a ochrona środowiska.
T-LK-12Oferty handlowe, reklamacje dot. przewozu i składowania ładunku. Transakcje biznesowe i negocjacje.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-6praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A04-1_U04potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U07ma umiejętności językowe w zakresie obszaru nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
TR_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
TR_2A_U02posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów
TR_2A_U04potrafi przygotować w języku polskim udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające opracowanie własnych badań naukowych
TR_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-LK-2Budowa środków transportu. Budowa silnika.
T-LK-9Logistyka.
T-LK-7Bezpieczeństwo w transporcie.
T-LK-8Materiałoznawstwo. Wytrzymałość materiałów. Rodzaje ładunków.
T-LK-10Spedycja. Dokumenty przewozowe.
T-LK-3Transport kolejowy. Szybka kolej.
T-LK-1Rola i funkcje transportu.
T-LK-4Transport a ochrona środowiska.
T-LK-13Planowanie kariery. CV. Rozmowa kwalifikacyjna.
T-LK-5Infrastruktura transportu w Polsce.
T-LK-11Międzynarodowe konwencje i umowy dotyczące przewozów.
T-LK-14Powtórzenie materiału. Przygotowanie do egzaminu.
T-LK-6Inżynieria ruchu w transporcie.
T-LK-12Oferty handlowe, reklamacje dot. przewozu i składowania ładunku. Transakcje biznesowe i negocjacje.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A04-1_K01potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-LK-2Budowa środków transportu. Budowa silnika.
T-LK-9Logistyka.
T-LK-7Bezpieczeństwo w transporcie.
T-LK-8Materiałoznawstwo. Wytrzymałość materiałów. Rodzaje ładunków.
T-LK-11Międzynarodowe konwencje i umowy dotyczące przewozów.
T-LK-5Infrastruktura transportu w Polsce.
T-LK-3Transport kolejowy. Szybka kolej.
T-LK-12Oferty handlowe, reklamacje dot. przewozu i składowania ładunku. Transakcje biznesowe i negocjacje.
T-LK-1Rola i funkcje transportu.
T-LK-4Transport a ochrona środowiska.
T-LK-13Planowanie kariery. CV. Rozmowa kwalifikacyjna.
T-LK-6Inżynieria ruchu w transporcie.
T-LK-10Spedycja. Dokumenty przewozowe.
T-LK-14Powtórzenie materiału. Przygotowanie do egzaminu.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_A04-1_K02ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia na innych kierunkach i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-LK-2Budowa środków transportu. Budowa silnika.
T-LK-9Logistyka.
T-LK-7Bezpieczeństwo w transporcie.
T-LK-8Materiałoznawstwo. Wytrzymałość materiałów. Rodzaje ładunków.
T-LK-12Oferty handlowe, reklamacje dot. przewozu i składowania ładunku. Transakcje biznesowe i negocjacje.
T-LK-1Rola i funkcje transportu.
T-LK-5Infrastruktura transportu w Polsce.
T-LK-10Spedycja. Dokumenty przewozowe.
T-LK-3Transport kolejowy. Szybka kolej.
T-LK-14Powtórzenie materiału. Przygotowanie do egzaminu.
T-LK-13Planowanie kariery. CV. Rozmowa kwalifikacyjna.
T-LK-4Transport a ochrona środowiska.
T-LK-6Inżynieria ruchu w transporcie.
T-LK-11Międzynarodowe konwencje i umowy dotyczące przewozów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.