Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: inżynieria systemów informacyjnych produkcji

Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektem i innowacjami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie projektem i innowacjami
Specjalność zarządzanie projektami i innowacjami
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,20,62egzamin
laboratoriaL2 15 1,80,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę z przedmiotów Podstawy zarządzania, Ekonomia, Zarządzanie produkcją i usługami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z definicjami takich pojęć jak nowacja, innowacja i innowacyjność oraz z ważniejszymi aspektami metodologicznymi zarządzania projektami innowacyjnymi firm
C-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektów z zastosowaniem narzędzi informatycznych (MS Project), modelowania procesów w z użyciem technologii komputerowych (ADONIS, UML...) oraz umiejetności pracy indywidualnie i w projekcie zespołowym
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu modelowania procesów gospodarczych w celu ich doskonalenia poprzez wdrożenie nowacji
C-4Ukształtowanie umiejętności zastosowania podejścia systemowego do analizy problemów gospodarczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wyznaczenie celu zespołowego projektu innowacyjnego. Określenie struktury celów2
T-L-2Planowanie projektu z użyciem MS Project. Strukturyzacja zadań projektu, przedstawienie struktury zadań w MS Project (wykres Gantta)2
T-L-3Przydzielenie zasobów. Ocena kosztów i budżetu projektu2
T-L-4Modelowanie procesu gozpodarczego. Opis procesu i instrumentów informatycznych modelowania2
T-L-5Przedstawienie modelu rzeczywistego procesu gospodarczego2
T-L-6Przedstawienie P-modelu procesu gospodarczego2
T-L-7Przedstawienie O-modelu procesu gospodarczego2
T-L-8Napisanie raportu1
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Definicje poj nowacja, innowacja, wdrożenie nowacji, proces innowacyjny i inne. Klasyfikacja innowacji2
T-W-2Strategie innowacyjne. Zarządzanie innowacjami i zmiany organizacyjne. Wskaźnik innowacyjności2
T-W-3Formy organizacyjne działalności innowacyjnej. Projekty jako forma wdrożenia nowacji.2
T-W-4Zarządzanie projektami innowacyjnymi jako czynnik zapewnienia sukcesu firmy. Tradycyjne metody zarządzania projektami (PMBoK, Prince2)2
T-W-5Podejście systemowe do zarzadzania projektami. Elementy teorii systemów, klasyfikacja problemów i metody analizy systemowej stosowane do ich rozwiązania2
T-W-6Typy projektów. Planowanie projektów. Modele stosowane w procesie strukturyzacj projektu2
T-W-7Procedura WBS - reguły realizacji zadań projektu2
T-W-8Struktury organizacyjne i podstawowe formy zarządzania projektami2
T-W-9Koszty projektu, planowanie budetu. zarządzanie kosztami projektu2
T-W-10Technologie informatyczne i ich rola w zapewnieniu innowacyjności formy. Projekty innowacyjne związane z przeprojektowaniem procesów gospodarczych2
T-W-11Modelowanie procesów gospodarczych jako podstawa do wykrywania problemów w działalności gospodarczej firmy innowacyjnej2
T-W-12Metody modelowania procesów gospodarczych. P-modele2
T-W-13Metody modelowania procesów gospodarczych. O-modele.2
T-W-14Metody modelowania procesów gospodarczych. Model idealny, model rzeczywisty2
T-W-15Technologie wspomagajace modelowanie i przeprojektowanie procesów gospodarczych2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury przedmiotu8
A-L-3Przygotowanie projektu zespołowego12
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia6
A-L-5Przygotowanie prezentacji projektu4
A-L-6Udzia w konsultacjach2
A-L-7Uczestnictwo w zaliczeniu2
49
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu18
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
A-W-4Udział w konsultacjach2
A-W-5Udział w egzaminie2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykad informacyjny z uyciem komputera
M-2ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: na podstawie oceny za odpowiedzi na egzaminie i zaliczeniu, obserwacji pracy w grupie oraz na podstawie ocen za projekty indywidualne i zespołowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/04_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie rozumieć potrzebę zapewnienia innowacyjności współvczesnych firm
ZIP_2A_W06T2A_W02, T2A_W05C-1T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-2M-2, M-1S-1
ZIP_2A_D4/04_W02
definiować przedstawione na zajęciach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami i nowacjami
ZIP_2A_W04T2A_W03C-1T-W-5, T-W-2, T-W-1M-2, M-1S-1
ZIP_2A_D4/04_W03
jest w stanie dobierać metody i narzędzia zarządzania projektami innowacyjnymi zgodnie ze specyfiką projektu
ZIP_2A_W03T2A_W02, T2A_W05C-2, C-1T-W-10, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-3, T-W-9, T-W-5, T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/04_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien nabyć umiejętności rozpoznawania i analizowania problemów powstajacych w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji
ZIP_2A_U01, ZIP_2A_U02, ZIP_2A_U04T2A_U01, T2A_U02, T2A_U04C-4T-W-5M-2S-1
ZIP_2A_D4/04_U02
student powinien umieć zarządzać (planować, organizować i kontrolować) projektem innowacyjnym posługując się technologiami informatycznymi (MS Project, Internet, inne)
ZIP_2A_U07, ZIP_2A_U08, ZIP_2A_U12T2A_U07, T2A_U08, T2A_U12C-2, C-1, C-4T-L-2, T-W-15M-2S-1
ZIP_2A_D4/04_U03
student powinien umieć modelować procesy gospodarcze za pomocą metod i narzędzi informatycznych (UML, ADONIS i inne CASE)
ZIP_2A_U07, ZIP_2A_U12T2A_U07, T2A_U12C-2T-W-15, T-W-14, T-W-13, T-W-12, T-W-10M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D4/04_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie nastepujace postawy: kreatywność w dziedzinie realizacji projektów innowacyjnych oraz postępowanie zgodnie z zasadami metodologicznymi zarządzania projektami
ZIP_2A_K03, ZIP_2A_K04, ZIP_2A_K02T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06C-4, C-1, C-2T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-10, T-W-11, T-W-6, T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/04_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie rozumieć potrzebę zapewnienia innowacyjności współvczesnych firm
2,0Student nie zna głównych definicji pojęć i zasad zarządzania projektem innowacyjnym oraz nie umie wykorzystać MS Project. Nie złożył projektu indywidualnego i zespołowego
3,0Student zna niektóre definicje pojęć i niektóre zasady zarządzania projektem innowacyjnym oraz umie wykorzystać część funkcji MS Project. Projekt indywidualny jest słaby. Udział w projekcie zespołowym jest mały.
3,5Student zna definicje pojęć i większość zasad zarządzania projektem innowacyjnym oraz umie wykorzystać część pokazanych na zajęciach funkcji MS Project. Projekt indywidualny jest słaby. Udział w projekcie zespołowym jest mały.
4,0Student zna definicje pojęć i zasady zarządzania projektem innowacyjnym oraz umie wykorzystać główną część pokazanych na zajęciach funkcji MS Project. Projekt indywidualny zawiera nie znaczne błędy. Udział w projekcie zespołowym jest znaczny
4,5Student zna definicje pojęć i zasady zarządzania projektem innowacyjnym oraz umie wykorzystać wszystkie pokazane na zajęciach funkcje MS Project. Projekt indywidualny zawiera nie znaczne błędy. Udział w projekcie zespołowym jest znacznym.
5,0Student zna definicje pojęć i zasady zarządzania projektem innowacyjnym oraz umie wykorzystać wszystkie pokazane na zajęciach funkcje MS Project. Projekt indywidualny nie zawiera błędów. Student jest liderem w projekcie zespołowym.
ZIP_2A_D4/04_W02
definiować przedstawione na zajęciach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami i nowacjami
2,0nie jest w stanie definiować przedstawione na zajęciach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami i innowacjami
3,0jest w stanie definiować mniejszą część z przedstawionych na zajęciach pojęć z dziedziny zarządzania projektami i innowacjami, w podanych przez studenta definicjach występują błędy
3,5jest w stanie definiować mniejszą część z przedstawionych na zajęciach pojęć z dziedziny zarządzania projektami i innowacjami, w niektórych z podanych przez studenta definicjach występują błędy
4,0jest w stanie definiować większość z przedstawionych na zajęciach pojęć z dziedziny zarządzania projektami i innowacjami, w podanych przez studenta definicjach występują niewielkie błędy
4,5jest w stanie definiować przedstawione na zajęciach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami i innowacjami, w podanych przez studenta definicjach występują niewielkie nieścisłości
5,0jest w stanie definiować przedstawione na zajęciach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami i innowacjami
ZIP_2A_D4/04_W03
jest w stanie dobierać metody i narzędzia zarządzania projektami innowacyjnymi zgodnie ze specyfiką projektu
2,0nie jest w stanie dobierać metody i narzędzia zarządzania projektami innowacyjnymi zgodnie ze ich specyfiką
3,0jest w stanie dobierać ogólnie uznane metody planowania projektu, nie uwzględnia specyfiki projektu
3,5jest w stanie dobierać ogólnie uznane metody planowania i organizowania projektu, nie uwzględnia specyfiki projektu
4,0jest w stanie dobierać ogólnie uznane metody i narzędzia planowania, organizowania projektu i kontrolowania projektu, jest w stanie objaśnić specyfikę projektu
4,5jest w stanie dobierać ogólnie uznane metody i narzędzia planowania, organizowania projektu i kontrolowania projektu, jest w stanie objaśnić specyfikę projektu i dobrać metody zgodnie ze specyfiką
5,0jest w stanie dobierać ogólnie uznane metody i narzędzia planowania, organizowania projektu i kontrolowania projektu, jest w stanie objaśnić specyfikę projektu i dobrać metody zgodnie ze specyfiką i uzasadnić wybór

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/04_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien nabyć umiejętności rozpoznawania i analizowania problemów powstajacych w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji
2,0student nie umie rozpoznawać i analizować problemy powstajace w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji
3,0student słabo umie rozpoznawać problemy powstajace w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji oraz przy analizowaniu wykrytych problemów prezentuje słabe umiejętności korzystania z metod analizy systemowej
3,5student umie rozpoznawać problemy powstajace w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji, przy analizowaniu wykrytych problemów prezentuje słabe umiejętności korzystania z metod analizy systemowej
4,0student umie rozpoznawać problemy powstajace w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji oraz przy analizowaniu wykrytych problemów prezentuje dobre umiejętności korzystania z metod analizy systemowej
4,5student umie rozpoznawać problemy powstajace w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji oraz przy analizowaniu wykrytych problemów prezentuje bardzo dobre umiejętności korzystania z metod analizy systemowej
5,0student umie rozpoznawać problemy powstajace w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji oraz przy analizowaniu wykrytych problemów prezentuje bardzo dobre umiejętności korzystania z metod analizy systemowej oraz zdolności liderskie
ZIP_2A_D4/04_U02
student powinien umieć zarządzać (planować, organizować i kontrolować) projektem innowacyjnym posługując się technologiami informatycznymi (MS Project, Internet, inne)
2,0student nie umie korzystać z metod zarządzania projektem innowacyjnym posługując się technologiami informatycznymi (MS Project, Internet)
3,0student bardzo słabo umie korzystać z metod planowania projektu i bardzo słabo umie posługiwać się oprogramowoniem MS Project przy planowaniu projektu
3,5student słabo umie korzystać z metod planowania projektu i słabo umie posługuje się oprogramowoniem MS Project przy planowaniu projektu, dobrze umie korzystać z Internet'u
4,0student umie korzystać z metod planowania i organizowania projektu innowacyjnego i posiada dobre umiejętności posługiwania się w zarządzaniu projektem oprogramowoniem MS Project i Internet'em
4,5student posiada dobre umiejętności korzystania z metod planowania, organizowania i kontrolowania projektu innowacyjnego i posiada bardzo dobre umiejętności posługiwania się w zarządzaniu projektem oprogramowoniem MS Project i Internet'em
5,0student posiada dobre umiejętności korzystania z metod planowania, organizowania i kontrolowania projektu innowacyjnego i posiada bardzo dobre umiejętności posługiwania się w zarządzaniu projektem oprogramowoniem MS Project i Internet'em, prezentuje umiejętności liderskie w zarządzaniu zespołem projektowym
ZIP_2A_D4/04_U03
student powinien umieć modelować procesy gospodarcze za pomocą metod i narzędzi informatycznych (UML, ADONIS i inne CASE)
2,0student nie umie modelować procesy gospodarcze za pomocą metod i narzędzi informatycznych (UML, ADONIS i inne CASE)
3,0student umie posługiwać się przy modelowniu procesów gospodarczych technilogią UML, diagramy zawierają znaczne błędy, student nie umie korzystać z oprogramowania ADONIS
3,5student umie posługiwać się przy modelowniu procesów gospodarczych technilogią UML, diagramy zawierają błędy, student umie korzystać z niektórych funkcji ADONISu
4,0student umie posługiwać się przy modelowniu procesów gospodarczych technilogią UML, diagramy zawierają niewielkie błędy, student umie korzystać z oprogramowania ADONIS, ale modele procesów sporządzone w ADONIS' zawierają niewielkie błędy
4,5student umie posługiwać się przy modelowniu procesów gospodarczych technilogią UML, diagramy nie zawierają błędów, student umie korzystać z oprogramowania ADONIS, w modelu procesu sporządzonego w ADONIS' są nieścisłości
5,0student umie posługiwać się przy modelowniu procesów gospodarczych technilogią UML, diagramy nie zawierają błędów, student umie korzystać z oprogramowania ADONIS, model procesu sporządzonego w ADONIS' nie zaiera błędów i nieścisłóści

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D4/04_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie nastepujace postawy: kreatywność w dziedzinie realizacji projektów innowacyjnych oraz postępowanie zgodnie z zasadami metodologicznymi zarządzania projektami
2,0nie postępuje zgodnie z zasadami zarządzania projektami oraz prezentuje brak kreatywność przy formułowaniu celów i zadań projektów innowacyjnych
3,0Postępuje zgodnie z zasadami planowania projektów, ale prezentuje brak kreatywności (czyli brak odmiennego sposobu wykorzystania zdobytych wiedzy i umiejętności) przy formułowaniu celów i zadań projektów innowacyjnych
3,5Postępuje zgodnie z zasadami planowania projektów oraz prezentuje słabą kreatywność (czyli brakuje odmiennego sposobu wykorzystania zdobytych wiedzy i umiejętności) przy formułowaniu celów i zadań projektów innowacyjnych
4,0Postępuje zgodnie z zasadami zarządzania projektami oraz prezentuje dobrą kreatywność (czyli prezentuje dobry poziom odmiennego sposobu wykorzystania zdobytych wiedzy i umiejętności) przy formułowaniu celów i zadań projektów innowacyjnych
4,5Postępuje zgodnie z zasadami zarządzania projektami oraz prezentuje bardzo dobrą kreatywność(czyli prezentuje bardzo dobry poziom odmiennego sposobu wykorzystania zdobytych wiedzy i umiejętności) przy formułowaniu celów i zadań projektów innowacyjnych
5,0Postępuje zgodnie z zasadami zarządzania projektami na pozionie liderskim oraz prezentuje liderską kreatywność (czyli prezentuje liderski poziom odmiennego sposobu wykorzystania zdobytych wiedzy i umiejętności) przy realizacji projektów innowacyjnych

Literatura podstawowa

  1. PMI, Project Management Body of Knowlege (PMBoK), Drexel Hill, 2008
  2. Baruk C., Michael N., Zarzdzanie wiedzą i innowacjami, Adam Marszałek, 2006
  3. Booch G., Rumbaugh J., Jacobson I., UML - przewodnik użytkownika, WNT, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Kerzner H., Project management: A System's Aproach to Planning, Scheduling and Controlling. 6th ed., Van Noatlrad Renhold, New York, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wyznaczenie celu zespołowego projektu innowacyjnego. Określenie struktury celów2
T-L-2Planowanie projektu z użyciem MS Project. Strukturyzacja zadań projektu, przedstawienie struktury zadań w MS Project (wykres Gantta)2
T-L-3Przydzielenie zasobów. Ocena kosztów i budżetu projektu2
T-L-4Modelowanie procesu gozpodarczego. Opis procesu i instrumentów informatycznych modelowania2
T-L-5Przedstawienie modelu rzeczywistego procesu gospodarczego2
T-L-6Przedstawienie P-modelu procesu gospodarczego2
T-L-7Przedstawienie O-modelu procesu gospodarczego2
T-L-8Napisanie raportu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Definicje poj nowacja, innowacja, wdrożenie nowacji, proces innowacyjny i inne. Klasyfikacja innowacji2
T-W-2Strategie innowacyjne. Zarządzanie innowacjami i zmiany organizacyjne. Wskaźnik innowacyjności2
T-W-3Formy organizacyjne działalności innowacyjnej. Projekty jako forma wdrożenia nowacji.2
T-W-4Zarządzanie projektami innowacyjnymi jako czynnik zapewnienia sukcesu firmy. Tradycyjne metody zarządzania projektami (PMBoK, Prince2)2
T-W-5Podejście systemowe do zarzadzania projektami. Elementy teorii systemów, klasyfikacja problemów i metody analizy systemowej stosowane do ich rozwiązania2
T-W-6Typy projektów. Planowanie projektów. Modele stosowane w procesie strukturyzacj projektu2
T-W-7Procedura WBS - reguły realizacji zadań projektu2
T-W-8Struktury organizacyjne i podstawowe formy zarządzania projektami2
T-W-9Koszty projektu, planowanie budetu. zarządzanie kosztami projektu2
T-W-10Technologie informatyczne i ich rola w zapewnieniu innowacyjności formy. Projekty innowacyjne związane z przeprojektowaniem procesów gospodarczych2
T-W-11Modelowanie procesów gospodarczych jako podstawa do wykrywania problemów w działalności gospodarczej firmy innowacyjnej2
T-W-12Metody modelowania procesów gospodarczych. P-modele2
T-W-13Metody modelowania procesów gospodarczych. O-modele.2
T-W-14Metody modelowania procesów gospodarczych. Model idealny, model rzeczywisty2
T-W-15Technologie wspomagajace modelowanie i przeprojektowanie procesów gospodarczych2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury przedmiotu8
A-L-3Przygotowanie projektu zespołowego12
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia6
A-L-5Przygotowanie prezentacji projektu4
A-L-6Udzia w konsultacjach2
A-L-7Uczestnictwo w zaliczeniu2
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu18
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
A-W-4Udział w konsultacjach2
A-W-5Udział w egzaminie2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/04_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie rozumieć potrzebę zapewnienia innowacyjności współvczesnych firm
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W06ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii produkcji i zarządzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z definicjami takich pojęć jak nowacja, innowacja i innowacyjność oraz z ważniejszymi aspektami metodologicznymi zarządzania projektami innowacyjnymi firm
Treści programoweT-W-3Formy organizacyjne działalności innowacyjnej. Projekty jako forma wdrożenia nowacji.
T-W-6Typy projektów. Planowanie projektów. Modele stosowane w procesie strukturyzacj projektu
T-W-4Zarządzanie projektami innowacyjnymi jako czynnik zapewnienia sukcesu firmy. Tradycyjne metody zarządzania projektami (PMBoK, Prince2)
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Definicje poj nowacja, innowacja, wdrożenie nowacji, proces innowacyjny i inne. Klasyfikacja innowacji
T-W-5Podejście systemowe do zarzadzania projektami. Elementy teorii systemów, klasyfikacja problemów i metody analizy systemowej stosowane do ich rozwiązania
T-W-2Strategie innowacyjne. Zarządzanie innowacjami i zmiany organizacyjne. Wskaźnik innowacyjności
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-1Wykad informacyjny z uyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: na podstawie oceny za odpowiedzi na egzaminie i zaliczeniu, obserwacji pracy w grupie oraz na podstawie ocen za projekty indywidualne i zespołowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna głównych definicji pojęć i zasad zarządzania projektem innowacyjnym oraz nie umie wykorzystać MS Project. Nie złożył projektu indywidualnego i zespołowego
3,0Student zna niektóre definicje pojęć i niektóre zasady zarządzania projektem innowacyjnym oraz umie wykorzystać część funkcji MS Project. Projekt indywidualny jest słaby. Udział w projekcie zespołowym jest mały.
3,5Student zna definicje pojęć i większość zasad zarządzania projektem innowacyjnym oraz umie wykorzystać część pokazanych na zajęciach funkcji MS Project. Projekt indywidualny jest słaby. Udział w projekcie zespołowym jest mały.
4,0Student zna definicje pojęć i zasady zarządzania projektem innowacyjnym oraz umie wykorzystać główną część pokazanych na zajęciach funkcji MS Project. Projekt indywidualny zawiera nie znaczne błędy. Udział w projekcie zespołowym jest znaczny
4,5Student zna definicje pojęć i zasady zarządzania projektem innowacyjnym oraz umie wykorzystać wszystkie pokazane na zajęciach funkcje MS Project. Projekt indywidualny zawiera nie znaczne błędy. Udział w projekcie zespołowym jest znacznym.
5,0Student zna definicje pojęć i zasady zarządzania projektem innowacyjnym oraz umie wykorzystać wszystkie pokazane na zajęciach funkcje MS Project. Projekt indywidualny nie zawiera błędów. Student jest liderem w projekcie zespołowym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/04_W02definiować przedstawione na zajęciach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami i nowacjami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W04ma uporządkowaną wiedzę z zakresu planowania, optymalizacji, oceny i prognozowania wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z definicjami takich pojęć jak nowacja, innowacja i innowacyjność oraz z ważniejszymi aspektami metodologicznymi zarządzania projektami innowacyjnymi firm
Treści programoweT-W-5Podejście systemowe do zarzadzania projektami. Elementy teorii systemów, klasyfikacja problemów i metody analizy systemowej stosowane do ich rozwiązania
T-W-2Strategie innowacyjne. Zarządzanie innowacjami i zmiany organizacyjne. Wskaźnik innowacyjności
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Definicje poj nowacja, innowacja, wdrożenie nowacji, proces innowacyjny i inne. Klasyfikacja innowacji
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-1Wykad informacyjny z uyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: na podstawie oceny za odpowiedzi na egzaminie i zaliczeniu, obserwacji pracy w grupie oraz na podstawie ocen za projekty indywidualne i zespołowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie jest w stanie definiować przedstawione na zajęciach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami i innowacjami
3,0jest w stanie definiować mniejszą część z przedstawionych na zajęciach pojęć z dziedziny zarządzania projektami i innowacjami, w podanych przez studenta definicjach występują błędy
3,5jest w stanie definiować mniejszą część z przedstawionych na zajęciach pojęć z dziedziny zarządzania projektami i innowacjami, w niektórych z podanych przez studenta definicjach występują błędy
4,0jest w stanie definiować większość z przedstawionych na zajęciach pojęć z dziedziny zarządzania projektami i innowacjami, w podanych przez studenta definicjach występują niewielkie błędy
4,5jest w stanie definiować przedstawione na zajęciach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami i innowacjami, w podanych przez studenta definicjach występują niewielkie nieścisłości
5,0jest w stanie definiować przedstawione na zajęciach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami i innowacjami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/04_W03jest w stanie dobierać metody i narzędzia zarządzania projektami innowacyjnymi zgodnie ze specyfiką projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W03zna zaawansowane metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod zarządzania produkcją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektów z zastosowaniem narzędzi informatycznych (MS Project), modelowania procesów w z użyciem technologii komputerowych (ADONIS, UML...) oraz umiejetności pracy indywidualnie i w projekcie zespołowym
C-1Zapoznanie studentów z definicjami takich pojęć jak nowacja, innowacja i innowacyjność oraz z ważniejszymi aspektami metodologicznymi zarządzania projektami innowacyjnymi firm
Treści programoweT-W-10Technologie informatyczne i ich rola w zapewnieniu innowacyjności formy. Projekty innowacyjne związane z przeprojektowaniem procesów gospodarczych
T-W-7Procedura WBS - reguły realizacji zadań projektu
T-W-6Typy projektów. Planowanie projektów. Modele stosowane w procesie strukturyzacj projektu
T-W-2Strategie innowacyjne. Zarządzanie innowacjami i zmiany organizacyjne. Wskaźnik innowacyjności
T-W-4Zarządzanie projektami innowacyjnymi jako czynnik zapewnienia sukcesu firmy. Tradycyjne metody zarządzania projektami (PMBoK, Prince2)
T-W-8Struktury organizacyjne i podstawowe formy zarządzania projektami
T-W-3Formy organizacyjne działalności innowacyjnej. Projekty jako forma wdrożenia nowacji.
T-W-9Koszty projektu, planowanie budetu. zarządzanie kosztami projektu
T-W-5Podejście systemowe do zarzadzania projektami. Elementy teorii systemów, klasyfikacja problemów i metody analizy systemowej stosowane do ich rozwiązania
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Definicje poj nowacja, innowacja, wdrożenie nowacji, proces innowacyjny i inne. Klasyfikacja innowacji
Metody nauczaniaM-1Wykad informacyjny z uyciem komputera
M-2ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: na podstawie oceny za odpowiedzi na egzaminie i zaliczeniu, obserwacji pracy w grupie oraz na podstawie ocen za projekty indywidualne i zespołowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie jest w stanie dobierać metody i narzędzia zarządzania projektami innowacyjnymi zgodnie ze ich specyfiką
3,0jest w stanie dobierać ogólnie uznane metody planowania projektu, nie uwzględnia specyfiki projektu
3,5jest w stanie dobierać ogólnie uznane metody planowania i organizowania projektu, nie uwzględnia specyfiki projektu
4,0jest w stanie dobierać ogólnie uznane metody i narzędzia planowania, organizowania projektu i kontrolowania projektu, jest w stanie objaśnić specyfikę projektu
4,5jest w stanie dobierać ogólnie uznane metody i narzędzia planowania, organizowania projektu i kontrolowania projektu, jest w stanie objaśnić specyfikę projektu i dobrać metody zgodnie ze specyfiką
5,0jest w stanie dobierać ogólnie uznane metody i narzędzia planowania, organizowania projektu i kontrolowania projektu, jest w stanie objaśnić specyfikę projektu i dobrać metody zgodnie ze specyfiką i uzasadnić wybór
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/04_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien nabyć umiejętności rozpoznawania i analizowania problemów powstajacych w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie
ZIP_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołami działalności twórczej w produkcji oraz zespołami w sferze gospodarczej lub w administracji
ZIP_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności zastosowania podejścia systemowego do analizy problemów gospodarczych
Treści programoweT-W-5Podejście systemowe do zarzadzania projektami. Elementy teorii systemów, klasyfikacja problemów i metody analizy systemowej stosowane do ich rozwiązania
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: na podstawie oceny za odpowiedzi na egzaminie i zaliczeniu, obserwacji pracy w grupie oraz na podstawie ocen za projekty indywidualne i zespołowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie umie rozpoznawać i analizować problemy powstajace w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji
3,0student słabo umie rozpoznawać problemy powstajace w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji oraz przy analizowaniu wykrytych problemów prezentuje słabe umiejętności korzystania z metod analizy systemowej
3,5student umie rozpoznawać problemy powstajace w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji, przy analizowaniu wykrytych problemów prezentuje słabe umiejętności korzystania z metod analizy systemowej
4,0student umie rozpoznawać problemy powstajace w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji oraz przy analizowaniu wykrytych problemów prezentuje dobre umiejętności korzystania z metod analizy systemowej
4,5student umie rozpoznawać problemy powstajace w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji oraz przy analizowaniu wykrytych problemów prezentuje bardzo dobre umiejętności korzystania z metod analizy systemowej
5,0student umie rozpoznawać problemy powstajace w procesach gospodarczych, których rozwiazanie przebiega przez wdrożenie nowacji oraz przy analizowaniu wykrytych problemów prezentuje bardzo dobre umiejętności korzystania z metod analizy systemowej oraz zdolności liderskie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/04_U02student powinien umieć zarządzać (planować, organizować i kontrolować) projektem innowacyjnym posługując się technologiami informatycznymi (MS Project, Internet, inne)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
ZIP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
ZIP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektów z zastosowaniem narzędzi informatycznych (MS Project), modelowania procesów w z użyciem technologii komputerowych (ADONIS, UML...) oraz umiejetności pracy indywidualnie i w projekcie zespołowym
C-1Zapoznanie studentów z definicjami takich pojęć jak nowacja, innowacja i innowacyjność oraz z ważniejszymi aspektami metodologicznymi zarządzania projektami innowacyjnymi firm
C-4Ukształtowanie umiejętności zastosowania podejścia systemowego do analizy problemów gospodarczych
Treści programoweT-L-2Planowanie projektu z użyciem MS Project. Strukturyzacja zadań projektu, przedstawienie struktury zadań w MS Project (wykres Gantta)
T-W-15Technologie wspomagajace modelowanie i przeprojektowanie procesów gospodarczych
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: na podstawie oceny za odpowiedzi na egzaminie i zaliczeniu, obserwacji pracy w grupie oraz na podstawie ocen za projekty indywidualne i zespołowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie umie korzystać z metod zarządzania projektem innowacyjnym posługując się technologiami informatycznymi (MS Project, Internet)
3,0student bardzo słabo umie korzystać z metod planowania projektu i bardzo słabo umie posługiwać się oprogramowoniem MS Project przy planowaniu projektu
3,5student słabo umie korzystać z metod planowania projektu i słabo umie posługuje się oprogramowoniem MS Project przy planowaniu projektu, dobrze umie korzystać z Internet'u
4,0student umie korzystać z metod planowania i organizowania projektu innowacyjnego i posiada dobre umiejętności posługiwania się w zarządzaniu projektem oprogramowoniem MS Project i Internet'em
4,5student posiada dobre umiejętności korzystania z metod planowania, organizowania i kontrolowania projektu innowacyjnego i posiada bardzo dobre umiejętności posługiwania się w zarządzaniu projektem oprogramowoniem MS Project i Internet'em
5,0student posiada dobre umiejętności korzystania z metod planowania, organizowania i kontrolowania projektu innowacyjnego i posiada bardzo dobre umiejętności posługiwania się w zarządzaniu projektem oprogramowoniem MS Project i Internet'em, prezentuje umiejętności liderskie w zarządzaniu zespołem projektowym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/04_U03student powinien umieć modelować procesy gospodarcze za pomocą metod i narzędzi informatycznych (UML, ADONIS i inne CASE)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
ZIP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektów z zastosowaniem narzędzi informatycznych (MS Project), modelowania procesów w z użyciem technologii komputerowych (ADONIS, UML...) oraz umiejetności pracy indywidualnie i w projekcie zespołowym
Treści programoweT-W-15Technologie wspomagajace modelowanie i przeprojektowanie procesów gospodarczych
T-W-14Metody modelowania procesów gospodarczych. Model idealny, model rzeczywisty
T-W-13Metody modelowania procesów gospodarczych. O-modele.
T-W-12Metody modelowania procesów gospodarczych. P-modele
T-W-10Technologie informatyczne i ich rola w zapewnieniu innowacyjności formy. Projekty innowacyjne związane z przeprojektowaniem procesów gospodarczych
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: na podstawie oceny za odpowiedzi na egzaminie i zaliczeniu, obserwacji pracy w grupie oraz na podstawie ocen za projekty indywidualne i zespołowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie umie modelować procesy gospodarcze za pomocą metod i narzędzi informatycznych (UML, ADONIS i inne CASE)
3,0student umie posługiwać się przy modelowniu procesów gospodarczych technilogią UML, diagramy zawierają znaczne błędy, student nie umie korzystać z oprogramowania ADONIS
3,5student umie posługiwać się przy modelowniu procesów gospodarczych technilogią UML, diagramy zawierają błędy, student umie korzystać z niektórych funkcji ADONISu
4,0student umie posługiwać się przy modelowniu procesów gospodarczych technilogią UML, diagramy zawierają niewielkie błędy, student umie korzystać z oprogramowania ADONIS, ale modele procesów sporządzone w ADONIS' zawierają niewielkie błędy
4,5student umie posługiwać się przy modelowniu procesów gospodarczych technilogią UML, diagramy nie zawierają błędów, student umie korzystać z oprogramowania ADONIS, w modelu procesu sporządzonego w ADONIS' są nieścisłości
5,0student umie posługiwać się przy modelowniu procesów gospodarczych technilogią UML, diagramy nie zawierają błędów, student umie korzystać z oprogramowania ADONIS, model procesu sporządzonego w ADONIS' nie zaiera błędów i nieścisłóści
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D4/04_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie nastepujace postawy: kreatywność w dziedzinie realizacji projektów innowacyjnych oraz postępowanie zgodnie z zasadami metodologicznymi zarządzania projektami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
ZIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
ZIP_2A_K02ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej i ponoszenia odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności zastosowania podejścia systemowego do analizy problemów gospodarczych
C-1Zapoznanie studentów z definicjami takich pojęć jak nowacja, innowacja i innowacyjność oraz z ważniejszymi aspektami metodologicznymi zarządzania projektami innowacyjnymi firm
C-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektów z zastosowaniem narzędzi informatycznych (MS Project), modelowania procesów w z użyciem technologii komputerowych (ADONIS, UML...) oraz umiejetności pracy indywidualnie i w projekcie zespołowym
Treści programoweT-W-4Zarządzanie projektami innowacyjnymi jako czynnik zapewnienia sukcesu firmy. Tradycyjne metody zarządzania projektami (PMBoK, Prince2)
T-W-5Podejście systemowe do zarzadzania projektami. Elementy teorii systemów, klasyfikacja problemów i metody analizy systemowej stosowane do ich rozwiązania
T-W-3Formy organizacyjne działalności innowacyjnej. Projekty jako forma wdrożenia nowacji.
T-W-10Technologie informatyczne i ich rola w zapewnieniu innowacyjności formy. Projekty innowacyjne związane z przeprojektowaniem procesów gospodarczych
T-W-11Modelowanie procesów gospodarczych jako podstawa do wykrywania problemów w działalności gospodarczej firmy innowacyjnej
T-W-6Typy projektów. Planowanie projektów. Modele stosowane w procesie strukturyzacj projektu
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Definicje poj nowacja, innowacja, wdrożenie nowacji, proces innowacyjny i inne. Klasyfikacja innowacji
T-W-2Strategie innowacyjne. Zarządzanie innowacjami i zmiany organizacyjne. Wskaźnik innowacyjności
Metody nauczaniaM-1Wykad informacyjny z uyciem komputera
M-2ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: na podstawie oceny za odpowiedzi na egzaminie i zaliczeniu, obserwacji pracy w grupie oraz na podstawie ocen za projekty indywidualne i zespołowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie postępuje zgodnie z zasadami zarządzania projektami oraz prezentuje brak kreatywność przy formułowaniu celów i zadań projektów innowacyjnych
3,0Postępuje zgodnie z zasadami planowania projektów, ale prezentuje brak kreatywności (czyli brak odmiennego sposobu wykorzystania zdobytych wiedzy i umiejętności) przy formułowaniu celów i zadań projektów innowacyjnych
3,5Postępuje zgodnie z zasadami planowania projektów oraz prezentuje słabą kreatywność (czyli brakuje odmiennego sposobu wykorzystania zdobytych wiedzy i umiejętności) przy formułowaniu celów i zadań projektów innowacyjnych
4,0Postępuje zgodnie z zasadami zarządzania projektami oraz prezentuje dobrą kreatywność (czyli prezentuje dobry poziom odmiennego sposobu wykorzystania zdobytych wiedzy i umiejętności) przy formułowaniu celów i zadań projektów innowacyjnych
4,5Postępuje zgodnie z zasadami zarządzania projektami oraz prezentuje bardzo dobrą kreatywność(czyli prezentuje bardzo dobry poziom odmiennego sposobu wykorzystania zdobytych wiedzy i umiejętności) przy formułowaniu celów i zadań projektów innowacyjnych
5,0Postępuje zgodnie z zasadami zarządzania projektami na pozionie liderskim oraz prezentuje liderską kreatywność (czyli prezentuje liderski poziom odmiennego sposobu wykorzystania zdobytych wiedzy i umiejętności) przy realizacji projektów innowacyjnych