Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)

Sylabus przedmiotu Zaawansowane techniki programowania C#:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zaawansowane techniki programowania C#
Specjalność inżynieria oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosław Mościcki <Miroslaw.Moscicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 0,90,62egzamin
laboratoriaL1 15 1,10,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs z Podstaw programowania
W-2Ukończony kurs programowania obiektowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasobami platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C#
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
C-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie z platformą Visual Studio.NET i stworzenie prostych programów2
T-L-2Operatory języka C# , tworzenie klas, obiektów i metod2
T-L-3Indeksatory, właściwości, dziedziczenie, interfejsy2
T-L-4Delegaty i zdarzenia2
T-L-5Refleksja2
T-L-6Serializacja2
T-L-7Wyjątki i wątki2
T-L-8Operacje sieciowe1
15
wykłady
T-W-1Typy danych, literały i zmienne oraz operatory języka C#2
T-W-2Klasy i obiekty2
T-W-3Przeciążanie operatorów, dziedziczenie, metody wirtualne, klasy abstrakcyjne2
T-W-4Interfejsy, polimorfizm, klasy ogólne3
T-W-5Delegacje, zdarzenia2
T-W-6Refleksja, serializacja2
T-W-7Wątki, operacje sieciowe2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Wykonanie programów poza zajęciami10
A-L-3Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych5
A-L-4Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
32
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów10
A-W-3Udzał w konsultacjach i egzaminie2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami
S-3Ocena podsumowująca: Testowy egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/4_W01
Student potrafi zdefiniować problem i wskazać jego prawidłowe rozwiązanie w postaci utworzonej aplikacji
I_2A_W02, I_2A_W04, I_2A_W05, I_2A_W06, I_2A_W07, I_2A_W08, I_2A_W09, I_2A_W10, I_2A_W11T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W10C-3, C-2, C-1T-L-2, T-L-8, T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-W-4, T-L-3, T-W-3, T-L-6, T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-L-7, T-W-6, T-W-2M-1, M-2S-2, S-1, S-3
I_2A_D14/4_W02
Posługuje się zaawansowanymi zasobami języka C# oraz środowiskiem Visual Studio do tworzenia programów w języku C#
I_2A_W04, I_2A_W07, I_2A_W08, I_2A_W09, I_2A_W10T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07C-3, C-2T-L-8, T-L-1, T-W-2, T-L-5, T-L-3, T-W-3, T-L-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-6, T-W-1, T-W-7, T-L-4, T-L-7M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/4_U01
Student potrafi od podstaw rozwiązać, zaprojektować i zaimplementować dany problem w postaci programu.
I_2A_U01, I_2A_U02, I_2A_U03, I_2A_U04, I_2A_U05, I_2A_U06, I_2A_U07, I_2A_U08, I_2A_U09, I_2A_U10, I_2A_U11, I_2A_U12, I_2A_U13, I_2A_U14, I_2A_U15, I_2A_U16T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U14, T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19C-2, C-3, C-1T-L-8, T-W-4, T-L-7, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-6, T-L-2, T-L-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/4_K02
W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: kreatywność w tworzeniu programów, zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną języka programowania, zdolność do pracy w grupie.
I_2A_K01, I_2A_K02, I_2A_K03, I_2A_K04, I_2A_K05, I_2A_K06T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07C-1, C-2, C-3T-L-6, T-W-1, T-L-7, T-W-5, T-W-3, T-L-1, T-W-2, T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-2, T-W-7, T-L-8, T-W-6, T-W-4M-1, M-2S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/4_W01
Student potrafi zdefiniować problem i wskazać jego prawidłowe rozwiązanie w postaci utworzonej aplikacji
2,0nie potrafi rozpoznać prostego problemu
3,0potrafi rozpoznać prosty problem programistyczny
3,5potrafi rozpoznać oraz zdefiniować prosty problem programistyczny
4,0potrafi rozpoznać oraz zdefiniować prosty problem i zaimplementować do w języku C#
4,5potrafi rozpoznać oraz zdefiniować problem i zaimplementować go w języku C# z użyciem podstawowych konstrukcji języka C#
5,0potrafi rozpoznać oraz zdefiniować problem i zaimplementować go w języku C# z użyciem dowolnych konstrukcji języka
I_2A_D14/4_W02
Posługuje się zaawansowanymi zasobami języka C# oraz środowiskiem Visual Studio do tworzenia programów w języku C#
2,0Student nie potrafi utworzyć projektu w Visual Studio i skompilowac programu
3,0Student potrafi utworzyć projektu w Visual Studio i skompilować program
3,5Student potrafi utworzyć projektu w Visual Studio napisać program w języku C# oraz go skompilować i uruchomić
4,0Student potrafi utworzyć projektu w Visual Studio napisać program w języku C# korzystający z podstawowych bibliotek tego języka oraz go skompilować i uruchomić
4,5Student potrafi utworzyć projektu w Visual Studio napisać program w języku C# korzystający z dowolnych bibliotek tego języka oraz go skompilować i uruchomić
5,0Student potrafi utworzyć projektu w Visual Studio napisać program w języku C# korzystający z dowolnych bibliotek tego języka oraz go skompilować, uruchomić, profilować oraz debugować

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/4_U01
Student potrafi od podstaw rozwiązać, zaprojektować i zaimplementować dany problem w postaci programu.
2,0Nie potrafi zaprojektować i zaimplementować problemu w postaci programu
3,0potrafi rozpoznać prosty problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu
3,5potrafi rozpoznać prosty problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu oraz zaimplementować go z użyciem podstawowych konstrukcji języka C#
4,0potrafi rozpoznać dany problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu oraz zaimplementować go z użyciem podstawowych konstrukcji i bibliotek języka C#
4,5potrafi rozpoznać dany problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu oraz zaimplementować go z użyciem dowolnych konstrukcji i bibliotek języka C#
5,0potrafi rozpoznać dany problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu oraz zaimplementować go z użyciem dowolnych konstrukcji i bibliotek języka C#, potrafi tworzyć oprogramoanie wielowątkowe oraz sieciowe

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/4_K02
W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: kreatywność w tworzeniu programów, zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną języka programowania, zdolność do pracy w grupie.
2,0brak umięjętności tworzenia programów
3,0potrafi tworzyć programy z wykorzystaniem podstawowych konstrukcji języka C#
3,5potrafi tworzyć programy z wykorzystaniem podstawowych konstrukcji języka C# potrafi w sposób kreatywny tworzyć porgramy
4,0potrafi tworzyć programy z wykorzystaniem podstawowych konstrukcji języka C# potrafi w sposób kreatywny tworzyć porgramy, potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną
4,5potrafi tworzyć programy z wykorzystaniem dowolnych konstrukcji języka C# potrafi w sposób kreatywny tworzyć porgramy, potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną,
5,0potrafi tworzyć programy z wykorzystaniem dowolnych konstrukcji języka C# potrafi w sposób kreatywny tworzyć porgramy, potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną, potrafi pracować w grupie

Literatura podstawowa

  1. Jihn Sharp, C# 2010, Microsoft Press, Warszawa, 2010
  2. Charles Petzold, Prgramowanie Microsofw Windows w języku C#, RM, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Klaus Michelsen, Szkoła programowania. Język C#, Helion, Gliwice, 2007
  2. Andrew Troelsen, Język C# i platforma .NET, MIKOM, Warszawa, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie z platformą Visual Studio.NET i stworzenie prostych programów2
T-L-2Operatory języka C# , tworzenie klas, obiektów i metod2
T-L-3Indeksatory, właściwości, dziedziczenie, interfejsy2
T-L-4Delegaty i zdarzenia2
T-L-5Refleksja2
T-L-6Serializacja2
T-L-7Wyjątki i wątki2
T-L-8Operacje sieciowe1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Typy danych, literały i zmienne oraz operatory języka C#2
T-W-2Klasy i obiekty2
T-W-3Przeciążanie operatorów, dziedziczenie, metody wirtualne, klasy abstrakcyjne2
T-W-4Interfejsy, polimorfizm, klasy ogólne3
T-W-5Delegacje, zdarzenia2
T-W-6Refleksja, serializacja2
T-W-7Wątki, operacje sieciowe2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Wykonanie programów poza zajęciami10
A-L-3Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych5
A-L-4Udzał w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć2
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów10
A-W-3Udzał w konsultacjach i egzaminie2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/4_W01Student potrafi zdefiniować problem i wskazać jego prawidłowe rozwiązanie w postaci utworzonej aplikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
I_2A_W04Ma wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
I_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_W07Posiada poszerzona wiedzę o funkcjonowaniu i modelowaniu złożonych systemów
I_2A_W08Ma rozszerzoną wiedzę o podstawowych zadaniach eksploracji i analizy danych zarówno ilościowych jak i jakościowych
I_2A_W09Ma uporządkowaną, podbudowaną metodycznie i teoretycznie wiedzę w zakresie metod i technik projektowania systemów informatycznych
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W11Ma wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
C-1Zapoznanie studentów z zasobami platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C#
Treści programoweT-L-2Operatory języka C# , tworzenie klas, obiektów i metod
T-L-8Operacje sieciowe
T-L-4Delegaty i zdarzenia
T-L-5Refleksja
T-L-1Zapoznanie z platformą Visual Studio.NET i stworzenie prostych programów
T-W-4Interfejsy, polimorfizm, klasy ogólne
T-L-3Indeksatory, właściwości, dziedziczenie, interfejsy
T-W-3Przeciążanie operatorów, dziedziczenie, metody wirtualne, klasy abstrakcyjne
T-L-6Serializacja
T-W-1Typy danych, literały i zmienne oraz operatory języka C#
T-W-7Wątki, operacje sieciowe
T-W-5Delegacje, zdarzenia
T-L-7Wyjątki i wątki
T-W-6Refleksja, serializacja
T-W-2Klasy i obiekty
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Testowy egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi rozpoznać prostego problemu
3,0potrafi rozpoznać prosty problem programistyczny
3,5potrafi rozpoznać oraz zdefiniować prosty problem programistyczny
4,0potrafi rozpoznać oraz zdefiniować prosty problem i zaimplementować do w języku C#
4,5potrafi rozpoznać oraz zdefiniować problem i zaimplementować go w języku C# z użyciem podstawowych konstrukcji języka C#
5,0potrafi rozpoznać oraz zdefiniować problem i zaimplementować go w języku C# z użyciem dowolnych konstrukcji języka
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/4_W02Posługuje się zaawansowanymi zasobami języka C# oraz środowiskiem Visual Studio do tworzenia programów w języku C#
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W04Ma wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
I_2A_W07Posiada poszerzona wiedzę o funkcjonowaniu i modelowaniu złożonych systemów
I_2A_W08Ma rozszerzoną wiedzę o podstawowych zadaniach eksploracji i analizy danych zarówno ilościowych jak i jakościowych
I_2A_W09Ma uporządkowaną, podbudowaną metodycznie i teoretycznie wiedzę w zakresie metod i technik projektowania systemów informatycznych
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
Treści programoweT-L-8Operacje sieciowe
T-L-1Zapoznanie z platformą Visual Studio.NET i stworzenie prostych programów
T-W-2Klasy i obiekty
T-L-5Refleksja
T-L-3Indeksatory, właściwości, dziedziczenie, interfejsy
T-W-3Przeciążanie operatorów, dziedziczenie, metody wirtualne, klasy abstrakcyjne
T-L-2Operatory języka C# , tworzenie klas, obiektów i metod
T-W-4Interfejsy, polimorfizm, klasy ogólne
T-W-5Delegacje, zdarzenia
T-W-6Refleksja, serializacja
T-L-6Serializacja
T-W-1Typy danych, literały i zmienne oraz operatory języka C#
T-W-7Wątki, operacje sieciowe
T-L-4Delegaty i zdarzenia
T-L-7Wyjątki i wątki
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami
S-3Ocena podsumowująca: Testowy egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi utworzyć projektu w Visual Studio i skompilowac programu
3,0Student potrafi utworzyć projektu w Visual Studio i skompilować program
3,5Student potrafi utworzyć projektu w Visual Studio napisać program w języku C# oraz go skompilować i uruchomić
4,0Student potrafi utworzyć projektu w Visual Studio napisać program w języku C# korzystający z podstawowych bibliotek tego języka oraz go skompilować i uruchomić
4,5Student potrafi utworzyć projektu w Visual Studio napisać program w języku C# korzystający z dowolnych bibliotek tego języka oraz go skompilować i uruchomić
5,0Student potrafi utworzyć projektu w Visual Studio napisać program w języku C# korzystający z dowolnych bibliotek tego języka oraz go skompilować, uruchomić, profilować oraz debugować
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/4_U01Student potrafi od podstaw rozwiązać, zaprojektować i zaimplementować dany problem w postaci programu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U01Ma umiejętności w zakresie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów
I_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
I_2A_U03Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role
I_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
I_2A_U06Ma umiejętność wykrywania związków i zależności zachodzących w systemach rzeczywistych i potrafi prawidłowo zaplanować i przeprowadzić proces modelowania
I_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
I_2A_U08Potrafi wykorzystywać narzędzia sprzętowo-programowe wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_U09Potrafi wydobywać wiedzę zawartą w dużych zbiorach danych
I_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
I_2A_U11Potrafi dokonywać analizy i syntezy złożonych systemów
I_2A_U12Ma umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
I_2A_U13Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań
I_2A_U14Ma umiejętność tworzenia interfejsów oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji międzysystemowej
I_2A_U15Ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
I_2A_U16Potrafi określić kierunek dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
C-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową
C-1Zapoznanie studentów z zasobami platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C#
Treści programoweT-L-8Operacje sieciowe
T-W-4Interfejsy, polimorfizm, klasy ogólne
T-L-7Wyjątki i wątki
T-L-3Indeksatory, właściwości, dziedziczenie, interfejsy
T-L-5Refleksja
T-L-1Zapoznanie z platformą Visual Studio.NET i stworzenie prostych programów
T-L-6Serializacja
T-L-2Operatory języka C# , tworzenie klas, obiektów i metod
T-L-4Delegaty i zdarzenia
T-W-5Delegacje, zdarzenia
T-W-1Typy danych, literały i zmienne oraz operatory języka C#
T-W-7Wątki, operacje sieciowe
T-W-6Refleksja, serializacja
T-W-2Klasy i obiekty
T-W-3Przeciążanie operatorów, dziedziczenie, metody wirtualne, klasy abstrakcyjne
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zaprojektować i zaimplementować problemu w postaci programu
3,0potrafi rozpoznać prosty problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu
3,5potrafi rozpoznać prosty problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu oraz zaimplementować go z użyciem podstawowych konstrukcji języka C#
4,0potrafi rozpoznać dany problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu oraz zaimplementować go z użyciem podstawowych konstrukcji i bibliotek języka C#
4,5potrafi rozpoznać dany problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu oraz zaimplementować go z użyciem dowolnych konstrukcji i bibliotek języka C#
5,0potrafi rozpoznać dany problem programistyczny i zaprojektować algorytm do danego problemu oraz zaimplementować go z użyciem dowolnych konstrukcji i bibliotek języka C#, potrafi tworzyć oprogramoanie wielowątkowe oraz sieciowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/4_K02W wyniku przprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: kreatywność w tworzeniu programów, zdolność do posługiwania się dokumentacją techniczną języka programowania, zdolność do pracy w grupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
I_2A_K02Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_2A_K03Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
I_2A_K04Świadomie stosuje przepisy prawa dotyczące własności intelektualnej i przestrzega zasad etyki zawodowej
I_2A_K05Ma świadomość odpowiedzialności za kierowany zespół ludzi i za zadania realizowane wspólnie z tym zespołem
I_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasobami platformy Visual Studio do tworzenia, debugowania i uruchamiania kodów programowych w języku C#
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia klas (w tym hierarchii klas), obiektów i metod w realizacjach projektów programowych w języku C#
C-3Zdobycie wiedzy, umiejętności i nawyków posługiwania się zaawansowanymi technikami tworzenia kodów programowych w języku C#, w tym : przeciążaniem operatorów, indeksatorami i właściwościami, interfejsami, tworzeniem i obsługiwaniem wyjątków, wykorzystaniem zasobów wejścia-wyścia, delegatami i zdarzeniami oraz wątkami i komunikacją sieciową
Treści programoweT-L-6Serializacja
T-W-1Typy danych, literały i zmienne oraz operatory języka C#
T-L-7Wyjątki i wątki
T-W-5Delegacje, zdarzenia
T-W-3Przeciążanie operatorów, dziedziczenie, metody wirtualne, klasy abstrakcyjne
T-L-1Zapoznanie z platformą Visual Studio.NET i stworzenie prostych programów
T-W-2Klasy i obiekty
T-L-3Indeksatory, właściwości, dziedziczenie, interfejsy
T-L-5Refleksja
T-L-4Delegaty i zdarzenia
T-L-2Operatory języka C# , tworzenie klas, obiektów i metod
T-W-7Wątki, operacje sieciowe
T-L-8Operacje sieciowe
T-W-6Refleksja, serializacja
T-W-4Interfejsy, polimorfizm, klasy ogólne
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Testowy egzamin pisemny
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania programistycznego realizowanego na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań programistycznych realizowanych poza zajęciami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak umięjętności tworzenia programów
3,0potrafi tworzyć programy z wykorzystaniem podstawowych konstrukcji języka C#
3,5potrafi tworzyć programy z wykorzystaniem podstawowych konstrukcji języka C# potrafi w sposób kreatywny tworzyć porgramy
4,0potrafi tworzyć programy z wykorzystaniem podstawowych konstrukcji języka C# potrafi w sposób kreatywny tworzyć porgramy, potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną
4,5potrafi tworzyć programy z wykorzystaniem dowolnych konstrukcji języka C# potrafi w sposób kreatywny tworzyć porgramy, potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną,
5,0potrafi tworzyć programy z wykorzystaniem dowolnych konstrukcji języka C# potrafi w sposób kreatywny tworzyć porgramy, potrafi posługiwać się dokumentacją techniczną, potrafi pracować w grupie