Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)

Sylabus przedmiotu Takielunek i wyposażenie jachtów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Takielunek i wyposażenie jachtów
Specjalność Eksploatacja jachtów
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Rosochacki <Wlodzimierz.Rosochacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,40zaliczenie
projektyP5 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw konstrukcji maszyn, grafiki inżynierskiej , teorii żeglowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zasad i urządzeń technicznych wyposażania jachtu żaglowego i motorowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ocena efektywności i funkcjonalności olinowania stałego i ruchomego5
T-A-2Analiza i ocena wyposażenia pokładowego5
T-A-3Analiza i ocena wybranego systemu technicznego5
15
projekty
T-P-1Projekt wybranego zespołu wyposażenia pokładowego7
T-P-2Projekt wybranego systemu technicznego8
15
wykłady
T-W-1Osprzęt jachtów żaglowych;ewolucja osprzętu1
T-W-2Drzewca stałe, drzewca ruchome1
T-W-3Olinowanie stałe, olinowanie ruchome1
T-W-4Zbrojenie pokładu: kosze, relingi, nadburcia1
T-W-5Okucia pokładowe olinowania stałego1
T-W-6Wyposażenie pokładowe olinowania ruchomego1
T-W-7Wyposażenie cumownicze, kotwiczne i odbojowe2
T-W-8Urządzenia samosterujące1
T-W-9Osprzęt pokładowy jachtów motorowych.1
T-W-10Systemy energoelektryczne jachtów.1
T-W-11Systemy wody sanitarnej1
T-W-12Systemy paliwowe1
T-W-13Wyposażenie ratunkowe2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i katalogów firm wyposażeniowych jachtów5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
projekty
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Opracowanie projektu.5
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Udział w konsultacjach.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie treści wykładów, zaliczenie rozwiązań zadań ćwiczeń audytoryjnych, zaliczenie zadań projektowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń: dwa kolokwia
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów: dwa kolokwia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-02_W01
student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów
J_1A_W07T1A_W03C-1T-A-3, T-A-1, T-A-2M-3, M-1, M-2S-4, S-3, S-2
J_1A_D2-02_W02
Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów.
J_1A_W10T1A_W05C-1T-W-1, T-W-9, T-A-1M-1, M-2, M-3S-4, S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-02_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację zadań inzynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą sopecyfiakcją zaprojektować prosty elemnt wyposażenia pokładowego.
J_1A_U15, J_1A_U19, J_1A_U17T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-1T-P-2, T-P-1M-3, M-2, M-1S-2, S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-02_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z takielunkiem i wyposażeniem jachtów
J_1A_K06T1A_K05C-1T-A-3, T-A-2, T-A-1M-2, M-3, M-1S-2, S-4, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-02_W01
student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie podstawową wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów
3,5Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie podstawową wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie umie identyfikować podstawowe, istotne zagadnienia w tym zakresie.
4,0Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie umie identyfikować i analizować podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
4,5Student wykazuje rozbudowaną wiedzę,uzupełnioną o analizę bieżacych publikacji literaturowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie identyfikuje i analizuje podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
5,0Student wykazuje rozbudowaną wiedzę,uzupełnioną o własną praktykę oraz analizę bieżacych publikacji literaturowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie identyfikuje i analizuje podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
J_1A_D2-02_W02
Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje się podstawową wiedzą o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów.
3,5Student wykazuje się podstawową wiedzą o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie identyfikuje podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
4,0Student wykazuje rozbudowaną wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie identyfikuje podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
4,5Student wykazuje rozbudowaną wiedzę,uzupełnioną o analizę bieżących publikacji literaturowych o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie identyfikuje podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
5,0Student wykazuje rozbudowaną wiedzę,uzupełnioną o własną praktykę oraz analizę bieżących publikacji literaturowych o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie identyfikuje podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-02_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację zadań inzynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą sopecyfiakcją zaprojektować prosty elemnt wyposażenia pokładowego.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Takielunek i wyposażenie jachtów J_1A_D2-02_U01 Student potrafi dokonać krytycznej podstawowej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą specyfiakcją zaprojektować prosty elemnt wyposażenia pokładowego.
3,5Student potrafi dokonać krytycznej podstawowej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą specyfiakcją zaprojektować prosty element wyposażenia pokładowego lub wybrany fragment systemu.
4,0Student potrafi dokonać krytycznej podstawowej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą specyfiakcją zaprojektować wybrane elementy róznego wyposażenia pokładowego lub wybrany fragment systemu.
4,5Student potrafi dokonać krytycznej podstawowej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą specyfiakcją zaprojektować wybrane elementy róznego wyposażenia pokładowego lub fragmenty różnych systemów.
5,0Takielunek i wyposażenie jachtów J_1A_D2-02_U01 Student potrafi dokonać krytycznej podstawowej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą specyfiakcją zaprojektować wybrane elementy róznego wyposażenia pokładowego lub fragmenty różnych systemów oraz proponowac modyfikację rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-02_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z takielunkiem i wyposażeniem jachtów
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Ocena 3 – Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Dziewulski J.W., Wiadomości o jachtach żaglowych, Almapress, Warszawa, 2008
  2. Praca zbiorowa, Jachting, PENTA, Warszawa, 1993
  3. Adelt T., Śródlądowe żeglarstwo motorowe, Sport i Turystyka, Warszawa, 1974

Literatura dodatkowa

  1. 2011, Katalogi firm: BAKISTA, SYB(Speziolversand fuer Yacht & Bootzubehor)

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ocena efektywności i funkcjonalności olinowania stałego i ruchomego5
T-A-2Analiza i ocena wyposażenia pokładowego5
T-A-3Analiza i ocena wybranego systemu technicznego5
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt wybranego zespołu wyposażenia pokładowego7
T-P-2Projekt wybranego systemu technicznego8
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Osprzęt jachtów żaglowych;ewolucja osprzętu1
T-W-2Drzewca stałe, drzewca ruchome1
T-W-3Olinowanie stałe, olinowanie ruchome1
T-W-4Zbrojenie pokładu: kosze, relingi, nadburcia1
T-W-5Okucia pokładowe olinowania stałego1
T-W-6Wyposażenie pokładowe olinowania ruchomego1
T-W-7Wyposażenie cumownicze, kotwiczne i odbojowe2
T-W-8Urządzenia samosterujące1
T-W-9Osprzęt pokładowy jachtów motorowych.1
T-W-10Systemy energoelektryczne jachtów.1
T-W-11Systemy wody sanitarnej1
T-W-12Systemy paliwowe1
T-W-13Wyposażenie ratunkowe2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i katalogów firm wyposażeniowych jachtów5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Opracowanie projektu.5
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Udział w konsultacjach.5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-02_W01student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad i urządzeń technicznych wyposażania jachtu żaglowego i motorowego.
Treści programoweT-A-3Analiza i ocena wybranego systemu technicznego
T-A-1Ocena efektywności i funkcjonalności olinowania stałego i ruchomego
T-A-2Analiza i ocena wyposażenia pokładowego
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów: dwa kolokwia
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń: dwa kolokwia
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie podstawową wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów
3,5Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie podstawową wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie umie identyfikować podstawowe, istotne zagadnienia w tym zakresie.
4,0Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie umie identyfikować i analizować podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
4,5Student wykazuje rozbudowaną wiedzę,uzupełnioną o analizę bieżacych publikacji literaturowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie identyfikuje i analizuje podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
5,0Student wykazuje rozbudowaną wiedzę,uzupełnioną o własną praktykę oraz analizę bieżacych publikacji literaturowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie identyfikuje i analizuje podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-02_W02Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W10ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu obszaru techniki i dyscypliny naukowej budowa i eksploatacja maszyn właściwych dla studiowanego kierunku jachting i pokrewnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad i urządzeń technicznych wyposażania jachtu żaglowego i motorowego.
Treści programoweT-W-1Osprzęt jachtów żaglowych;ewolucja osprzętu
T-W-9Osprzęt pokładowy jachtów motorowych.
T-A-1Ocena efektywności i funkcjonalności olinowania stałego i ruchomego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów: dwa kolokwia
S-1Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie treści wykładów, zaliczenie rozwiązań zadań ćwiczeń audytoryjnych, zaliczenie zadań projektowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń: dwa kolokwia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje się podstawową wiedzą o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów.
3,5Student wykazuje się podstawową wiedzą o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie identyfikuje podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
4,0Student wykazuje rozbudowaną wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie identyfikuje podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
4,5Student wykazuje rozbudowaną wiedzę,uzupełnioną o analizę bieżących publikacji literaturowych o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie identyfikuje podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
5,0Student wykazuje rozbudowaną wiedzę,uzupełnioną o własną praktykę oraz analizę bieżących publikacji literaturowych o trendach rozwojowych z zakresu takielunku i wyposażenia jachtów oraz poprawnie identyfikuje podstawowe, istotne zagadnienia zwiazane z wymaganym efektem kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-02_U01Student potrafi dokonać krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację zadań inzynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą sopecyfiakcją zaprojektować prosty elemnt wyposażenia pokładowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace pływające i stacjonarne obiekty na których bazuje kierunek jachting
J_1A_U19potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekty, system lub proces, używając właściwych metod, technik i narzędzi
J_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad i urządzeń technicznych wyposażania jachtu żaglowego i motorowego.
Treści programoweT-P-2Projekt wybranego systemu technicznego
T-P-1Projekt wybranego zespołu wyposażenia pokładowego
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów: dwa kolokwia
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń: dwa kolokwia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Takielunek i wyposażenie jachtów J_1A_D2-02_U01 Student potrafi dokonać krytycznej podstawowej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą specyfiakcją zaprojektować prosty elemnt wyposażenia pokładowego.
3,5Student potrafi dokonać krytycznej podstawowej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą specyfiakcją zaprojektować prosty element wyposażenia pokładowego lub wybrany fragment systemu.
4,0Student potrafi dokonać krytycznej podstawowej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą specyfiakcją zaprojektować wybrane elementy róznego wyposażenia pokładowego lub wybrany fragment systemu.
4,5Student potrafi dokonać krytycznej podstawowej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą specyfiakcją zaprojektować wybrane elementy róznego wyposażenia pokładowego lub fragmenty różnych systemów.
5,0Takielunek i wyposażenie jachtów J_1A_D2-02_U01 Student potrafi dokonać krytycznej podstawowej analizy i oceny sposobu funkcjonowania elementów wyposażenia pokładowego i systemów technicznych jachtów, sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich z tego zakresu oraz zgodnie z tą specyfiakcją zaprojektować wybrane elementy róznego wyposażenia pokładowego lub fragmenty różnych systemów oraz proponowac modyfikację rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-02_K01Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z takielunkiem i wyposażeniem jachtów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad i urządzeń technicznych wyposażania jachtu żaglowego i motorowego.
Treści programoweT-A-3Analiza i ocena wybranego systemu technicznego
T-A-2Analiza i ocena wyposażenia pokładowego
T-A-1Ocena efektywności i funkcjonalności olinowania stałego i ruchomego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów: dwa kolokwia
S-1Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie treści wykładów, zaliczenie rozwiązań zadań ćwiczeń audytoryjnych, zaliczenie zadań projektowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń: dwa kolokwia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Ocena 3 – Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli