Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)

Sylabus przedmiotu Porty i przystanie pasażerskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Porty i przystanie pasażerskie
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,30zaliczenie
projektyP7 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnienia infrastruktury transporturtu wodnego i jej eksploatacji a także specyfiki pasażerskich statków turystycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość budowy i zasad użytkowania portów i przystani pasażerskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Morska llokalizacja portów i pasażerskich.3
T-A-2Śródlądowa lokalizacja portów i przystani pasażerskich3
T-A-3Konfiguracja portów i przystani pasażerskich5
T-A-4Aspekty użytkowania portów prez jednostki pływajace4
15
projekty
T-P-1Technicznego wyposażenie portów i przystani pasażerskich7
T-P-2Bytowo-usługowe wyposażenie portów pasażerskich8
15
wykłady
T-W-1Definicje i podział portów i przystani pasażerskich1
T-W-2Uwarunkowania lokalizacyjne portów i przystani pasażerskich morskich i śródlądowych1
T-W-3Parametry portów i przystani1
T-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne portów i pprzystani pasażerskich2
T-W-5Stałe i pływające elementy portów2
T-W-6Wyposażenie techniczne portów i przystani2
T-W-7Wyposażenie bytowo-usługowe portów pasażerskich2
T-W-8Wyposażenie techniczne portów i przystani pasażerskich2
T-W-9Aspekty użytkowników statków pasażerskich1
T-W-10Lądowe zaplecze portów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i innych źródeł informacji5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych5
25
projekty
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Studiowanie literatury i innych źródeł informacji5
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-11_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu infrastruktury obejmującą porty i przystanie pasażerskie
J_1A_W08T1A_W03C-1T-A-1, T-A-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-W-2, T-W-10, T-A-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
J_1A_D1-11_W02
Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu portów i przystani pasażerskich
J_1A_W10T1A_W05C-1T-W-4, T-W-2, T-W-9, T-W-3M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
J_1A_D1-11_W03
Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i portowych systemów technicznych
J_1A_W11T1A_W06InzA_W01C-1T-W-7, T-W-8, T-P-1, T-W-6, T-P-2M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-11_U01
Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe organizacji wykorzystania nabrzeży w portach pasażerskich
J_1A_U10T1A_U08InzA_U01C-1T-W-9, T-A-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
J_1A_D1-11_U02
Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku portowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
J_1A_U13T1A_U11C-1T-P-1, T-A-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
J_1A_D1-11_U03
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace porty i przystanie pasażerskie
J_1A_U15T1A_U13InzA_U05C-1T-W-4, T-A-4, T-W-3, T-W-8, T-W-9M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2
J_1A_D1-11_U04
Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi w portach pasażerskich
J_1A_U16T1A_U13InzA_U05C-1T-P-1, T-W-9, T-W-8, T-A-4, T-W-2, T-W-10, T-W-6, T-A-2, T-W-7, T-W-4, T-A-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
J_1A_D1-11_U05
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla portów i przystani pasażerskich
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-4M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-11_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z budową i eksploatacją portów i przystani pasażerskich
J_1A_K06T1A_K05C-1T-A-4, T-W-9M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-11_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu infrastruktury obejmującą porty i przystanie pasażerskie
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-11_W02
Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu portów i przystani pasażerskich
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D1-11_W03
Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i portowych systemów technicznych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-11_U01
Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe organizacji wykorzystania nabrzeży w portach pasażerskich
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D1-11_U02
Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku portowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D1-11_U03
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace porty i przystanie pasażerskie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D1-11_U04
Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi w portach pasażerskich
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D1-11_U05
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla portów i przystani pasażerskich
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-11_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z budową i eksploatacją portów i przystani pasażerskich
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom I. Infrastruktura transportu śródlądowego, Wydział Techniki Morskiej i Transportu ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010
  2. Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom II. Infrastruiktura transportu morskiego, Wydział Techniki Morskiej i Transportu ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa. Tom II. Statki turystyki zbiorowej, Wydział Techniki Morskiej PS, Szczecin, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Morska llokalizacja portów i pasażerskich.3
T-A-2Śródlądowa lokalizacja portów i przystani pasażerskich3
T-A-3Konfiguracja portów i przystani pasażerskich5
T-A-4Aspekty użytkowania portów prez jednostki pływajace4
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Technicznego wyposażenie portów i przystani pasażerskich7
T-P-2Bytowo-usługowe wyposażenie portów pasażerskich8
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicje i podział portów i przystani pasażerskich1
T-W-2Uwarunkowania lokalizacyjne portów i przystani pasażerskich morskich i śródlądowych1
T-W-3Parametry portów i przystani1
T-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne portów i pprzystani pasażerskich2
T-W-5Stałe i pływające elementy portów2
T-W-6Wyposażenie techniczne portów i przystani2
T-W-7Wyposażenie bytowo-usługowe portów pasażerskich2
T-W-8Wyposażenie techniczne portów i przystani pasażerskich2
T-W-9Aspekty użytkowników statków pasażerskich1
T-W-10Lądowe zaplecze portów1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i innych źródeł informacji5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Studiowanie literatury i innych źródeł informacji5
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-11_W01Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu infrastruktury obejmującą porty i przystanie pasażerskie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury niezbędnej do eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania portów i przystani pasażerskich
Treści programoweT-A-1Morska llokalizacja portów i pasażerskich.
T-A-4Aspekty użytkowania portów prez jednostki pływajace
T-W-5Stałe i pływające elementy portów
T-W-1Definicje i podział portów i przystani pasażerskich
T-W-3Parametry portów i przystani
T-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne portów i pprzystani pasażerskich
T-A-2Śródlądowa lokalizacja portów i przystani pasażerskich
T-W-2Uwarunkowania lokalizacyjne portów i przystani pasażerskich morskich i śródlądowych
T-W-10Lądowe zaplecze portów
T-A-3Konfiguracja portów i przystani pasażerskich
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-11_W02Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu portów i przystani pasażerskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W10ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu obszaru techniki i dyscypliny naukowej budowa i eksploatacja maszyn właściwych dla studiowanego kierunku jachting i pokrewnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania portów i przystani pasażerskich
Treści programoweT-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne portów i pprzystani pasażerskich
T-W-2Uwarunkowania lokalizacyjne portów i przystani pasażerskich morskich i śródlądowych
T-W-9Aspekty użytkowników statków pasażerskich
T-W-3Parametry portów i przystani
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-11_W03Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i portowych systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W11ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania portów i przystani pasażerskich
Treści programoweT-W-7Wyposażenie bytowo-usługowe portów pasażerskich
T-W-8Wyposażenie techniczne portów i przystani pasażerskich
T-P-1Technicznego wyposażenie portów i przystani pasażerskich
T-W-6Wyposażenie techniczne portów i przystani
T-P-2Bytowo-usługowe wyposażenie portów pasażerskich
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-11_U01Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe organizacji wykorzystania nabrzeży w portach pasażerskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U10potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe organizacji eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania portów i przystani pasażerskich
Treści programoweT-W-9Aspekty użytkowników statków pasażerskich
T-A-4Aspekty użytkowania portów prez jednostki pływajace
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-11_U02Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku portowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania portów i przystani pasażerskich
Treści programoweT-P-1Technicznego wyposażenie portów i przystani pasażerskich
T-A-4Aspekty użytkowania portów prez jednostki pływajace
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-11_U03Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace porty i przystanie pasażerskie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace pływające i stacjonarne obiekty na których bazuje kierunek jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania portów i przystani pasażerskich
Treści programoweT-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne portów i pprzystani pasażerskich
T-A-4Aspekty użytkowania portów prez jednostki pływajace
T-W-3Parametry portów i przystani
T-W-8Wyposażenie techniczne portów i przystani pasażerskich
T-W-9Aspekty użytkowników statków pasażerskich
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-11_U04Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi w portach pasażerskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U16potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury adekwatnych do kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania portów i przystani pasażerskich
Treści programoweT-P-1Technicznego wyposażenie portów i przystani pasażerskich
T-W-9Aspekty użytkowników statków pasażerskich
T-W-8Wyposażenie techniczne portów i przystani pasażerskich
T-A-4Aspekty użytkowania portów prez jednostki pływajace
T-W-2Uwarunkowania lokalizacyjne portów i przystani pasażerskich morskich i śródlądowych
T-W-10Lądowe zaplecze portów
T-W-6Wyposażenie techniczne portów i przystani
T-A-2Śródlądowa lokalizacja portów i przystani pasażerskich
T-W-7Wyposażenie bytowo-usługowe portów pasażerskich
T-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne portów i pprzystani pasażerskich
T-A-1Morska llokalizacja portów i pasażerskich.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-11_U05Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla portów i przystani pasażerskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania portów i przystani pasażerskich
Treści programoweT-W-5Stałe i pływające elementy portów
T-W-3Parametry portów i przystani
T-W-6Wyposażenie techniczne portów i przystani
T-W-4Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne portów i pprzystani pasażerskich
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-11_K01Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z budową i eksploatacją portów i przystani pasażerskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i zasad użytkowania portów i przystani pasażerskich
Treści programoweT-A-4Aspekty użytkowania portów prez jednostki pływajace
T-W-9Aspekty użytkowników statków pasażerskich
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli