Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S3)

Sylabus przedmiotu Indywidualne zajęcia opiekuna naukowego z doktorantem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Indywidualne zajęcia opiekuna naukowego z doktorantem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Renata Dobromilska <Renata.Dobromilska@zut.edu.pl>, Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 2,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 3,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA8 15 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna, dobra znajomość problemów ogrodnictwa.
W-2Znajomość jezyka angielskiego umozliwiająca studiowanie literatury z zakresu doktoratu.
W-3Zainteresowania naukowe i chęć realizacji badań naukowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie doktoranta z istotą badań naukowych w zakresie ogrodnictwa i ze sposobami ich realizacji.
C-2Wdrożenie doktoranta do obserwacji aktualnych, światowych osiągnieć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i uwzględnianie ich w realizacji jego badań związanych z rozprawą doktorską.
C-3Wdrożenie doktoranta do publikowania wyników własnych badań i doi ch prezentacji na konferencjach i seminariach naukowych.
C-4Wdrożenie doktoranta w proces ciągłych starań o zdobywanie środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiagnieć naukowych doktoranta. Opracowywanie rozprawy doktorskiej. Ewentualna realizacja krótkich pobytów naukowych w zewnetrznych ośrodkach naukowych. Przygotowywanie sie do egzaminów doktorskich i ich zdawanie. Przygotowywanie sie doktoranta do obrony i prezentacji wyników rozprawy doktorskiej. Konsultowanie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie kończena rozprawy z promotorem. Obrona rozprawy doktorskiej i zakończenie studiów doktoranckich.15
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Konsultacje opiekuna naukowego z doktorantem majace na celu identyfikacje naukowych zainteresowań i preferencji doktoranta i okreslenie wstepnego tematu rozprawy doktorskiej. Identyfikacja głównych światowych specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac nakowych. Identyfikacja światowych i krajowych czasopism naukowych publikujacych prace z tematyki doktoratu. Rozpoczęcie zbierania literatury z dziedziny doktoratu i jej studiowania. Rozpoczecie własnych, wstepnych badan naukowych z zakresu doktoratu.15
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Konsultowanie przez doktoranta z promotorem problemów i pytań pojawiających się w trakcie rozpoczętych badań naukowych i w związku ze studiami literaturowymi przeprowadzanymi przez doktoranta. Przygotowywanie pierwszych publikacji naukowych w czasopismach i referatów na konferencje. Studiowanie nowych prac naukowych pojawiajacych sie na rynku wydawniczym wcelu uwzględnienia ich wyników w prowadzonym doktoracie. Ostateczne, wspólne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających sie w trakcie realizacji prowadzonych badań oraz pojawiających się nowych osiagnieć światowych w zakresie tematyki doktoratu. Pierwsze publikacje dotoranta, uczestnictwa w konferencjach, seminariach, itp. Próby uzyskania uczelnianych i zewnętrznych grantów na wsparcie badań prowadzonych przez doktoranta. Próby zorganizowania wyjazdów do osrodków naukowych krajowych badź zagranicznych prowadzacych badania o podobnej tematyce.15
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Kontynuacja badań naukowych nad doktoratem. Przygotowywanie publikacji z wynikami badań, prezentowanie uzyskanych wyników na konferencjach i seminariach. Staranie sie doktoranta o granty naukowe i o pobyty naukowe w ośrodkach zewnetrznych. Kontynuacja studiów literaturowych z dziedziny doktoratu. Bieżące konsultowanie uzyskiwanych wyników badań i uzgadnianie przebiegu dalszych badan z opiekunem naukowych doktoratu.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowywanie sie i zdawanie egzaminów doktorskich.20
A-A-3Przygotowywanie tekstu i wydania rozprawy doktorskiej.45
A-A-4Przygotowywanie sie do obrony rozprawy doktorskiej.10
90
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Wyszukiwanie i studiowanie literatury zwiazanej z tematyka doktoratu.30
A-A-3Wstepne badania naukowe zwiazane z tematyka rozprawy doktorskiej.15
60
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Wyszukiwanie i studiowanie literatury zwiazanej z tematyka doktoratu.30
A-A-3Badania własne doktoranta w zakresie tematyki doktoratu.15
60
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Wyszukiwanie i studiowanie najnowszych osiagniec z tematyki doktoratu.25
A-A-3Badania własne doktoranta w zakresie tematyki doktoratu.20
A-A-4Przygotowywanie publikacji prezentujących wyniki badań zrealizowanych przez doktoranta.30
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja w ramach konsultacji z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie przez studiowanie literatury światowej z dziedziny doktoratu.
M-3Samokształcenie w procesie realizacji własnych badań naukowych, analizy uzyskiwanych wyników i porównywania ich z wynikami innych naukowców.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta dokonywana w trakcie prowadzenia badań naukowych i dyskusji z opiekunem naukowym.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych, pracowitości w zakresie prowadzenia badań, publikowania ich wyników, starania sie o granty, wyjazdy studyjne do swiatowych osrodków naukowych, zapoznawania się z najnowszymi publikacjami z zakresu doktoratu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_3A_D02_W01
Pogłebiona wiedza w zakresie naukowej tematyki doktoratu, metod prowadzenia badań naukowych, przygotowywania publikacji prezentujacych wyniki własnych badań, źródeł i sposobów zdobywania finansowego wsparcia prowadzonych badań, światowych ośrodków naukowych i osobistości naukowych w zakresie tematyki doktoratu.
OG_3A_W01, OG_3A_W03, OG_3A_W04, OG_3A_W05, OG_3A_W07, OG_3A_W09C-2, C-1, C-4, C-3T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_3A_D02_U01
Umiejętność efektywnej czasowo analizy literatury, samodzielnego prowadzenia badań naukowych, opracowywania publikacji naukowych, w tym publikacji do ważnych, wiodących czasopism, umiejetność prezentowania własnych osiągnieć naukowych i prowadzenia dialogowej dyskusji, w tym dyskusji w jezyku obcym.
OG_3A_U01, OG_3A_U02, OG_3A_U04, OG_3A_U06, OG_3A_U09C-2, C-1, C-4, C-3T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_3A_D02_K01
Doktorant potrafi w sposób kreatywny poszukiwać rozwiązań trudnych problemów naukowych, posiada swiadomość znaczenia nauki dla postępu gospodarki kraju i jej konkurencyjności wzgledem gospodarek innych krajów, ma swiadomość szerzenia najnowszej wiedzy naukowej oraz znaczenia kontaktów miedzynarodowych i wymiany mysli naukowej dla podniesienia poziomu nauki krajowej i europejskiej.
OG_3A_K01, OG_3A_K04, OG_3A_K02C-2, C-3, C-4, C-1T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1M-3, M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_3A_D02_W01
Pogłebiona wiedza w zakresie naukowej tematyki doktoratu, metod prowadzenia badań naukowych, przygotowywania publikacji prezentujacych wyniki własnych badań, źródeł i sposobów zdobywania finansowego wsparcia prowadzonych badań, światowych ośrodków naukowych i osobistości naukowych w zakresie tematyki doktoratu.
2,0
3,0Doktorant posiada podstawową wiedzę w zakresie naukowej tematyki doktoratu, metod prowadzenia badań naukowych, przygotowywania publikacji prezentujących wyniki własnych badań, źródeł i sposobów zdobywania finansowego wsparcia prowadzonych badań, światowych osrodków naukowych i osobistości naukowych z zakresu tematyki doktoratu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_3A_D02_U01
Umiejętność efektywnej czasowo analizy literatury, samodzielnego prowadzenia badań naukowych, opracowywania publikacji naukowych, w tym publikacji do ważnych, wiodących czasopism, umiejetność prezentowania własnych osiągnieć naukowych i prowadzenia dialogowej dyskusji, w tym dyskusji w jezyku obcym.
2,0
3,0Doktorant wykazuje podstawowe umiejętności efektywnej czasowo analizy literatury, samodzielnego prowadzenia badań naukowych, opracowywania publikacji naukowych, w tym publikacji do waznych wiodacych czasopism, akceptowalna umiejetność prezentowania własnych osiągnieć naukowych i prowadzenia dialogowej dyskusji, w tym dyskusji w jezyku obcym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_3A_D02_K01
Doktorant potrafi w sposób kreatywny poszukiwać rozwiązań trudnych problemów naukowych, posiada swiadomość znaczenia nauki dla postępu gospodarki kraju i jej konkurencyjności wzgledem gospodarek innych krajów, ma swiadomość szerzenia najnowszej wiedzy naukowej oraz znaczenia kontaktów miedzynarodowych i wymiany mysli naukowej dla podniesienia poziomu nauki krajowej i europejskiej.
2,0
3,0Doktorant potrafi z kreatywnie poszukiwac rozwiązań trudnych problemów naukowych, posiad podstawową świadomość znaczenia nauki dla postepu gospodarki kraju i jej konkurencyjności wzgledem godpodarek innych krajów, posiada akceptowalną swiadomość konieczności szerzenia najnowszej wiedzy naukowej, znaczenia kontaktów międzynarodowych i wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki krajowej i europejskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kolman R., Poradnik dla doktorantów i habilitantów., Oficyna Wydawnicza Osrodka Postepu Organizacyjnego, Bydgoszcz, 1999
  2. Mendel T., Metodyka pisania prac doktorskich., Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, 2000
  3. Gambarelli G., Lucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską., Kraków, 1996
  4. Apanowicz J., Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej: prace doktorskie i habilitacyjne., Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiagnieć naukowych doktoranta. Opracowywanie rozprawy doktorskiej. Ewentualna realizacja krótkich pobytów naukowych w zewnetrznych ośrodkach naukowych. Przygotowywanie sie do egzaminów doktorskich i ich zdawanie. Przygotowywanie sie doktoranta do obrony i prezentacji wyników rozprawy doktorskiej. Konsultowanie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie kończena rozprawy z promotorem. Obrona rozprawy doktorskiej i zakończenie studiów doktoranckich.15
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Konsultacje opiekuna naukowego z doktorantem majace na celu identyfikacje naukowych zainteresowań i preferencji doktoranta i okreslenie wstepnego tematu rozprawy doktorskiej. Identyfikacja głównych światowych specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac nakowych. Identyfikacja światowych i krajowych czasopism naukowych publikujacych prace z tematyki doktoratu. Rozpoczęcie zbierania literatury z dziedziny doktoratu i jej studiowania. Rozpoczecie własnych, wstepnych badan naukowych z zakresu doktoratu.15
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Konsultowanie przez doktoranta z promotorem problemów i pytań pojawiających się w trakcie rozpoczętych badań naukowych i w związku ze studiami literaturowymi przeprowadzanymi przez doktoranta. Przygotowywanie pierwszych publikacji naukowych w czasopismach i referatów na konferencje. Studiowanie nowych prac naukowych pojawiajacych sie na rynku wydawniczym wcelu uwzględnienia ich wyników w prowadzonym doktoracie. Ostateczne, wspólne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających sie w trakcie realizacji prowadzonych badań oraz pojawiających się nowych osiagnieć światowych w zakresie tematyki doktoratu. Pierwsze publikacje dotoranta, uczestnictwa w konferencjach, seminariach, itp. Próby uzyskania uczelnianych i zewnętrznych grantów na wsparcie badań prowadzonych przez doktoranta. Próby zorganizowania wyjazdów do osrodków naukowych krajowych badź zagranicznych prowadzacych badania o podobnej tematyce.15
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Kontynuacja badań naukowych nad doktoratem. Przygotowywanie publikacji z wynikami badań, prezentowanie uzyskanych wyników na konferencjach i seminariach. Staranie sie doktoranta o granty naukowe i o pobyty naukowe w ośrodkach zewnetrznych. Kontynuacja studiów literaturowych z dziedziny doktoratu. Bieżące konsultowanie uzyskiwanych wyników badań i uzgadnianie przebiegu dalszych badan z opiekunem naukowych doktoratu.15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowywanie sie i zdawanie egzaminów doktorskich.20
A-A-3Przygotowywanie tekstu i wydania rozprawy doktorskiej.45
A-A-4Przygotowywanie sie do obrony rozprawy doktorskiej.10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Wyszukiwanie i studiowanie literatury zwiazanej z tematyka doktoratu.30
A-A-3Wstepne badania naukowe zwiazane z tematyka rozprawy doktorskiej.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Wyszukiwanie i studiowanie literatury zwiazanej z tematyka doktoratu.30
A-A-3Badania własne doktoranta w zakresie tematyki doktoratu.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Wyszukiwanie i studiowanie najnowszych osiagniec z tematyki doktoratu.25
A-A-3Badania własne doktoranta w zakresie tematyki doktoratu.20
A-A-4Przygotowywanie publikacji prezentujących wyniki badań zrealizowanych przez doktoranta.30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_3A_D02_W01Pogłebiona wiedza w zakresie naukowej tematyki doktoratu, metod prowadzenia badań naukowych, przygotowywania publikacji prezentujacych wyniki własnych badań, źródeł i sposobów zdobywania finansowego wsparcia prowadzonych badań, światowych ośrodków naukowych i osobistości naukowych w zakresie tematyki doktoratu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOG_3A_W01Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych, chemicznych i biologicznych zachodzących w biosferze i środowisku abiotycznym.
OG_3A_W03Wykazuje oryginalne i twórcze podejście do rozwiązywania problemów ochrony środowiska, produkcji roślinnej, ogrodniczej i inżynierii środowiska i wdrażania osiągnięć badań naukowych.
OG_3A_W04Ma pogłębioną wiedzę z zakresu doświadczalnictwa rolniczego i stosowania metod statystycznych dla oceny wyników badań i obserwacji odnoszących się do nauk rolniczych.
OG_3A_W05Ma zintegrowaną wiedzę pozwalającą na organizację badań naukowych, uwzględniających dobór odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów prowadzących do zrównoważonego wykorzystania potencjału przyrody oraz poprawy jakości życia człowieka.
OG_3A_W07Ma pogłębioną wiedzę z zakresu stosowania nowoczesnych technologii i technik w praktyce rolniczej, ogrodniczej i ochronie środowiska.
OG_3A_W09Wykazuje się zaawansowaną znajomością najnowszej literatury naukowej krajowej i światowej z zakresu nauk rolniczych.
Cel przedmiotuC-2Wdrożenie doktoranta do obserwacji aktualnych, światowych osiągnieć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i uwzględnianie ich w realizacji jego badań związanych z rozprawą doktorską.
C-1Zapoznanie doktoranta z istotą badań naukowych w zakresie ogrodnictwa i ze sposobami ich realizacji.
C-4Wdrożenie doktoranta w proces ciągłych starań o zdobywanie środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
C-3Wdrożenie doktoranta do publikowania wyników własnych badań i doi ch prezentacji na konferencjach i seminariach naukowych.
Treści programoweT-A-1Kontynuacja badań naukowych nad doktoratem. Przygotowywanie publikacji z wynikami badań, prezentowanie uzyskanych wyników na konferencjach i seminariach. Staranie sie doktoranta o granty naukowe i o pobyty naukowe w ośrodkach zewnetrznych. Kontynuacja studiów literaturowych z dziedziny doktoratu. Bieżące konsultowanie uzyskiwanych wyników badań i uzgadnianie przebiegu dalszych badan z opiekunem naukowych doktoratu.
T-A-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiagnieć naukowych doktoranta. Opracowywanie rozprawy doktorskiej. Ewentualna realizacja krótkich pobytów naukowych w zewnetrznych ośrodkach naukowych. Przygotowywanie sie do egzaminów doktorskich i ich zdawanie. Przygotowywanie sie doktoranta do obrony i prezentacji wyników rozprawy doktorskiej. Konsultowanie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie kończena rozprawy z promotorem. Obrona rozprawy doktorskiej i zakończenie studiów doktoranckich.
T-A-1Konsultacje opiekuna naukowego z doktorantem majace na celu identyfikacje naukowych zainteresowań i preferencji doktoranta i okreslenie wstepnego tematu rozprawy doktorskiej. Identyfikacja głównych światowych specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac nakowych. Identyfikacja światowych i krajowych czasopism naukowych publikujacych prace z tematyki doktoratu. Rozpoczęcie zbierania literatury z dziedziny doktoratu i jej studiowania. Rozpoczecie własnych, wstepnych badan naukowych z zakresu doktoratu.
T-A-1Konsultowanie przez doktoranta z promotorem problemów i pytań pojawiających się w trakcie rozpoczętych badań naukowych i w związku ze studiami literaturowymi przeprowadzanymi przez doktoranta. Przygotowywanie pierwszych publikacji naukowych w czasopismach i referatów na konferencje. Studiowanie nowych prac naukowych pojawiajacych sie na rynku wydawniczym wcelu uwzględnienia ich wyników w prowadzonym doktoracie. Ostateczne, wspólne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających sie w trakcie realizacji prowadzonych badań oraz pojawiających się nowych osiagnieć światowych w zakresie tematyki doktoratu. Pierwsze publikacje dotoranta, uczestnictwa w konferencjach, seminariach, itp. Próby uzyskania uczelnianych i zewnętrznych grantów na wsparcie badań prowadzonych przez doktoranta. Próby zorganizowania wyjazdów do osrodków naukowych krajowych badź zagranicznych prowadzacych badania o podobnej tematyce.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja w ramach konsultacji z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie przez studiowanie literatury światowej z dziedziny doktoratu.
M-3Samokształcenie w procesie realizacji własnych badań naukowych, analizy uzyskiwanych wyników i porównywania ich z wynikami innych naukowców.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta dokonywana w trakcie prowadzenia badań naukowych i dyskusji z opiekunem naukowym.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych, pracowitości w zakresie prowadzenia badań, publikowania ich wyników, starania sie o granty, wyjazdy studyjne do swiatowych osrodków naukowych, zapoznawania się z najnowszymi publikacjami z zakresu doktoratu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant posiada podstawową wiedzę w zakresie naukowej tematyki doktoratu, metod prowadzenia badań naukowych, przygotowywania publikacji prezentujących wyniki własnych badań, źródeł i sposobów zdobywania finansowego wsparcia prowadzonych badań, światowych osrodków naukowych i osobistości naukowych z zakresu tematyki doktoratu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_3A_D02_U01Umiejętność efektywnej czasowo analizy literatury, samodzielnego prowadzenia badań naukowych, opracowywania publikacji naukowych, w tym publikacji do ważnych, wiodących czasopism, umiejetność prezentowania własnych osiągnieć naukowych i prowadzenia dialogowej dyskusji, w tym dyskusji w jezyku obcym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOG_3A_U01Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, pozwalających na formułowanie nowych myśli i koncepcji.
OG_3A_U02Posiada umiejętność wprowadzania do praktyki rolniczej nowoczesnych technologii, z wykorzystaniem osiągnięć naukowych, z zachowaniem praw własności intelektualnej
OG_3A_U04Samodzielnie dokonuje krytycznej i oryginalnej analizy problemów z zakresu produkcji rolniczej i ogrodniczej oraz kształtowania i ochrony środowiska, uwzględniając aspekty ekonomiczne, ekologiczne i społeczne.
OG_3A_U06Poszukuje nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych.
OG_3A_U09Analizuje najnowszą literaturę przedmiotu, krajową i światową oraz wykorzystuje ją do prowadzenia badań i interpretacji wyników.
Cel przedmiotuC-2Wdrożenie doktoranta do obserwacji aktualnych, światowych osiągnieć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i uwzględnianie ich w realizacji jego badań związanych z rozprawą doktorską.
C-1Zapoznanie doktoranta z istotą badań naukowych w zakresie ogrodnictwa i ze sposobami ich realizacji.
C-4Wdrożenie doktoranta w proces ciągłych starań o zdobywanie środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
C-3Wdrożenie doktoranta do publikowania wyników własnych badań i doi ch prezentacji na konferencjach i seminariach naukowych.
Treści programoweT-A-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiagnieć naukowych doktoranta. Opracowywanie rozprawy doktorskiej. Ewentualna realizacja krótkich pobytów naukowych w zewnetrznych ośrodkach naukowych. Przygotowywanie sie do egzaminów doktorskich i ich zdawanie. Przygotowywanie sie doktoranta do obrony i prezentacji wyników rozprawy doktorskiej. Konsultowanie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie kończena rozprawy z promotorem. Obrona rozprawy doktorskiej i zakończenie studiów doktoranckich.
T-A-1Kontynuacja badań naukowych nad doktoratem. Przygotowywanie publikacji z wynikami badań, prezentowanie uzyskanych wyników na konferencjach i seminariach. Staranie sie doktoranta o granty naukowe i o pobyty naukowe w ośrodkach zewnetrznych. Kontynuacja studiów literaturowych z dziedziny doktoratu. Bieżące konsultowanie uzyskiwanych wyników badań i uzgadnianie przebiegu dalszych badan z opiekunem naukowych doktoratu.
T-A-1Konsultacje opiekuna naukowego z doktorantem majace na celu identyfikacje naukowych zainteresowań i preferencji doktoranta i okreslenie wstepnego tematu rozprawy doktorskiej. Identyfikacja głównych światowych specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac nakowych. Identyfikacja światowych i krajowych czasopism naukowych publikujacych prace z tematyki doktoratu. Rozpoczęcie zbierania literatury z dziedziny doktoratu i jej studiowania. Rozpoczecie własnych, wstepnych badan naukowych z zakresu doktoratu.
T-A-1Konsultowanie przez doktoranta z promotorem problemów i pytań pojawiających się w trakcie rozpoczętych badań naukowych i w związku ze studiami literaturowymi przeprowadzanymi przez doktoranta. Przygotowywanie pierwszych publikacji naukowych w czasopismach i referatów na konferencje. Studiowanie nowych prac naukowych pojawiajacych sie na rynku wydawniczym wcelu uwzględnienia ich wyników w prowadzonym doktoracie. Ostateczne, wspólne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających sie w trakcie realizacji prowadzonych badań oraz pojawiających się nowych osiagnieć światowych w zakresie tematyki doktoratu. Pierwsze publikacje dotoranta, uczestnictwa w konferencjach, seminariach, itp. Próby uzyskania uczelnianych i zewnętrznych grantów na wsparcie badań prowadzonych przez doktoranta. Próby zorganizowania wyjazdów do osrodków naukowych krajowych badź zagranicznych prowadzacych badania o podobnej tematyce.
Metody nauczaniaM-3Samokształcenie w procesie realizacji własnych badań naukowych, analizy uzyskiwanych wyników i porównywania ich z wynikami innych naukowców.
M-1Dyskusja w ramach konsultacji z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie przez studiowanie literatury światowej z dziedziny doktoratu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta dokonywana w trakcie prowadzenia badań naukowych i dyskusji z opiekunem naukowym.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych, pracowitości w zakresie prowadzenia badań, publikowania ich wyników, starania sie o granty, wyjazdy studyjne do swiatowych osrodków naukowych, zapoznawania się z najnowszymi publikacjami z zakresu doktoratu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant wykazuje podstawowe umiejętności efektywnej czasowo analizy literatury, samodzielnego prowadzenia badań naukowych, opracowywania publikacji naukowych, w tym publikacji do waznych wiodacych czasopism, akceptowalna umiejetność prezentowania własnych osiągnieć naukowych i prowadzenia dialogowej dyskusji, w tym dyskusji w jezyku obcym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_3A_D02_K01Doktorant potrafi w sposób kreatywny poszukiwać rozwiązań trudnych problemów naukowych, posiada swiadomość znaczenia nauki dla postępu gospodarki kraju i jej konkurencyjności wzgledem gospodarek innych krajów, ma swiadomość szerzenia najnowszej wiedzy naukowej oraz znaczenia kontaktów miedzynarodowych i wymiany mysli naukowej dla podniesienia poziomu nauki krajowej i europejskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOG_3A_K01Ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, a także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
OG_3A_K04Przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
OG_3A_K02Ma świadomość odpowiedzialności zawodowej i etycznej za realizację przyjętej koncepcji zdrowej żywności, z zachowaniem środowiska naturalnego.
Cel przedmiotuC-2Wdrożenie doktoranta do obserwacji aktualnych, światowych osiągnieć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i uwzględnianie ich w realizacji jego badań związanych z rozprawą doktorską.
C-3Wdrożenie doktoranta do publikowania wyników własnych badań i doi ch prezentacji na konferencjach i seminariach naukowych.
C-4Wdrożenie doktoranta w proces ciągłych starań o zdobywanie środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
C-1Zapoznanie doktoranta z istotą badań naukowych w zakresie ogrodnictwa i ze sposobami ich realizacji.
Treści programoweT-A-1Konsultacje opiekuna naukowego z doktorantem majace na celu identyfikacje naukowych zainteresowań i preferencji doktoranta i okreslenie wstepnego tematu rozprawy doktorskiej. Identyfikacja głównych światowych specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac nakowych. Identyfikacja światowych i krajowych czasopism naukowych publikujacych prace z tematyki doktoratu. Rozpoczęcie zbierania literatury z dziedziny doktoratu i jej studiowania. Rozpoczecie własnych, wstepnych badan naukowych z zakresu doktoratu.
T-A-1Kontynuacja badań naukowych nad doktoratem. Przygotowywanie publikacji z wynikami badań, prezentowanie uzyskanych wyników na konferencjach i seminariach. Staranie sie doktoranta o granty naukowe i o pobyty naukowe w ośrodkach zewnetrznych. Kontynuacja studiów literaturowych z dziedziny doktoratu. Bieżące konsultowanie uzyskiwanych wyników badań i uzgadnianie przebiegu dalszych badan z opiekunem naukowych doktoratu.
T-A-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiagnieć naukowych doktoranta. Opracowywanie rozprawy doktorskiej. Ewentualna realizacja krótkich pobytów naukowych w zewnetrznych ośrodkach naukowych. Przygotowywanie sie do egzaminów doktorskich i ich zdawanie. Przygotowywanie sie doktoranta do obrony i prezentacji wyników rozprawy doktorskiej. Konsultowanie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie kończena rozprawy z promotorem. Obrona rozprawy doktorskiej i zakończenie studiów doktoranckich.
T-A-1Konsultowanie przez doktoranta z promotorem problemów i pytań pojawiających się w trakcie rozpoczętych badań naukowych i w związku ze studiami literaturowymi przeprowadzanymi przez doktoranta. Przygotowywanie pierwszych publikacji naukowych w czasopismach i referatów na konferencje. Studiowanie nowych prac naukowych pojawiajacych sie na rynku wydawniczym wcelu uwzględnienia ich wyników w prowadzonym doktoracie. Ostateczne, wspólne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających sie w trakcie realizacji prowadzonych badań oraz pojawiających się nowych osiagnieć światowych w zakresie tematyki doktoratu. Pierwsze publikacje dotoranta, uczestnictwa w konferencjach, seminariach, itp. Próby uzyskania uczelnianych i zewnętrznych grantów na wsparcie badań prowadzonych przez doktoranta. Próby zorganizowania wyjazdów do osrodków naukowych krajowych badź zagranicznych prowadzacych badania o podobnej tematyce.
Metody nauczaniaM-3Samokształcenie w procesie realizacji własnych badań naukowych, analizy uzyskiwanych wyników i porównywania ich z wynikami innych naukowców.
M-1Dyskusja w ramach konsultacji z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie przez studiowanie literatury światowej z dziedziny doktoratu.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta dokonywana w trakcie prowadzenia badań naukowych i dyskusji z opiekunem naukowym.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych, pracowitości w zakresie prowadzenia badań, publikowania ich wyników, starania sie o granty, wyjazdy studyjne do swiatowych osrodków naukowych, zapoznawania się z najnowszymi publikacjami z zakresu doktoratu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi z kreatywnie poszukiwac rozwiązań trudnych problemów naukowych, posiad podstawową świadomość znaczenia nauki dla postepu gospodarki kraju i jej konkurencyjności wzgledem godpodarek innych krajów, posiada akceptowalną swiadomość konieczności szerzenia najnowszej wiedzy naukowej, znaczenia kontaktów międzynarodowych i wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki krajowej i europejskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0