Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Budowa, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci internet:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budowa, prowadzenie i bezpieczeństwo witryn w sieci internet
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Gospodarki Wodnej
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Matuszak <Krzysztof.Matuszak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wiesław Janicki <Wieslaw.Janicki@zut.edu.pl>, Krzysztof Matuszak <Krzysztof.Matuszak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość budowy i obsługi komputera (kopiowanie, tworzenie folderów itp.). Znajomość systemu operacyjnego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu praktycznych aspektów wykorzystania komputera w dziedzinie projektowania witryn WWW oraz zarządzanie ich bezpieczeństwem
C-2Zapoznanie się z podstawowymi narzędziami wspomagającymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Sieci komputerowe, konfigurowanie sieci lokalnych. Usługi sieciowe.4
T-W-2Domeny, usługi hostingowe2
T-W-3Lokalizacja strony w sieci Internet. Proces projektowania strony internetowej.4
T-W-4Współczesne technologie i narzędzia wspomagające projektowane stron WWW. Monitoring efektywności stron WWW.6
T-W-5Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych. Monitoring i analiza zagrożeń witryn Internetowych.4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Samodzielne studiowanie zagadnień wykładowych.30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.5
A-W-4Konsultacje.5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej projektu strony www i pisemnego sprawdziany wiedzy z wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O11-B_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań,
ROL_1A_W15R1A_W01C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O11-B_U01
Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej
ROL_1A_U18, ROL_1A_U16R1A_U01, R1A_U03InzA_U04C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O11-B_K01
Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
ROL_1A_K03R1A_K03C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O11-B_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań,
2,0Student nie posiada wiedzy na poziomie advenced ECDL
3,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości ani źródła.
3,5Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości.
4,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości.
4,5Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości.
5,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O11-B_U01
Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej
2,0Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych.
3,5Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych.
4,0Student posiada dobre umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych.
4,5Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych.
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O11-B_K01
Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
2,0Student nie potrafi posługiwać się komputerem
3,0Student wykazuje się podstawowymi nawykami w pracy z bazami danych.
3,5Student wykazuje się ponad podstawowymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami.
4,0Student wykazuje się dobrymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami.
4,5Student wykazuje się ponad dobrymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami.
5,0Student wykazuje się bardzo dobrymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami.

Literatura podstawowa

  1. James Kalbach, Projektowanie nawigacji strony WWW. Optymalizacja funkcjonalności witryny., Helion, 2008
  2. Chris Fry, Martin Nystrom, Monitoring i bezpieczeństwo sieci, Helion, 2010
  3. Access czyli komputerowe bazy danych, Help, 2005
  4. Piotr Wróblewski, Algorytmy, struktury danych i techniki programowania, Helion, Warszawa, 2003

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sieci komputerowe, konfigurowanie sieci lokalnych. Usługi sieciowe.4
T-W-2Domeny, usługi hostingowe2
T-W-3Lokalizacja strony w sieci Internet. Proces projektowania strony internetowej.4
T-W-4Współczesne technologie i narzędzia wspomagające projektowane stron WWW. Monitoring efektywności stron WWW.6
T-W-5Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych. Monitoring i analiza zagrożeń witryn Internetowych.4
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Samodzielne studiowanie zagadnień wykładowych.30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.5
A-W-4Konsultacje.5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O11-B_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W15Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań, opisu statystycznego wyników i wnioskowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu praktycznych aspektów wykorzystania komputera w dziedzinie projektowania witryn WWW oraz zarządzanie ich bezpieczeństwem
C-2Zapoznanie się z podstawowymi narzędziami wspomagającymi
Treści programoweT-W-1Sieci komputerowe, konfigurowanie sieci lokalnych. Usługi sieciowe.
T-W-3Lokalizacja strony w sieci Internet. Proces projektowania strony internetowej.
T-W-5Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych. Monitoring i analiza zagrożeń witryn Internetowych.
T-W-2Domeny, usługi hostingowe
T-W-4Współczesne technologie i narzędzia wspomagające projektowane stron WWW. Monitoring efektywności stron WWW.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej projektu strony www i pisemnego sprawdziany wiedzy z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na poziomie advenced ECDL
3,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości ani źródła.
3,5Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła, ale nie potrafi ocenić jej prawdziwości.
4,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości.
4,5Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości.
5,0Student posiada wiedzę na poziomie advenced ECDL, potrafi przytoczyć źródła oraz potrafi ocenić jej prawdziwości.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O11-B_U01Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U18Ma umiejętność analizowania informacji biznesowych, kalkulowania rezultatów i przygotowywania biznesplanu
ROL_1A_U16Stosuje podstawowe technologie informacyjne do pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu praktycznych aspektów wykorzystania komputera w dziedzinie projektowania witryn WWW oraz zarządzanie ich bezpieczeństwem
C-2Zapoznanie się z podstawowymi narzędziami wspomagającymi
Treści programoweT-W-1Sieci komputerowe, konfigurowanie sieci lokalnych. Usługi sieciowe.
T-W-3Lokalizacja strony w sieci Internet. Proces projektowania strony internetowej.
T-W-5Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych. Monitoring i analiza zagrożeń witryn Internetowych.
T-W-4Współczesne technologie i narzędzia wspomagające projektowane stron WWW. Monitoring efektywności stron WWW.
T-W-2Domeny, usługi hostingowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej projektu strony www i pisemnego sprawdziany wiedzy z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma żadnych umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych.
3,5Student posiada ponad podstawowe (połowiczne) umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych.
4,0Student posiada dobre umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych.
4,5Student posiada prawie pełne umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych.
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności z zakresu stosowania algorytmów, wykorzystania baz danych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O11-B_K01Zapewnienie dobrych nawyków w pracy z komputerem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K03Potrafi określać priorytety służące realizacji przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu praktycznych aspektów wykorzystania komputera w dziedzinie projektowania witryn WWW oraz zarządzanie ich bezpieczeństwem
C-2Zapoznanie się z podstawowymi narzędziami wspomagającymi
Treści programoweT-W-1Sieci komputerowe, konfigurowanie sieci lokalnych. Usługi sieciowe.
T-W-3Lokalizacja strony w sieci Internet. Proces projektowania strony internetowej.
T-W-5Bezpieczeństwo sieci i systemów komputerowych. Monitoring i analiza zagrożeń witryn Internetowych.
T-W-2Domeny, usługi hostingowe
T-W-4Współczesne technologie i narzędzia wspomagające projektowane stron WWW. Monitoring efektywności stron WWW.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej projektu strony www i pisemnego sprawdziany wiedzy z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwać się komputerem
3,0Student wykazuje się podstawowymi nawykami w pracy z bazami danych.
3,5Student wykazuje się ponad podstawowymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami.
4,0Student wykazuje się dobrymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami.
4,5Student wykazuje się ponad dobrymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami.
5,0Student wykazuje się bardzo dobrymi nawykami w pracy z komputerem i programami związanymi z bazami danych i algorytmami.