Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Infrastruktura Internetu i usługi sieciowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Infrastruktura Internetu i usługi sieciowe
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Śliwiński <Grzegorz.Sliwinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL6 30 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy programowania
W-2Podstawowa znajomość komputera
W-3Student powinien posiadać wiedzę z przedmiotów: Sieci komputerowe i telekomunikacyjne, Systemy operacyjne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie umiejętność zastosowania istniejących rozwiązań, ich wdrażania oraz dopasowania do potrzeb
C-2Zapoznanie się z architektruą Internetu, urządzeniami sieciowymi
C-3Zapoznanie się z podstawowymi usługami sieciowymi, oraz wymaganiami jakościowymi usług sieciowych
C-4Ukształtowanie umiejętności posługiwania się dokumentacją techniczną oraz na jej podstawie konfiguracja usług.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1wprowadzenie do zagadnienia2
T-L-2przygotowanie systemów operacyjnych2
T-L-3systemy integracji (AM, LDAP)2
T-L-4zintegrowane usługi baz użytkowników (AD, eDir, LDAP)8
T-L-5zintegrowane usługi pocztowe (EXIM, POSTFIX, itp.)2
T-L-6zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA)4
T-L-7administracja systemami4
T-L-8Podsumowanie przedmiotu2
T-L-9Zdalna administracja systemami4
30
wykłady
T-W-1Historia Internetu1
T-W-2Protokół IP, Łączenie sieci o różnych technologiach, urządzenia sieciowe. Technologie sieciowe wykorzystywane przy tworzeniu współczesnych sieci komputerowych.4
T-W-3System DNS, architektura, znaczenie.2
T-W-4Protokoły przesyłania plików.2
T-W-5Poczta elektroniczna i SPAM2
T-W-6Usługa WWW3
T-W-7Usługi strumieniowego przesyłania danych, usługa VoIP1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć20
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Zaliczenie laboratorium2
A-L-5Wymiana założeń w grupie zajęć6
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów10
A-W-3Udział w zaliczeniu i konsultacjach do wykładu5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne w grupie na systemach wirtualnych
M-2Metoda podająca: wykład informacyjny
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie wykonania zleconych w ramach zajęć zadań
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1AW_O2/1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien scharakteryzować architekturę podstawowych usług sieciowych, zna wymagania jakościowe poszczególnych usług sieciowych
I_1A_W07, I_1A_W09, I_1A_W22T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-4, C-3, C-2T-W-6, T-L-2, T-L-8, T-L-6, T-W-7, T-L-4, T-W-1, T-W-4, T-L-7, T-L-3, T-L-9, T-W-5, T-L-1, T-L-5, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
1AU_I_O2/1_U01
Samodzielnie i w grupie potrafi z wykorzystaniem dokumentacji technicznej oraz informacji prowadzącego wdrażać nowe technologie. Dopasowuje do potrzeb oraz modernizuje i opracowuje własne proste narzędzia techniczne związane z tym zagadnieniem.
I_1A_U06, I_1A_U07, I_1A_U02, I_1A_U08, I_1A_U12, I_1A_U01, I_1A_U05, I_1A_U10T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-4, C-3T-L-2, T-L-4, T-L-8, T-L-3, T-L-7, T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-9M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/1_K01
Kompetencje personalne w zakresie odszukania informacji oraz kompetencje społeczne w zakresie konsultowania się w związku z rozwiązaniem określonych problemów
I_1A_K01T1A_K01, T1A_K07C-1, C-4T-W-4, T-W-3, T-L-9, T-W-6, T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-W-7, T-L-3, T-W-5, T-L-6, T-L-5, T-L-8, T-L-7, T-W-2, T-W-1M-3, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1AW_O2/1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien scharakteryzować architekturę podstawowych usług sieciowych, zna wymagania jakościowe poszczególnych usług sieciowych
2,0nie ma wiedzy na ocenę dostateczną
3,0zna podstawowe techniki łączenia sieci oraz potrafi wymienić usługi sieciowe
3,5to co na ocenę dostateczną oraz potrafi omówić architekturą internetu oraz wymienić wskaźniki jakościowe usług sieciowych
4,0to co na ocenę dobrą oraz potrafi ocenić bezpieczeństwo poszczególnych usług sieciowych
4,5to co na ocenę dobry plus oraz ma szczegółową wiedze na temat różnych usług sieciowych
5,0to co na ocenę dobry plus oraz potrafi określić różne alternatywy dla poszczególnych usług

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
1AU_I_O2/1_U01
Samodzielnie i w grupie potrafi z wykorzystaniem dokumentacji technicznej oraz informacji prowadzącego wdrażać nowe technologie. Dopasowuje do potrzeb oraz modernizuje i opracowuje własne proste narzędzia techniczne związane z tym zagadnieniem.
2,0Nie wykonał powierzonego zadania
3,0Znajomosc nazw i teorii działania podstawowych usług
3,5Potrafi odróznic mozliwosci poszczególnych składowych protokołu oraz wskazac własciwe do uzycia w danej dziedzinie
4,0W sposób dobry potrafi opisac wszystkie zaleznosci
4,5Wykazuje sie zamodzielnym wnioskowaniem jednak ma jeszcze braki merytoryczne w pełnej definicji wszystkich aspektów tej dziedziny
5,0Potrafi samodzielnie wnioskowac oraz bezbłednie opisywac zaleznosci informatyczne w tej dziedzinie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/1_K01
Kompetencje personalne w zakresie odszukania informacji oraz kompetencje społeczne w zakresie konsultowania się w związku z rozwiązaniem określonych problemów
2,0Brak umięjętności wyszukania rozwiązania problemu
3,0Podstawowe umiejętności wyszukania rozwiązania problemu
3,5Potrafi znaleźć rozwiązanie problemu
4,0Potrafi znaleźć rozwiązanie problemu, potrafi je wdrożyć
4,5Potrafi znaleźć rozwiązanie problemu, potrafi je wdrożyć, potrafi pomóc innym w rozwiązaniu problemu
5,0Potrafi znaleźć rozwiązanie problemu, potrafi je wdrożyć, potrafi pomóc innym w rozwiązaniu problemu, potrafi prawidłowo opisać i udostępnić rozwiązanie problemu

Literatura podstawowa

  1. Marek Sportack, Sieci komputerowe ksiega eksperta, Helion, 1999, ISBN 83-7197-076-5
  2. Andrew S. Tanenbaum, Sieci komputerowe, Helion, 2004, 83-7361-557-1
  3. Hassan, R. Jain, Wysoko wydajne sieci TCP/IP, Helion, Gliwice, 2004
  4. Douglas E. Comer, Sieci komputerowe i intersieci Aplikacje internetowe, WNT, Warszawa, 2007, 978-83-204-3270-1

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1wprowadzenie do zagadnienia2
T-L-2przygotowanie systemów operacyjnych2
T-L-3systemy integracji (AM, LDAP)2
T-L-4zintegrowane usługi baz użytkowników (AD, eDir, LDAP)8
T-L-5zintegrowane usługi pocztowe (EXIM, POSTFIX, itp.)2
T-L-6zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA)4
T-L-7administracja systemami4
T-L-8Podsumowanie przedmiotu2
T-L-9Zdalna administracja systemami4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia Internetu1
T-W-2Protokół IP, Łączenie sieci o różnych technologiach, urządzenia sieciowe. Technologie sieciowe wykorzystywane przy tworzeniu współczesnych sieci komputerowych.4
T-W-3System DNS, architektura, znaczenie.2
T-W-4Protokoły przesyłania plików.2
T-W-5Poczta elektroniczna i SPAM2
T-W-6Usługa WWW3
T-W-7Usługi strumieniowego przesyłania danych, usługa VoIP1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie się do zajęć20
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Zaliczenie laboratorium2
A-L-5Wymiana założeń w grupie zajęć6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów10
A-W-3Udział w zaliczeniu i konsultacjach do wykładu5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1AW_O2/1_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien scharakteryzować architekturę podstawowych usług sieciowych, zna wymagania jakościowe poszczególnych usług sieciowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W07ma wiedzę w zakresie technologii sieciowych
I_1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą systemów telekomunikacyjnych
I_1A_W22zna podstawy zasad zapewniania bezpieczeństwa systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności posługiwania się dokumentacją techniczną oraz na jej podstawie konfiguracja usług.
C-3Zapoznanie się z podstawowymi usługami sieciowymi, oraz wymaganiami jakościowymi usług sieciowych
C-2Zapoznanie się z architektruą Internetu, urządzeniami sieciowymi
Treści programoweT-W-6Usługa WWW
T-L-2przygotowanie systemów operacyjnych
T-L-8Podsumowanie przedmiotu
T-L-6zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA)
T-W-7Usługi strumieniowego przesyłania danych, usługa VoIP
T-L-4zintegrowane usługi baz użytkowników (AD, eDir, LDAP)
T-W-1Historia Internetu
T-W-4Protokoły przesyłania plików.
T-L-7administracja systemami
T-L-3systemy integracji (AM, LDAP)
T-L-9Zdalna administracja systemami
T-W-5Poczta elektroniczna i SPAM
T-L-1wprowadzenie do zagadnienia
T-L-5zintegrowane usługi pocztowe (EXIM, POSTFIX, itp.)
T-W-2Protokół IP, Łączenie sieci o różnych technologiach, urządzenia sieciowe. Technologie sieciowe wykorzystywane przy tworzeniu współczesnych sieci komputerowych.
T-W-3System DNS, architektura, znaczenie.
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne w grupie na systemach wirtualnych
M-2Metoda podająca: wykład informacyjny
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wykonania zleconych w ramach zajęć zadań
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy na ocenę dostateczną
3,0zna podstawowe techniki łączenia sieci oraz potrafi wymienić usługi sieciowe
3,5to co na ocenę dostateczną oraz potrafi omówić architekturą internetu oraz wymienić wskaźniki jakościowe usług sieciowych
4,0to co na ocenę dobrą oraz potrafi ocenić bezpieczeństwo poszczególnych usług sieciowych
4,5to co na ocenę dobry plus oraz ma szczegółową wiedze na temat różnych usług sieciowych
5,0to co na ocenę dobry plus oraz potrafi określić różne alternatywy dla poszczególnych usług
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształcenia1AU_I_O2/1_U01Samodzielnie i w grupie potrafi z wykorzystaniem dokumentacji technicznej oraz informacji prowadzącego wdrażać nowe technologie. Dopasowuje do potrzeb oraz modernizuje i opracowuje własne proste narzędzia techniczne związane z tym zagadnieniem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U06umie na poziomie podstawowym konfigurować systemy komputerowe
I_1A_U07potrafi na poziomie podstawowym projektować, konfigurować i zarządzać sieciami komputerowymi
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U08ma umiejętność konfigurowania urządzeń wchodzących w skład systemów telekomunikacyjnych i mobilnych
I_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
I_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
I_1A_U10potrafi na poziomie podstawowym administrować bezpieczeństwem i oceniać bezpieczeństwo systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie umiejętność zastosowania istniejących rozwiązań, ich wdrażania oraz dopasowania do potrzeb
C-4Ukształtowanie umiejętności posługiwania się dokumentacją techniczną oraz na jej podstawie konfiguracja usług.
C-3Zapoznanie się z podstawowymi usługami sieciowymi, oraz wymaganiami jakościowymi usług sieciowych
Treści programoweT-L-2przygotowanie systemów operacyjnych
T-L-4zintegrowane usługi baz użytkowników (AD, eDir, LDAP)
T-L-8Podsumowanie przedmiotu
T-L-3systemy integracji (AM, LDAP)
T-L-7administracja systemami
T-L-5zintegrowane usługi pocztowe (EXIM, POSTFIX, itp.)
T-L-6zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA)
T-L-1wprowadzenie do zagadnienia
T-L-9Zdalna administracja systemami
Metody nauczaniaM-1Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne w grupie na systemach wirtualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wykonania zleconych w ramach zajęć zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykonał powierzonego zadania
3,0Znajomosc nazw i teorii działania podstawowych usług
3,5Potrafi odróznic mozliwosci poszczególnych składowych protokołu oraz wskazac własciwe do uzycia w danej dziedzinie
4,0W sposób dobry potrafi opisac wszystkie zaleznosci
4,5Wykazuje sie zamodzielnym wnioskowaniem jednak ma jeszcze braki merytoryczne w pełnej definicji wszystkich aspektów tej dziedziny
5,0Potrafi samodzielnie wnioskowac oraz bezbłednie opisywac zaleznosci informatyczne w tej dziedzinie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/1_K01Kompetencje personalne w zakresie odszukania informacji oraz kompetencje społeczne w zakresie konsultowania się w związku z rozwiązaniem określonych problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie umiejętność zastosowania istniejących rozwiązań, ich wdrażania oraz dopasowania do potrzeb
C-4Ukształtowanie umiejętności posługiwania się dokumentacją techniczną oraz na jej podstawie konfiguracja usług.
Treści programoweT-W-4Protokoły przesyłania plików.
T-W-3System DNS, architektura, znaczenie.
T-L-9Zdalna administracja systemami
T-W-6Usługa WWW
T-L-2przygotowanie systemów operacyjnych
T-L-1wprowadzenie do zagadnienia
T-L-4zintegrowane usługi baz użytkowników (AD, eDir, LDAP)
T-W-7Usługi strumieniowego przesyłania danych, usługa VoIP
T-L-3systemy integracji (AM, LDAP)
T-W-5Poczta elektroniczna i SPAM
T-L-6zintegrowane usługa systemu plikowego (NFS, SAMBA)
T-L-5zintegrowane usługi pocztowe (EXIM, POSTFIX, itp.)
T-L-8Podsumowanie przedmiotu
T-L-7administracja systemami
T-W-2Protokół IP, Łączenie sieci o różnych technologiach, urządzenia sieciowe. Technologie sieciowe wykorzystywane przy tworzeniu współczesnych sieci komputerowych.
T-W-1Historia Internetu
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna
M-1Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne w grupie na systemach wirtualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie wykonania zleconych w ramach zajęć zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak umięjętności wyszukania rozwiązania problemu
3,0Podstawowe umiejętności wyszukania rozwiązania problemu
3,5Potrafi znaleźć rozwiązanie problemu
4,0Potrafi znaleźć rozwiązanie problemu, potrafi je wdrożyć
4,5Potrafi znaleźć rozwiązanie problemu, potrafi je wdrożyć, potrafi pomóc innym w rozwiązaniu problemu
5,0Potrafi znaleźć rozwiązanie problemu, potrafi je wdrożyć, potrafi pomóc innym w rozwiązaniu problemu, potrafi prawidłowo opisać i udostępnić rozwiązanie problemu