Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Złożone konstrukcje betonowe II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Złożone konstrukcje betonowe II
Specjalność Technologia i Organizacja Budownictwa
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 1,80,44zaliczenie
wykładyW2 15 2,20,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony kurs Złożonych konstrukcji betonowych sem. I.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich
C-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekty wykonywane indywidualnie wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, przekrycie powłokowe, kopuła żelbetowa – zestawienie obciazeń, obliczenia statyczne, wymiarowanie elementów konstrukcji, rysunki konstrukcyjne30
30
wykłady
T-W-1Zagadnienia ogólne: trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji4
T-W-2Konstrukcje przestrzenne – statyka i zasady konstruowania: łuki, kopuły, tarcze i tarczownice, zbiorniki, bunkry, silosy8
T-W-3Stany awaryjne konstrukcji żelbetowych – zarysowania, ugięcia, drgania i korozja, oraz zabezpieczenia i wzmacnianie konstrukcji3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Udział w konsultacjach4
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego15
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu3
A-P-5Zaliczenie projektu1
53
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Udział w konsultacjach4
A-W-3Opracowywanie materiału wykładów - studia literaturowe30
A-W-4Przygotowanie do egzaminu12
A-W-5Udział w egzaminie4
65

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_D/9/TOB_W01
Zna i rozumie identyfikację złożonych stanów obciążeń konstrukcji betonowych
B_2A_W05, B_2A_W06T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07C-2T-W-2M-1S-3
B_2A_D/9/TOB_W02
Zna i rozumie zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji
B_2A_W10T2A_W08C-2T-W-1, T-W-3M-1S-3
B_2A_D/9/TOB_W03
Zna i rozumie zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych
B_2A_W08, B_2A_W10T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08C-1, C-2T-W-2M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_D/9/TOB_U01
Projektuje złożone konstrukcje betonowe
B_2A_U15, B_2A_U17, B_2A_U21T2A_U17, T2A_U18C-1T-P-1M-2S-2
B_2A_D/9/TOB_U02
Wykonuje rysunki konstrukcyjne złożonych konstrukcji budowlanych
B_2A_U08T2A_U07C-1T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_D/9/TOB_K01
Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
B_2A_K01, B_2A_K05, B_2A_K06T2A_K01, T2A_K04, T2A_K06C-1, C-2T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_D/9/TOB_W01
Zna i rozumie identyfikację złożonych stanów obciążeń konstrukcji betonowych
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
B_2A_D/9/TOB_W02
Zna i rozumie zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
B_2A_D/9/TOB_W03
Zna i rozumie zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_D/9/TOB_U01
Projektuje złożone konstrukcje betonowe
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
B_2A_D/9/TOB_U02
Wykonuje rysunki konstrukcyjne złożonych konstrukcji budowlanych
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_D/9/TOB_K01
Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki

Literatura podstawowa

  1. K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2004
  2. Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowanie konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
  3. Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, t. I, II, III, PWN, Warszawa, 2011
  4. Kalist Grabiec, Żelbetowe konstrukcje cieńkościenne, PWN, Poznań, 2005
  5. Kobiak j., Stachurski W., Konstrukcje żelbetowe t. 1-4., Arkady, Warszawa, 1991

Literatura dodatkowa

  1. Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
  2. Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
  3. Pędziwiatr J., Wstęp do projrktowania Kkonstrukcji żelbetowych, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekty wykonywane indywidualnie wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, przekrycie powłokowe, kopuła żelbetowa – zestawienie obciazeń, obliczenia statyczne, wymiarowanie elementów konstrukcji, rysunki konstrukcyjne30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zagadnienia ogólne: trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji4
T-W-2Konstrukcje przestrzenne – statyka i zasady konstruowania: łuki, kopuły, tarcze i tarczownice, zbiorniki, bunkry, silosy8
T-W-3Stany awaryjne konstrukcji żelbetowych – zarysowania, ugięcia, drgania i korozja, oraz zabezpieczenia i wzmacnianie konstrukcji3
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Udział w konsultacjach4
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego15
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu3
A-P-5Zaliczenie projektu1
53
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Udział w konsultacjach4
A-W-3Opracowywanie materiału wykładów - studia literaturowe30
A-W-4Przygotowanie do egzaminu12
A-W-5Udział w egzaminie4
65
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/9/TOB_W01Zna i rozumie identyfikację złożonych stanów obciążeń konstrukcji betonowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji
Treści programoweT-W-2Konstrukcje przestrzenne – statyka i zasady konstruowania: łuki, kopuły, tarcze i tarczownice, zbiorniki, bunkry, silosy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/9/TOB_W02Zna i rozumie zagadnienia trwałości i bezpieczeństwa konstrukcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji
Treści programoweT-W-1Zagadnienia ogólne: trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji
T-W-3Stany awaryjne konstrukcji żelbetowych – zarysowania, ugięcia, drgania i korozja, oraz zabezpieczenia i wzmacnianie konstrukcji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/9/TOB_W03Zna i rozumie zasady konstruowania konstrukcji przestrzennych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W08Zna zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich
C-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji
Treści programoweT-W-2Konstrukcje przestrzenne – statyka i zasady konstruowania: łuki, kopuły, tarcze i tarczownice, zbiorniki, bunkry, silosy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/9/TOB_U01Projektuje złożone konstrukcje betonowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U15Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
B_2A_U17Potrafi wykonać klasyczną analizę statyczną konstrukcji powierzchniowych
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich
Treści programoweT-P-1Projekty wykonywane indywidualnie wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, przekrycie powłokowe, kopuła żelbetowa – zestawienie obciazeń, obliczenia statyczne, wymiarowanie elementów konstrukcji, rysunki konstrukcyjne
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/9/TOB_U02Wykonuje rysunki konstrukcyjne złożonych konstrukcji budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich
Treści programoweT-P-1Projekty wykonywane indywidualnie wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, przekrycie powłokowe, kopuła żelbetowa – zestawienie obciazeń, obliczenia statyczne, wymiarowanie elementów konstrukcji, rysunki konstrukcyjne
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_D/9/TOB_K01Ma świadomość potrzeby samodzielnego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
B_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich
C-2Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji
Treści programoweT-P-1Projekty wykonywane indywidualnie wybranego rodzaju konstrukcji: zbiornik, przekrycie powłokowe, kopuła żelbetowa – zestawienie obciazeń, obliczenia statyczne, wymiarowanie elementów konstrukcji, rysunki konstrukcyjne
T-W-1Zagadnienia ogólne: trwałość i bezpieczeństwo konstrukcji
T-W-2Konstrukcje przestrzenne – statyka i zasady konstruowania: łuki, kopuły, tarcze i tarczownice, zbiorniki, bunkry, silosy
T-W-3Stany awaryjne konstrukcji żelbetowych – zarysowania, ugięcia, drgania i korozja, oraz zabezpieczenia i wzmacnianie konstrukcji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,0Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
3,5Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,0Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
4,5Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki
5,0Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki