Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)

Sylabus przedmiotu Techniki menadżerskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki menadżerskie
Specjalność Wodna turystyka zbiorowa
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zasad eksploatacji infrastruktury i środków transportu wodnego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad podejmowania decyzji menadżerskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Biznes-gry15
15
wykłady
T-W-1Aspekty decyzji menadżerskich .2
T-W-2Klasyfikacja technik menadżerskich2
T-W-3Techniki generowania idei2
T-W-4Techniki ustalania ramowych decyzji menadżerskich2
T-W-5Techniki podejmowania decyzji menadżerskich krótko i długoterminowych4
T-W-6Techniki przedstawiania i argumentacji decyzji3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe - gry dydaktyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) dotyczącyce treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-15_W01
Student ma wiedzę z obszarów nauk społecznych stanowiącą uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych i technicznych niezbędną przy rozwiazywaniu problemów kierunku jachting w zakresie wodnej turystyki zbiorowej
J_1A_W03T1A_W01InzA_W05C-1T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-15_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty menadżerskie
J_1A_U12T1A_U10InzA_U03C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D1-15_K01
Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji - określonych przez siebie lub innych - zadań w zakresie wodnej turystyki zbiorowej
J_1A_K05T1A_K04C-1T-W-5, T-W-1, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_D1-15_K02
Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w obszarze turystyki w tym wodnej turystyki zbiorowej
J_1A_K07T1A_K06InzA_K02C-1T-W-3, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-15_W01
Student ma wiedzę z obszarów nauk społecznych stanowiącą uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych i technicznych niezbędną przy rozwiazywaniu problemów kierunku jachting w zakresie wodnej turystyki zbiorowej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-15_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty menadżerskie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D1-15_K01
Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji - określonych przez siebie lub innych - zadań w zakresie wodnej turystyki zbiorowej
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
J_1A_D1-15_K02
Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w obszarze turystyki w tym wodnej turystyki zbiorowej
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej rol

Literatura podstawowa

  1. Mruk H., Rutkowski I., Strategia produktu, PWE, Warszawa, 1994
  2. Samuelson W.F., Marks S.G., Ekonomia menadżerska, PWE, Warszawa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Biznes-gry15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Aspekty decyzji menadżerskich .2
T-W-2Klasyfikacja technik menadżerskich2
T-W-3Techniki generowania idei2
T-W-4Techniki ustalania ramowych decyzji menadżerskich2
T-W-5Techniki podejmowania decyzji menadżerskich krótko i długoterminowych4
T-W-6Techniki przedstawiania i argumentacji decyzji3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-15_W01Student ma wiedzę z obszarów nauk społecznych stanowiącą uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych i technicznych niezbędną przy rozwiazywaniu problemów kierunku jachting w zakresie wodnej turystyki zbiorowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W03ma wiedzę z obszarów nauk społecznych, humanistycznych i przyrodniczych, stanowiącą uzupełnienie wiedzy z obszaru nauk ścisłych i technicznych niezbędną przy rozwiazywaniu problemów kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad podejmowania decyzji menadżerskich
Treści programoweT-W-3Techniki generowania idei
T-W-4Techniki ustalania ramowych decyzji menadżerskich
T-W-6Techniki przedstawiania i argumentacji decyzji
T-W-2Klasyfikacja technik menadżerskich
T-W-5Techniki podejmowania decyzji menadżerskich krótko i długoterminowych
T-W-1Aspekty decyzji menadżerskich .
T-A-1Biznes-gry
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe - gry dydaktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) dotyczącyce treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-15_U01Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty menadżerskie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U12potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad podejmowania decyzji menadżerskich
Treści programoweT-W-1Aspekty decyzji menadżerskich .
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe - gry dydaktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) dotyczącyce treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-15_K01Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji - określonych przez siebie lub innych - zadań w zakresie wodnej turystyki zbiorowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K05potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji - określonych przez siebie lub innych - zadań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad podejmowania decyzji menadżerskich
Treści programoweT-W-5Techniki podejmowania decyzji menadżerskich krótko i długoterminowych
T-W-1Aspekty decyzji menadżerskich .
T-W-6Techniki przedstawiania i argumentacji decyzji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe - gry dydaktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) dotyczącyce treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D1-15_K02Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w obszarze turystyki w tym wodnej turystyki zbiorowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad podejmowania decyzji menadżerskich
Treści programoweT-W-3Techniki generowania idei
T-A-1Biznes-gry
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe - gry dydaktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne (Test) dotyczącyce treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej rol