Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: inteligentne aplikacje komputerowe

Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pracownia dyplomowa
Specjalność internet w zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Pelczar <Malgorzata.Pelczar@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone poprzednie semestry studiów magisterskich.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
C-2Realizacja badań związanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badań.
C-3Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Metody realizacji prac dyplomowych5
T-P-2Definiowanie celu i hipotez w pracy5
T-P-3Określenie wkładu własnego dyplomanta10
T-P-4Dobór metod i narzędzi5
T-P-5Omówienie zasad oceny pracy5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach26
A-P-2Konsultacje2
28

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
M-3Metoda praktyczna - metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności opracowania literatury i innych źródeł danych na zadany temat.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/10_W01
zna obowiązujące przepisy prawa w zakresie ochrony własności intelektualnej
I_2A_W02T2A_W08, T2A_W10
I_2A_D15/10_W02
Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
I_2A_W05, I_2A_W06, I_2A_W10T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07C-1M-1, M-2S-1
I_2A_D15/10_W03
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
I_2A_W02T2A_W08, T2A_W10C-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/10_U01
Student ma umiejętność opracowania raportu z zakresu wykonanywanej pracy dyplomowej i jego prezentacji przed większym gronem odbiorców. Umie sporządzić spis literatury niezbędny do realizacji pracy dyplomowej
I_2A_U02T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U10
I_2A_D15/10_U02
Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej
I_2A_U02T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U10
I_2A_D15/10_U03
Student potrafi rozwiązać złożony i pracochłonny problem informatyczny związany z inżynierią internetową
I_2A_U04, I_2A_U05, I_2A_U07T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18
I_2A_D15/10_U04
Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski
I_2A_U11T2A_U15, T2A_U17, T2A_U19
I_2A_D15/10_U05
Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
I_2A_U02T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U10C-1M-1S-3
I_2A_D15/10_U06
Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
I_2A_U03, I_2A_U04, I_2A_U05, I_2A_U07, I_2A_U10T2A_U02, T2A_U03, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18C-1M-2, M-3S-1
I_2A_D15/10_U07
Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
I_2A_U05T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11C-2M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D15/10_K01
ma świadomość w organizacji pracy by osiagnąć cel
I_2A_K01T2A_K01, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06
I_2A_D15/10_K02
ma swiadomość odniesienia sie do prawa w zakresie własności intelektualnej
I_2A_K04T2A_K02, T2A_K05
I_2A_D15/10_K03
W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
I_2A_K01T2A_K01, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06C-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/10_W01
zna obowiązujące przepisy prawa w zakresie ochrony własności intelektualnej
2,0
3,0zna obowiązujące przepisy prawa w zakresie ochrony własności intelektualnej
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D15/10_W02
Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
2,0Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
3,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o podstawowym poziomie wnikliwości.
3,5Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o różnym poziomie wnikliwości.
4,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości.
4,5Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości.
5,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
I_2A_D15/10_W03
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
2,0Student nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,0Student zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,5Student zna i rozumie zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,0Student zna, rozumie i potrafi zastosować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,5Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
5,0Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować oraz dokonac syntezy zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/10_U01
Student ma umiejętność opracowania raportu z zakresu wykonanywanej pracy dyplomowej i jego prezentacji przed większym gronem odbiorców. Umie sporządzić spis literatury niezbędny do realizacji pracy dyplomowej
2,0
3,0tudent ma umiejętność opracowania raportu z zakresu wykonanywanej pracy dyplomowej i jego prezentacji przed większym gronem odbiorców. Umie sporządzić spis literatury niezbędny do realizacji pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D15/10_U02
Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej
2,0
3,0Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D15/10_U03
Student potrafi rozwiązać złożony i pracochłonny problem informatyczny związany z inżynierią internetową
2,0
3,0Student potrafi rozwiązać problem informatyczny związany z inżynierią internetową
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D15/10_U04
Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski
2,0
3,0Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski na poziomie podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D15/10_U05
Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
2,0Student nie posiada umiejetności opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
3,0Student posiada umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
3,5Student posiada umiejetność opracowania oraz opisania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
4,0Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
4,5Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych.
5,0Student posiada umiejetność opracowania, opisania, wartościowania i scharakteryzowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych.
I_2A_D15/10_U06
Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
2,0Student nie posiada umiejętności rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
3,0Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
3,5Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych, ale czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
4,0Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych oraz czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
4,5Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych oraz pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
5,0Student posiada w umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków oraz potrafi je scharakteryzować.
I_2A_D15/10_U07
Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
2,0Student nie posiada umiejętności pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
3,0Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej.
3,5Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi zaprezentować jej wyniki.
4,0Student posiada w dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki.
4,5Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki.
5,0Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi doskonale prezentować jej wyniki.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D15/10_K01
ma świadomość w organizacji pracy by osiagnąć cel
2,0
3,0ma świadomość w organizacji pracy by osiagnąć cel
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D15/10_K02
ma swiadomość odniesienia sie do prawa w zakresie własności intelektualnej
2,0
3,0ma swiadomość odniesienia sie do prawa w zakresie własności intelektualnej
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D15/10_K03
W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
2,0Student nie opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
3,0Studenci opanował w sposób podstawowy umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
3,5Studenci opanował umiejętność planowania i opisania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
4,0Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie i wartościowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
4,5Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania i organizowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
5,0Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.

Literatura podstawowa

  1. Sołdek Jerzy, Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu informatyki., Instytut Informatyki PS, Szczecin, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Boć Jan, konsultacja filologiczna Jan Miodek, Jak pisać pracę magisterską?, Kolonia Limited, Wrocław, 2009, 7

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Metody realizacji prac dyplomowych5
T-P-2Definiowanie celu i hipotez w pracy5
T-P-3Określenie wkładu własnego dyplomanta10
T-P-4Dobór metod i narzędzi5
T-P-5Omówienie zasad oceny pracy5
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach26
A-P-2Konsultacje2
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_W01zna obowiązujące przepisy prawa w zakresie ochrony własności intelektualnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna obowiązujące przepisy prawa w zakresie ochrony własności intelektualnej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_W02Ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
I_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_W10Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych i możliwości zastosowania informatyki w wybranych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
3,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o podstawowym poziomie wnikliwości.
3,5Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, której wynikiem może być projekt o różnym poziomie wnikliwości.
4,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym lub badawczym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości.
4,5Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości.
5,0Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy magisterskiej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym, której wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_W03Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,0Student zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
3,5Student zna i rozumie zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,0Student zna, rozumie i potrafi zastosować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
4,5Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
5,0Student zna, rozumie, potrafi zastosować i zanalizować oraz dokonac syntezy zasad procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_U01Student ma umiejętność opracowania raportu z zakresu wykonanywanej pracy dyplomowej i jego prezentacji przed większym gronem odbiorców. Umie sporządzić spis literatury niezbędny do realizacji pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0tudent ma umiejętność opracowania raportu z zakresu wykonanywanej pracy dyplomowej i jego prezentacji przed większym gronem odbiorców. Umie sporządzić spis literatury niezbędny do realizacji pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_U02Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_U03Student potrafi rozwiązać złożony i pracochłonny problem informatyczny związany z inżynierią internetową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
I_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi rozwiązać problem informatyczny związany z inżynierią internetową
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_U04Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U11Potrafi dokonywać analizy i syntezy złożonych systemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski na poziomie podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_U05Umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U02Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena umiejętności opracowania literatury i innych źródeł danych na zadany temat.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejetności opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
3,0Student posiada umiejetność opracowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
3,5Student posiada umiejetność opracowania oraz opisania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
4,0Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych.
4,5Student posiada umiejetność opracowania, opisania i wartościowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych.
5,0Student posiada umiejetność opracowania, opisania, wartościowania i scharakteryzowania przeglądu literatury i innych źródeł danych oraz organizowania dostępu do literatury i źródeł danych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_U06Umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U03Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role
I_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
I_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
I_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
M-3Metoda praktyczna - metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena terminowości realizacji kolejnych etapów wykonywania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
3,0Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
3,5Student posiada umiejętność rozwiązywania prostych, ale czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
4,0Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych oraz czasochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
4,5Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych oraz pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków.
5,0Student posiada w umiejętność rozwiązywania złożonych, czasochłonnych i pracochłonnych problemów informatycznych analogicznych do tych występujących w firmach zatrudniających informatyków oraz potrafi je scharakteryzować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_U07Umiejętność pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U05Potrafi prawidłowo zaplanować, przeprowadzić eksperyment badawczy, dokonać analizy i prezentacji uzyskanych wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Cel przedmiotuC-2Realizacja badań związanych z tematem pracy magisterskiej i opracowanie tekstowe wyników badań.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
M-3Metoda praktyczna - metoda projektów.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności pisania pracy magisterskiej i prezentacji jej wyników.
3,0Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej.
3,5Student posiada w podstawowym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi zaprezentować jej wyniki.
4,0Student posiada w dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki.
4,5Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi dobrze prezentować jej wyniki.
5,0Student posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność pisania pracy magisterskiej oraz potrafi doskonale prezentować jej wyniki.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_K01ma świadomość w organizacji pracy by osiagnąć cel
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość w organizacji pracy by osiagnąć cel
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_K02ma swiadomość odniesienia sie do prawa w zakresie własności intelektualnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K04Świadomie stosuje przepisy prawa dotyczące własności intelektualnej i przestrzega zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma swiadomość odniesienia sie do prawa w zakresie własności intelektualnej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D15/10_K03W wyniku zajęć studenci opanują umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował umiejętności planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
3,0Studenci opanował w sposób podstawowy umiejętność planowania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
3,5Studenci opanował umiejętność planowania i opisania w czasie prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
4,0Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie i wartościowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
4,5Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania i organizowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.
5,0Studenci opanował umiejętność planowania, opisania w czasie, wartościowania, organizowania oraz scharakteryzowania prac związanych z realizacją pracy magisterskiej.