Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Kształtowanie terenów zieleni:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kształtowanie terenów zieleni
Specjalność Doradztwo w agroturyźmie
Jednostka prowadząca Katedra Dendrologii i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>, Małgorzata Nowakowska <Malgorzata.Nowakowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,38zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu dendrologii, roślin ozdobnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rola terenów zieleni dla poprawy bytu człowieka
C-2Elementy zagospodarowania terenów zieleni
C-3Zasady wykonywania projektów terenów zieleni
C-4Umiejętność doboru roślin do warunków określonych w zadaniu
C-5Umiejętność wykonania projektu zagospodarowania terenu zieleni

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Koncepcja zagospodarowania terenu (praca w zespołach)4
T-A-2Dobór roślin5
T-A-3Projekt zagospodarowania terenu zieleni4
T-A-4Omówienie przyjętych rozwiązań technicznych2
15
wykłady
T-W-1Rola i funkcje terenów zieleni. Ukształtowanie terenu i prace ziemne wykonywane podczas budowy terenów zieleni, wyznaczanie miejsc sadzenia roślin3
T-W-2Elementy małej architektury i wyposażenia terenów zieleni – skarpy, schody terenowe, drogi itp.2
T-W-3Woda w terenach zieleni2
T-W-4Trawniki i runo parkowe – budowa i pielęgnacja2
T-W-5Podstawy projektowania terenów zieleni2
T-W-6Fenologiczne aspekty projektowania terenów zieleni2
T-W-7Żywopłoty – dobór roślin, technika zakładania i pielęgnacji. Pnącza – znaczenie dla terenów zieleni, dobór, podpory2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych10
A-A-2Praca własna studenta, przygotowanie do kolokwiów20
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładach,15
A-W-2Udział w konsultacjach5
A-W-3Praca własna studenta, przygotowanie do zaliczenia wykładów10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady multimedialne, dyskusje
M-2Ćwiczenia audytoryjne – wykonanie projektu zagospodarowania terenu zieleni

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_D03A_W01
Uzyska wiedzę z zagospodarowania terenów i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna symbole i normatywy, zna rolę zieleni w życiu człowieka, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni
ROL_2A_W06, ROL_2A_W07R2A_W03, R2A_W06, R2A_W07C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_D03A_U01
Wykorzystuje znajomość roślin do zagospodarowania terenów zieleni, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjęte rozwiązania
ROL_2A_U06, ROL_2A_U04R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06, R2A_U08, R2A_U09C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_2A_D03A_K01
Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania
ROL_2A_K05, ROL_2A_K01R2A_K01, R2A_K02, R2A_K07C-2, C-4, C-5T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_D03A_W01
Uzyska wiedzę z zagospodarowania terenów i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna symbole i normatywy, zna rolę zieleni w życiu człowieka, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni
2,0student nie posiada wiedzy z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury,nie zna symboli i normatywów, nie potrafi wykonać projektu zagospodarowania terenu zieleni
3,0student posiada ograniczoną wiedzę z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna niektóre symbole i normatywy, w ograniczonym zakresie potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni
3,5student posiada wiedzę z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna niektóre symbole i normatywy, w ograniczonym zakresie potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni
4,0student posiada rozszerzoną wiedzę z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna symbole i normatywy, w potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni
4,5student posiada ponad dobrą wiedzę z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna symbole i normatywy, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni
5,0student posiada bardzo dobrą wiedzę z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna symbole i normatywy, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_D03A_U01
Wykorzystuje znajomość roślin do zagospodarowania terenów zieleni, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjęte rozwiązania
2,0student nie zna roślin przydatnych do zagospodarowania terenów zieleni, nie potrafi wykonać projektu zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjętych rozwiązań
3,0student zna ograniczoną liczbę roślin przydatnych do zagospodarowania terenów zieleni, potrafi wykonać projektu zagospodarowania terenu
3,5student wykorzystuje znajomość roślin do zagospodarowania terenów zieleni, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjęte rozwiązania
4,0student potrafi wykorzystać znajomość roślin w stopniu rozszerzonym do zagospodarowania terenów zieleni, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjęte rozwiązania
4,5student zna większość roślin przydatnych do zagospodarowania terenów zieleni, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjęte rozwiązania
5,0student zna większość roślin przydatnych do zagospodarowania terenów zieleni, bardzo dobrze potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjęte rozwiązania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_2A_D03A_K01
Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania
2,0student nie ma świadomości ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, nie potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejszych celów i zadań
3,0student ma elementarna świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania
3,5student ma dostateczną świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania
4,0student ma dobrą świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania
4,5student ma pełną świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania
5,0student ma ugruntowaną świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania

Literatura podstawowa

  1. Bartosiewicz A., Urządzanie terenów zieleni, WSiP, Warszawa, 1998
  2. Borcz Z., Elementy projektowania terenów zieleni, Akademia Rolnicza, Wrocław, 1997
  3. Malczyk T., Wytyczne do projektowania zieleni na terenach zabudowanych, Oficyna Wydawnicza PWSZ w Nysie, Nysa, 2005
  4. Pokorski J., Siwiec A., Kształtowanie terenów zieleni, WSiP, Warszawa, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Seneta W., Dolatowski J., Dendrologia, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa, 2008
  2. Katalog roślin drzewa, krzewy, byliny, Wyd. Agencja Promocji Zieleni, Związek Szkółkarzy Polskich, Warszawa, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Koncepcja zagospodarowania terenu (praca w zespołach)4
T-A-2Dobór roślin5
T-A-3Projekt zagospodarowania terenu zieleni4
T-A-4Omówienie przyjętych rozwiązań technicznych2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola i funkcje terenów zieleni. Ukształtowanie terenu i prace ziemne wykonywane podczas budowy terenów zieleni, wyznaczanie miejsc sadzenia roślin3
T-W-2Elementy małej architektury i wyposażenia terenów zieleni – skarpy, schody terenowe, drogi itp.2
T-W-3Woda w terenach zieleni2
T-W-4Trawniki i runo parkowe – budowa i pielęgnacja2
T-W-5Podstawy projektowania terenów zieleni2
T-W-6Fenologiczne aspekty projektowania terenów zieleni2
T-W-7Żywopłoty – dobór roślin, technika zakładania i pielęgnacji. Pnącza – znaczenie dla terenów zieleni, dobór, podpory2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych10
A-A-2Praca własna studenta, przygotowanie do kolokwiów20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach,15
A-W-2Udział w konsultacjach5
A-W-3Praca własna studenta, przygotowanie do zaliczenia wykładów10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D03A_W01Uzyska wiedzę z zagospodarowania terenów i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna symbole i normatywy, zna rolę zieleni w życiu człowieka, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_W06posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu metod zwiększania produktywności roślin i wdrażania najnowszych osiągnięć do praktyki rolniczej w tym obejmujących proekologiczne technologie produkcji roślin, nowe systemy nawożenia i biologiczne zwalczanie chorób i szkodników
ROL_2A_W07ma rozszerzoną wiedzę z zakresu klimatycznych uwarunkowań produkcji roślinnej, wykorzystania klimatu w celach leczniczych i rekreacyjnych oraz prognozowania optymalnych warunków bioklimatu dla potrzeb projektowania miejscowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W03ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W06ma rozszerzoną wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
R2A_W07ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Cel przedmiotuC-1Rola terenów zieleni dla poprawy bytu człowieka
Treści programoweT-A-1Koncepcja zagospodarowania terenu (praca w zespołach)
T-A-2Dobór roślin
T-A-3Projekt zagospodarowania terenu zieleni
T-A-4Omówienie przyjętych rozwiązań technicznych
T-W-1Rola i funkcje terenów zieleni. Ukształtowanie terenu i prace ziemne wykonywane podczas budowy terenów zieleni, wyznaczanie miejsc sadzenia roślin
Metody nauczaniaM-1Wykłady multimedialne, dyskusje
M-2Ćwiczenia audytoryjne – wykonanie projektu zagospodarowania terenu zieleni
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada wiedzy z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury,nie zna symboli i normatywów, nie potrafi wykonać projektu zagospodarowania terenu zieleni
3,0student posiada ograniczoną wiedzę z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna niektóre symbole i normatywy, w ograniczonym zakresie potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni
3,5student posiada wiedzę z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna niektóre symbole i normatywy, w ograniczonym zakresie potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni
4,0student posiada rozszerzoną wiedzę z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna symbole i normatywy, w potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni
4,5student posiada ponad dobrą wiedzę z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna symbole i normatywy, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni
5,0student posiada bardzo dobrą wiedzę z zagospodarowania terenów zieleni i doboru odpowiednich elementów małej architektury, zna symbole i normatywy, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu zieleni
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D03A_U01Wykorzystuje znajomość roślin do zagospodarowania terenów zieleni, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjęte rozwiązania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_U06Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych i wystąpień ustnych, prezentowania uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków w ramach prowadzonej pracy dyplomowej z zakresu rolnictwa.
ROL_2A_U04Samodzielnie potrafi opracować projekt zagospodarowania różnych siedlisk z wykorzystaniem roślin rolniczych i energetycznych i ozdobnych oraz ocenić jego efekty
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Rola terenów zieleni dla poprawy bytu człowieka
C-2Elementy zagospodarowania terenów zieleni
C-3Zasady wykonywania projektów terenów zieleni
C-4Umiejętność doboru roślin do warunków określonych w zadaniu
C-5Umiejętność wykonania projektu zagospodarowania terenu zieleni
Treści programoweT-A-1Koncepcja zagospodarowania terenu (praca w zespołach)
T-A-2Dobór roślin
T-A-3Projekt zagospodarowania terenu zieleni
T-A-4Omówienie przyjętych rozwiązań technicznych
T-W-1Rola i funkcje terenów zieleni. Ukształtowanie terenu i prace ziemne wykonywane podczas budowy terenów zieleni, wyznaczanie miejsc sadzenia roślin
T-W-2Elementy małej architektury i wyposażenia terenów zieleni – skarpy, schody terenowe, drogi itp.
T-W-3Woda w terenach zieleni
T-W-4Trawniki i runo parkowe – budowa i pielęgnacja
T-W-5Podstawy projektowania terenów zieleni
T-W-6Fenologiczne aspekty projektowania terenów zieleni
T-W-7Żywopłoty – dobór roślin, technika zakładania i pielęgnacji. Pnącza – znaczenie dla terenów zieleni, dobór, podpory
Metody nauczaniaM-1Wykłady multimedialne, dyskusje
M-2Ćwiczenia audytoryjne – wykonanie projektu zagospodarowania terenu zieleni
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna roślin przydatnych do zagospodarowania terenów zieleni, nie potrafi wykonać projektu zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjętych rozwiązań
3,0student zna ograniczoną liczbę roślin przydatnych do zagospodarowania terenów zieleni, potrafi wykonać projektu zagospodarowania terenu
3,5student wykorzystuje znajomość roślin do zagospodarowania terenów zieleni, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjęte rozwiązania
4,0student potrafi wykorzystać znajomość roślin w stopniu rozszerzonym do zagospodarowania terenów zieleni, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjęte rozwiązania
4,5student zna większość roślin przydatnych do zagospodarowania terenów zieleni, potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjęte rozwiązania
5,0student zna większość roślin przydatnych do zagospodarowania terenów zieleni, bardzo dobrze potrafi wykonać projekt zagospodarowania terenu i uzasadnić przyjęte rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_2A_D03A_K01Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_2A_K05Potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
ROL_2A_K01Ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w rolnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się prze całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
R2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R2A_K07ma świadomość potrzeby ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-2Elementy zagospodarowania terenów zieleni
C-4Umiejętność doboru roślin do warunków określonych w zadaniu
C-5Umiejętność wykonania projektu zagospodarowania terenu zieleni
Treści programoweT-A-1Koncepcja zagospodarowania terenu (praca w zespołach)
T-A-2Dobór roślin
T-A-3Projekt zagospodarowania terenu zieleni
T-A-4Omówienie przyjętych rozwiązań technicznych
T-W-7Żywopłoty – dobór roślin, technika zakładania i pielęgnacji. Pnącza – znaczenie dla terenów zieleni, dobór, podpory
Metody nauczaniaM-1Wykłady multimedialne, dyskusje
M-2Ćwiczenia audytoryjne – wykonanie projektu zagospodarowania terenu zieleni
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian
S-2Ocena formująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma świadomości ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, nie potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejszych celów i zadań
3,0student ma elementarna świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania
3,5student ma dostateczną świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania
4,0student ma dobrą świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania
4,5student ma pełną świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania
5,0student ma ugruntowaną świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie, potrafi współpracować w zespole oraz określić najważniejsze cele i zadania