Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
specjalność: Techniki Zabezpieczeń Obiektów Lądowych

Sylabus przedmiotu Matematyka-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Matematyka-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Ilona Iglewska-Nowak <Ilona.Iglewska-Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,60,41zaliczenie
wykładyW2 15 1,40,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zanojomość matematyki ze szkoły średniej na poziomie rozszerzonym i z przedmiotu Matematyka-I

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentowi podstawowej wiedzy z zakresu algebry liniowej i geometrii analitycznej, niezbędnej do rozwiązywania prostych zadań z zakresu inżyenirii środowiska
C-2Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych
C-3Ukształtowanie u studenta świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz organizowania przcy własnej i zespołu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozwiązywanie układów równań liniowych metodą Gaussa2
T-A-2Liniowa zależność i niezależność wektorów1
T-A-3Działania na macierzach2
T-A-4Obliczanie rzędu macierzy1
T-A-5Obliczanie wyznaczników, rozwiązywanie układów róznań metodą Cramera2
T-A-6Odwracanie macierzy2
T-A-7Geometria analityczna3
T-A-8Kolokwia zaliczeniowe2
15
wykłady
T-W-1Rozwiązywanie układów równan liniowych metodą Gaussa2
T-W-2Przestrzenie liniowe1
T-W-3Liniowa zależność i niezależność wektorów, baza przestrzeni2
T-W-4Przekształcenia liniowe. Macierze, podstawowe działania i rząd macierzy2
T-W-5Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, zastosowania3
T-W-6Macierze odwrotne2
T-W-7Elementy geometrii analitycznej3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Samodzielna praca studenta przy rozwiązywaniu zadań i analizowaniu podstawowych problemów20
A-A-3Konsultacje2
A-A-4Praca domowa5
A-A-5Przygotowanie do kolkwium i sprawdzianu7
49
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielna analiza treści wykładów z uzupełnieniem wiadomości z literatury w celu przygotowania do ćwiczeń15
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Samodzielne przygotowanie do egzaminu7
A-W-5Egzamin2
41

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z przykładami i wyjaśnieniami
M-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń na podstawie kartkówek
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie na podstawie dwóch kolokwiów oraz pracy domowej
S-4Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_s2_W01
Student zna podstawowe definicje, twierdzenia i algorytmy z zakresu algebry liniowej i geometrii analitycznej omawiane w ramach przedmiotu
IS_1A_W01T1A_W01C-1, C-2T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-A-7, T-W-6, T-W-3, T-A-3, T-A-6, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-W-7, T-W-4, T-A-1M-1, M-2S-2, S-3, S-4, S-1
IS_1A_s2_W07
Student umie posługiwać się programami służącymi do obliczeń algebraicznych
IS_1A_W07T1A_W02, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-2T-A-1, T-W-6, T-W-5M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_s2_U02
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedze oraz znalezione w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich
IS_1A_U02T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15C-2, C-3T-A-5, T-A-6M-2S-1, S-2
IS_1A_s2_U15
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę
IS_1A_U15T1A_U01, T1A_U05C-2, C-3T-A-5, T-W-5, T-A-1, T-W-4, T-A-7M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_s2_K01
Student zna ograniczenia własnej wiedzy. Rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
IS_1A_K01T1A_K01C-3T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-2M-2S-1, S-2
IS_1A_s2_K04
Student potrafi pracować w grupie
IS_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-2, C-3T-A-7, T-A-3, T-A-1, T-A-6, T-A-5M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_1A_s2_W01
Student zna podstawowe definicje, twierdzenia i algorytmy z zakresu algebry liniowej i geometrii analitycznej omawiane w ramach przedmiotu
2,0Student nie opanował podstawowych definicji i twierdzeń omawianych w ramach przedmiotu.
3,0Student zna wybrane definicje i twierdzenia oraz niektóre algorytmy obliczeniowe.
3,5Student zna prawie wszystkie podstwowe definicje i twierdzenia oraz niektóre algorytmy obliczeniowe.
4,0Student zna większość: - definicji z przykładami, - twierdzeń z ich interpretacją geometryczną, - algorytmów obliczniowych.
4,5Student zna prawie wszystkie: - definicje wraz z przykładami ilustrującymi je i ich własności, - twerdzenia z ich interpretacją geometryczną lub dowodem, - algorytmy obliczniowe.
5,0Student zna prawie wszystkie: - definicje wraz z przykładami ilustrującymi je i ich własności, - twerdzenia z ich interpretacją geometryczną, - dowody podstawowych twierdzeń, - algorytmy obliczniowe. Stoduje swą wiedzę w niektórych zadaniach problemowych.
IS_1A_s2_W07
Student umie posługiwać się programami służącymi do obliczeń algebraicznych
2,0Brak zadania domowego
3,0Zadanie domowe rozwiązane niestarannie, ale w co najmniej polowie prawidlowo
3,5Zadanie domowe rozwiązane niestarannie, ale w większości prawidlowo
4,0Zadanie domowe rozwiązane dość starannie i w większości prawidłowo
4,5Zadanie domowe rozwiązane starannie i w większości prawidłowo
5,0Zadanie domowe rozwiązane prawidlowo i starannie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_1A_s2_U02
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedze oraz znalezione w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich
2,0Student nie spełnia wymagań na ocenę 3,0.
3,0Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu treści programowych, stosuje czytelny zapis.
3,5Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu treści programowych analogicznych do tych prezentowanych na wykładach i ćwiczeniach; przy rozwiązywaniu zadań stosuje przejrzysty tok rozumowania.
4,0Student potrafi rozwiązywać większość zadań z zakresu treści programowych, stosując przy tym przejrzysty tok rozumowania. Potrafi weryfikować uzyskane wyniki. Stosuje specjalistyczne język matematyczny zapisu.
4,5Student potrafi rozwiązywać zadania z zakresu treści programowych stosując przejrzysty tok rozumowania i specjalistyczny matematyczny język zapisu. Weryfikuje i interpretuje uzyskane wyniki.
5,0Student potrafi rozwiązywać zadania z zakresu treści programowych stosując: - przejrzysty tok rozumowania, specjalistyczny język zapisu, - weryfikację i interpretację uzyskanego wyniku, - nowe (spoza treści programowych) metody rachunkowe. Potrafi prowadzić merytoryczną dyskusję problemową.
IS_1A_s2_U15
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę
2,0Student nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student w celu uzupełnienia wiadomości korzysta wyłącznie ze źródeł internetowych.
3,5Student korzysta z literatury zaproponowanej przez wykładowcę, korzysta bezkrytycznie ze źródeł internetowych.
4,0Student korzysta z literatury zaproponowanej przez wykładowcę, potrafi w podstawowym stopniu zweryfikować wiarygodność źródeł internetowych.
4,5Student korzysta z literatury, potrafi odnaleźć źródła książkowe poza zaproponowanymi przez wykładowcę, potrafi w podstawowym stopniu zweryfikować wiarygodność źródeł internetowych.
5,0Student korzysta z literatury, potrafi odnaleźć źródła książkowe poza zaproponowanymi przez wykładowcę, potrafi w zadowalającym stopniu zwerufikować wiarygodność źródeł internetowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_1A_s2_K01
Student zna ograniczenia własnej wiedzy. Rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
2,0Student nie uczęszcza na ćwiczenia lub na kolokwiach i egzminach pracuje nieuczciwie.
3,0Student uczęszcza na ćwiczenia; przygotowuje się w stopniu podstawowym do zajęć; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
3,5Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie w stopniu podstawowym do zajęć; wykazuje nieduży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
4,0Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie do zajęć; wykazuje duży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
4,5Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie do zajęć, poszerzając swoją wiedzę o nowe treści z literatury; wykazuje duży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
5,0Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie do zajęć, poszerzając swoją wiedzę o nowe treści z literatury; wykazuje bardzo wysoki stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; przejmuje rolę lidera przy zespołowym rozwiązywaniu zadań i problemów; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
IS_1A_s2_K04
Student potrafi pracować w grupie
2,0Student nie podejmuje współpracy przy zadaniach do rozwiązania w grupach.
3,0Student biernie uczestniczy w pracy grupy.
3,5Student czynnie uczestniczy w pracy grupy, wykonuje obliczenia.
4,0Student angażuje się w pracę grupy, proponuje metody rozwiązania zadań.
4,5Student w dużym stopniu angażuje się w pracę grupy, proponuje metody rozwiązania zadań.
5,0Student przejmuje rolę lidera przy rozwiązywaniu zadań zespołowo.

Literatura podstawowa

  1. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa I. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2006, dostępne są różne wydania
  2. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa I. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2006, dostępne są różne wydania

Literatura dodatkowa

  1. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2008, dostępne są różne wydania
  2. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2008, dostępne są różne wydania

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozwiązywanie układów równań liniowych metodą Gaussa2
T-A-2Liniowa zależność i niezależność wektorów1
T-A-3Działania na macierzach2
T-A-4Obliczanie rzędu macierzy1
T-A-5Obliczanie wyznaczników, rozwiązywanie układów róznań metodą Cramera2
T-A-6Odwracanie macierzy2
T-A-7Geometria analityczna3
T-A-8Kolokwia zaliczeniowe2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rozwiązywanie układów równan liniowych metodą Gaussa2
T-W-2Przestrzenie liniowe1
T-W-3Liniowa zależność i niezależność wektorów, baza przestrzeni2
T-W-4Przekształcenia liniowe. Macierze, podstawowe działania i rząd macierzy2
T-W-5Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, zastosowania3
T-W-6Macierze odwrotne2
T-W-7Elementy geometrii analitycznej3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Samodzielna praca studenta przy rozwiązywaniu zadań i analizowaniu podstawowych problemów20
A-A-3Konsultacje2
A-A-4Praca domowa5
A-A-5Przygotowanie do kolkwium i sprawdzianu7
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielna analiza treści wykładów z uzupełnieniem wiadomości z literatury w celu przygotowania do ćwiczeń15
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Samodzielne przygotowanie do egzaminu7
A-W-5Egzamin2
41
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_s2_W01Student zna podstawowe definicje, twierdzenia i algorytmy z zakresu algebry liniowej i geometrii analitycznej omawiane w ramach przedmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W01Ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii, biologii i innych obszarów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi podstawowej wiedzy z zakresu algebry liniowej i geometrii analitycznej, niezbędnej do rozwiązywania prostych zadań z zakresu inżyenirii środowiska
C-2Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych
Treści programoweT-W-5Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, zastosowania
T-W-2Przestrzenie liniowe
T-W-1Rozwiązywanie układów równan liniowych metodą Gaussa
T-A-7Geometria analityczna
T-W-6Macierze odwrotne
T-W-3Liniowa zależność i niezależność wektorów, baza przestrzeni
T-A-3Działania na macierzach
T-A-6Odwracanie macierzy
T-A-4Obliczanie rzędu macierzy
T-A-2Liniowa zależność i niezależność wektorów
T-A-5Obliczanie wyznaczników, rozwiązywanie układów róznań metodą Cramera
T-W-7Elementy geometrii analitycznej
T-W-4Przekształcenia liniowe. Macierze, podstawowe działania i rząd macierzy
T-A-1Rozwiązywanie układów równań liniowych metodą Gaussa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z przykładami i wyjaśnieniami
M-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń na podstawie kartkówek
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie na podstawie dwóch kolokwiów oraz pracy domowej
S-4Ocena podsumowująca: Wykład - egzamin pisemny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowych definicji i twierdzeń omawianych w ramach przedmiotu.
3,0Student zna wybrane definicje i twierdzenia oraz niektóre algorytmy obliczeniowe.
3,5Student zna prawie wszystkie podstwowe definicje i twierdzenia oraz niektóre algorytmy obliczeniowe.
4,0Student zna większość: - definicji z przykładami, - twierdzeń z ich interpretacją geometryczną, - algorytmów obliczniowych.
4,5Student zna prawie wszystkie: - definicje wraz z przykładami ilustrującymi je i ich własności, - twerdzenia z ich interpretacją geometryczną lub dowodem, - algorytmy obliczniowe.
5,0Student zna prawie wszystkie: - definicje wraz z przykładami ilustrującymi je i ich własności, - twerdzenia z ich interpretacją geometryczną, - dowody podstawowych twierdzeń, - algorytmy obliczniowe. Stoduje swą wiedzę w niektórych zadaniach problemowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_s2_W07Student umie posługiwać się programami służącymi do obliczeń algebraicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W07zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych
Treści programoweT-A-1Rozwiązywanie układów równań liniowych metodą Gaussa
T-W-6Macierze odwrotne
T-W-5Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, zastosowania
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - zaliczenie na podstawie dwóch kolokwiów oraz pracy domowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak zadania domowego
3,0Zadanie domowe rozwiązane niestarannie, ale w co najmniej polowie prawidlowo
3,5Zadanie domowe rozwiązane niestarannie, ale w większości prawidlowo
4,0Zadanie domowe rozwiązane dość starannie i w większości prawidłowo
4,5Zadanie domowe rozwiązane starannie i w większości prawidłowo
5,0Zadanie domowe rozwiązane prawidlowo i starannie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_s2_U02Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedze oraz znalezione w literaturze informacje do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U02Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa urządzeń oraz instalacji z zakresu inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych
C-3Ukształtowanie u studenta świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz organizowania przcy własnej i zespołu
Treści programoweT-A-5Obliczanie wyznaczników, rozwiązywanie układów róznań metodą Cramera
T-A-6Odwracanie macierzy
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń na podstawie kartkówek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie spełnia wymagań na ocenę 3,0.
3,0Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu treści programowych, stosuje czytelny zapis.
3,5Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu treści programowych analogicznych do tych prezentowanych na wykładach i ćwiczeniach; przy rozwiązywaniu zadań stosuje przejrzysty tok rozumowania.
4,0Student potrafi rozwiązywać większość zadań z zakresu treści programowych, stosując przy tym przejrzysty tok rozumowania. Potrafi weryfikować uzyskane wyniki. Stosuje specjalistyczne język matematyczny zapisu.
4,5Student potrafi rozwiązywać zadania z zakresu treści programowych stosując przejrzysty tok rozumowania i specjalistyczny matematyczny język zapisu. Weryfikuje i interpretuje uzyskane wyniki.
5,0Student potrafi rozwiązywać zadania z zakresu treści programowych stosując: - przejrzysty tok rozumowania, specjalistyczny język zapisu, - weryfikację i interpretację uzyskanego wyniku, - nowe (spoza treści programowych) metody rachunkowe. Potrafi prowadzić merytoryczną dyskusję problemową.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_s2_U15Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U15Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych
C-3Ukształtowanie u studenta świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz organizowania przcy własnej i zespołu
Treści programoweT-A-5Obliczanie wyznaczników, rozwiązywanie układów róznań metodą Cramera
T-W-5Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, zastosowania
T-A-1Rozwiązywanie układów równań liniowych metodą Gaussa
T-W-4Przekształcenia liniowe. Macierze, podstawowe działania i rząd macierzy
T-A-7Geometria analityczna
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń na podstawie kartkówek
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zainteresowania przedmiotem.
3,0Student w celu uzupełnienia wiadomości korzysta wyłącznie ze źródeł internetowych.
3,5Student korzysta z literatury zaproponowanej przez wykładowcę, korzysta bezkrytycznie ze źródeł internetowych.
4,0Student korzysta z literatury zaproponowanej przez wykładowcę, potrafi w podstawowym stopniu zweryfikować wiarygodność źródeł internetowych.
4,5Student korzysta z literatury, potrafi odnaleźć źródła książkowe poza zaproponowanymi przez wykładowcę, potrafi w podstawowym stopniu zweryfikować wiarygodność źródeł internetowych.
5,0Student korzysta z literatury, potrafi odnaleźć źródła książkowe poza zaproponowanymi przez wykładowcę, potrafi w zadowalającym stopniu zwerufikować wiarygodność źródeł internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_s2_K01Student zna ograniczenia własnej wiedzy. Rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie u studenta świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz organizowania przcy własnej i zespołu
Treści programoweT-W-7Elementy geometrii analitycznej
T-W-4Przekształcenia liniowe. Macierze, podstawowe działania i rząd macierzy
T-W-5Wyznaczniki, definicja i metody obliczania, zastosowania
T-W-2Przestrzenie liniowe
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: Ocena przygotowania studenta do ćwiczeń na podstawie kartkówek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczęszcza na ćwiczenia lub na kolokwiach i egzminach pracuje nieuczciwie.
3,0Student uczęszcza na ćwiczenia; przygotowuje się w stopniu podstawowym do zajęć; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
3,5Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie w stopniu podstawowym do zajęć; wykazuje nieduży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
4,0Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie do zajęć; wykazuje duży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
4,5Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie do zajęć, poszerzając swoją wiedzę o nowe treści z literatury; wykazuje duży stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
5,0Student uczęszcza na zajęcia; przygotowuje się systematycznie do zajęć, poszerzając swoją wiedzę o nowe treści z literatury; wykazuje bardzo wysoki stopień zaangażowania w poznawanie nowych zagadnień i technik rachunkowych na ćwiczeniach; przejmuje rolę lidera przy zespołowym rozwiązywaniu zadań i problemów; na kolokwiach i egzaminach pracuje samodzielnie i uczciwie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_s2_K04Student potrafi pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie u studenta umiejętnosci posługiwania się podstawowymi metodami i algorytmami obliczeniowymi wykorzystywanymi przy realizacji przedmiotów technicznych
C-3Ukształtowanie u studenta świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz organizowania przcy własnej i zespołu
Treści programoweT-A-7Geometria analityczna
T-A-3Działania na macierzach
T-A-1Rozwiązywanie układów równań liniowych metodą Gaussa
T-A-6Odwracanie macierzy
T-A-5Obliczanie wyznaczników, rozwiązywanie układów róznań metodą Cramera
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie podejmuje współpracy przy zadaniach do rozwiązania w grupach.
3,0Student biernie uczestniczy w pracy grupy.
3,5Student czynnie uczestniczy w pracy grupy, wykonuje obliczenia.
4,0Student angażuje się w pracę grupy, proponuje metody rozwiązania zadań.
4,5Student w dużym stopniu angażuje się w pracę grupy, proponuje metody rozwiązania zadań.
5,0Student przejmuje rolę lidera przy rozwiązywaniu zadań zespołowo.