Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna i negocjacje w agrobiznesie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna i negocjacje w agrobiznesie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji.2
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.2
T-W-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie. Motywacja społęczna, umiejętność społęczna. Ważne zasady w perswazji.2
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-5Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.2
T-W-6Protokół dyplomatyczny. Precedencja.2
T-W-7Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.2
T-W-8Przygotowanie do negocjacji. Typy ludzkie, cechy negocjatora. Stress, asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora, empatia.2
T-W-9Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.2
T-W-10Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.3
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach20
A-W-2Przygotowanie do wykładów. Obserwacja zachowań społeczeństwa w różnych sytuacjach na rynku.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.10
A-W-4Studiowanie literatury obowiązującej i uzupełniającej.12
A-W-5Przygotowanie konferencji prasowej przedsiębiorstwa na rynku polskim. Przygotowanie do twardych negocjacji międzykulturowych.8
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
S-2Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa (średnia ze wszystkich ocen formujących).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O02 -K_W01
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
ROL_1A_W03, ROL_1A_W02R1A_W02, R1A_W08, R1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-1T-W-2, T-W-1M-1S-2
ROL_1A_O02 -K_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
ROL_1A_W15R1A_W01C-2T-W-5M-1S-1
ROL_1A_O02 -K_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
ROL_1A_W02R1A_W02, R1A_W09InzA_W03, InzA_W04C-1T-W-10M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O02 -K_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej.
ROL_1A_U01R1A_U01C-1T-W-3, T-W-2M-1S-2, S-1
ROL_1A_O02 -K_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
ROL_1A_U15R1A_U01, R1A_U02, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10C-2T-W-6, T-W-5M-2S-2, S-1
ROL_1A_O02 -K_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować.
ROL_1A_U18R1A_U01InzA_U04C-2T-W-6, T-W-7M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O02 -K_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
ROL_1A_K02, ROL_1A_K04R1A_K02, R1A_K04C-2T-W-9, T-W-7M-2S-3, S-2
ROL_1A_O02 -K_K02
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
ROL_1A_K03, ROL_1A_K07, ROL_1A_K06R1A_K03, R1A_K06, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-2T-W-10, T-W-9M-1, M-2S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O02 -K_W01
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
2,0
3,0Student potrafi komunikować się z różnymi grupami społecznymi, zna techniki komunikowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_O02 -K_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
2,0
3,0Student potrafi zachować się zgodne z etykietą biznesową, zna podstawowe zasady protokołu dyplomatycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_O02 -K_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić negocjacje miękkie krajowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O02 -K_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej.
2,0
3,0Student potrafi porozumieć się za pomocą techniki werbalnej i niewerbalnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_O02 -K_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
2,0
3,0Student wie co to jest precedencja i potrafi ustalić pierwszeństwo pomiędzy stanowiskami służb publicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_O02 -K_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować.
2,0
3,0Posiada umiejętność wynegocjowania wskazanych przez prowadzącego drobnych sytuacji biznesowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O02 -K_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
2,0
3,0Potrafi zachować się zgodnie z etyką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_O02 -K_K02
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
2,0
3,0Posiada kilka cech negocjatora.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sujak E., ABC psychologii komunikacji, Kraków, Kraków, 2006
  2. Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Warszawa, Warszawa, 2000
  3. Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wrocław, Wrocław, 1997
  4. Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 1991

Literatura dodatkowa

  1. Simpson E., Jak tworzyć własny wizerunek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa, 1996
  2. Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Warszawa, Warszawa, 1998
  3. Wąsik E., Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Poznań, Poznań, 2007

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji.2
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.2
T-W-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie. Motywacja społęczna, umiejętność społęczna. Ważne zasady w perswazji.2
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-5Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.2
T-W-6Protokół dyplomatyczny. Precedencja.2
T-W-7Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.2
T-W-8Przygotowanie do negocjacji. Typy ludzkie, cechy negocjatora. Stress, asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora, empatia.2
T-W-9Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.2
T-W-10Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.3
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach20
A-W-2Przygotowanie do wykładów. Obserwacja zachowań społeczeństwa w różnych sytuacjach na rynku.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.10
A-W-4Studiowanie literatury obowiązującej i uzupełniającej.12
A-W-5Przygotowanie konferencji prasowej przedsiębiorstwa na rynku polskim. Przygotowanie do twardych negocjacji międzykulturowych.8
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O02 -K_W01Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W03Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego, bezpieczeństwa i higieny pracy w produkcji rolniczej
ROL_1A_W02Ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną, społeczną oraz z zakresu zarządzania niezbędną do prowadzenia działalności rolniczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
Treści programoweT-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.
T-W-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi komunikować się z różnymi grupami społecznymi, zna techniki komunikowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O02 -K_W02Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W15Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań, opisu statystycznego wyników i wnioskowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-5Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zachować się zgodne z etykietą biznesową, zna podstawowe zasady protokołu dyplomatycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O02 -K_W03Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W02Ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną, społeczną oraz z zakresu zarządzania niezbędną do prowadzenia działalności rolniczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
Treści programoweT-W-10Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić negocjacje miękkie krajowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O02 -K_U01Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy, przetwarzania i wykorzystywania informacji o zróżnicowanej formie i pochodzących z różnych źródeł
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
Treści programoweT-W-3Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie. Motywacja społęczna, umiejętność społęczna. Ważne zasady w perswazji.
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi porozumieć się za pomocą techniki werbalnej i niewerbalnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O02 -K_U02Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U15Ma umiejętności językowe w zakresie rolnictwa zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-6Protokół dyplomatyczny. Precedencja.
T-W-5Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wie co to jest precedencja i potrafi ustalić pierwszeństwo pomiędzy stanowiskami służb publicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O02 -K_U03Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U18Ma umiejętność analizowania informacji biznesowych, kalkulowania rezultatów i przygotowywania biznesplanu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-6Protokół dyplomatyczny. Precedencja.
T-W-7Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
M-1Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada umiejętność wynegocjowania wskazanych przez prowadzącego drobnych sytuacji biznesowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O02 -K_K01Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K02Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
ROL_1A_K04Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-9Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-W-7Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa (średnia ze wszystkich ocen formujących).
S-2Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zachować się zgodnie z etyką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O02 -K_K02Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K03Potrafi określać priorytety służące realizacji przez siebie lub innych zadania
ROL_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
ROL_1A_K06Ma świadomość ryzyka, potrafi ocenić skutki podejmowanej rolniczej działalności produkcyjnej i jej wpływ na środowisko przyrodnicze
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-10Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.
T-W-9Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa (średnia ze wszystkich ocen formujących).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada kilka cech negocjatora.
3,5
4,0
4,5
5,0