Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)

Sylabus przedmiotu Systematyka i dobór jachtów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systematyka i dobór jachtów
Specjalność Eksploatacja jachtów
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW5 45 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość mechaniki płynów oraz teorii i projektowania obiektów pływających

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z typami i konfiguracjami jachtów oraz z zasadami wyboru jachtu dla celów żeglugowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Określenie celu żeglugi2
T-A-2Przegląd jachtów dla realizacji celu pływania5
T-A-3Dobór krytrerów wyboru jachtu3
T-A-4Wybór jachtu; uzasadnienie wyboru5
15
wykłady
T-W-1Istota jachtu2
T-W-2Jachty motorowe6
T-W-3Jachty żaglowe4
T-W-4Jachty wypornościowe, połślizgowe, śligowe4
T-W-5Jachty płetwowe, mieczowe, balastowe4
T-W-6Jednokadłubowe jachty żaglowe morskie i śródlądowe4
T-W-7Katamarany, małe katamarany plażowe i sportowe3
T-W-8Katamarany krążownicze2
T-W-9Trimarany3
T-W-10Jachty motorowo- żaglowe4
T-W-11Cele żeglugi jachtowej3
T-W-12Kryteria wyboru jachtów.4
T-W-13Ocena kosztów wyboru jachtu; koszty inwestycyjne, koszty eksploatacyjne2
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Przygotowanie do bieżącej tematyki ćwiczeń5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach45
A-W-2Czytanie literatury2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów3
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-01_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie systematyki i zasad wyboru jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
J_1A_W07T1A_W03C-1T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-7, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-01_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić jednostki pływające na których bazuje kierunek jachting
J_1A_U15T1A_U13InzA_U05C-1T-W-11, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-W-12M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D2-01_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji jednostek pływających, charakterystycznych dla kierunku jachting oraz dokonać ich wyboru uwzględniającego aspekty pozatechniczne
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-W-13M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-01_K01
Student potrafi inspirować procesy turystyki, rekreacji i wypoczynku z wykorzystaniem jednostek pływających odpowiednich dla społeczności lokalnych i zewnętrznych
J_1A_K02T1A_K01C-1T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D2-01_K02
Studentprawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wyborem jednostek pływających stosowanych w jachtingu
J_1A_K06T1A_K05C-1T-A-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-01_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie systematyki i zasad wyboru jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-01_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić jednostki pływające na których bazuje kierunek jachting
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D2-01_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji jednostek pływających, charakterystycznych dla kierunku jachting oraz dokonać ich wyboru uwzględniającego aspekty pozatechniczne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-01_K01
Student potrafi inspirować procesy turystyki, rekreacji i wypoczynku z wykorzystaniem jednostek pływających odpowiednich dla społeczności lokalnych i zewnętrznych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarnekompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
J_1A_D2-01_K02
Studentprawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wyborem jednostek pływających stosowanych w jachtingu
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Patalas N., Żagle i motory, Sport i Turystyka, Warszawa, 1974
  2. Praca zbiorowa, Jachting, PENTA, Warszawa, 1993
  3. Praca zbiorowa, Poradnik Okrętowca . Tom II, Morskie, Gdynia, 1960

Literatura dodatkowa

  1. Baader J., Razjezdnyje turistskije i sportiwnyje katieria, Sudostrojenije, Leningrad, 1976, Tłymaczenie na język rosyjski
  2. Nowak G.M., Katiera , łodki i motory, Sudostrojenije, Leningrad, 1976, język rosyjski

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Określenie celu żeglugi2
T-A-2Przegląd jachtów dla realizacji celu pływania5
T-A-3Dobór krytrerów wyboru jachtu3
T-A-4Wybór jachtu; uzasadnienie wyboru5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota jachtu2
T-W-2Jachty motorowe6
T-W-3Jachty żaglowe4
T-W-4Jachty wypornościowe, połślizgowe, śligowe4
T-W-5Jachty płetwowe, mieczowe, balastowe4
T-W-6Jednokadłubowe jachty żaglowe morskie i śródlądowe4
T-W-7Katamarany, małe katamarany plażowe i sportowe3
T-W-8Katamarany krążownicze2
T-W-9Trimarany3
T-W-10Jachty motorowo- żaglowe4
T-W-11Cele żeglugi jachtowej3
T-W-12Kryteria wyboru jachtów.4
T-W-13Ocena kosztów wyboru jachtu; koszty inwestycyjne, koszty eksploatacyjne2
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Przygotowanie do bieżącej tematyki ćwiczeń5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach45
A-W-2Czytanie literatury2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów3
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-01_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie systematyki i zasad wyboru jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z typami i konfiguracjami jachtów oraz z zasadami wyboru jachtu dla celów żeglugowych
Treści programoweT-W-3Jachty żaglowe
T-W-2Jachty motorowe
T-W-6Jednokadłubowe jachty żaglowe morskie i śródlądowe
T-W-4Jachty wypornościowe, połślizgowe, śligowe
T-W-5Jachty płetwowe, mieczowe, balastowe
T-W-8Katamarany krążownicze
T-W-7Katamarany, małe katamarany plażowe i sportowe
T-W-1Istota jachtu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-01_U01Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić jednostki pływające na których bazuje kierunek jachting
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace pływające i stacjonarne obiekty na których bazuje kierunek jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z typami i konfiguracjami jachtów oraz z zasadami wyboru jachtu dla celów żeglugowych
Treści programoweT-W-11Cele żeglugi jachtowej
T-A-1Określenie celu żeglugi
T-A-4Wybór jachtu; uzasadnienie wyboru
T-A-2Przegląd jachtów dla realizacji celu pływania
T-A-3Dobór krytrerów wyboru jachtu
T-W-12Kryteria wyboru jachtów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-01_U02Student potrafi dokonać identyfikacji jednostek pływających, charakterystycznych dla kierunku jachting oraz dokonać ich wyboru uwzględniającego aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z typami i konfiguracjami jachtów oraz z zasadami wyboru jachtu dla celów żeglugowych
Treści programoweT-W-13Ocena kosztów wyboru jachtu; koszty inwestycyjne, koszty eksploatacyjne
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-01_K01Student potrafi inspirować procesy turystyki, rekreacji i wypoczynku z wykorzystaniem jednostek pływających odpowiednich dla społeczności lokalnych i zewnętrznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K02potrafi inspirować i organizować procesy turystyki, rekreacji i wypoczynku dla społeczności lokalnych i zewnętrznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z typami i konfiguracjami jachtów oraz z zasadami wyboru jachtu dla celów żeglugowych
Treści programoweT-A-1Określenie celu żeglugi
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarnekompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-01_K02Studentprawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wyborem jednostek pływających stosowanych w jachtingu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z typami i konfiguracjami jachtów oraz z zasadami wyboru jachtu dla celów żeglugowych
Treści programoweT-A-4Wybór jachtu; uzasadnienie wyboru
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli