Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Geotechnika

Sylabus przedmiotu Teoria niezawodności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria niezawodności
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksander Badower <Aleksander.Badower@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,40,62zaliczenie
laboratoriaL1 15 0,60,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność formułowania zadań w języku algebry zbiorów
C-2Umiejętność działania na rozkładach, charakterystykach i prawdopodobieństwach
C-3Umiejętność zapisania warunków normowych w języku teorii niezawodności
C-4Umiejętność rozwiązywania zadań teorii niezawodności za pomocą metod numerycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1L-1 NUMERYCZNE WYZNACZANIE CHARAKTERYSTYK I PRAWDOPODOBIEŃSTW DLA RÓŻNYCH POWIERZCHNI GRANICZNYCH15
15
wykłady
T-W-1W-1 DZIAŁANIA I MIARA NA ZBIORACH2
T-W-2W-2 ROZKŁADY I FUNKCJE GĘSTOŚCI, FUNKCJE ZMIENNYCH LOSOWYCH4
T-W-3W-3 KORELACJA, REGRESJA4
T-W-4W-4 PRAWDOPODOBIEŃSTWOAWARII, WSPÓLCZYNNIK NIEZAWODNOŚCI5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1udział w ćwiczeniach laboratoryjnych15
A-L-2udział wzaliczeniu2
17
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2samodzielne poszukiwanie wliteraturze10
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu16
A-W-4udział w zaliczeniu2
43

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wtrakcie prac laboratoryjnych CAD
S-2Ocena podsumowująca: Ocena po zakończeniu semestru-zaliczenie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_??_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności
B_2A_W01T2A_W01

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_??_U01
Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria NIezawodności
B_2A_U11T2A_U10

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_??_W01
Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności
2,0
3,0Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bobrowski D., Probabilistyka w zastosowaniach technicznych, WNT, Warszawa, 1980
  2. Murzewski j., Sowa A., Zarys teorii niezawodności konstrukcji, WPK, Kraków, 1983

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1L-1 NUMERYCZNE WYZNACZANIE CHARAKTERYSTYK I PRAWDOPODOBIEŃSTW DLA RÓŻNYCH POWIERZCHNI GRANICZNYCH15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1W-1 DZIAŁANIA I MIARA NA ZBIORACH2
T-W-2W-2 ROZKŁADY I FUNKCJE GĘSTOŚCI, FUNKCJE ZMIENNYCH LOSOWYCH4
T-W-3W-3 KORELACJA, REGRESJA4
T-W-4W-4 PRAWDOPODOBIEŃSTWOAWARII, WSPÓLCZYNNIK NIEZAWODNOŚCI5
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1udział w ćwiczeniach laboratoryjnych15
A-L-2udział wzaliczeniu2
17
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2samodzielne poszukiwanie wliteraturze10
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu16
A-W-4udział w zaliczeniu2
43
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_??_W01Wie jak formułować i rozwiązywać zadania dotycząca tematyki wykładanej na przedmiocie Teoria Niezawodności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Dwie trzecie zadań lub odpowiedzi poprawnie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_??_U01Umie tworzyć algorytmy numeryczne stosownie do rozwiązywanego zadania w zakresie przedmiotu Teoria NIezawodności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne