Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Diagnostyka i modernizacja budynków:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diagnostyka i modernizacja budynków
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Fandrejewska <Elzbieta.Fandrejewska@zut.edu.pl>, Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone kursy : Materiałów budowlanych, Budownictwa ogólnego, Fizyki budowli i Konstrukcji budowlanych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność wykorzystanai zagadnień związanych z eksploatacją obiektów budowlanych oraz naprawami konstrukcji murowych i drewnianych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt modernizacji obiektu budowlanego.15
15
wykłady
T-W-1Nadzór nad obiektami budowlanymi. Podstawowe pojęcia - modernizacja i rozbudowa. Ocena stanu technicznego budynków, budowli i infrastruktury technicznej. Okresowe przeglądy. Metody diagnozowania i monitorowania uszkodzeń konstrukcji murowych. Diagnostyka, badania i oględziny konstrukcji drewnianych. Rodzaje uszkodzeń obiektów i przyczyny ich powstawania. Zużycie techniczne, funkcjonalne i środowiskowe - zasady ustalania. Materiały budowlane dawne a współczesne. Ekspertyzy techniczne. Modernizacja obiektów o technologii tradycyjnej i uprzemysłowionej. Planowanie, przygotowanie, organizacja i realizacja robót modernizacyjnych.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego13
A-P-3Udział w konsultacjach1
A-P-4Zaliczenie zadania projektowego1
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Praca własna studentów - studia literaturowe7
A-W-3Udział w konsultacjach1
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia wykładów6
A-W-5Zaliczenie wykładów1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2dyskusja
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_KBI/15_W01
Ma poszerzoną wiedzę związaną z diagnostyką i modernizacją budynków
B_2A_W06T2A_W03, T2A_W06C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3
B_2A_KBI/15_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu utrzymania obiektów budowlanych murowych i drewnianych
B_2A_W12T2A_W04, T2A_W07C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_KBI/15_U01
Potrafi samodzielnie planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
B_2A_U09T2A_U08C-1T-P-1, T-W-1M-2, M-1S-1, S-3, S-2
B_2A_KBI/15_U02
Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlnych. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
B_2A_U25T2A_U16C-1T-P-1, T-W-1M-2, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_KBI/15_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inzynierskiego
B_2A_K01T2A_K04C-1T-W-1, T-P-1M-2, M-1S-1
B_2A_KBI/15_K02
Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego zespołu
B_2A_K02T2A_K03C-1T-P-1M-2, M-1S-1
B_2A_KBI/15_K03
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów i technologii w budownictwie
B_2A_K06T2A_K01C-1T-P-1, T-W-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_KBI/15_W01
Ma poszerzoną wiedzę związaną z diagnostyką i modernizacją budynków
2,0
3,0student zna podstawowe zagadnienia związane z diagnostyka i modernizacją budynków
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_KBI/15_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu utrzymania obiektów budowlanych murowych i drewnianych
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym zna zagadnienia związane z utrzymaniem obiektów budowlanych murowych i drewnianych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_KBI/15_U01
Potrafi samodzielnie planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu potrafi planować i przeprowadzać badania, interpretować wyniki i wyciągać wnioski
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_KBI/15_U02
Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlnych. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacja i diagnostyką obiektów budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_KBI/15_K01
Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inzynierskiego
2,0
3,0student potrafi w dostateczny sposób zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_KBI/15_K02
Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego zespołu
2,0
3,0student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_KBI/15_K03
Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów i technologii w budownictwie
2,0
3,0student ma dostateczną świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych, i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Małyszko R., Orłowicz R., Konstrukcje murowe. Zarysowania i naprawy, UWM, Białystok, 2000
  2. Lenkiewicz W., Naprawy i modernizacja obiektów budowlanych, Politechnika Warszawska, Warszawa, 1998
  3. Masłowski E., Spiżewska D., Wzmacnianie konstrukcji budowlanych, Arkady, Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Schild E.,Oswald R. i inni, Słabe miejsca w budynkach. T. 1-5, Arkady, Warszawa, 1987

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt modernizacji obiektu budowlanego.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nadzór nad obiektami budowlanymi. Podstawowe pojęcia - modernizacja i rozbudowa. Ocena stanu technicznego budynków, budowli i infrastruktury technicznej. Okresowe przeglądy. Metody diagnozowania i monitorowania uszkodzeń konstrukcji murowych. Diagnostyka, badania i oględziny konstrukcji drewnianych. Rodzaje uszkodzeń obiektów i przyczyny ich powstawania. Zużycie techniczne, funkcjonalne i środowiskowe - zasady ustalania. Materiały budowlane dawne a współczesne. Ekspertyzy techniczne. Modernizacja obiektów o technologii tradycyjnej i uprzemysłowionej. Planowanie, przygotowanie, organizacja i realizacja robót modernizacyjnych.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego13
A-P-3Udział w konsultacjach1
A-P-4Zaliczenie zadania projektowego1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Praca własna studentów - studia literaturowe7
A-W-3Udział w konsultacjach1
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia wykładów6
A-W-5Zaliczenie wykładów1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_KBI/15_W01Ma poszerzoną wiedzę związaną z diagnostyką i modernizacją budynków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność wykorzystanai zagadnień związanych z eksploatacją obiektów budowlanych oraz naprawami konstrukcji murowych i drewnianych
Treści programoweT-W-1Nadzór nad obiektami budowlanymi. Podstawowe pojęcia - modernizacja i rozbudowa. Ocena stanu technicznego budynków, budowli i infrastruktury technicznej. Okresowe przeglądy. Metody diagnozowania i monitorowania uszkodzeń konstrukcji murowych. Diagnostyka, badania i oględziny konstrukcji drewnianych. Rodzaje uszkodzeń obiektów i przyczyny ich powstawania. Zużycie techniczne, funkcjonalne i środowiskowe - zasady ustalania. Materiały budowlane dawne a współczesne. Ekspertyzy techniczne. Modernizacja obiektów o technologii tradycyjnej i uprzemysłowionej. Planowanie, przygotowanie, organizacja i realizacja robót modernizacyjnych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna podstawowe zagadnienia związane z diagnostyka i modernizacją budynków
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_KBI/15_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu utrzymania obiektów budowlanych murowych i drewnianych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność wykorzystanai zagadnień związanych z eksploatacją obiektów budowlanych oraz naprawami konstrukcji murowych i drewnianych
Treści programoweT-W-1Nadzór nad obiektami budowlanymi. Podstawowe pojęcia - modernizacja i rozbudowa. Ocena stanu technicznego budynków, budowli i infrastruktury technicznej. Okresowe przeglądy. Metody diagnozowania i monitorowania uszkodzeń konstrukcji murowych. Diagnostyka, badania i oględziny konstrukcji drewnianych. Rodzaje uszkodzeń obiektów i przyczyny ich powstawania. Zużycie techniczne, funkcjonalne i środowiskowe - zasady ustalania. Materiały budowlane dawne a współczesne. Ekspertyzy techniczne. Modernizacja obiektów o technologii tradycyjnej i uprzemysłowionej. Planowanie, przygotowanie, organizacja i realizacja robót modernizacyjnych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym zna zagadnienia związane z utrzymaniem obiektów budowlanych murowych i drewnianych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_KBI/15_U01Potrafi samodzielnie planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Umiejętność wykorzystanai zagadnień związanych z eksploatacją obiektów budowlanych oraz naprawami konstrukcji murowych i drewnianych
Treści programoweT-P-1Projekt modernizacji obiektu budowlanego.
T-W-1Nadzór nad obiektami budowlanymi. Podstawowe pojęcia - modernizacja i rozbudowa. Ocena stanu technicznego budynków, budowli i infrastruktury technicznej. Okresowe przeglądy. Metody diagnozowania i monitorowania uszkodzeń konstrukcji murowych. Diagnostyka, badania i oględziny konstrukcji drewnianych. Rodzaje uszkodzeń obiektów i przyczyny ich powstawania. Zużycie techniczne, funkcjonalne i środowiskowe - zasady ustalania. Materiały budowlane dawne a współczesne. Ekspertyzy techniczne. Modernizacja obiektów o technologii tradycyjnej i uprzemysłowionej. Planowanie, przygotowanie, organizacja i realizacja robót modernizacyjnych.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu potrafi planować i przeprowadzać badania, interpretować wyniki i wyciągać wnioski
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_KBI/15_U02Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlnych. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U25Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją i diagnostyką obiektów budowlanych. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność wykorzystanai zagadnień związanych z eksploatacją obiektów budowlanych oraz naprawami konstrukcji murowych i drewnianych
Treści programoweT-P-1Projekt modernizacji obiektu budowlanego.
T-W-1Nadzór nad obiektami budowlanymi. Podstawowe pojęcia - modernizacja i rozbudowa. Ocena stanu technicznego budynków, budowli i infrastruktury technicznej. Okresowe przeglądy. Metody diagnozowania i monitorowania uszkodzeń konstrukcji murowych. Diagnostyka, badania i oględziny konstrukcji drewnianych. Rodzaje uszkodzeń obiektów i przyczyny ich powstawania. Zużycie techniczne, funkcjonalne i środowiskowe - zasady ustalania. Materiały budowlane dawne a współczesne. Ekspertyzy techniczne. Modernizacja obiektów o technologii tradycyjnej i uprzemysłowionej. Planowanie, przygotowanie, organizacja i realizacja robót modernizacyjnych.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z zaliczenia wykładów
S-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w dostatecznym stopniu potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacja i diagnostyką obiektów budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_KBI/15_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inzynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Umiejętność wykorzystanai zagadnień związanych z eksploatacją obiektów budowlanych oraz naprawami konstrukcji murowych i drewnianych
Treści programoweT-W-1Nadzór nad obiektami budowlanymi. Podstawowe pojęcia - modernizacja i rozbudowa. Ocena stanu technicznego budynków, budowli i infrastruktury technicznej. Okresowe przeglądy. Metody diagnozowania i monitorowania uszkodzeń konstrukcji murowych. Diagnostyka, badania i oględziny konstrukcji drewnianych. Rodzaje uszkodzeń obiektów i przyczyny ich powstawania. Zużycie techniczne, funkcjonalne i środowiskowe - zasady ustalania. Materiały budowlane dawne a współczesne. Ekspertyzy techniczne. Modernizacja obiektów o technologii tradycyjnej i uprzemysłowionej. Planowanie, przygotowanie, organizacja i realizacja robót modernizacyjnych.
T-P-1Projekt modernizacji obiektu budowlanego.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi w dostateczny sposób zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_KBI/15_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Umiejętność wykorzystanai zagadnień związanych z eksploatacją obiektów budowlanych oraz naprawami konstrukcji murowych i drewnianych
Treści programoweT-P-1Projekt modernizacji obiektu budowlanego.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_KBI/15_K03Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów i technologii w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Umiejętność wykorzystanai zagadnień związanych z eksploatacją obiektów budowlanych oraz naprawami konstrukcji murowych i drewnianych
Treści programoweT-P-1Projekt modernizacji obiektu budowlanego.
T-W-1Nadzór nad obiektami budowlanymi. Podstawowe pojęcia - modernizacja i rozbudowa. Ocena stanu technicznego budynków, budowli i infrastruktury technicznej. Okresowe przeglądy. Metody diagnozowania i monitorowania uszkodzeń konstrukcji murowych. Diagnostyka, badania i oględziny konstrukcji drewnianych. Rodzaje uszkodzeń obiektów i przyczyny ich powstawania. Zużycie techniczne, funkcjonalne i środowiskowe - zasady ustalania. Materiały budowlane dawne a współczesne. Ekspertyzy techniczne. Modernizacja obiektów o technologii tradycyjnej i uprzemysłowionej. Planowanie, przygotowanie, organizacja i realizacja robót modernizacyjnych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma dostateczną świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych, i poszerzania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0