Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Transport chłodniczy i paliw

Sylabus przedmiotu Elektrotechnika i elektronika 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektrotechnika i elektronika 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Michał Chmielowski <Michal.Chmielowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW4 15 1,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1matematyka: rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, liczby zespolone, równania różniczkowe zwyczajne
W-2fizyka: zjawisko prądu elektrycznego, podstawy elektromagnetyzmu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP1
T-L-2rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza2
T-L-3pomiar mocy w obwodach prądu przemiennego2
T-L-4badanie woltomierza cyfrowego2
T-L-5badanie transformatora2
T-L-6stany nieustalone2
T-L-7wyznaczanie charakterystyk wybranych maszyn elektrycznych2
T-L-8przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych2
15
wykłady
T-W-1budowa, zasada działania, charakterystyki transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych5
T-W-2urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia4
T-W-3ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym2
T-W-4elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury4
A-L-3przygotowanie sprawozdań4
A-L-4przygotowanie do zaliczeń2
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2studiowanie literatury6
A-W-3przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie4
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca: wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C13_W01
student rozpoznaje części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, objasnia zasadę ich działania i podstawowe właściwości
TR_1A_W11T1A_W02, T1A_W07InzA_W02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C13_U01
student wykorzystuje techniki przeprowadzania eksperymentu do rozwiązania prostych problemów inżynierskich
TR_1A_U08T1A_U07C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-2
TR_1A_C13_U02
student organizuje i przeprowadza eksperyment w celu rozwiązania prostego problemu inżynierskiego z dziedziny pomiarów elektrycznych, wyciągając trafne wnioski
TR_1A_U09T1A_U08InzA_U01C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-2
TR_1A_C13_U03
student stosuje w praktyce różne techniki i podejścia do rozwiązania prostego problemu z dziedziny użytkowania urządzeń elektrycznych
TR_1A_U10T1A_U08, T1A_U09InzA_U01, InzA_U02C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C13_K01
student rozumie potrzebę współdziałania z grupą w celu osiągnięcia postawionego przed nią zadania
TR_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_C13_W01
student rozpoznaje części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, objasnia zasadę ich działania i podstawowe właściwości
2,0student nie rozpoznaje części składowych urządzeń i instalacji elektrycznych
3,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych
3,5student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych i wymienia podstawowe ich cechy
4,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych i wymienia podstawowe ich cechy i charakterystyki
4,5student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych i wymienia ich cechy i charakterystyki
5,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, kompleksowo wymienia ich cechy i charakterystyki oraz ocenia trafność ich doboru i zastosowania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_C13_U01
student wykorzystuje techniki przeprowadzania eksperymentu do rozwiązania prostych problemów inżynierskich
2,0student nie potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
3,0student potrafi z pomocą posługiwać się omówionymi na zajęciach technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
3,5student potrafi posługiwać się omówionymi na zajęciach technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
4,0student potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
4,5student potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania zadań inżynierskich
5,0student potrafi kompleksowo posługiwać się technikami rozwiązywania zadań inżynierskich
TR_1A_C13_U02
student organizuje i przeprowadza eksperyment w celu rozwiązania prostego problemu inżynierskiego z dziedziny pomiarów elektrycznych, wyciągając trafne wnioski
2,0student nie potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperymentu, ani wyciągać wniosków
3,0student potrafi z pomocą dokładnych instrukcji i pod nadzorem przeprowadzić eksperyment i wyciągnąć podstawowe wnioski
3,5student potrafi z pomocą dokładnych instrukcji przeprowadzić eksperyment i wyciągnąć podstawowe wnioski
4,0student potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment i wyciągnąć z niego trafne wnioski
4,5student potrafi zaplanować i sprawnie przeprowadzić eksperyment i wyciągnąć z niego trafne wnioski
5,0student potrafi kompleksowo zaplanować i sprawnie przeprowadzić eksperyment i wyciągnąć z niego trafne wnioski
TR_1A_C13_U03
student stosuje w praktyce różne techniki i podejścia do rozwiązania prostego problemu z dziedziny użytkowania urządzeń elektrycznych
2,0student nie zna żadnych technik prowadzących do rozwiązania problemu
3,0student rozumie problem i z pomocą stosuje analityczne metody do jego rozwiązania
3,5student rozumie problem i z pomocą stosuje analityczne, eksperymentalne i symulacyjne metody prowadzące do jego rozwiązania
4,0student rozumie problem i stosuje analityczne, eksperymentalne i symulacyjne metody prowadzące do jego rozwiązania
4,5student dobrze rozumie problem i stosuje analityczne, eksperymentalne i symulacyjne metody prowadzące do jego rozwiązania
5,0student kompleksowo rozumie problem i potrafi go rozwiązać na wiele różnych sposobów, analitycznie, symulacyjnie i drogą eksperymentalną

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_C13_K01
student rozumie potrzebę współdziałania z grupą w celu osiągnięcia postawionego przed nią zadania
2,0student nie wyraża woli współpracy z grupą zadaniową
3,0student wyraża wolę współpracy z grupa zadaniową
3,5student wyraża wolę współpracy z grupa zadaniową i wykonuje polecenia bardziej doświadczonych członków grupy
4,0student współpracuje z grupą i aktywnie wyraża swoje opinie, zmierzając do osiągnięcia wyznaczonego celu
4,5student współpracuje z grupą i aktywnie wyraża swoje trafne opinie, zmierzając do osiągnięcia wyznaczonego celu
5,0srtudent jest liderem grupy zadaniowej, planuje jej pracę, przydziela zadania poszczególnym jej członkom i kontroluje poprawność ich wykonania

Literatura podstawowa

  1. Paweł Hempowicz (praca zbiorowa), Eletrotechnika i elektronika dla nieelektryków, WNT, Warszawa, 1999
  2. Jan Strojny (pod redakcją), Vademecum elektryka: poradnik dla inżynierów, techników i studentów, Centralny Ośrodek Szkolenia i Wydawnictw SEP, Warszawa, 2004
  3. Jan Hennel, Podstawy elektroniki półprzewodnikowej, WNT, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Augustyn Chwaleba, Metrologia elektryczna, WNT, Warszawa, 2003
  2. Jacek Wyszkowski, Elektrotechnika okrętowa: czytanie schematów, Fundacja Rozwoju Akademii Morskiej, Gdynia, 2006
  3. Janusz Piotrowski, Podstawy miernictwa, WNT, Warszawa, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP1
T-L-2rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza2
T-L-3pomiar mocy w obwodach prądu przemiennego2
T-L-4badanie woltomierza cyfrowego2
T-L-5badanie transformatora2
T-L-6stany nieustalone2
T-L-7wyznaczanie charakterystyk wybranych maszyn elektrycznych2
T-L-8przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1budowa, zasada działania, charakterystyki transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych5
T-W-2urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia4
T-W-3ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym2
T-W-4elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań4
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury4
A-L-3przygotowanie sprawozdań4
A-L-4przygotowanie do zaliczeń2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2studiowanie literatury6
A-W-3przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C13_W01student rozpoznaje części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, objasnia zasadę ich działania i podstawowe właściwości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W11ma elementarną wiedzę z wybranych obszarów nauk technicznych, w tym: metrologii, elektroniki i elektrotechniki, automatyki, niezbędną przy realizacji zadań typowych dla transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-W-1budowa, zasada działania, charakterystyki transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych
T-W-2urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia
T-W-3ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym
T-W-4elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań
Metody nauczaniaM-1metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozpoznaje części składowych urządzeń i instalacji elektrycznych
3,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych
3,5student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych i wymienia podstawowe ich cechy
4,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych i wymienia podstawowe ich cechy i charakterystyki
4,5student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych i wymienia ich cechy i charakterystyki
5,0student rozpoznaje podstawowe części składowe urządzeń i instalacji elektrycznych, kompleksowo wymienia ich cechy i charakterystyki oraz ocenia trafność ich doboru i zastosowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C13_U01student wykorzystuje techniki przeprowadzania eksperymentu do rozwiązania prostych problemów inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP
T-L-2rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza
T-L-3pomiar mocy w obwodach prądu przemiennego
T-L-4badanie woltomierza cyfrowego
T-L-5badanie transformatora
T-L-6stany nieustalone
T-L-7wyznaczanie charakterystyk wybranych maszyn elektrycznych
T-L-8przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Metody nauczaniaM-2metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
3,0student potrafi z pomocą posługiwać się omówionymi na zajęciach technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
3,5student potrafi posługiwać się omówionymi na zajęciach technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
4,0student potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
4,5student potrafi posługiwać się technikami rozwiązywania zadań inżynierskich
5,0student potrafi kompleksowo posługiwać się technikami rozwiązywania zadań inżynierskich
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C13_U02student organizuje i przeprowadza eksperyment w celu rozwiązania prostego problemu inżynierskiego z dziedziny pomiarów elektrycznych, wyciągając trafne wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U09potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP
T-L-2rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza
T-L-3pomiar mocy w obwodach prądu przemiennego
T-L-4badanie woltomierza cyfrowego
T-L-5badanie transformatora
T-L-6stany nieustalone
T-L-7wyznaczanie charakterystyk wybranych maszyn elektrycznych
T-L-8przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Metody nauczaniaM-2metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperymentu, ani wyciągać wniosków
3,0student potrafi z pomocą dokładnych instrukcji i pod nadzorem przeprowadzić eksperyment i wyciągnąć podstawowe wnioski
3,5student potrafi z pomocą dokładnych instrukcji przeprowadzić eksperyment i wyciągnąć podstawowe wnioski
4,0student potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment i wyciągnąć z niego trafne wnioski
4,5student potrafi zaplanować i sprawnie przeprowadzić eksperyment i wyciągnąć z niego trafne wnioski
5,0student potrafi kompleksowo zaplanować i sprawnie przeprowadzić eksperyment i wyciągnąć z niego trafne wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C13_U03student stosuje w praktyce różne techniki i podejścia do rozwiązania prostego problemu z dziedziny użytkowania urządzeń elektrycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP
T-L-2rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza
T-L-3pomiar mocy w obwodach prądu przemiennego
T-L-4badanie woltomierza cyfrowego
T-L-5badanie transformatora
T-L-6stany nieustalone
T-L-7wyznaczanie charakterystyk wybranych maszyn elektrycznych
T-L-8przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Metody nauczaniaM-2metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna żadnych technik prowadzących do rozwiązania problemu
3,0student rozumie problem i z pomocą stosuje analityczne metody do jego rozwiązania
3,5student rozumie problem i z pomocą stosuje analityczne, eksperymentalne i symulacyjne metody prowadzące do jego rozwiązania
4,0student rozumie problem i stosuje analityczne, eksperymentalne i symulacyjne metody prowadzące do jego rozwiązania
4,5student dobrze rozumie problem i stosuje analityczne, eksperymentalne i symulacyjne metody prowadzące do jego rozwiązania
5,0student kompleksowo rozumie problem i potrafi go rozwiązać na wiele różnych sposobów, analitycznie, symulacyjnie i drogą eksperymentalną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_C13_K01student rozumie potrzebę współdziałania z grupą w celu osiągnięcia postawionego przed nią zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat działania urządzeń i instalacji elektrycznych, oraz nabycie umiejętności właściwego i bezpiecznego ich użytkowania
Treści programoweT-L-1zajęcia organizacyjne, instruktaż BHP
T-L-2rozszerzanie zakresu pomiarowego amperomierza
T-L-3pomiar mocy w obwodach prądu przemiennego
T-L-4badanie woltomierza cyfrowego
T-L-5badanie transformatora
T-L-6stany nieustalone
T-L-7wyznaczanie charakterystyk wybranych maszyn elektrycznych
T-L-8przedstawienie sprawozdań i wyników przez grupy laboratoryjne, zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
T-W-1budowa, zasada działania, charakterystyki transformatorów, maszyn elektrycznych prądu stałego, synchronicznych i asynchronicznych
T-W-2urządzenia i instalacje elektryczne niskiego napięcia
T-W-3ochrona przeciwporażeniowa, przed prądem przetężeniowym i przeciążeniowym
T-W-4elementy półprzewodnikowe, zasada działania i podstawowe przykłady zastosowań
Metody nauczaniaM-1metoda podająca: wykład informacyjny
M-2metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wyraża woli współpracy z grupą zadaniową
3,0student wyraża wolę współpracy z grupa zadaniową
3,5student wyraża wolę współpracy z grupa zadaniową i wykonuje polecenia bardziej doświadczonych członków grupy
4,0student współpracuje z grupą i aktywnie wyraża swoje opinie, zmierzając do osiągnięcia wyznaczonego celu
4,5student współpracuje z grupą i aktywnie wyraża swoje trafne opinie, zmierzając do osiągnięcia wyznaczonego celu
5,0srtudent jest liderem grupy zadaniowej, planuje jej pracę, przydziela zadania poszczególnym jej członkom i kontroluje poprawność ich wykonania