Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Inżynieria rolnicza (S3)

Sylabus przedmiotu Indywidualne zajęcia opiekuna naukowego z doktorantem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria rolnicza
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Indywidualne zajęcia opiekuna naukowego z doktorantem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Dobek <Tomasz.Dobek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Błażejczak <Dariusz.Blazejczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 2,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 3,01,00zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA8 15 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna znajomość problemów zastosowania techniki w rolnictwie i leśnictwie.
W-2Przynajmniej dostateczna znajomość języka angielskiego umożliwiająca studiowanie piśmiennictwa światowego z zakresu tematyki doktoratu.
W-3Zalecana umiejętność korzystania z techniki komuterowej w zakresie przydatnym w działalności naukowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wdrożenie doktoranta w studia piśmiennictwa z zakresu światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i pomoc w uwzględnieniu ich w realizacji jego badań zwiazanych z rozprawą doktorską.
C-2Pomoc doktorantowi w zaplanowaniu i terminowym wykonaniu badań eksperymentalnych.
C-3Wdrożenie doktoranta do: publikowania wyników własnych badan i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych, starań o ubieganie się o pobyty naukowe w ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych oraz zdobywania środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
C-4Pomoc w prawidłowym, zgodnym z metodologią badań naukowych, zredagowaniu tekstu rozprawy oraz przygotowaniu jej obrony.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Ostateczne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Ostateczne przyjęcie sposobów opracowania i weryfikacji wyników badań eksperymentalnych. Kontynuowanie aktywności publikacyjnej i konferencyjnej doktoranta w celu zaprezentowania swych osiągnieć. Kontynuacja starań mających na celu uzyskanie grantów i pobytów naukowych w ośrodkach krajowych lub zagranicznych i ewentualna ich realizacja. Omówienie struktury wybranych prac z zakresu studiowanej dyscypliny. Przygotowanie do wystąpienia przed Komisją ds. opiniowania tematów rozpraw doktorskich w zakresie studiowanej dyscypliny naukowej. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie wspólnie z opiekunem ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej.15
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych. Identyfikacja głównych światowych ośrodków i specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac naukowych. Sformułowanie problemu pracy doktorskiej przez doktoranta. Przyjęcie wstępnych założeń. Przyjęcie metodyki wstępnych badań eksperymentalnych. Omówienie wyników wstępnych badań eksperymentalnych. Referat na seminarium katedralnym w celu zaprezentowania pierwszych wyników badań eksperymentalnych i przedyskutowania wartości i zasadności podjętego tematu oraz sposobu rozwiązania problemu. Opracowanie metodyki badań zasadniczych. Przygotowanie wspólnie z opiekunem referatu na wybraną konferencję oraz pierwszych publikacji naukowych w czasopismach. Próba uzyskania uczelnianego grantu na wsparcie badan prowadzonych przez doktoranta.15
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie realizacji badań. Omówienie cząstkowych wyników badań eksperymentalnych. Weryfikacja wstępnych założeń na podstawie zasadniczych, cząstkowych badań eksperymentalnych. Wstępne przyjęcie sposobu opracowania wyników badań. Przygotowywanie publikacji z wynikami własnych badań. Prezentowanie uzyskanych wyników badań własnych na wybranych konferencjach i seminariach.15
15
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiągnieć naukowych doktoranta. Szczegółowe omówienie tekstu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie się do obrony pracy doktorskiej. Obrona rozprawy doktorskie i zakończenie studiów doktoranckich.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.20
A-A-3Wyszukiwanie i studiowanie literatury zwiazanej z tematyka doktoratu.55
90
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie się doktoranta do zajęć.15
A-A-3Wyszukiwanie i studiowanie literatury zwiazanej z tematyka doktoratu.30
60
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Konsultacje z opiekunem naukowym.15
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.55
A-A-3Wyszukiwanie i studiowanie literatury zwiazanej z tematyka doktoratu.20
90
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie się doktoranta do zajęć.15
A-A-3Wyszukiwanie i studiowanie literatury zwiazanej z tematyka doktoratu.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia audytoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów realizacji pracy doktorskiej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_3A_D02_W01
Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu tematyki doktoratu pozwalającą na interpretację wybranych procesów i wybór odpowiednich metod badawczych z obszaru studiowanej dyscypliny naukowej, a także przygotowywania publikacji prezentujących wyniki badań własnych.
TRL_3A_W01C-2, C-4, C-1, C-3T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_3A_D02_U01
Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, na podstawie najnowszej literatury przedmiotu, pozwalającą na formułowanie nowych myśli i koncepcji oraz proponowanie nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych, a także prowadzenia badań i interpretacji wyników.
TRL_3A_U01, TRL_3A_U06, TRL_3A_U09C-4, C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_3A_D02_K01
Ma świadomość potrzeby szerzenia najnowszej wiedzy naukowej oraz znaczenia kontaktów z wiodącymi ośrodkami badawczymi oraz wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki przez co przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
TRL_3A_K04C-1, C-4, C-2, C-3T-A-1, T-A-1, T-A-1, T-A-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_3A_D02_W01
Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu tematyki doktoratu pozwalającą na interpretację wybranych procesów i wybór odpowiednich metod badawczych z obszaru studiowanej dyscypliny naukowej, a także przygotowywania publikacji prezentujących wyniki badań własnych.
2,0
3,0Student systematycznie i terminowo wykonuje stawiane mu na bieżąco zadania i poszerza swoją więdzę z zakresu tematyki doktoratu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_3A_D02_U01
Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, na podstawie najnowszej literatury przedmiotu, pozwalającą na formułowanie nowych myśli i koncepcji oraz proponowanie nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych, a także prowadzenia badań i interpretacji wyników.
2,0
3,0Student na bieżąco wykazuje zaangażowanie w planowaniu eksperymentów związanych z realizacją pracy doktorskiej oraz proponowaniu rozwiązań zaistniałych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_3A_D02_K01
Ma świadomość potrzeby szerzenia najnowszej wiedzy naukowej oraz znaczenia kontaktów z wiodącymi ośrodkami badawczymi oraz wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki przez co przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
2,0
3,0Ocena bieżącego zaangażowania studenta w nawiązywaniu kontaktów naukowych oraz udziału w przedsięwzięciach, których celem jest prezentowanie wyników badań własnych oraz popularyzacji nauki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kolman R., Poradnik dla doktorantów i habilitantów, Oficyna Wydawnicza Osrodka Postepu Organizacyjnego, Bydgoszcz, 2000
  2. Mendel T., Metodyka pisania prac doktorskich, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznan, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Rawa T., Metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Wydawnictwo ART, Olsztyn, 1999
  2. Wojciechowicz B. (red.), Praca promotora z doktorantem: materiały konwersatorium, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom, 1997

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Ostateczne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Ostateczne przyjęcie sposobów opracowania i weryfikacji wyników badań eksperymentalnych. Kontynuowanie aktywności publikacyjnej i konferencyjnej doktoranta w celu zaprezentowania swych osiągnieć. Kontynuacja starań mających na celu uzyskanie grantów i pobytów naukowych w ośrodkach krajowych lub zagranicznych i ewentualna ich realizacja. Omówienie struktury wybranych prac z zakresu studiowanej dyscypliny. Przygotowanie do wystąpienia przed Komisją ds. opiniowania tematów rozpraw doktorskich w zakresie studiowanej dyscypliny naukowej. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie wspólnie z opiekunem ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej.15
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych. Identyfikacja głównych światowych ośrodków i specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac naukowych. Sformułowanie problemu pracy doktorskiej przez doktoranta. Przyjęcie wstępnych założeń. Przyjęcie metodyki wstępnych badań eksperymentalnych. Omówienie wyników wstępnych badań eksperymentalnych. Referat na seminarium katedralnym w celu zaprezentowania pierwszych wyników badań eksperymentalnych i przedyskutowania wartości i zasadności podjętego tematu oraz sposobu rozwiązania problemu. Opracowanie metodyki badań zasadniczych. Przygotowanie wspólnie z opiekunem referatu na wybraną konferencję oraz pierwszych publikacji naukowych w czasopismach. Próba uzyskania uczelnianego grantu na wsparcie badan prowadzonych przez doktoranta.15
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie realizacji badań. Omówienie cząstkowych wyników badań eksperymentalnych. Weryfikacja wstępnych założeń na podstawie zasadniczych, cząstkowych badań eksperymentalnych. Wstępne przyjęcie sposobu opracowania wyników badań. Przygotowywanie publikacji z wynikami własnych badań. Prezentowanie uzyskanych wyników badań własnych na wybranych konferencjach i seminariach.15
15

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiągnieć naukowych doktoranta. Szczegółowe omówienie tekstu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie się do obrony pracy doktorskiej. Obrona rozprawy doktorskie i zakończenie studiów doktoranckich.15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.20
A-A-3Wyszukiwanie i studiowanie literatury zwiazanej z tematyka doktoratu.55
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie się doktoranta do zajęć.15
A-A-3Wyszukiwanie i studiowanie literatury zwiazanej z tematyka doktoratu.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Konsultacje z opiekunem naukowym.15
A-A-2Przygotowanie się do zajęć.55
A-A-3Wyszukiwanie i studiowanie literatury zwiazanej z tematyka doktoratu.20
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie się doktoranta do zajęć.15
A-A-3Wyszukiwanie i studiowanie literatury zwiazanej z tematyka doktoratu.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_3A_D02_W01Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu tematyki doktoratu pozwalającą na interpretację wybranych procesów i wybór odpowiednich metod badawczych z obszaru studiowanej dyscypliny naukowej, a także przygotowywania publikacji prezentujących wyniki badań własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTRL_3A_W01Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych, chemicznych i biologicznych zachodzących w biosferze i środowisku abiotycznym.
Cel przedmiotuC-2Pomoc doktorantowi w zaplanowaniu i terminowym wykonaniu badań eksperymentalnych.
C-4Pomoc w prawidłowym, zgodnym z metodologią badań naukowych, zredagowaniu tekstu rozprawy oraz przygotowaniu jej obrony.
C-1Wdrożenie doktoranta w studia piśmiennictwa z zakresu światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i pomoc w uwzględnieniu ich w realizacji jego badań zwiazanych z rozprawą doktorską.
C-3Wdrożenie doktoranta do: publikowania wyników własnych badan i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych, starań o ubieganie się o pobyty naukowe w ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych oraz zdobywania środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
Treści programoweT-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Ostateczne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Ostateczne przyjęcie sposobów opracowania i weryfikacji wyników badań eksperymentalnych. Kontynuowanie aktywności publikacyjnej i konferencyjnej doktoranta w celu zaprezentowania swych osiągnieć. Kontynuacja starań mających na celu uzyskanie grantów i pobytów naukowych w ośrodkach krajowych lub zagranicznych i ewentualna ich realizacja. Omówienie struktury wybranych prac z zakresu studiowanej dyscypliny. Przygotowanie do wystąpienia przed Komisją ds. opiniowania tematów rozpraw doktorskich w zakresie studiowanej dyscypliny naukowej. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie wspólnie z opiekunem ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej.
T-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie realizacji badań. Omówienie cząstkowych wyników badań eksperymentalnych. Weryfikacja wstępnych założeń na podstawie zasadniczych, cząstkowych badań eksperymentalnych. Wstępne przyjęcie sposobu opracowania wyników badań. Przygotowywanie publikacji z wynikami własnych badań. Prezentowanie uzyskanych wyników badań własnych na wybranych konferencjach i seminariach.
T-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych. Identyfikacja głównych światowych ośrodków i specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac naukowych. Sformułowanie problemu pracy doktorskiej przez doktoranta. Przyjęcie wstępnych założeń. Przyjęcie metodyki wstępnych badań eksperymentalnych. Omówienie wyników wstępnych badań eksperymentalnych. Referat na seminarium katedralnym w celu zaprezentowania pierwszych wyników badań eksperymentalnych i przedyskutowania wartości i zasadności podjętego tematu oraz sposobu rozwiązania problemu. Opracowanie metodyki badań zasadniczych. Przygotowanie wspólnie z opiekunem referatu na wybraną konferencję oraz pierwszych publikacji naukowych w czasopismach. Próba uzyskania uczelnianego grantu na wsparcie badan prowadzonych przez doktoranta.
T-A-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiągnieć naukowych doktoranta. Szczegółowe omówienie tekstu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie się do obrony pracy doktorskiej. Obrona rozprawy doktorskie i zakończenie studiów doktoranckich.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów realizacji pracy doktorskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student systematycznie i terminowo wykonuje stawiane mu na bieżąco zadania i poszerza swoją więdzę z zakresu tematyki doktoratu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_3A_D02_U01Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, na podstawie najnowszej literatury przedmiotu, pozwalającą na formułowanie nowych myśli i koncepcji oraz proponowanie nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych, a także prowadzenia badań i interpretacji wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTRL_3A_U01Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, pozwalających na formułowanie nowych myśli i koncepcji.
TRL_3A_U06Poszukuje nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych.
TRL_3A_U09Analizuje najnowszą literaturę przedmiotu, krajową i światową oraz wykorzystuje ją do prowadzenia badań i interpretacji wyników.
Cel przedmiotuC-4Pomoc w prawidłowym, zgodnym z metodologią badań naukowych, zredagowaniu tekstu rozprawy oraz przygotowaniu jej obrony.
C-1Wdrożenie doktoranta w studia piśmiennictwa z zakresu światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i pomoc w uwzględnieniu ich w realizacji jego badań zwiazanych z rozprawą doktorską.
C-2Pomoc doktorantowi w zaplanowaniu i terminowym wykonaniu badań eksperymentalnych.
C-3Wdrożenie doktoranta do: publikowania wyników własnych badan i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych, starań o ubieganie się o pobyty naukowe w ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych oraz zdobywania środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
Treści programoweT-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych. Identyfikacja głównych światowych ośrodków i specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac naukowych. Sformułowanie problemu pracy doktorskiej przez doktoranta. Przyjęcie wstępnych założeń. Przyjęcie metodyki wstępnych badań eksperymentalnych. Omówienie wyników wstępnych badań eksperymentalnych. Referat na seminarium katedralnym w celu zaprezentowania pierwszych wyników badań eksperymentalnych i przedyskutowania wartości i zasadności podjętego tematu oraz sposobu rozwiązania problemu. Opracowanie metodyki badań zasadniczych. Przygotowanie wspólnie z opiekunem referatu na wybraną konferencję oraz pierwszych publikacji naukowych w czasopismach. Próba uzyskania uczelnianego grantu na wsparcie badan prowadzonych przez doktoranta.
T-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie realizacji badań. Omówienie cząstkowych wyników badań eksperymentalnych. Weryfikacja wstępnych założeń na podstawie zasadniczych, cząstkowych badań eksperymentalnych. Wstępne przyjęcie sposobu opracowania wyników badań. Przygotowywanie publikacji z wynikami własnych badań. Prezentowanie uzyskanych wyników badań własnych na wybranych konferencjach i seminariach.
T-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Ostateczne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Ostateczne przyjęcie sposobów opracowania i weryfikacji wyników badań eksperymentalnych. Kontynuowanie aktywności publikacyjnej i konferencyjnej doktoranta w celu zaprezentowania swych osiągnieć. Kontynuacja starań mających na celu uzyskanie grantów i pobytów naukowych w ośrodkach krajowych lub zagranicznych i ewentualna ich realizacja. Omówienie struktury wybranych prac z zakresu studiowanej dyscypliny. Przygotowanie do wystąpienia przed Komisją ds. opiniowania tematów rozpraw doktorskich w zakresie studiowanej dyscypliny naukowej. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie wspólnie z opiekunem ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej.
T-A-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiągnieć naukowych doktoranta. Szczegółowe omówienie tekstu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie się do obrony pracy doktorskiej. Obrona rozprawy doktorskie i zakończenie studiów doktoranckich.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów realizacji pracy doktorskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student na bieżąco wykazuje zaangażowanie w planowaniu eksperymentów związanych z realizacją pracy doktorskiej oraz proponowaniu rozwiązań zaistniałych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_3A_D02_K01Ma świadomość potrzeby szerzenia najnowszej wiedzy naukowej oraz znaczenia kontaktów z wiodącymi ośrodkami badawczymi oraz wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki przez co przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyTRL_3A_K04Przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
Cel przedmiotuC-1Wdrożenie doktoranta w studia piśmiennictwa z zakresu światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i pomoc w uwzględnieniu ich w realizacji jego badań zwiazanych z rozprawą doktorską.
C-4Pomoc w prawidłowym, zgodnym z metodologią badań naukowych, zredagowaniu tekstu rozprawy oraz przygotowaniu jej obrony.
C-2Pomoc doktorantowi w zaplanowaniu i terminowym wykonaniu badań eksperymentalnych.
C-3Wdrożenie doktoranta do: publikowania wyników własnych badan i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych, starań o ubieganie się o pobyty naukowe w ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych oraz zdobywania środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
Treści programoweT-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych. Identyfikacja głównych światowych ośrodków i specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac naukowych. Sformułowanie problemu pracy doktorskiej przez doktoranta. Przyjęcie wstępnych założeń. Przyjęcie metodyki wstępnych badań eksperymentalnych. Omówienie wyników wstępnych badań eksperymentalnych. Referat na seminarium katedralnym w celu zaprezentowania pierwszych wyników badań eksperymentalnych i przedyskutowania wartości i zasadności podjętego tematu oraz sposobu rozwiązania problemu. Opracowanie metodyki badań zasadniczych. Przygotowanie wspólnie z opiekunem referatu na wybraną konferencję oraz pierwszych publikacji naukowych w czasopismach. Próba uzyskania uczelnianego grantu na wsparcie badan prowadzonych przez doktoranta.
T-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Ostateczne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Ostateczne przyjęcie sposobów opracowania i weryfikacji wyników badań eksperymentalnych. Kontynuowanie aktywności publikacyjnej i konferencyjnej doktoranta w celu zaprezentowania swych osiągnieć. Kontynuacja starań mających na celu uzyskanie grantów i pobytów naukowych w ośrodkach krajowych lub zagranicznych i ewentualna ich realizacja. Omówienie struktury wybranych prac z zakresu studiowanej dyscypliny. Przygotowanie do wystąpienia przed Komisją ds. opiniowania tematów rozpraw doktorskich w zakresie studiowanej dyscypliny naukowej. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie wspólnie z opiekunem ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej.
T-A-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiągnieć naukowych doktoranta. Szczegółowe omówienie tekstu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie się do obrony pracy doktorskiej. Obrona rozprawy doktorskie i zakończenie studiów doktoranckich.
T-A-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie realizacji badań. Omówienie cząstkowych wyników badań eksperymentalnych. Weryfikacja wstępnych założeń na podstawie zasadniczych, cząstkowych badań eksperymentalnych. Wstępne przyjęcie sposobu opracowania wyników badań. Przygotowywanie publikacji z wynikami własnych badań. Prezentowanie uzyskanych wyników badań własnych na wybranych konferencjach i seminariach.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów realizacji pracy doktorskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ocena bieżącego zaangażowania studenta w nawiązywaniu kontaktów naukowych oraz udziału w przedsięwzięciach, których celem jest prezentowanie wyników badań własnych oraz popularyzacji nauki
3,5
4,0
4,5
5,0