Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Systemy internetowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy internetowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 10 1,10,38zaliczenie
wykładyW5 10 0,90,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umięjętność programowania w dowolnym języku proceduralnym.
W-2Znajomość języka HTML w stopniu podstawowym.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami budowy stron internetowych.
C-2Uświadomienie studentom olbrzymiego znaczenia intuicyjności działania aplikacji internetowej dla jej rangi w Internecie.
C-3Uświadomienie studentom wpływu jaki niesie za sobą udostępnianie treści w Internecie na społeczeństwo.
C-4Ukształtowanie rozumienia podstawowych pojęć związanych ze środowiskiem WWW.
C-5Ukształtowanie umięjętności budowy prostych aplikacji internetowych, z położeniem głównego nacisku na wysoki poziom interaktywności aplikacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przygotowanie pracy - wybór tematu, serwera, edytora, założenie strony na serwerze, zgromadzenie informacji itp. Przygotowanie projektu witryny internetowej.1
T-L-2Utworzenie zestawu arkuszy stylów dla tworzonej witryny, wraz z arkuszami przeznaczonymi dla menu stron (CSS). Utworzenie zestawu stron powiązanych systemem linków dostępnych z co najmniej dwóch systemów menu (HTML+PHP).3
T-L-3Utworzenie formularza rejestracyjnego wraz z jego walidacją po stronie klienta (HTML+JavaScript). Odbiór i przetworzenie danych z formularza po stronie serwera (MySQL+PHP).2
T-L-4Utworzenie zestawu procedur pozwalających na wyświetlanie i modyfikację danych pochodzących z bazy danych. Przygotowanie zestawu widoków pozwalających użytkownikowi na edycję i usunięcie wybranych danych. Budowa wyszukiwarki internetowej (HTML+CSS+PHP+MySQL+JavaScript).2
T-L-5Zaliczenie przedmiotu2
10
wykłady
T-W-1Historia i ewolucja Internetu. Ogólna architektura Internetu. Architektura WWW - klient HTTP, serwer HTTP, protokół HTTP. Rozszerzona architektura WWW, aplikacje WWW i środowiska komponentowe.2
T-W-2Obiektowy model dokumentu i jego obsługa za pomocą języka JavaScript2
T-W-3Podstawy języka skryptowego PHP. Oprogramowanie podstawowych mechanizmów sieciowych za pomocą PHP - mechanizm logowania, rejestracji; obsługa sesji.2
T-W-4Budowa i obsługa baz danych - MySQL2
T-W-5Zaliczenie przedmiotu2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w laboratoriach10
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych.6
A-L-3Praca własna nad tworzoną witryną internetową.10
A-L-4Udział w konsultacjach do laboratorium1
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia5
32
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Czytanie wskazanej literatury6
A-W-3Udział w konsultacjach do wykładu1
A-W-4Analiza i wykonanie we własnym zakresie przykładów prezentowanch na wykładzie.8
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia3
28

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-5Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-6Metoda projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kontrola poprawności realizacji zadania zdefiniowanego na poprzedzających laboratoriach - 5 ocen.
S-2Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie wykładu w formie ustnej lub w formie pisemnego testu złożonego z pytań otwartych.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie laboratoriów - w formie prezentacji witryny internetowej przygotowanej przez dwuosobowe zespoły projektowe (zaliczenie obejmuje również kody przygotowanych skryptów).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/11_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć studen powinien być w stanie scharakteryzować sposób działania architektury klient - serwer w środowisku internetowym, opisać działanie podstawowych protokołów sieciowych, scharakteryzować podstawowe technologie internetowe, opisać podstawowe mechanizmy sieciowe, odróżnić mechanizmy działające po stronie serwera i klienta, wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z tworzeniem stron internetowych, opisać model DOM.
I_1A_W06, I_1A_W23T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/11_U01
Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zbudować prostą witrynę internetową pozwalającą na prezentację wybranych treści w Internecie, z położeniem głównego nacisku na intuicyjność obsługi witryny przez użytkownika.
I_1A_U03, I_1A_U01, I_1A_U09, I_1A_U19T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-5T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/11_K01
Po uczestnictwie w zajęciach student będzie świadomy wpływu jaki niesie za sobą udostępnianie treści w Internecie na społeczeństwo.
I_1A_K07T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-3T-W-1M-1, M-3, M-4, M-5S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/11_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć studen powinien być w stanie scharakteryzować sposób działania architektury klient - serwer w środowisku internetowym, opisać działanie podstawowych protokołów sieciowych, scharakteryzować podstawowe technologie internetowe, opisać podstawowe mechanizmy sieciowe, odróżnić mechanizmy działające po stronie serwera i klienta, wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z tworzeniem stron internetowych, opisać model DOM.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z dziedziny Systemów Internetowych
3,0Student jest w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia z dziedziny Systemów Internetowych
3,5Student jest w stanie opisać podstawowe etapy budowy stron internetowych
4,0Student jest w stanie zastosować zdobytą wiedzę w praktyce, czyli jest w stanie rozwiązać postawione przed nim zadanie za pomocą wskazanej technologii internetowej
4,5Student jest w stanie dokonać analizy porównawczej różnych mechanizmów sieciowych wykorzystywanych w procesie budowy stron internetowych
5,0Student jest w stanie dokonać oceny wskazanych technologii internetowych i mechanizmów sieciowych pod kątem ich adekwatności do postawionego przed nim zadania

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/11_U01
Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zbudować prostą witrynę internetową pozwalającą na prezentację wybranych treści w Internecie, z położeniem głównego nacisku na intuicyjność obsługi witryny przez użytkownika.
2,0Student nie jest w stanie stworzyć prostej witryny internetowej obsługiwanej przez skrypty PHP
3,0Student jest w stanie stworzyć prostą witrynę internetową obsługiwaną przez skrypty PHP
3,5Student jest w stanie stworzyć witrynę internetową obsługiwaną przez skrypty PHP, współpracującą z bazą danych MySQL
4,0Student jest w stanie stworzyć witrynę internetową obsługiwaną przez skrypty PHP, współpracującą z bazą danych MySQL oraz wyposażoną w mechanizm logowania i rejestracji
4,5Student jest w stanie stworzyć witrynę internetową obsługiwaną przez skrypty PHP, współpracującą z bazą danych MySQL, wyposażoną w mechanizm logowania i rejestracji, korzystającą z języka JavaScript do przeprowadzenia walidacji danych po stronie klienta
5,0Student jest w stanie stworzyć witrynę internetową obsługiwaną przez skrypty PHP, współpracującą z bazą danych MySQL, wyposażoną w mechanizm logowania i rejestracji, korzystającą z języka JavaScript do: przeprowadzenia walidacji danych po stronie klienta, uatrakcyjnienia witryny pod względem wizualnym oraz zwiększenia intuicyjności obsługi witryny

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/11_K01
Po uczestnictwie w zajęciach student będzie świadomy wpływu jaki niesie za sobą udostępnianie treści w Internecie na społeczeństwo.
2,0Nie ma świadomości tego, że udostępnianie treści w Internecie wywiera wpływ na społeczeństwo
3,0Ma świadomość tego, że udostępnianie treści w Internecie wywiera wpływ na społeczeństwo
3,5Spełnia kryteria na ocenę 3 oraz dba o umieszczanie w tworzonej witrynie jedynie takich treści, które są prawnie i etycznie dopuszczalne
4,0Spełnia kryteria na ocenę 3,5 oraz dba o językową poprawność treści, które zamieszcza w tworzonej witrynie
4,5Spełnia kryteria na ocenę 4 oraz potrafi świadomie zastosować techniki zwiększające wizualną atrakcyjność tworzonej witryny, zwiększając tym samym wpływ wywierany na społeczeństwo poprzez prezentowane treści
5,0Spełnia kryteria na ocenę 4,5 oraz potrafi świadomie zastosować techniki zwiększające popularność tworzonej witryny

Literatura podstawowa

  1. Kevin Yank, , PHP i MySQL., PHP i MySQL. Witryna WWW oparta na bazie danych, Helion, 2010
  2. Maria Sokół, Radosław Sokół, XHTML, CSS i JavaScript. Pierwsza pomoc, Helion, 2009
  3. Julie C. Meloni, PHP, MySQL i Apache. Intensywny trening, Helion, 2009
  4. Michael Moncur, JavaScript dla każdego, Helion, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przygotowanie pracy - wybór tematu, serwera, edytora, założenie strony na serwerze, zgromadzenie informacji itp. Przygotowanie projektu witryny internetowej.1
T-L-2Utworzenie zestawu arkuszy stylów dla tworzonej witryny, wraz z arkuszami przeznaczonymi dla menu stron (CSS). Utworzenie zestawu stron powiązanych systemem linków dostępnych z co najmniej dwóch systemów menu (HTML+PHP).3
T-L-3Utworzenie formularza rejestracyjnego wraz z jego walidacją po stronie klienta (HTML+JavaScript). Odbiór i przetworzenie danych z formularza po stronie serwera (MySQL+PHP).2
T-L-4Utworzenie zestawu procedur pozwalających na wyświetlanie i modyfikację danych pochodzących z bazy danych. Przygotowanie zestawu widoków pozwalających użytkownikowi na edycję i usunięcie wybranych danych. Budowa wyszukiwarki internetowej (HTML+CSS+PHP+MySQL+JavaScript).2
T-L-5Zaliczenie przedmiotu2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia i ewolucja Internetu. Ogólna architektura Internetu. Architektura WWW - klient HTTP, serwer HTTP, protokół HTTP. Rozszerzona architektura WWW, aplikacje WWW i środowiska komponentowe.2
T-W-2Obiektowy model dokumentu i jego obsługa za pomocą języka JavaScript2
T-W-3Podstawy języka skryptowego PHP. Oprogramowanie podstawowych mechanizmów sieciowych za pomocą PHP - mechanizm logowania, rejestracji; obsługa sesji.2
T-W-4Budowa i obsługa baz danych - MySQL2
T-W-5Zaliczenie przedmiotu2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w laboratoriach10
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych.6
A-L-3Praca własna nad tworzoną witryną internetową.10
A-L-4Udział w konsultacjach do laboratorium1
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia5
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Czytanie wskazanej literatury6
A-W-3Udział w konsultacjach do wykładu1
A-W-4Analiza i wykonanie we własnym zakresie przykładów prezentowanch na wykładzie.8
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia3
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/11_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć studen powinien być w stanie scharakteryzować sposób działania architektury klient - serwer w środowisku internetowym, opisać działanie podstawowych protokołów sieciowych, scharakteryzować podstawowe technologie internetowe, opisać podstawowe mechanizmy sieciowe, odróżnić mechanizmy działające po stronie serwera i klienta, wyjaśnić podstawowe pojęcia związane z tworzeniem stron internetowych, opisać model DOM.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami budowy stron internetowych.
C-4Ukształtowanie rozumienia podstawowych pojęć związanych ze środowiskiem WWW.
Treści programoweT-W-1Historia i ewolucja Internetu. Ogólna architektura Internetu. Architektura WWW - klient HTTP, serwer HTTP, protokół HTTP. Rozszerzona architektura WWW, aplikacje WWW i środowiska komponentowe.
T-W-2Obiektowy model dokumentu i jego obsługa za pomocą języka JavaScript
T-W-3Podstawy języka skryptowego PHP. Oprogramowanie podstawowych mechanizmów sieciowych za pomocą PHP - mechanizm logowania, rejestracji; obsługa sesji.
T-W-4Budowa i obsługa baz danych - MySQL
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie wykładu w formie ustnej lub w formie pisemnego testu złożonego z pytań otwartych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z dziedziny Systemów Internetowych
3,0Student jest w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia z dziedziny Systemów Internetowych
3,5Student jest w stanie opisać podstawowe etapy budowy stron internetowych
4,0Student jest w stanie zastosować zdobytą wiedzę w praktyce, czyli jest w stanie rozwiązać postawione przed nim zadanie za pomocą wskazanej technologii internetowej
4,5Student jest w stanie dokonać analizy porównawczej różnych mechanizmów sieciowych wykorzystywanych w procesie budowy stron internetowych
5,0Student jest w stanie dokonać oceny wskazanych technologii internetowych i mechanizmów sieciowych pod kątem ich adekwatności do postawionego przed nim zadania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/11_U01Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zbudować prostą witrynę internetową pozwalającą na prezentację wybranych treści w Internecie, z położeniem głównego nacisku na intuicyjność obsługi witryny przez użytkownika.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
I_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U19ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Uświadomienie studentom olbrzymiego znaczenia intuicyjności działania aplikacji internetowej dla jej rangi w Internecie.
C-5Ukształtowanie umięjętności budowy prostych aplikacji internetowych, z położeniem głównego nacisku na wysoki poziom interaktywności aplikacji.
Treści programoweT-L-1Przygotowanie pracy - wybór tematu, serwera, edytora, założenie strony na serwerze, zgromadzenie informacji itp. Przygotowanie projektu witryny internetowej.
T-L-2Utworzenie zestawu arkuszy stylów dla tworzonej witryny, wraz z arkuszami przeznaczonymi dla menu stron (CSS). Utworzenie zestawu stron powiązanych systemem linków dostępnych z co najmniej dwóch systemów menu (HTML+PHP).
T-L-3Utworzenie formularza rejestracyjnego wraz z jego walidacją po stronie klienta (HTML+JavaScript). Odbiór i przetworzenie danych z formularza po stronie serwera (MySQL+PHP).
T-L-4Utworzenie zestawu procedur pozwalających na wyświetlanie i modyfikację danych pochodzących z bazy danych. Przygotowanie zestawu widoków pozwalających użytkownikowi na edycję i usunięcie wybranych danych. Budowa wyszukiwarki internetowej (HTML+CSS+PHP+MySQL+JavaScript).
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-5Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-6Metoda projektu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kontrola poprawności realizacji zadania zdefiniowanego na poprzedzających laboratoriach - 5 ocen.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie laboratoriów - w formie prezentacji witryny internetowej przygotowanej przez dwuosobowe zespoły projektowe (zaliczenie obejmuje również kody przygotowanych skryptów).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie stworzyć prostej witryny internetowej obsługiwanej przez skrypty PHP
3,0Student jest w stanie stworzyć prostą witrynę internetową obsługiwaną przez skrypty PHP
3,5Student jest w stanie stworzyć witrynę internetową obsługiwaną przez skrypty PHP, współpracującą z bazą danych MySQL
4,0Student jest w stanie stworzyć witrynę internetową obsługiwaną przez skrypty PHP, współpracującą z bazą danych MySQL oraz wyposażoną w mechanizm logowania i rejestracji
4,5Student jest w stanie stworzyć witrynę internetową obsługiwaną przez skrypty PHP, współpracującą z bazą danych MySQL, wyposażoną w mechanizm logowania i rejestracji, korzystającą z języka JavaScript do przeprowadzenia walidacji danych po stronie klienta
5,0Student jest w stanie stworzyć witrynę internetową obsługiwaną przez skrypty PHP, współpracującą z bazą danych MySQL, wyposażoną w mechanizm logowania i rejestracji, korzystającą z języka JavaScript do: przeprowadzenia walidacji danych po stronie klienta, uatrakcyjnienia witryny pod względem wizualnym oraz zwiększenia intuicyjności obsługi witryny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/11_K01Po uczestnictwie w zajęciach student będzie świadomy wpływu jaki niesie za sobą udostępnianie treści w Internecie na społeczeństwo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Uświadomienie studentom wpływu jaki niesie za sobą udostępnianie treści w Internecie na społeczeństwo.
Treści programoweT-W-1Historia i ewolucja Internetu. Ogólna architektura Internetu. Architektura WWW - klient HTTP, serwer HTTP, protokół HTTP. Rozszerzona architektura WWW, aplikacje WWW i środowiska komponentowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-5Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie laboratoriów - w formie prezentacji witryny internetowej przygotowanej przez dwuosobowe zespoły projektowe (zaliczenie obejmuje również kody przygotowanych skryptów).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości tego, że udostępnianie treści w Internecie wywiera wpływ na społeczeństwo
3,0Ma świadomość tego, że udostępnianie treści w Internecie wywiera wpływ na społeczeństwo
3,5Spełnia kryteria na ocenę 3 oraz dba o umieszczanie w tworzonej witrynie jedynie takich treści, które są prawnie i etycznie dopuszczalne
4,0Spełnia kryteria na ocenę 3,5 oraz dba o językową poprawność treści, które zamieszcza w tworzonej witrynie
4,5Spełnia kryteria na ocenę 4 oraz potrafi świadomie zastosować techniki zwiększające wizualną atrakcyjność tworzonej witryny, zwiększając tym samym wpływ wywierany na społeczeństwo poprzez prezentowane treści
5,0Spełnia kryteria na ocenę 4,5 oraz potrafi świadomie zastosować techniki zwiększające popularność tworzonej witryny