Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)
specjalność: Transport paliw

Sylabus przedmiotu Regulacja mikroklimatu pomieszczeń:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Regulacja mikroklimatu pomieszczeń
Specjalność Transport żywności
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Nikończuk <Piotr.Nikonczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 42 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 10 1,00,29zaliczenie
projektyP3 10 1,00,29zaliczenie
wykładyW3 15 2,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy automatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość dynamiki procesów w klimatyzacji
C-2znajomość elementów wykonawczych automatyki w klimatyzacji
C-3umiejętność w zakresie projektowania algorytmów sterowania mikroklimatem pomieszczeń

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza algorytmów sterowania procesami uzdatniania powietrza3
T-L-2Algorytmy odszraniania wymienników ciepła2
T-L-3Programowanie sterowników PLC4
T-L-4zaliczenie1
10
projekty
T-P-1Opracowanie systemu regulacji wybranego parametru mikroklimatu w pomieszczeniu9
T-P-2zaliczenie1
10
wykłady
T-W-1Wielkości określające parametry klimatu1
T-W-2Czujniki i metody pomiarów wielkości fizycznych mających wpływ na komfort w pomieszczeniu2
T-W-3Metody uzdatniania powietrza (mieszanie, nawilżanie, osuszanie, ogrzewanie, chłodzenie, filtrowanie powietrza)2
T-W-4Redukcja zanieczyszczeń powietrza w pomieszczeniach1
T-W-5Poziom zapachów /odorów - wymiana powietrza1
T-W-6Poziom oświetlenia i jego regulacja1
T-W-7Poziom hałasu i systemy redukcji1
T-W-8Czynniki biometeorologiczne2
T-W-9Dynamika procesów regulacji mikroklimatu1
T-W-10Systemy regulacji mikroklimatu pomieszczeń2
T-W-11Sterowniki dedykowane i PLC w chłodnictwie i klimatyzacji1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2przygotowanie do zajęć4
A-L-3opracowanie wyników9
A-L-4przygotowanier do zaliczenia2
25
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2studiowanie literatury4
A-P-3Praca własna10
A-P-4zaliczenie1
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2studiowanie literatury30
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca
M-2metoda problemowa
M-3metoda aktywizująca
M-4metoda programowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawozdania z laboratorium
S-2Ocena podsumowująca: projekt
S-3Ocena podsumowująca: egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-15-1_W01
ma wiedzę na temat układów regulacji mikroklimatu w pomieszczeniach
TR_2A_W10T2A_W08InzA2_W03C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3, M-4S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-15-1_U01
Potrafi wstępnie zaprojektować układ regulacji mikroklimatu
TR_2A_U10, TR_2A_U11, TR_2A_U13, TR_2A_U17T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U08C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D4-15-1_K01
potrafi sformuować problem regulacji mikroklimatu w pomieszsczeniu oraz go zaprezentować
TR_2A_K02, TR_2A_K04, TR_2A_K07T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K07InzA2_K01C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-15-1_W01
ma wiedzę na temat układów regulacji mikroklimatu w pomieszczeniach
2,0nie posiada minimalnej wiedzy na temat automatyki oraz mikroklimatu pomiedzczeń
3,0ma podstawową wiedzę na temat sterowania oraz parametrów składających się na mikroklimat pomiesczenia
3,5wiedza na pozimie pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0ma zawansowaną wiedzę na temat sterowania parametrami składającymi się na mikroklimat pomiesczenia, ma niewielkie braki we wspomnianej wiedzy
4,5wiedza na pozimie pomiędzy 3,0 a 4,0
5,0ma zawansowaną wiedzę na temat sterowania parametrami składającymi się na mikroklimat pomiesczenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-15-1_U01
Potrafi wstępnie zaprojektować układ regulacji mikroklimatu
2,0nie potrafi sformuować problemu sterowania danymi prametrami mikroklimatu pomieszczenia
3,0potrafi poprawnie określić regulowane parametry mikroklimatu, wstępnie formułuje zadania układu regulacji
3,5umiejętności na pozimie pomędzy 3,0 a 4,0
4,0potrafi poprawnie określić regulowane parametry mikroklimatu, wstępnie formułuje zadania układu regulacji potrafi poprawnie stworzyć algorytm sterowania , popełnia podczas tyych czynności niewielkie błedy
4,5umiejętności na pozimie pomędzy 4,0 a 5,0
5,0potrafi poprawnie określić regulowane parametry mikroklimatu, wstępnie formułuje zadania układu regulacji potrafi poprawnie stworzyć algorytm sterowania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D4-15-1_K01
potrafi sformuować problem regulacji mikroklimatu w pomieszsczeniu oraz go zaprezentować
2,0nie potrafi sformuować problemu regulacji mikroklimatu
3,0potrafi częściowo sformuować problemu regulacji mikroklimatu, nie jest w stanie go poprawnie zaprezentować
3,5kompetencje na poziomie pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0poprawnie formułuje problem regulacji mikroklimatu oraz czytelnie go prezentuje, popełnia nieznaczne błędy
4,5kompetencje na poziomie pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0poprawnie formułuje problem regulacji mikroklimatu oraz czytelnie go prezentuje

Literatura podstawowa

  1. Kabza Z., Kostryko K., Zator S., Łobzowski A., Szkolnikowski W., Regulacja mikroklimatu pomieszczenia, Agenda wydawnicza PAK, Warszawa, 2005
  2. Kostryko K., Okołowicz-Grabowska B., Pomiary i regulacja wilgotności w pomieszczeniach, Arkady, Warszawa, 1977
  3. Wurstin D., Regulacja urządzeń ogrzewczych wentylacyjnych i klimatyzacyjnych, Arkady, Warszawa, 1978

Literatura dodatkowa

  1. Nikończuk P., Chmielowski M., Stabilizacja przepływu powietrza w kabinach lakierniczych, Nowe rozwiązania techniczne w chłodnictwie i klimatyzacji w zastosowaniach praktycznych, 36 Dni Chłodnictwa Konferencja Naukowo-Techniczna Poznań, SYSTHERM Sp. z o.o, 2004, s 153-156
  2. Nikończuk P., Zakrzewski B., Odszranianie w sterownikach klasycznych i dedykowanych, Chłodnictwo R. 39 nr 11, Warszawa, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza algorytmów sterowania procesami uzdatniania powietrza3
T-L-2Algorytmy odszraniania wymienników ciepła2
T-L-3Programowanie sterowników PLC4
T-L-4zaliczenie1
10

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie systemu regulacji wybranego parametru mikroklimatu w pomieszczeniu9
T-P-2zaliczenie1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wielkości określające parametry klimatu1
T-W-2Czujniki i metody pomiarów wielkości fizycznych mających wpływ na komfort w pomieszczeniu2
T-W-3Metody uzdatniania powietrza (mieszanie, nawilżanie, osuszanie, ogrzewanie, chłodzenie, filtrowanie powietrza)2
T-W-4Redukcja zanieczyszczeń powietrza w pomieszczeniach1
T-W-5Poziom zapachów /odorów - wymiana powietrza1
T-W-6Poziom oświetlenia i jego regulacja1
T-W-7Poziom hałasu i systemy redukcji1
T-W-8Czynniki biometeorologiczne2
T-W-9Dynamika procesów regulacji mikroklimatu1
T-W-10Systemy regulacji mikroklimatu pomieszczeń2
T-W-11Sterowniki dedykowane i PLC w chłodnictwie i klimatyzacji1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2przygotowanie do zajęć4
A-L-3opracowanie wyników9
A-L-4przygotowanier do zaliczenia2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2studiowanie literatury4
A-P-3Praca własna10
A-P-4zaliczenie1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2studiowanie literatury30
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D4-15-1_W01ma wiedzę na temat układów regulacji mikroklimatu w pomieszczeniach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Znajomość dynamiki procesów w klimatyzacji
C-2znajomość elementów wykonawczych automatyki w klimatyzacji
Treści programoweT-L-1Analiza algorytmów sterowania procesami uzdatniania powietrza
T-L-2Algorytmy odszraniania wymienników ciepła
T-L-3Programowanie sterowników PLC
T-P-1Opracowanie systemu regulacji wybranego parametru mikroklimatu w pomieszczeniu
T-W-1Wielkości określające parametry klimatu
T-W-2Czujniki i metody pomiarów wielkości fizycznych mających wpływ na komfort w pomieszczeniu
T-W-3Metody uzdatniania powietrza (mieszanie, nawilżanie, osuszanie, ogrzewanie, chłodzenie, filtrowanie powietrza)
T-W-4Redukcja zanieczyszczeń powietrza w pomieszczeniach
T-W-5Poziom zapachów /odorów - wymiana powietrza
T-W-6Poziom oświetlenia i jego regulacja
T-W-7Poziom hałasu i systemy redukcji
T-W-8Czynniki biometeorologiczne
T-W-9Dynamika procesów regulacji mikroklimatu
T-W-10Systemy regulacji mikroklimatu pomieszczeń
T-W-11Sterowniki dedykowane i PLC w chłodnictwie i klimatyzacji
Metody nauczaniaM-1metoda podająca
M-2metoda problemowa
M-3metoda aktywizująca
M-4metoda programowa
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie posiada minimalnej wiedzy na temat automatyki oraz mikroklimatu pomiedzczeń
3,0ma podstawową wiedzę na temat sterowania oraz parametrów składających się na mikroklimat pomiesczenia
3,5wiedza na pozimie pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0ma zawansowaną wiedzę na temat sterowania parametrami składającymi się na mikroklimat pomiesczenia, ma niewielkie braki we wspomnianej wiedzy
4,5wiedza na pozimie pomiędzy 3,0 a 4,0
5,0ma zawansowaną wiedzę na temat sterowania parametrami składającymi się na mikroklimat pomiesczenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D4-15-1_U01Potrafi wstępnie zaprojektować układ regulacji mikroklimatu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
TR_2A_U17potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować, co najmniej w części, złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Znajomość dynamiki procesów w klimatyzacji
C-2znajomość elementów wykonawczych automatyki w klimatyzacji
C-3umiejętność w zakresie projektowania algorytmów sterowania mikroklimatem pomieszczeń
Treści programoweT-L-1Analiza algorytmów sterowania procesami uzdatniania powietrza
T-L-2Algorytmy odszraniania wymienników ciepła
T-L-3Programowanie sterowników PLC
T-P-1Opracowanie systemu regulacji wybranego parametru mikroklimatu w pomieszczeniu
T-W-1Wielkości określające parametry klimatu
T-W-2Czujniki i metody pomiarów wielkości fizycznych mających wpływ na komfort w pomieszczeniu
T-W-3Metody uzdatniania powietrza (mieszanie, nawilżanie, osuszanie, ogrzewanie, chłodzenie, filtrowanie powietrza)
T-W-4Redukcja zanieczyszczeń powietrza w pomieszczeniach
T-W-5Poziom zapachów /odorów - wymiana powietrza
T-W-6Poziom oświetlenia i jego regulacja
T-W-7Poziom hałasu i systemy redukcji
T-W-8Czynniki biometeorologiczne
T-W-9Dynamika procesów regulacji mikroklimatu
T-W-10Systemy regulacji mikroklimatu pomieszczeń
T-W-11Sterowniki dedykowane i PLC w chłodnictwie i klimatyzacji
Metody nauczaniaM-1metoda podająca
M-2metoda problemowa
M-3metoda aktywizująca
M-4metoda programowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawozdania z laboratorium
S-2Ocena podsumowująca: projekt
S-3Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi sformuować problemu sterowania danymi prametrami mikroklimatu pomieszczenia
3,0potrafi poprawnie określić regulowane parametry mikroklimatu, wstępnie formułuje zadania układu regulacji
3,5umiejętności na pozimie pomędzy 3,0 a 4,0
4,0potrafi poprawnie określić regulowane parametry mikroklimatu, wstępnie formułuje zadania układu regulacji potrafi poprawnie stworzyć algorytm sterowania , popełnia podczas tyych czynności niewielkie błedy
4,5umiejętności na pozimie pomędzy 4,0 a 5,0
5,0potrafi poprawnie określić regulowane parametry mikroklimatu, wstępnie formułuje zadania układu regulacji potrafi poprawnie stworzyć algorytm sterowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D4-15-1_K01potrafi sformuować problem regulacji mikroklimatu w pomieszsczeniu oraz go zaprezentować
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_2A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
TR_2A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Znajomość dynamiki procesów w klimatyzacji
C-2znajomość elementów wykonawczych automatyki w klimatyzacji
C-3umiejętność w zakresie projektowania algorytmów sterowania mikroklimatem pomieszczeń
Treści programoweT-L-1Analiza algorytmów sterowania procesami uzdatniania powietrza
T-L-2Algorytmy odszraniania wymienników ciepła
T-L-3Programowanie sterowników PLC
T-P-1Opracowanie systemu regulacji wybranego parametru mikroklimatu w pomieszczeniu
T-W-1Wielkości określające parametry klimatu
T-W-2Czujniki i metody pomiarów wielkości fizycznych mających wpływ na komfort w pomieszczeniu
T-W-3Metody uzdatniania powietrza (mieszanie, nawilżanie, osuszanie, ogrzewanie, chłodzenie, filtrowanie powietrza)
T-W-4Redukcja zanieczyszczeń powietrza w pomieszczeniach
T-W-5Poziom zapachów /odorów - wymiana powietrza
T-W-6Poziom oświetlenia i jego regulacja
T-W-7Poziom hałasu i systemy redukcji
T-W-8Czynniki biometeorologiczne
T-W-9Dynamika procesów regulacji mikroklimatu
T-W-10Systemy regulacji mikroklimatu pomieszczeń
T-W-11Sterowniki dedykowane i PLC w chłodnictwie i klimatyzacji
Metody nauczaniaM-1metoda podająca
M-2metoda problemowa
M-3metoda aktywizująca
M-4metoda programowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawozdania z laboratorium
S-2Ocena podsumowująca: projekt
S-3Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi sformuować problemu regulacji mikroklimatu
3,0potrafi częściowo sformuować problemu regulacji mikroklimatu, nie jest w stanie go poprawnie zaprezentować
3,5kompetencje na poziomie pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0poprawnie formułuje problem regulacji mikroklimatu oraz czytelnie go prezentuje, popełnia nieznaczne błędy
4,5kompetencje na poziomie pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0poprawnie formułuje problem regulacji mikroklimatu oraz czytelnie go prezentuje