Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)

Sylabus przedmiotu Materiały eksploatacyjne obiektów pływających:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Materiały eksploatacyjne obiektów pływających
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych
Nauczyciel odpowiedzialny Mariusz Matejski <Mariusz.Matejski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW4 15 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu fizyki i chemii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych na obiektach pływających

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Prezentacja sposobów pomiaru wybranych parametrów fizykochemicznych charakteryzuj ących środki eksploatacyjne ( gęstość, lepkość, temperatura zapłonu i inne)8
T-A-2Kalkulacja ilości i jakości paliw i olejów smarowych bunkrowanych na obiekty pływające z wykorzystaniem programu Bunker Master4
T-A-3Gospodarka paliwami i olejami smarowymi na jednostce pływającej - symulator siłowni okrętowej2
T-A-4Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu1
15
wykłady
T-W-1Ogólna charakterystyka materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych na jednostkach pływających, pochodzenie, skład i klasyfikacja2
T-W-2Klasyfikacja paliw, normy paliwowe obowiązujące na międzynarodowym rynku żeglugowym1
T-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania2
T-W-4Klasyfikacja olejów smarowych1
T-W-5Parametry fizykochemiczne olejów smarowych i sposoby ich określania2
T-W-6Procesy starzenia się olejów smarowych w silnikach spalinowych i sposoby ich ograniczania2
T-W-7Podsumowanie wiadomości, zaliczenie przedmiotu1
T-W-8Prezentacja wiadomości dotyczących wybranych paliw i olejów smarowych4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury ( literatura fachowa, internet)7
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć3
25
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury fachowej ( czasopisma, internet)15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów10
A-W-4Przygotowanie prezentacji dotyczących wybranych środków eksploatacyjnych wykorzystywanych na obiektach pływających10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
M-2Prezentacja - zajęcia pokazowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
S-3Ocena formująca: Na podstawie sprawozdań z zajęć laboratoryjnych, zaliczenie ustne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C25_W01
Student ma uporządkowaną , podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą materiałów eksploatacyjnych
J_1A_W05, J_1A_W02, J_1A_W11T1A_W01, T1A_W02, T1A_W06InzA_W01, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_C25_W02
Student ma uporządkowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą doboru i eksploatacji materiałów eksploatacyjnych
J_1A_W11, J_1A_W02T1A_W01, T1A_W06InzA_W01, InzA_W05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C25_U01
Student potrafi ocenić, na podstawie parametrów fizykochemicznych przydatność materiałów eksploatacyjnych w tym paliw i olejów smarowych do zasilania i smarowania urządzń wykorzystywanych na obiektach pływających
J_1A_U08T1A_U08InzA_U01C-1T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1S-1, S-2
J_1A_C25_U02
Student potrafi ocenić jakość paliwa i oleju będącego w eksploatacji
J_1A_U02, J_1A_U13, J_1A_U01T1A_U01, T1A_U02, T1A_U11C-1T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C25_K01
Student potrafi określić i ziterpretować właściwości materiałów eksploatacyjnych i ich wpływ na zanieczyszczenie środowiska naturalnego
J_1A_K06, J_1A_K03, J_1A_K01T1A_K01, T1A_K02, T1A_K05C-1T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2
J_1A_C25_K02
Student potrafi określić warunki ograniczające wpływ paliw i olejów smarowych na środowisko naturalne
J_1A_K03T1A_K01, T1A_K02C-1T-W-3, T-W-5, T-W-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C25_W01
Student ma uporządkowaną , podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą materiałów eksploatacyjnych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
J_1A_C25_W02
Student ma uporządkowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą doboru i eksploatacji materiałów eksploatacyjnych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturow ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C25_U01
Student potrafi ocenić, na podstawie parametrów fizykochemicznych przydatność materiałów eksploatacyjnych w tym paliw i olejów smarowych do zasilania i smarowania urządzń wykorzystywanych na obiektach pływających
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
J_1A_C25_U02
Student potrafi ocenić jakość paliwa i oleju będącego w eksploatacji
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C25_K01
Student potrafi określić i ziterpretować właściwości materiałów eksploatacyjnych i ich wpływ na zanieczyszczenie środowiska naturalnego
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli
J_1A_C25_K02
Student potrafi określić warunki ograniczające wpływ paliw i olejów smarowych na środowisko naturalne
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli

Literatura podstawowa

  1. Urbański P., Paliwa i smary, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1997
  2. Dudek J., Oleje smarowe, MET PRESS, Gdańsk, 1995, 1
  3. MARINETEK; The SINTEF Group, Fuel oil handbook, Norwegian Marine Technology Reaearch Institute, Trondheim, 1990, 1
  4. Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej -, Paliwa płynne i produkty smarowe w gospodarce morskiej, Centrum Szkolenia EXPLONAFT, 1999

Literatura dodatkowa

  1. DNV Petroleum Services, Marine Fuel Management from the World Leaders, DNV, 1995, 1

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Prezentacja sposobów pomiaru wybranych parametrów fizykochemicznych charakteryzuj ących środki eksploatacyjne ( gęstość, lepkość, temperatura zapłonu i inne)8
T-A-2Kalkulacja ilości i jakości paliw i olejów smarowych bunkrowanych na obiekty pływające z wykorzystaniem programu Bunker Master4
T-A-3Gospodarka paliwami i olejami smarowymi na jednostce pływającej - symulator siłowni okrętowej2
T-A-4Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólna charakterystyka materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych na jednostkach pływających, pochodzenie, skład i klasyfikacja2
T-W-2Klasyfikacja paliw, normy paliwowe obowiązujące na międzynarodowym rynku żeglugowym1
T-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania2
T-W-4Klasyfikacja olejów smarowych1
T-W-5Parametry fizykochemiczne olejów smarowych i sposoby ich określania2
T-W-6Procesy starzenia się olejów smarowych w silnikach spalinowych i sposoby ich ograniczania2
T-W-7Podsumowanie wiadomości, zaliczenie przedmiotu1
T-W-8Prezentacja wiadomości dotyczących wybranych paliw i olejów smarowych4
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury ( literatura fachowa, internet)7
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury fachowej ( czasopisma, internet)15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów10
A-W-4Przygotowanie prezentacji dotyczących wybranych środków eksploatacyjnych wykorzystywanych na obiektach pływających10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C25_W01Student ma uporządkowaną , podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą materiałów eksploatacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W05ma podstawową wiedzę z zakresu kierunku studiów transport powiązaną z jachtingiem dotyczącą zagadnień eksploatacji jednostek pływających
J_1A_W02ma podstawową wiedzę z obszaru nauk technicznych - stanowiącą bazę dyscypliny nauki budowa i eksploatacja maszyn, niezbędną w realizacji zadań kierunku jachting
J_1A_W11ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych na obiektach pływających
Treści programoweT-W-1Ogólna charakterystyka materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych na jednostkach pływających, pochodzenie, skład i klasyfikacja
T-W-2Klasyfikacja paliw, normy paliwowe obowiązujące na międzynarodowym rynku żeglugowym
T-W-4Klasyfikacja olejów smarowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
M-2Prezentacja - zajęcia pokazowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C25_W02Student ma uporządkowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą doboru i eksploatacji materiałów eksploatacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W11ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
J_1A_W02ma podstawową wiedzę z obszaru nauk technicznych - stanowiącą bazę dyscypliny nauki budowa i eksploatacja maszyn, niezbędną w realizacji zadań kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych na obiektach pływających
Treści programoweT-W-2Klasyfikacja paliw, normy paliwowe obowiązujące na międzynarodowym rynku żeglugowym
T-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania
T-W-5Parametry fizykochemiczne olejów smarowych i sposoby ich określania
T-W-6Procesy starzenia się olejów smarowych w silnikach spalinowych i sposoby ich ograniczania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturow ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C25_U01Student potrafi ocenić, na podstawie parametrów fizykochemicznych przydatność materiałów eksploatacyjnych w tym paliw i olejów smarowych do zasilania i smarowania urządzń wykorzystywanych na obiektach pływających
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U08potrafi przeprowadzać pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w tym wzakresie obsługiwania jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych na obiektach pływających
Treści programoweT-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania
T-W-5Parametry fizykochemiczne olejów smarowych i sposoby ich określania
T-W-6Procesy starzenia się olejów smarowych w silnikach spalinowych i sposoby ich ograniczania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C25_U02Student potrafi ocenić jakość paliwa i oleju będącego w eksploatacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym i innych środowiskach
J_1A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
J_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł także w jezyku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji a także wyciagać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Cel przedmiotuC-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych na obiektach pływających
Treści programoweT-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania
T-W-5Parametry fizykochemiczne olejów smarowych i sposoby ich określania
T-W-6Procesy starzenia się olejów smarowych w silnikach spalinowych i sposoby ich ograniczania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań , również w aspekcie praktycznym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C25_K01Student potrafi określić i ziterpretować właściwości materiałów eksploatacyjnych i ich wpływ na zanieczyszczenie środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
J_1A_K03ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
J_1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się i uczenia innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych na obiektach pływających
Treści programoweT-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania
T-W-5Parametry fizykochemiczne olejów smarowych i sposoby ich określania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
M-2Prezentacja - zajęcia pokazowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C25_K02Student potrafi określić warunki ograniczające wpływ paliw i olejów smarowych na środowisko naturalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K03ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Znajomość doboru, oceny technicznej i eksploatacji materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych na obiektach pływających
Treści programoweT-W-3Parametry fizykochemiczne paliw i sposoby ich określania
T-W-5Parametry fizykochemiczne olejów smarowych i sposoby ich określania
T-W-1Ogólna charakterystyka materiałów eksploatacyjnych wykorzystywanych na jednostkach pływających, pochodzenie, skład i klasyfikacja
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowanie studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje elementarnych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli