Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Internetowe bazy danych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Internetowe bazy danych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 7

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,40,62zaliczenie
laboratoriaL6 30 2,60,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Bazy danych – wykład podstawowy dla kierunku zgodny ze standardami
W-2Podstawy tworzenia serwisów internetowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studentów umiejętności samodzielnego projektowania i budowania baz danych na potrzeby Internetu
C-2Poszerzenie wiedzy studentów w zakresie projektowania oraz implementacji aplikacji internetowych opartych na bazach danych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Instalacja i konfiguracja środowiska bazodanowego2
T-L-2Projekt bazy danych, testowanie dostępu i przetwarzania danych2
T-L-3Skrypty dostępu do bazy danych w wybranych technologiach6
T-L-4Testowanie wydajności systemów internetowych baz danych, optymalizacja zapytań2
T-L-5Dostęp do bazy danych z wykorzystaniem frameworka6
T-L-6Projekt i realizacja internetowej aplikacji bazodanowej10
T-L-7Zaliczenie zajęć laboratoryjnych2
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do internetowych baz danych2
T-W-2Architektura bazodanowych aplikacji internetowych2
T-W-3Wybrane internetowe serwery baz danych - cechy, architektura, funkcjonalność, zarządzanie dostępem4
T-W-4Dostęp do internetowej bazy danych z różnych technologii i systemów skryptowych2
T-W-5Komunikacja z bazami danych w wybranych frameworkach2
T-W-6Zagrożenia i zabezpieczenia internetowych baz danych2
T-W-7Zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)15
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajęć (praca własna studenta)18
A-L-4Przygotowanie się do zaliczenia laboratorium10
A-L-5Udział w konsultacjach i zaliczeniu4
77
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)16
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)10
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
43

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z zajęć praktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O7/5_W01
Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne projektowania baz danych na potrzeby aplikacji internetowych
I_1A_W06, I_1A_W08T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-2T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-4M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O7/5_U01
Student umie zaprojektować bazę danych na potrzeby aplikacji internetowej
I_1A_U11T1A_U09, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-2, T-L-5, T-L-6M-2S-1
I_1A_O7/5_U02
Student potrafi wykonać aplikację internetową opartą o bazę danych
I_1A_U09T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-6M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O7/5_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu bazy danych w kontekście zespołowego tworzenia złożonych aplikacji internetowych
I_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-2, C-1T-W-4, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-L-6M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O7/5_W01
Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne projektowania baz danych na potrzeby aplikacji internetowych
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych
3,0Student zna, na dużym poziomie ogólności, podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych
3,5Student zna, na dużym poziomie ogólności, podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, potrafi omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych
4,0Student dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, potrafi omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych, potrafi teoretycznie omówić zasady komunikacji z bazami danych w wybranych frameworkach do tworzenia aplikacji internetowych
4,5Student dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, zna szczegółowo architekturę bazodanowych aplikacji internetowych, potrafi szczegółówo omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych, potrafi teoretycznie omówić zasady komunikacji z bazami danych w wybranych frameworkach do tworzenia aplikacji internetowych
5,0Student dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, zna szczegółowo architekturę bazodanowych aplikacji internetowych, potrafi szczegółówo omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych, potrafi teoretycznie omówić zasady komunikacji z bazami danych w wybranych frameworkach do tworzenia aplikacji internetowych, zna szczegółowo mechanizmy zabezpieczeń internetowych baz danych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O7/5_U01
Student umie zaprojektować bazę danych na potrzeby aplikacji internetowej
2,0Student nie wykona projektu bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi
3,0Student wykona ogólny projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi
3,5Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi
4,0Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi, projekt zawiera wytyczne odnośnie technologii dostępu z aplikacji internetowej do bazy danych
4,5Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi, projekt zawiera wytyczne odnośnie technologii dostępu z aplikacji internetowej do bazy danych, zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane zasady komunikacji aplikacji internetowej z bazą danych (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi, projekt zawiera wytyczne odnośnie technologii dostępu z aplikacji internetowej do bazy danych, zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane zasady komunikacji aplikacji internetowej z bazą danych (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodyką)
I_1A_O7/5_U02
Student potrafi wykonać aplikację internetową opartą o bazę danych
2,0Student nie wykonał aplikacji internetowej wykorzystującej bazę danych, zgodnie z przyjętymi ogólnymi założeniami
3,0Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, aplikacja cechuje się małą funkcjonalnością w stosunku do założeń projektowych
3,5Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, nie wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane
4,0Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane
4,5Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane
5,0Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane, dostęp do bazy danych został poddany walidacji

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O7/5_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu bazy danych w kontekście zespołowego tworzenia złożonych aplikacji internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli, ma świadomość potrzeb monitorowania postępów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Włodzimierz Gajda, PHP, MySQL i MVC. Tworzenie witryn WWW opartych na bazie danych, Helion, Gliwice, 2010
  2. Baron Schwartz, Peter Zaitsev, Vadim Tkachenko, Jeremy D. Zawodny, Arjen Lentz, Derek J. Balling, Wysoko wydajne MySQL. Optymalizacja, archiwizacja, replikacja. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Włodzimierz Gajda, Zend Framework od podstaw. Wykorzystaj gotowe rozwiązania PHP do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych, Helion, Gliwice, 2011
  2. Mariano Iglesias, CakePHP 1.3. Programowanie aplikacji. Receptury, Helion, Gliwice, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Instalacja i konfiguracja środowiska bazodanowego2
T-L-2Projekt bazy danych, testowanie dostępu i przetwarzania danych2
T-L-3Skrypty dostępu do bazy danych w wybranych technologiach6
T-L-4Testowanie wydajności systemów internetowych baz danych, optymalizacja zapytań2
T-L-5Dostęp do bazy danych z wykorzystaniem frameworka6
T-L-6Projekt i realizacja internetowej aplikacji bazodanowej10
T-L-7Zaliczenie zajęć laboratoryjnych2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do internetowych baz danych2
T-W-2Architektura bazodanowych aplikacji internetowych2
T-W-3Wybrane internetowe serwery baz danych - cechy, architektura, funkcjonalność, zarządzanie dostępem4
T-W-4Dostęp do internetowej bazy danych z różnych technologii i systemów skryptowych2
T-W-5Komunikacja z bazami danych w wybranych frameworkach2
T-W-6Zagrożenia i zabezpieczenia internetowych baz danych2
T-W-7Zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)15
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajęć (praca własna studenta)18
A-L-4Przygotowanie się do zaliczenia laboratorium10
A-L-5Udział w konsultacjach i zaliczeniu4
77
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)16
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)10
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
43
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O7/5_W01Student potrafi zdefiniować, scharakteryzować i znać podstawy teoretyczne projektowania baz danych na potrzeby aplikacji internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W08ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Poszerzenie wiedzy studentów w zakresie projektowania oraz implementacji aplikacji internetowych opartych na bazach danych
Treści programoweT-W-3Wybrane internetowe serwery baz danych - cechy, architektura, funkcjonalność, zarządzanie dostępem
T-W-2Architektura bazodanowych aplikacji internetowych
T-W-5Komunikacja z bazami danych w wybranych frameworkach
T-W-6Zagrożenia i zabezpieczenia internetowych baz danych
T-W-1Wprowadzenie do internetowych baz danych
T-W-4Dostęp do internetowej bazy danych z różnych technologii i systemów skryptowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych
3,0Student zna, na dużym poziomie ogólności, podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych
3,5Student zna, na dużym poziomie ogólności, podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, potrafi omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych
4,0Student dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, potrafi omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych, potrafi teoretycznie omówić zasady komunikacji z bazami danych w wybranych frameworkach do tworzenia aplikacji internetowych
4,5Student dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, zna szczegółowo architekturę bazodanowych aplikacji internetowych, potrafi szczegółówo omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych, potrafi teoretycznie omówić zasady komunikacji z bazami danych w wybranych frameworkach do tworzenia aplikacji internetowych
5,0Student dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu baz danych wykorzystywanych w aplikacjach, serwisach internetowych, zna szczegółowo architekturę bazodanowych aplikacji internetowych, potrafi szczegółówo omówić mechanizmy dostępu do baz danych z różnych technologii i systemów skryptowych, potrafi teoretycznie omówić zasady komunikacji z bazami danych w wybranych frameworkach do tworzenia aplikacji internetowych, zna szczegółowo mechanizmy zabezpieczeń internetowych baz danych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O7/5_U01Student umie zaprojektować bazę danych na potrzeby aplikacji internetowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U11ma umiejętność projektowania i tworzenia systemów relacyjnych baz danych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów umiejętności samodzielnego projektowania i budowania baz danych na potrzeby Internetu
Treści programoweT-L-2Projekt bazy danych, testowanie dostępu i przetwarzania danych
T-L-5Dostęp do bazy danych z wykorzystaniem frameworka
T-L-6Projekt i realizacja internetowej aplikacji bazodanowej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona projektu bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi
3,0Student wykona ogólny projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi
3,5Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi
4,0Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi, projekt zawiera wytyczne odnośnie technologii dostępu z aplikacji internetowej do bazy danych
4,5Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi, projekt zawiera wytyczne odnośnie technologii dostępu z aplikacji internetowej do bazy danych, zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane zasady komunikacji aplikacji internetowej z bazą danych (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona szczegółowy projekt bazy danych dla aplikacji aplikacji internetowej, zgodnie z przyjętymi zasadami metodycznymi, projekt zawiera wytyczne odnośnie technologii dostępu z aplikacji internetowej do bazy danych, zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane zasady komunikacji aplikacji internetowej z bazą danych (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodyką)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O7/5_U02Student potrafi wykonać aplikację internetową opartą o bazę danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów umiejętności samodzielnego projektowania i budowania baz danych na potrzeby Internetu
Treści programoweT-L-4Testowanie wydajności systemów internetowych baz danych, optymalizacja zapytań
T-L-1Instalacja i konfiguracja środowiska bazodanowego
T-L-3Skrypty dostępu do bazy danych w wybranych technologiach
T-L-6Projekt i realizacja internetowej aplikacji bazodanowej
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena sprawozdań z zajęć praktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykonał aplikacji internetowej wykorzystującej bazę danych, zgodnie z przyjętymi ogólnymi założeniami
3,0Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, aplikacja cechuje się małą funkcjonalnością w stosunku do założeń projektowych
3,5Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, nie wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane
4,0Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane
4,5Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane
5,0Student wykonał aplikację internetową wykorzystującą bazę danych, funkcjonalność aplikacji jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie elementy bazodanowe zostały zaimplementowane, dostęp do bazy danych został poddany walidacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O7/5_K01Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu bazy danych w kontekście zespołowego tworzenia złożonych aplikacji internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Poszerzenie wiedzy studentów w zakresie projektowania oraz implementacji aplikacji internetowych opartych na bazach danych
C-1Nabycie przez studentów umiejętności samodzielnego projektowania i budowania baz danych na potrzeby Internetu
Treści programoweT-W-4Dostęp do internetowej bazy danych z różnych technologii i systemów skryptowych
T-W-2Architektura bazodanowych aplikacji internetowych
T-W-6Zagrożenia i zabezpieczenia internetowych baz danych
T-W-5Komunikacja z bazami danych w wybranych frameworkach
T-W-3Wybrane internetowe serwery baz danych - cechy, architektura, funkcjonalność, zarządzanie dostępem
T-W-1Wprowadzenie do internetowych baz danych
T-L-3Skrypty dostępu do bazy danych w wybranych technologiach
T-L-1Instalacja i konfiguracja środowiska bazodanowego
T-L-4Testowanie wydajności systemów internetowych baz danych, optymalizacja zapytań
T-L-2Projekt bazy danych, testowanie dostępu i przetwarzania danych
T-L-5Dostęp do bazy danych z wykorzystaniem frameworka
T-L-6Projekt i realizacja internetowej aplikacji bazodanowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu bazodanowej aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli, ma świadomość potrzeb monitorowania postępów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej