Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)

Sylabus przedmiotu Urządzenia do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Urządzenia do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Specjalność Wodociągi i Kanalizacja
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Sanitarnej
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Tarnowski <Krzysztof.Tarnowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sławomira Bering <Slawomira.Bering@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 2,10,44zaliczenie
wykładyW2 15 0,90,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawową wiedzę w zakresie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów30
30
wykłady
T-W-1Bilans ilości i jakości ścieków dopływających do oczyszczalni2
T-W-2Procesy oczyszczania ścieków: tlenowe, beztlenowe, mieszane.3
T-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków3
T-W-4Ilość i jakość osadów2
T-W-5Procesy i urzadzenia do przeróbki osadów3
T-W-6Przyrodnicze i rolnicze wykorzystanie osadów2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego32
A-P-3Zaliczenie projektu1
63
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-3Opracowanie materiałów - studia literaturowe6
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia3
A-W-5Uczestnictwo w zaliczeniu1
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Zajecia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_W01
Student zna budowę i zasadę działania urządzeń stosowanych do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
IS_2A_W06T2A_W03, T2A_W06InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-1T-W-3, T-W-5, T-P-1M-1S-1
IS_2A_??_W02
Student ma wiedzę dotyczącą standardów obowiązujących w oczyszczalniach ścieków i norm dotyczących oczyszczania ścieków
IS_2A_W10T2A_W08InzA2_W03C-1T-W-2, T-W-3M-1S-1
IS_2A_??_W03
Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju i nowych osiągnięciach w dziedzinie urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
IS_2A_W13T2A_W05C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_U01
Student zna prawidłowe słownictwo związane z dziedziną oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
IS_2A_U06T2A_U06C-1T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
IS_2A_??_U02
Student potrafi sporządzać rysunki urządzeń i plany oczyszczalni ścieków w programie graficznym
IS_2A_U08T2A_U07C-1T-P-1M-2S-2
IS_2A_??_U03
Student umie określić celowość zastosowania i przydatność danych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
IS_2A_U14T2A_U10C-1T-W-3, T-W-5, T-P-1M-1, M-2S-2, S-1
IS_2A_??_U04
Dla zadanych parametrów dotyczących ilości i jakości ścieków student potrafi zaprojektować oczyszczalnię ścieków
IS_2A_U19T2A_U18, T2A_U19InzA2_U08C-1T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_2A_??_K01
Dla zadanych parametrów student potrafi określić wymagania dla oczyszczalni ścieków
IS_2A_K01T2A_K04C-1T-P-1M-2S-2
IS_2A_??_K02
Student ma świadomość ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
IS_2A_K06T2A_K01C-1T-W-3, T-W-5M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_W01
Student zna budowę i zasadę działania urządzeń stosowanych do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_W02
Student ma wiedzę dotyczącą standardów obowiązujących w oczyszczalniach ścieków i norm dotyczących oczyszczania ścieków
2,0
3,0Odnośnie standardów obowiązujących w oczyszczalniach ścieków i wymagań dla oczyszczonych ścieków student orientuje się jedynie w podstawowym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_W03
Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju i nowych osiągnięciach w dziedzinie urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
2,0
3,0Student jedynie w podstawowym zakresie orientuje się w najnowszych osiągnięciach w dziedzinie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_U01
Student zna prawidłowe słownictwo związane z dziedziną oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
2,0
3,0Student prawidłowo rozpoznaje i nazywa poszczególne urządzenia do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_U02
Student potrafi sporządzać rysunki urządzeń i plany oczyszczalni ścieków w programie graficznym
2,0
3,0Projekt jest staranny i czytelny, w podstawowym stopniu spełnia wymagania podane przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_U03
Student umie określić celowość zastosowania i przydatność danych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
2,0
3,0Student orientuje się w podstawowym zakresie o przydatności poszczególnych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów i możliwości ich wykorzystania w danym procesie
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_U04
Dla zadanych parametrów dotyczących ilości i jakości ścieków student potrafi zaprojektować oczyszczalnię ścieków
2,0
3,0Dobrane urządzenia i ich układ gwarantują oczyszczenie ścieków w wymaganym stopniu. Są liczne błędy obliczeniowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_2A_??_K01
Dla zadanych parametrów student potrafi określić wymagania dla oczyszczalni ścieków
2,0
3,0Student potrafi określić wymaganą sprawność oczyszczalni ścieków i parametry ścieków oczyszczonych
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_2A_??_K02
Student ma świadomość ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
2,0
3,0Student w ograniczonym zakresie wykazuje chęć zdobywania wiedzy i podnoszenia kompetencji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Zbysław Dymaczewski - praca zbiorowa, Poradnik eksploatatora oczyszczalni ścieków, PZiTS Oddział Wielkopolski, Poznań, 2011
  2. Janusz Łomotowski, Adam Szpindor, Nowoczesne systemy oczyszczania ścieków, Arkady, Warszawa, 1999
  3. Jan Oleszkiewicz, Gospodarka osadami ściekowymi, LEM s.c., Kraków, 1998
  4. Jolanta Podedworna, Katarzyna Umiejewska, Technologia osadów ściekowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2008
  5. Zofia Sadecka, Podstawy biologicznego oczyszczania ścieków, Seidel-Przywecki sp.z o.o, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Bilans ilości i jakości ścieków dopływających do oczyszczalni2
T-W-2Procesy oczyszczania ścieków: tlenowe, beztlenowe, mieszane.3
T-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków3
T-W-4Ilość i jakość osadów2
T-W-5Procesy i urzadzenia do przeróbki osadów3
T-W-6Przyrodnicze i rolnicze wykorzystanie osadów2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego32
A-P-3Zaliczenie projektu1
63
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-3Opracowanie materiałów - studia literaturowe6
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia3
A-W-5Uczestnictwo w zaliczeniu1
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_W01Student zna budowę i zasadę działania urządzeń stosowanych do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków
T-W-5Procesy i urzadzenia do przeróbki osadów
T-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_W02Student ma wiedzę dotyczącą standardów obowiązujących w oczyszczalniach ścieków i norm dotyczących oczyszczania ścieków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-W-2Procesy oczyszczania ścieków: tlenowe, beztlenowe, mieszane.
T-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Odnośnie standardów obowiązujących w oczyszczalniach ścieków i wymagań dla oczyszczonych ścieków student orientuje się jedynie w podstawowym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_W03Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju i nowych osiągnięciach w dziedzinie urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków
T-W-5Procesy i urzadzenia do przeróbki osadów
T-W-2Procesy oczyszczania ścieków: tlenowe, beztlenowe, mieszane.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jedynie w podstawowym zakresie orientuje się w najnowszych osiągnięciach w dziedzinie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U01Student zna prawidłowe słownictwo związane z dziedziną oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U06Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-W-1Bilans ilości i jakości ścieków dopływających do oczyszczalni
T-W-6Przyrodnicze i rolnicze wykorzystanie osadów
T-W-4Ilość i jakość osadów
T-W-2Procesy oczyszczania ścieków: tlenowe, beztlenowe, mieszane.
T-W-5Procesy i urzadzenia do przeróbki osadów
T-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków
T-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Zajecia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prawidłowo rozpoznaje i nazywa poszczególne urządzenia do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U02Student potrafi sporządzać rysunki urządzeń i plany oczyszczalni ścieków w programie graficznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-2Zajecia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt jest staranny i czytelny, w podstawowym stopniu spełnia wymagania podane przez prowadzącego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U03Student umie określić celowość zastosowania i przydatność danych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków
T-W-5Procesy i urzadzenia do przeróbki osadów
T-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Zajecia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student orientuje się w podstawowym zakresie o przydatności poszczególnych urządzeń do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów i możliwości ich wykorzystania w danym procesie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_U04Dla zadanych parametrów dotyczących ilości i jakości ścieków student potrafi zaprojektować oczyszczalnię ścieków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U19Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-2Zajecia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Dobrane urządzenia i ich układ gwarantują oczyszczenie ścieków w wymaganym stopniu. Są liczne błędy obliczeniowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_K01Dla zadanych parametrów student potrafi określić wymagania dla oczyszczalni ścieków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-P-1Projekt oczyszczalni ścieków z zastosowaniem zaawansowanych metod oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-2Zajecia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego przez studenta projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi określić wymaganą sprawność oczyszczalni ścieków i parametry ścieków oczyszczonych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_2A_??_K02Student ma świadomość ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zaawansowanymi metodami z zakresu oczyszczania ścieków i przeróbki osadów
Treści programoweT-W-3Wybrane urządzenia do wstępnego, biologicznego i chemicznego oczyszczania ścieków
T-W-5Procesy i urzadzenia do przeróbki osadów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w ograniczonym zakresie wykazuje chęć zdobywania wiedzy i podnoszenia kompetencji
3,5
4,0
4,5
5,0