Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Inżynieria ruchu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria ruchu
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Jurczak <Robert.Jurczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 1,50,44zaliczenie
wykładyW1 30 1,50,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotu "Podstawy inżynierii ruchu"

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z zasadami zarządzania ruchem i polityką transportową
C-2Zapoznanie się z zasadami organizacji i funkcjonowania rond oraz skrzyżowań z sygnalizacją świetlną
C-3Umiejętność obliczania przepustowości rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną oraz oceny warunków ruchu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Charakterystyka wybranych rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną5
T-P-2Przepustowość wlotu ronda i ocena warunków ruchu10
T-P-3Przepustowość skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i ocena warunków ruchu15
30
wykłady
T-W-1Zarządzanie ruchem. Polityka transportowa.6
T-W-2Przepustowość skrzyżowań typu rondo i ocena warunków ruchu5
T-W-3Przepustowość skrzyżowań z sygnalizacją świetlną4
T-W-4Rozkład natężenia ruchu w obliczeniowej grupie pasów3
T-W-5Natężenie nasycenia6
T-W-6Mierniki efektywności ruchu na wlocie z sygnalizacją świetlną2
T-W-7Środki transportu zbiorowego i jego uprzywilejowanie4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych30
A-P-2Samodzielna realizacja zadań projektowych25
A-P-3Udział w konsultacjach6
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu4
A-P-5Zaliczenie projektu1
66
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów12
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Przygotowanie do egzaminu4
A-W-5Udział w egzaminie2
53

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_null_W01
Zna i rozumie metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową
B_2A_W10T2A_W08C-1T-W-1, T-W-7, T-P-1M-1S-1, S-2
B_2A_null_W02
Zna i rozumie podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach
B_2A_W10, B_2A_W06T2A_W03, T2A_W06, T2A_W08C-2, C-3T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-W-2M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_null_U01
Wybiera metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu
B_2A_U19T2A_U18, T2A_U19C-3, C-2T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-P-3, T-W-3, T-P-1, T-W-6, T-P-2M-2, M-1S-2, S-1
B_2A_null_U02
Oblicza przepustowość i ocenia warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną oraz na rondach
B_2A_U10, B_2A_U18, B_2A_U23T2A_U09, T2A_U14, T2A_U18C-3T-P-3, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-P-1, T-P-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_null_K01
Jest świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac projektowych
B_2A_K02T2A_K03C-3T-P-3, T-P-2M-2S-2
B_2A_null_K02
Jest zorganizowany i świadomy znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
B_2A_K03T2A_K02C-3T-P-3, T-P-2M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_null_W01
Zna i rozumie metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową
2,0Student nie zna i nie rozumie metod zarządzania ruchem oraz politykę transportową
3,0Student pobieżnie zna metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową, ale już tylko niektóre z nich rozumie
3,5Student zna metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową, ale dalej wszystkich nie rozumie
4,0Student dobrze zna i rozumie metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową
4,5Student więcej niż dobrze zna i rozumie metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową
5,0Student bardzo dobrze zna i rozumie metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową
B_2A_null_W02
Zna i rozumie podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych metod obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach
3,0Student pobieżnie zna podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach, ale już tylko niektóre z nich rozumie
3,5Student zna podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach, ale dalej wszystkich nie rozumie
4,0Student dobrze zna i rozumie podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach
4,5Student więcej niż dobrze zna i rozumie podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach
5,0Student bardzo dobrze zna i rozumie podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_null_U01
Wybiera metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu
2,0Student nie potrafi wybrać właściwych metod obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu
3,0Student potrafi wybrać metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu, ale wymaga podpowiedzi. Nie potrafi uzasadnić swojego wyboru.
3,5Student potrafi wybrać właściwe metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu, ale wymaga podpowiedzi. Potrafi czasami swój wybór uzasadnić
4,0Student potrafi dobrze wybrać właściwe metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu i potrafi czasami swój wybór uzasadnić
4,5Student potrafi dobrze wybrać właściwe metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu i potrafi swój wybór uzasadnić
5,0Student potrafi bardzo dobrze wybrać właściwe metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu i potrafi swój wybór uzasadnić
B_2A_null_U02
Oblicza przepustowość i ocenia warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną oraz na rondach
2,0Student nie umie obliczać przepustowości i nie potrafi ocenić warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, rondach oraz nie rozumie takiej potrzeby
3,0Student umie obliczać przepustowość, ale wymaga nadzoru. Potrafi ocenić warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, rondach, ale nie potrafi ich zinterpretować
3,5Student umie obliczać przepustowość, ale wymaga nadzoru. Potrafi poprawanie ocenić warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, rondach oraz czasami je zinterpretować
4,0Student umie obliczać przepustowość. Potrafi ocenić warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, rondach oraz je zinterpretować
4,5Student umie obliczać przepustowość i potrafi dobrze ocenić warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, rondach oraz je zinterpretować
5,0Student umie obliczać przepustowość i potrafi bardzo dobrze ocenić warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, rondach oraz je zinterpretować

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_null_K01
Jest świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac projektowych
2,0Student nie ma świadomości znaczenia rzetelności uzyskanych wyników swoich prac projektowych
3,0Student ma minimalną świadomość znaczenia rzetelności uzyskanych wyników swoich prac projektowych
3,5Student ma poczucie świadomości znaczenia rzetelności uzyskanych wyników swoich prac projektowych
4,0Student ma dobrą świadomość znaczenia rzetelności uzyskanych wyników swoich prac projektowych
4,5Student ma więcej niż dobrą świadomość znaczenia rzetelności uzyskanych wyników swoich prac projektowych
5,0Student ma bardzo dobrą świadomość znaczenia rzetelności uzyskanych wyników swoich prac projektowych
B_2A_null_K02
Jest zorganizowany i świadomy znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
2,0Student nie ma świadomości znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
3,0Student ma minimalną świadomość znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
3,5Student ma poczucie świadomości znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
4,0Student ma dobrą świadomość znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
4,5Student ma więcej niż dobrą świadomość znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
5,0Student ma bardzo dobrą świadomość znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu

Literatura podstawowa

  1. Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, WKŁ, Warszawa, 2011, Wydanie I (dodruk)
  2. Praca zbiorowa. Chodur J., Tracz M. i inni, Metoda obliczania przepustowości skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Instrukcja obliczania, Warszawa, 2004, Opracowano na zlecenie GDDKiA
  3. Tracz M., Chodur J., Metoda obliczania przepustowości rond. Instrukcja obliczania, Warszawa, 2004, Opracowano na zlecenie GDDKiA
  4. Tracz M., Chodur J., Gaca S., Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych część I: Skrzyżowania zwykłe i skanalizowane, część II: Ronda, GDDP, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Tracz M. i inni, Pomiary i badania ruchu drogowego, WKŁ, Warszawa, 1984
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, 2011, (Dz. U. nr 220 poz. 2181)

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Charakterystyka wybranych rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną5
T-P-2Przepustowość wlotu ronda i ocena warunków ruchu10
T-P-3Przepustowość skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i ocena warunków ruchu15
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarządzanie ruchem. Polityka transportowa.6
T-W-2Przepustowość skrzyżowań typu rondo i ocena warunków ruchu5
T-W-3Przepustowość skrzyżowań z sygnalizacją świetlną4
T-W-4Rozkład natężenia ruchu w obliczeniowej grupie pasów3
T-W-5Natężenie nasycenia6
T-W-6Mierniki efektywności ruchu na wlocie z sygnalizacją świetlną2
T-W-7Środki transportu zbiorowego i jego uprzywilejowanie4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych30
A-P-2Samodzielna realizacja zadań projektowych25
A-P-3Udział w konsultacjach6
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu4
A-P-5Zaliczenie projektu1
66
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów12
A-W-3Udział w konsultacjach5
A-W-4Przygotowanie do egzaminu4
A-W-5Udział w egzaminie2
53
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_W01Zna i rozumie metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z zasadami zarządzania ruchem i polityką transportową
Treści programoweT-W-1Zarządzanie ruchem. Polityka transportowa.
T-W-7Środki transportu zbiorowego i jego uprzywilejowanie
T-P-1Charakterystyka wybranych rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie metod zarządzania ruchem oraz politykę transportową
3,0Student pobieżnie zna metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową, ale już tylko niektóre z nich rozumie
3,5Student zna metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową, ale dalej wszystkich nie rozumie
4,0Student dobrze zna i rozumie metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową
4,5Student więcej niż dobrze zna i rozumie metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową
5,0Student bardzo dobrze zna i rozumie metody zarządzania ruchem oraz politykę transportową
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_W02Zna i rozumie podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie się z zasadami organizacji i funkcjonowania rond oraz skrzyżowań z sygnalizacją świetlną
C-3Umiejętność obliczania przepustowości rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną oraz oceny warunków ruchu
Treści programoweT-W-6Mierniki efektywności ruchu na wlocie z sygnalizacją świetlną
T-W-4Rozkład natężenia ruchu w obliczeniowej grupie pasów
T-W-5Natężenie nasycenia
T-W-3Przepustowość skrzyżowań z sygnalizacją świetlną
T-P-3Przepustowość skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i ocena warunków ruchu
T-P-1Charakterystyka wybranych rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną
T-P-2Przepustowość wlotu ronda i ocena warunków ruchu
T-W-2Przepustowość skrzyżowań typu rondo i ocena warunków ruchu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektów
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych metod obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach
3,0Student pobieżnie zna podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach, ale już tylko niektóre z nich rozumie
3,5Student zna podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach, ale dalej wszystkich nie rozumie
4,0Student dobrze zna i rozumie podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach
4,5Student więcej niż dobrze zna i rozumie podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach
5,0Student bardzo dobrze zna i rozumie podstawowe metody obliczania przepustowości oraz oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną i rondach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_U01Wybiera metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-3Umiejętność obliczania przepustowości rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną oraz oceny warunków ruchu
C-2Zapoznanie się z zasadami organizacji i funkcjonowania rond oraz skrzyżowań z sygnalizacją świetlną
Treści programoweT-W-4Rozkład natężenia ruchu w obliczeniowej grupie pasów
T-W-2Przepustowość skrzyżowań typu rondo i ocena warunków ruchu
T-W-5Natężenie nasycenia
T-P-3Przepustowość skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i ocena warunków ruchu
T-W-3Przepustowość skrzyżowań z sygnalizacją świetlną
T-P-1Charakterystyka wybranych rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną
T-W-6Mierniki efektywności ruchu na wlocie z sygnalizacją świetlną
T-P-2Przepustowość wlotu ronda i ocena warunków ruchu
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektów
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wybrać właściwych metod obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu
3,0Student potrafi wybrać metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu, ale wymaga podpowiedzi. Nie potrafi uzasadnić swojego wyboru.
3,5Student potrafi wybrać właściwe metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu, ale wymaga podpowiedzi. Potrafi czasami swój wybór uzasadnić
4,0Student potrafi dobrze wybrać właściwe metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu i potrafi czasami swój wybór uzasadnić
4,5Student potrafi dobrze wybrać właściwe metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu i potrafi swój wybór uzasadnić
5,0Student potrafi bardzo dobrze wybrać właściwe metody obliczania przepustowości w zależności od rodzaju skrzyżowania i organizacji ruchu i potrafi swój wybór uzasadnić
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_U02Oblicza przepustowość i ocenia warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną oraz na rondach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U10Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U23Potrafi ocenić podstawowe parametry: czas, koszt, jakość przy realizacji przedsięwzięć budowlanych i wdrożyć odpowiednie działania korygujące
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-3Umiejętność obliczania przepustowości rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną oraz oceny warunków ruchu
Treści programoweT-P-3Przepustowość skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i ocena warunków ruchu
T-W-5Natężenie nasycenia
T-W-4Rozkład natężenia ruchu w obliczeniowej grupie pasów
T-W-3Przepustowość skrzyżowań z sygnalizacją świetlną
T-W-2Przepustowość skrzyżowań typu rondo i ocena warunków ruchu
T-W-6Mierniki efektywności ruchu na wlocie z sygnalizacją świetlną
T-P-1Charakterystyka wybranych rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną
T-P-2Przepustowość wlotu ronda i ocena warunków ruchu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie obliczać przepustowości i nie potrafi ocenić warunków ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, rondach oraz nie rozumie takiej potrzeby
3,0Student umie obliczać przepustowość, ale wymaga nadzoru. Potrafi ocenić warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, rondach, ale nie potrafi ich zinterpretować
3,5Student umie obliczać przepustowość, ale wymaga nadzoru. Potrafi poprawanie ocenić warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, rondach oraz czasami je zinterpretować
4,0Student umie obliczać przepustowość. Potrafi ocenić warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, rondach oraz je zinterpretować
4,5Student umie obliczać przepustowość i potrafi dobrze ocenić warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, rondach oraz je zinterpretować
5,0Student umie obliczać przepustowość i potrafi bardzo dobrze ocenić warunki ruchu na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, rondach oraz je zinterpretować
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_K01Jest świadomy odpowiedzialności za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-3Umiejętność obliczania przepustowości rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną oraz oceny warunków ruchu
Treści programoweT-P-3Przepustowość skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i ocena warunków ruchu
T-P-2Przepustowość wlotu ronda i ocena warunków ruchu
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia rzetelności uzyskanych wyników swoich prac projektowych
3,0Student ma minimalną świadomość znaczenia rzetelności uzyskanych wyników swoich prac projektowych
3,5Student ma poczucie świadomości znaczenia rzetelności uzyskanych wyników swoich prac projektowych
4,0Student ma dobrą świadomość znaczenia rzetelności uzyskanych wyników swoich prac projektowych
4,5Student ma więcej niż dobrą świadomość znaczenia rzetelności uzyskanych wyników swoich prac projektowych
5,0Student ma bardzo dobrą świadomość znaczenia rzetelności uzyskanych wyników swoich prac projektowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_null_K02Jest zorganizowany i świadomy znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Umiejętność obliczania przepustowości rond i skrzyżowań z sygnalizacją świetlną oraz oceny warunków ruchu
Treści programoweT-P-3Przepustowość skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i ocena warunków ruchu
T-P-2Przepustowość wlotu ronda i ocena warunków ruchu
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
3,0Student ma minimalną świadomość znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
3,5Student ma poczucie świadomości znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
4,0Student ma dobrą świadomość znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
4,5Student ma więcej niż dobrą świadomość znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu
5,0Student ma bardzo dobrą świadomość znaczenia obliczeń przepustowości skrzyżowań oraz oceny warunków ruchu