Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Bożena Śmiałkowska <Bozena.Smialkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD8 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ma charakter projektowy, badawczy lub przeglądowy. Jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model urządzenia lub samo urządzenie, program komputerowy, model procesu lub usystematyzowane wyniki badań. Świadczy o nabyciu przez studenta umiejętności wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z projektowaniem lub wykonaniem przedsięwzięcia informatycznego, wykonaniem oprogramowania, układu cyfrowego lub urządzenia (komputera) specjalizowanego oraz wyciągania wniosków z wykonanej pracy. Zawiera samodzielne opracowanie problemu sformułowanego w temacie pracy. Zawiera dane o wykorzystanej literaturze i innych wykorzystanych źródłach informacji. Kończy się podsumowaniem, które powinno zawierać wyodrębnioną specyfikację oryginalnego wkładu autora do pracy.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1ukończenie pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego
C-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.0
T-PD-2Opracowanie przeglądu literatury - wybór pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy0
T-PD-3znajomość zasad pisania pracy dyplomowej0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Przygotowanie pracy dyplomowej400
A-PD-2Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego30
A-PD-3Przygoyowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania5
A-PD-4Udział w konsultacjach z opiekunem pracy12
447

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1indywidualna praca z opiekunem pracy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena merytorycznej strony pracy dyplomowej,i jej zgodność z tematem i zakresem prcay

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D/11_W01
ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań).
C-3T-PD-1M-1S-1
I_1A_D/11_W02
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie
C-3T-PD-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_D/11_U01
Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
C-3T-PD-1, T-PD-2M-1S-1
I_1A_D/11_U02
Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej
I_1A_U17T1A_U01, T1A_U15InzA_U07C-3T-PD-1, T-PD-2M-1S-2
I_1A_D/11_U03
Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy
I_1A_U02T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3T-PD-1, T-PD-2M-1S-2
I_1A_D/11_U04
Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych
I_1A_U20T1A_U05C-3T-PD-2M-1S-1
I_1A_D/11_U05
Umiejętność opracowania przeglądu literatury
I_1A_U20T1A_U05C-3T-PD-2M-1
I_1A_D/11_U06
Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie
C-3T-PD-2, T-PD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_D/11_W01
ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań).
2,0nie ma wiedzy zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
3,0ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
3,5ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
4,0ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi z niej korzystać
4,5ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
5,0ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi ją efektywnie wykorzystać
I_1A_D/11_W02
Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie
2,0nie zna zasad procesu dyplomowania
3,0zna zasad procesu dyplomowania
3,5zna i rozumie zasady procesu dyplomowania
4,0zna, rozumie i umie stosować zasady procesu dyplomowania
4,5zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej
5,0zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_D/11_U01
Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
2,0brak takiej umiejętości
3,0prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami)
3,5prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu, spis rzeczy)
4,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania)
4,5prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
5,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
I_1A_D/11_U02
Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej
2,0brak takiej umiejętności
3,0wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy
3,5wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
4,0wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy
4,5wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
5,0wykorzystanie w stopniu bardzo dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
I_1A_D/11_U03
Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy
2,0student nie potrafi samodzielnie po konsultacjach opracować problemu sformułowanego w pracy
3,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu dostatecznym zgodnie z zakresem pracy w ścisłej konsultacji z opiekunem pracy
3,5samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym ale minimalnym (typowym) zgodnie z zakresem pracy w luźnej konsultacji z opiekunem pracy
4,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy
4,5samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy z własnymi elementami twórczymi
5,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu pełnym i rozszerzonym ale zgodnym z zakresem pracy z własnymi elementamin inowacyjnymi w opracowaniu problemu podjętego w pracy
I_1A_D/11_U04
Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych
2,0nie ma takiej umiejętności w stopniu dostatecznym
3,0potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy
3,5potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy oraz potrafi z tych źródeł korzystać w pracy
4,0potrafi wskazać nie tylko podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy ale wskazuje również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego i sposobach jego rozwiązania
4,5potrafi wskazać szeroką gamę żródenł danych i literatury związanej z zakresem pracy i potrafi wskazać również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego, sposobach jego rozwiązania, zasadach i sposobach dowodzenia hipotez,
5,0potrafi wskazać pełny i wyczerpujący wykaz źródeł i w pełni z nich korzysta
I_1A_D/11_U05
Umiejętność opracowania przeglądu literatury
2,0nie potrafi wykonać spisu literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy
3,0potrafi wykonać spisu podstawowej literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy
3,5potrafi wykonać spisu podstawowej literatury i uzupełniającej (minimum 20 pozycji) niezbędnej do wykorzystania w pracy
4,0potrafi opracować spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (łącznie minimum 20 pozycji) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) oraz potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury
4,5potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury
5,0potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej użytej literatury zgodnie z obowiązującymi normami
I_1A_D/11_U06
Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie
2,0nie potrafi wyciągac wniosków
3,0potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny
3,5potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie
4,0potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie
4,5potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy
5,0potrafi wyciągać wszystkie wnioski związane z tematyką pracy , potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy i je w pełni uzasadnić

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów, ZUT w Szczecinie - do użytku wewnętrznego, Szczecin, 2012
  2. Zasady procesu dyplomowania - Uchwała RWIZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011, http://www.wi.zut.edu.pl/dokumenty-dziekanatu

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.0
T-PD-2Opracowanie przeglądu literatury - wybór pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy0
T-PD-3znajomość zasad pisania pracy dyplomowej0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Przygotowanie pracy dyplomowej400
A-PD-2Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego30
A-PD-3Przygoyowanie niezbędnych dokumentów w procesie dyplomowania5
A-PD-4Udział w konsultacjach z opiekunem pracy12
447
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/11_W01ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej o charakterze projektowym, badawczym lub przeglądowym (jej wynikiem może być między innymi: projekt o różnym poziomie wnikliwości, model systemu lub usystematyzowane wyniki badań).
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
3,0ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
3,5ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
4,0ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi z niej korzystać
4,5ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej
5,0ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi ją efektywnie wykorzystać
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/11_W02Zna zasady procesu dyplomowania na Wydziale Informatyki ZUT w Szczecinie
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-3znajomość zasad pisania pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna zasad procesu dyplomowania
3,0zna zasad procesu dyplomowania
3,5zna i rozumie zasady procesu dyplomowania
4,0zna, rozumie i umie stosować zasady procesu dyplomowania
4,5zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej
5,0zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realzizacji pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/11_U01Umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
T-PD-2Opracowanie przeglądu literatury - wybór pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak takiej umiejętości
3,0prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami)
3,5prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu, spis rzeczy)
4,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania)
4,5prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
5,0prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjeta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/11_U02Umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
T-PD-2Opracowanie przeglądu literatury - wybór pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena merytorycznej strony pracy dyplomowej,i jej zgodność z tematem i zakresem prcay
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak takiej umiejętności
3,0wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy
3,5wykorzystanie w stopniu dostatecznym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
4,0wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy
4,5wykorzystanie w stopniu dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
5,0wykorzystanie w stopniu bardzo dobrym wiedzy zdobytej w ramach studiów do rozwiązania problemu postawionego w pracy o charakterze wykraczającym poza zdobytą wiedzę
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/11_U03Umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
T-PD-2Opracowanie przeglądu literatury - wybór pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena merytorycznej strony pracy dyplomowej,i jej zgodność z tematem i zakresem prcay
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi samodzielnie po konsultacjach opracować problemu sformułowanego w pracy
3,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu dostatecznym zgodnie z zakresem pracy w ścisłej konsultacji z opiekunem pracy
3,5samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym ale minimalnym (typowym) zgodnie z zakresem pracy w luźnej konsultacji z opiekunem pracy
4,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy
4,5samodzielne opracowanie problemu w stopniu zadawalającym i pełnym zgodnie z zakresem pracy z własnymi elementami twórczymi
5,0samodzielne opracowanie problemu w stopniu pełnym i rozszerzonym ale zgodnym z zakresem pracy z własnymi elementamin inowacyjnymi w opracowaniu problemu podjętego w pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/11_U04Potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-2Opracowanie przeglądu literatury - wybór pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma takiej umiejętności w stopniu dostatecznym
3,0potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy
3,5potrafi wskazać podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy oraz potrafi z tych źródeł korzystać w pracy
4,0potrafi wskazać nie tylko podstawowe żródła danych i podstawową literaturę niezbędną w pracy ale wskazuje również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego i sposobach jego rozwiązania
4,5potrafi wskazać szeroką gamę żródenł danych i literatury związanej z zakresem pracy i potrafi wskazać również na źródła, w których zawarte są informacje o znaczeniu problemu badawczego, sposobach jego rozwiązania, zasadach i sposobach dowodzenia hipotez,
5,0potrafi wskazać pełny i wyczerpujący wykaz źródeł i w pełni z nich korzysta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/11_U05Umiejętność opracowania przeglądu literatury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-2Opracowanie przeglądu literatury - wybór pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wykonać spisu literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy
3,0potrafi wykonać spisu podstawowej literatury niezbędnej do wykorzystania w pracy
3,5potrafi wykonać spisu podstawowej literatury i uzupełniającej (minimum 20 pozycji) niezbędnej do wykorzystania w pracy
4,0potrafi opracować spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (łącznie minimum 20 pozycji) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać w typowy sposób (cytaty i odwołania) oraz potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury
4,5potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi również przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej literatury
5,0potrafi opracować bogaty spisu literatury podstawowej i uzupełniającej (kilkadziesiąt pozycji książkowych, czasopiśmiennictwa i stron internetowych) do napisania pracy dyplomowej, potrafi ją wykorzystać we właściwy sposób (cytaty, odwołania, odwołania do wielu różnych żródeł jednocześnie), potrafi przeprowadzić dla potrzeb pracy krytyczną analizę wskazanej użytej literatury zgodnie z obowiązującymi normami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_D/11_U06Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie
Cel przedmiotuC-3Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie wiedzy i umiejetnosci studenta nabytych w czasie realizacji programu kształcenia
Treści programoweT-PD-2Opracowanie przeglądu literatury - wybór pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy
T-PD-1PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA to „kompletne odbicie” procesu rozwiązywania typowego zadania inżynierskiego, zaczynającego się od sformułowania spójnych założeń, poprzez analizę źródeł oraz dostępnych środków i metod projektowania, a kończącego się projektem rozwiązania i sprawdzeniem stopnia spełnienia podstawowych wymagań oraz sformułowaniem wniosków. Student realizuje wybrany temat pracy dyplomowej indywidualnie pod opieką opiekuna pracy i przygotowuje jej opis w formie pracy dyplomowej inżynierskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy, definiuje problem podjęty w pracy, określa szczegółowo jej zakresu i formę prezentacji, dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy, tworzy środowiska do realizacji celu pracy, realizuje cel i przedstawia wyniki z jej realizacji w formie wniosków.
Metody nauczaniaM-1indywidualna praca z opiekunem pracy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zgodnie z Regulaminem Studiów ZUT w Szczecinie (Uchwała Nr 16 Senatu ZUT w Szczecinie z dnia 12.03.2012 - rozdział 9 i 10)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wyciągac wniosków
3,0potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny
3,5potrafi wyciągać wnioski lecz w sposób niekompletny a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie
4,0potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować najistotniejsze ale nie wszystkie opinie
4,5potrafi wyciągać wszystkie główne wnioski związane z tematyką pracy a także potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy
5,0potrafi wyciągać wszystkie wnioski związane z tematyką pracy , potrafi sformułować w pełni własne opinie związane z tematyką pracy i je w pełni uzasadnić