Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)
specjalność: Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni

Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia z sadownictwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wybrane zagadnienia z sadownictwa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 3 0,50,33zaliczenie
wykładyW2 15 1,50,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu sadownictwa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z europejskim i światowym sadownictwem.
C-2Zapoznanie studenta z najnowszymi trendami i technologiami w sadownictwie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Perspektywiczne gatunki roślin sadowniczych wprowadzanie do produkcji w Polsce i na Świecie.3
3
wykłady
T-W-1Nowe trendy i technologia upraw sadowniczych.5
T-W-2Sadownictwo krajów Europy Środkowowschodniej, Zachodniej i Południowej na przykładzie wybranych krajów. Sadownictwo Światowe na przykładzie wybranych krajów ( USA, Chiny, RPA, Nowa Zelandia, Australia, Chile, Argentyna, Brazylia).10
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach3
A-A-2konsultacje4
A-A-3przygotowanie do zaliczenia zajęć audytoryjnych8
15
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacje15
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-4Metody praktyczne (pokaz)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C11_W01
Zna najnowsze trendy i technologie upraw sadowniczych.
OG_2A_W03, OG_2A_W10R2A_W01, R2A_W04C-2T-A-1M-4, M-3, M-1, M-2S-1
OG_2A_C11_W02
Ma wiedze na temat sadownictwa europejskiego i światowego.
OG_2A_W03R2A_W04C-1T-W-1M-2, M-4, M-3, M-1S-1
OG_2A_C11_W03
Zna nowo wprowadzane do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze.
OG_2A_W10R2A_W01C-2, C-1T-W-1, T-A-1M-2, M-4, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C11_U01
Posiada umiejętność wyszukiwania i analizy najnowszych z informacji dotyczących upraw sadowniczych.
OG_2A_U01, OG_2A_U03, OG_2A_U06R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U07C-2, C-1T-W-1M-2, M-3, M-1, M-4S-1
OG_2A_C11_U02
Potrafi planować i wdrażać nowe technologie w sadownictwie.
OG_2A_U03, OG_2A_U04, OG_2A_U06R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U07C-2T-A-1, T-W-1M-1, M-3, M-2, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_C11_K01
Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu.
OG_2A_K03R2A_K05InzA2_K01C-2, C-1T-A-1, T-W-1M-2, M-3, M-1, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_C11_W01
Zna najnowsze trendy i technologie upraw sadowniczych.
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student ma podstawową wiedzę na temat najnowszych trendów i technologii upraw sadowniczych
3,5student zna większość najnowszych trendów i technologii upraw sadowniczych
4,0student dobrze opanował wiedzę dotyczące najnowszych trendów i technologii upraw sadowniczych
4,5student dobrze zna i jest w stanie wykorzystać w praktyce najnowsze trendy i technologie upraw sadowniczych
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu tematu, potrafi samodzielnie wykorzystać ją w praktyce
OG_2A_C11_W02
Ma wiedze na temat sadownictwa europejskiego i światowego.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student w stopniu podstawowym opanował wiedzę na temat sadownictwa europejskiego i światowego
3,5student ma wiedzę na temat sadownictwa europejskiego i światowego
4,0student ma wiedzę na dobrym poziomie na temat sadownictwa europejskiego i światowego
4,5student opanował wiedzę z zakresu przedmiotu na dobrym poziomie, jest dobrze zorientowany najważniejszych trendach sadownictwa europejskiego i światowego
5,0student ma wiedzę na bardzo dobrym poziomie na temat sadownictwa europejskiego i światowego
OG_2A_C11_W03
Zna nowo wprowadzane do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze.
2,0student nie opanował wiedzy w stopniu podstawowym
3,0student potrafi wymienić nowo wprowadzone do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze
3,5student potrafi wymienić oraz ogólnie opisać nowo wprowadzone do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze
4,0student opanował wiedzę na dobrym poziomie, potrafi dobrze opisać i scharakteryzować nowo wprowadzone do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze
4,5student potrafi szczegółowo opisać i scharakteryzować nowo wprowadzone do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze, zna ich agrotechnikę
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z omawianego zakresu, umie wykorzystać wiedzę dotyczącą nowo wprowadzonych do produkcji w Polsce i na Świecie gatunków sadowniczych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_C11_U01
Posiada umiejętność wyszukiwania i analizy najnowszych z informacji dotyczących upraw sadowniczych.
2,0student nie opanował tematyki zajęć w stopniu podstawowym
3,0student opanował w stopniu podstawowym umiejętność wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych
3,5student ma umiejętność wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych
4,0student dobrze opanował umiejętność wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych
4,5student opanował umiejętność na dobrym poziomie i wykorzystuje ją dla wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych
5,0student bardzo dobrze opanował umiejętność z omawianego zakresu wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych
OG_2A_C11_U02
Potrafi planować i wdrażać nowe technologie w sadownictwie.
2,0student nie opanował umiejętności z zakresu tematu w stopniu podstawowym
3,0student w stopniu podstawowym potrafi planować i wdrażać nowe technologie w sadownictwie
3,5student opanował umiejętność planowania i wdrażania nowych technologii w sadownictwie
4,0student opanował w dobrym stopniu planowanie i wdrażanie nowych technologii w sadownictwie
4,5student potrafi dobrze planować i samodzielnie wdrażać nowe technologie w sadownictwie
5,0student bardzo dobrze opanował umiejętność z zakresu tematu, w sposób umiejętny potrafi wdrażać nowe technologie w sadownictwie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_C11_K01
Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student w stopniu podstawowym określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
3,5student potrafi określić odpowiednio priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
4,0student dobrze określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
4,5student dobrze i świadomie określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
5,0student bardzo dobrze i świadomie potrafi określić priorytety służące do realizacji zamierzonego celu

Literatura podstawowa

  1. PIENIĄŻEK S.A., Sadownictwo, PWRiL, Warszawa, 2000
  2. REJMAN A., Pomologia, PWRiL, Warszawa, 1994
  3. ŻURAWICZ E., Pomologia, PWRiL, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Hasło Ogrodnicze, Sad Nowoczesny, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Perspektywiczne gatunki roślin sadowniczych wprowadzanie do produkcji w Polsce i na Świecie.3
3

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nowe trendy i technologia upraw sadowniczych.5
T-W-2Sadownictwo krajów Europy Środkowowschodniej, Zachodniej i Południowej na przykładzie wybranych krajów. Sadownictwo Światowe na przykładzie wybranych krajów ( USA, Chiny, RPA, Nowa Zelandia, Australia, Chile, Argentyna, Brazylia).10
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach3
A-A-2konsultacje4
A-A-3przygotowanie do zaliczenia zajęć audytoryjnych8
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacje15
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C11_W01Zna najnowsze trendy i technologie upraw sadowniczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W03student ma pogłębioną wiedzę na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie ogrodnictwa
OG_2A_W10student posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę z zakresu produkcji i znajomości roślin ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W04ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z najnowszymi trendami i technologiami w sadownictwie.
Treści programoweT-A-1Perspektywiczne gatunki roślin sadowniczych wprowadzanie do produkcji w Polsce i na Świecie.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne (pokaz)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student ma podstawową wiedzę na temat najnowszych trendów i technologii upraw sadowniczych
3,5student zna większość najnowszych trendów i technologii upraw sadowniczych
4,0student dobrze opanował wiedzę dotyczące najnowszych trendów i technologii upraw sadowniczych
4,5student dobrze zna i jest w stanie wykorzystać w praktyce najnowsze trendy i technologie upraw sadowniczych
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu tematu, potrafi samodzielnie wykorzystać ją w praktyce
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C11_W02Ma wiedze na temat sadownictwa europejskiego i światowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W03student ma pogłębioną wiedzę na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie ogrodnictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W04ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z europejskim i światowym sadownictwem.
Treści programoweT-W-1Nowe trendy i technologia upraw sadowniczych.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student w stopniu podstawowym opanował wiedzę na temat sadownictwa europejskiego i światowego
3,5student ma wiedzę na temat sadownictwa europejskiego i światowego
4,0student ma wiedzę na dobrym poziomie na temat sadownictwa europejskiego i światowego
4,5student opanował wiedzę z zakresu przedmiotu na dobrym poziomie, jest dobrze zorientowany najważniejszych trendach sadownictwa europejskiego i światowego
5,0student ma wiedzę na bardzo dobrym poziomie na temat sadownictwa europejskiego i światowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C11_W03Zna nowo wprowadzane do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W10student posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę z zakresu produkcji i znajomości roślin ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z najnowszymi trendami i technologiami w sadownictwie.
C-1Zapoznanie studenta z europejskim i światowym sadownictwem.
Treści programoweT-W-1Nowe trendy i technologia upraw sadowniczych.
T-A-1Perspektywiczne gatunki roślin sadowniczych wprowadzanie do produkcji w Polsce i na Świecie.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował wiedzy w stopniu podstawowym
3,0student potrafi wymienić nowo wprowadzone do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze
3,5student potrafi wymienić oraz ogólnie opisać nowo wprowadzone do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze
4,0student opanował wiedzę na dobrym poziomie, potrafi dobrze opisać i scharakteryzować nowo wprowadzone do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze
4,5student potrafi szczegółowo opisać i scharakteryzować nowo wprowadzone do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze, zna ich agrotechnikę
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z omawianego zakresu, umie wykorzystać wiedzę dotyczącą nowo wprowadzonych do produkcji w Polsce i na Świecie gatunków sadowniczych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C11_U01Posiada umiejętność wyszukiwania i analizy najnowszych z informacji dotyczących upraw sadowniczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U01student posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzenia wykonawczego i eksploatacyjnego opracowania z zakresu ogrodnictwa zrównoważonego
OG_2A_U03student posiada umiejętność doboru technologii stosowanych w ogrodnictwie oraz ich modyfikacji w odniesieniu do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, ochrony zdrowia ludzi i zwierząt
OG_2A_U06student samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z najnowszymi trendami i technologiami w sadownictwie.
C-1Zapoznanie studenta z europejskim i światowym sadownictwem.
Treści programoweT-W-1Nowe trendy i technologia upraw sadowniczych.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki zajęć w stopniu podstawowym
3,0student opanował w stopniu podstawowym umiejętność wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych
3,5student ma umiejętność wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych
4,0student dobrze opanował umiejętność wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych
4,5student opanował umiejętność na dobrym poziomie i wykorzystuje ją dla wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych
5,0student bardzo dobrze opanował umiejętność z omawianego zakresu wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C11_U02Potrafi planować i wdrażać nowe technologie w sadownictwie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U03student posiada umiejętność doboru technologii stosowanych w ogrodnictwie oraz ich modyfikacji w odniesieniu do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, ochrony zdrowia ludzi i zwierząt
OG_2A_U04student potrafi krytycznie ocenić podejmowane działania w rozwiązywaniu zaistniałych problemów przy planowaniu i realizacji produkcji ogrodniczej
OG_2A_U06student samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z najnowszymi trendami i technologiami w sadownictwie.
Treści programoweT-A-1Perspektywiczne gatunki roślin sadowniczych wprowadzanie do produkcji w Polsce i na Świecie.
T-W-1Nowe trendy i technologia upraw sadowniczych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował umiejętności z zakresu tematu w stopniu podstawowym
3,0student w stopniu podstawowym potrafi planować i wdrażać nowe technologie w sadownictwie
3,5student opanował umiejętność planowania i wdrażania nowych technologii w sadownictwie
4,0student opanował w dobrym stopniu planowanie i wdrażanie nowych technologii w sadownictwie
4,5student potrafi dobrze planować i samodzielnie wdrażać nowe technologie w sadownictwie
5,0student bardzo dobrze opanował umiejętność z zakresu tematu, w sposób umiejętny potrafi wdrażać nowe technologie w sadownictwie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_C11_K01Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K03student ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję plonów ogrodniczych wysokiej jakości z uwzględnieniem aspektów ochrony i kształtowania środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z najnowszymi trendami i technologiami w sadownictwie.
C-1Zapoznanie studenta z europejskim i światowym sadownictwem.
Treści programoweT-A-1Perspektywiczne gatunki roślin sadowniczych wprowadzanie do produkcji w Polsce i na Świecie.
T-W-1Nowe trendy i technologia upraw sadowniczych.
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-4Metody praktyczne (pokaz)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student w stopniu podstawowym określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
3,5student potrafi określić odpowiednio priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
4,0student dobrze określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
4,5student dobrze i świadomie określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu
5,0student bardzo dobrze i świadomie potrafi określić priorytety służące do realizacji zamierzonego celu