Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Urbanistyka i planowanie przestrzennego układu komunikacyjnego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Urbanistyka i planowanie przestrzennego układu komunikacyjnego
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 18 1,20,44zaliczenie
wykładyW3 9 0,80,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Praca w grupach: opracowanie zadania planistycznego dotyczącego rozwiązania komunikacji na terenie zurbanizowanym z niezbędnymi analizami zewnętrzni i wewnętrznymi dla terenu opracowania. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Indywidualne: znalezienie źle funkcjonującego rozwiązania komunikacyjnego i sporządzenie projektu prawidłowego rozwiązania komunikacyjnego. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Dyskusja nad istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w centrum Szczecina.18
18
wykłady
T-W-1Podstawy prawne sporządzania miejscowego planu oraz opracowań w zakresie planowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Rola inżyniera budownictwa w specjalności drogi, ulice i lotniska we współpracy z urbanistą przy sporządzaniu opracowań planistycznych. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu komunikacji (kołowej, pieszej, rowerowej, zbiorowej) w przestrzeni zurbanizowanej, z uwzględnieniem uwarunkowań przestrzennych, społecznych, kulturowych oraz środowiskowych. Decyzja o warunkach zabudowy. Decyzja celu publicznego. Praktyczne wykorzystanie miejscowych planów. Przykłady miejscowych planów (ustalenia, rysunek i załączniki miejscowych planów) Planowanie przestrzenne w Polsce – ogólne zasady według ustawy. Partycypacja społeczna w planowaniu miejscowym.9
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach18
A-P-2przygotowanie projektu układu komunikacji wskazanego obszaru opracowania i jego prezentacji12
A-P-3indywidualne przygotowanie projektu problematycznej komunikacji i przygotowanie prezentacji6
36
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie do zaliczenia części teoretycznej przedmiotu14
A-W-3udział w konsultacjach1
24

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_z15_W02
Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
B_2A_W02T2A_W02C-1T-W-1M-1S-1
B_2A_z15_W06
Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W06T2A_W03, T2A_W06C-1T-W-1M-1S-1
B_2A_z15_W10
Ma wiedzę dotyczącą standardów w zakresie studiowanej specjalności
B_2A_W10T2A_W08C-1T-W-1M-1S-1
B_2A_z15_W14
Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_2A_W14T2A_W08C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_z15_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
B_2A_U01T2A_U01C-1T-P-1M-1S-1
B_2A_z15_U02
Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
B_2A_U02T2A_U02C-1T-P-1M-1S-1
B_2A_z15_U09
Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
B_2A_U09T2A_U08C-1T-P-1M-1S-1
B_2A_z15_U10
Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
B_2A_U10T2A_U09C-1T-P-1M-1S-1
B_2A_z15_U11
Potrafi — przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich — integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U11T2A_U10C-1T-P-1M-1S-1
B_2A_z15_U16
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
B_2A_U16T2A_U15, T2A_U17C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_z15_K02
Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
B_2A_K02T2A_K03C-1T-P-1M-1S-1
B_2A_z15_K03
Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
B_2A_K03T2A_K02C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_z15_W02
Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
2,0
3,0Ma podstawową wiedzę w zakresie planowania przestrzenneg
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_z15_W06
Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę związaną z rowziązaniami komunikacyjnymi w planowaniu przestrzennym
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_z15_W10
Ma wiedzę dotyczącą standardów w zakresie studiowanej specjalności
2,0
3,0Ma wiedzę dotyczącą podstaw standardów planowania przestrzennego w zakresie układów komunikacyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_z15_W14
Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
2,0
3,0Ma podstawową wiedzę dotyczącą skutków społecznych, środowiskowych, ekonomicznych i prawnych występujących w planowaniu miejscowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_z15_U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
2,0
3,0Opracowanie sporządzane w grupach i indywidualne oparte jest na poprawnie dobranej literaturze i innych niezbędnych źródłach
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_z15_U02
Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
2,0
3,0Praca grupowa uzyska poprawne efekty
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_z15_U09
Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
2,0
3,0W pracy indywidualnej odpowiednio formułuje założenia do koncepcji projektowych
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_z15_U10
Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
2,0
3,0W pracy indywidualnej prawidłowo stosuje metody analityczne i na ich podstawie prawidłowo rozwiązuje zadane zadanie
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_z15_U11
Potrafi — przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich — integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
2,0
3,0Przy rozwiązywaniu zadanego problemu potrafi wykorzystać więdzę z zakresu planowania przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_z15_U16
Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
2,0
3,0W zadanym zadaniu potrafi prawidłowo sformułować problem z uwzględnieniem aspektów z planowania przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_z15_K02
Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
2,0
3,0Praca w grupie jest wykonana poprawnie
3,5
4,0
4,5
5,0
B_2A_z15_K03
Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0
3,0Poprawne przygotowanie opracowania sporzadzanego w grupie i indywidualnej prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chmielewski J.M., Teoria urbanistyki - wybrane zagadnienia, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2001
  2. Czarnecki W., Planowanie miast i osiedli. T. 5: Sieć komunikacji miejskiej, PWN, Warszawa, 1970, 2
  3. Czekiel-Świtalska E., Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego a skutki ekonomiczne jego uchwalenia, hogben, Szczecin, 2005, 1, czasopismo: Przestrzeń i forma
  4. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - z dnia 27.03 2003 r (Dz. U. Nr 80 poz. 717) 1087 z późn. zm.)., 2003, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164, poz. 11344)., 2003, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Praca w grupach: opracowanie zadania planistycznego dotyczącego rozwiązania komunikacji na terenie zurbanizowanym z niezbędnymi analizami zewnętrzni i wewnętrznymi dla terenu opracowania. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Indywidualne: znalezienie źle funkcjonującego rozwiązania komunikacyjnego i sporządzenie projektu prawidłowego rozwiązania komunikacyjnego. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Dyskusja nad istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w centrum Szczecina.18
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy prawne sporządzania miejscowego planu oraz opracowań w zakresie planowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Rola inżyniera budownictwa w specjalności drogi, ulice i lotniska we współpracy z urbanistą przy sporządzaniu opracowań planistycznych. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu komunikacji (kołowej, pieszej, rowerowej, zbiorowej) w przestrzeni zurbanizowanej, z uwzględnieniem uwarunkowań przestrzennych, społecznych, kulturowych oraz środowiskowych. Decyzja o warunkach zabudowy. Decyzja celu publicznego. Praktyczne wykorzystanie miejscowych planów. Przykłady miejscowych planów (ustalenia, rysunek i załączniki miejscowych planów) Planowanie przestrzenne w Polsce – ogólne zasady według ustawy. Partycypacja społeczna w planowaniu miejscowym.9
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach18
A-P-2przygotowanie projektu układu komunikacji wskazanego obszaru opracowania i jego prezentacji12
A-P-3indywidualne przygotowanie projektu problematycznej komunikacji i przygotowanie prezentacji6
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2przygotowanie do zaliczenia części teoretycznej przedmiotu14
A-W-3udział w konsultacjach1
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_z15_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia
Treści programoweT-W-1Podstawy prawne sporządzania miejscowego planu oraz opracowań w zakresie planowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Rola inżyniera budownictwa w specjalności drogi, ulice i lotniska we współpracy z urbanistą przy sporządzaniu opracowań planistycznych. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu komunikacji (kołowej, pieszej, rowerowej, zbiorowej) w przestrzeni zurbanizowanej, z uwzględnieniem uwarunkowań przestrzennych, społecznych, kulturowych oraz środowiskowych. Decyzja o warunkach zabudowy. Decyzja celu publicznego. Praktyczne wykorzystanie miejscowych planów. Przykłady miejscowych planów (ustalenia, rysunek i załączniki miejscowych planów) Planowanie przestrzenne w Polsce – ogólne zasady według ustawy. Partycypacja społeczna w planowaniu miejscowym.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma podstawową wiedzę w zakresie planowania przestrzenneg
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_z15_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia
Treści programoweT-W-1Podstawy prawne sporządzania miejscowego planu oraz opracowań w zakresie planowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Rola inżyniera budownictwa w specjalności drogi, ulice i lotniska we współpracy z urbanistą przy sporządzaniu opracowań planistycznych. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu komunikacji (kołowej, pieszej, rowerowej, zbiorowej) w przestrzeni zurbanizowanej, z uwzględnieniem uwarunkowań przestrzennych, społecznych, kulturowych oraz środowiskowych. Decyzja o warunkach zabudowy. Decyzja celu publicznego. Praktyczne wykorzystanie miejscowych planów. Przykłady miejscowych planów (ustalenia, rysunek i załączniki miejscowych planów) Planowanie przestrzenne w Polsce – ogólne zasady według ustawy. Partycypacja społeczna w planowaniu miejscowym.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę związaną z rowziązaniami komunikacyjnymi w planowaniu przestrzennym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_z15_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia
Treści programoweT-W-1Podstawy prawne sporządzania miejscowego planu oraz opracowań w zakresie planowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Rola inżyniera budownictwa w specjalności drogi, ulice i lotniska we współpracy z urbanistą przy sporządzaniu opracowań planistycznych. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu komunikacji (kołowej, pieszej, rowerowej, zbiorowej) w przestrzeni zurbanizowanej, z uwzględnieniem uwarunkowań przestrzennych, społecznych, kulturowych oraz środowiskowych. Decyzja o warunkach zabudowy. Decyzja celu publicznego. Praktyczne wykorzystanie miejscowych planów. Przykłady miejscowych planów (ustalenia, rysunek i załączniki miejscowych planów) Planowanie przestrzenne w Polsce – ogólne zasady według ustawy. Partycypacja społeczna w planowaniu miejscowym.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę dotyczącą podstaw standardów planowania przestrzennego w zakresie układów komunikacyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_z15_W14Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W14Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia
Treści programoweT-W-1Podstawy prawne sporządzania miejscowego planu oraz opracowań w zakresie planowania przestrzennego. Skutki prawne uchwalenia miejscowego planu. Rola inżyniera budownictwa w specjalności drogi, ulice i lotniska we współpracy z urbanistą przy sporządzaniu opracowań planistycznych. Rola projektowania urbanistycznego w kształtowaniu komunikacji (kołowej, pieszej, rowerowej, zbiorowej) w przestrzeni zurbanizowanej, z uwzględnieniem uwarunkowań przestrzennych, społecznych, kulturowych oraz środowiskowych. Decyzja o warunkach zabudowy. Decyzja celu publicznego. Praktyczne wykorzystanie miejscowych planów. Przykłady miejscowych planów (ustalenia, rysunek i załączniki miejscowych planów) Planowanie przestrzenne w Polsce – ogólne zasady według ustawy. Partycypacja społeczna w planowaniu miejscowym.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma podstawową wiedzę dotyczącą skutków społecznych, środowiskowych, ekonomicznych i prawnych występujących w planowaniu miejscowym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_z15_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia
Treści programoweT-P-1Praca w grupach: opracowanie zadania planistycznego dotyczącego rozwiązania komunikacji na terenie zurbanizowanym z niezbędnymi analizami zewnętrzni i wewnętrznymi dla terenu opracowania. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Indywidualne: znalezienie źle funkcjonującego rozwiązania komunikacyjnego i sporządzenie projektu prawidłowego rozwiązania komunikacyjnego. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Dyskusja nad istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w centrum Szczecina.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opracowanie sporządzane w grupach i indywidualne oparte jest na poprawnie dobranej literaturze i innych niezbędnych źródłach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_z15_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia
Treści programoweT-P-1Praca w grupach: opracowanie zadania planistycznego dotyczącego rozwiązania komunikacji na terenie zurbanizowanym z niezbędnymi analizami zewnętrzni i wewnętrznymi dla terenu opracowania. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Indywidualne: znalezienie źle funkcjonującego rozwiązania komunikacyjnego i sporządzenie projektu prawidłowego rozwiązania komunikacyjnego. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Dyskusja nad istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w centrum Szczecina.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Praca grupowa uzyska poprawne efekty
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_z15_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia
Treści programoweT-P-1Praca w grupach: opracowanie zadania planistycznego dotyczącego rozwiązania komunikacji na terenie zurbanizowanym z niezbędnymi analizami zewnętrzni i wewnętrznymi dla terenu opracowania. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Indywidualne: znalezienie źle funkcjonującego rozwiązania komunikacyjnego i sporządzenie projektu prawidłowego rozwiązania komunikacyjnego. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Dyskusja nad istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w centrum Szczecina.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W pracy indywidualnej odpowiednio formułuje założenia do koncepcji projektowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_z15_U10Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U10Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia
Treści programoweT-P-1Praca w grupach: opracowanie zadania planistycznego dotyczącego rozwiązania komunikacji na terenie zurbanizowanym z niezbędnymi analizami zewnętrzni i wewnętrznymi dla terenu opracowania. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Indywidualne: znalezienie źle funkcjonującego rozwiązania komunikacyjnego i sporządzenie projektu prawidłowego rozwiązania komunikacyjnego. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Dyskusja nad istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w centrum Szczecina.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W pracy indywidualnej prawidłowo stosuje metody analityczne i na ich podstawie prawidłowo rozwiązuje zadane zadanie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_z15_U11Potrafi — przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich — integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia
Treści programoweT-P-1Praca w grupach: opracowanie zadania planistycznego dotyczącego rozwiązania komunikacji na terenie zurbanizowanym z niezbędnymi analizami zewnętrzni i wewnętrznymi dla terenu opracowania. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Indywidualne: znalezienie źle funkcjonującego rozwiązania komunikacyjnego i sporządzenie projektu prawidłowego rozwiązania komunikacyjnego. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Dyskusja nad istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w centrum Szczecina.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przy rozwiązywaniu zadanego problemu potrafi wykorzystać więdzę z zakresu planowania przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_z15_U16Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U16Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia
Treści programoweT-P-1Praca w grupach: opracowanie zadania planistycznego dotyczącego rozwiązania komunikacji na terenie zurbanizowanym z niezbędnymi analizami zewnętrzni i wewnętrznymi dla terenu opracowania. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Indywidualne: znalezienie źle funkcjonującego rozwiązania komunikacyjnego i sporządzenie projektu prawidłowego rozwiązania komunikacyjnego. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Dyskusja nad istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w centrum Szczecina.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W zadanym zadaniu potrafi prawidłowo sformułować problem z uwzględnieniem aspektów z planowania przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_z15_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia
Treści programoweT-P-1Praca w grupach: opracowanie zadania planistycznego dotyczącego rozwiązania komunikacji na terenie zurbanizowanym z niezbędnymi analizami zewnętrzni i wewnętrznymi dla terenu opracowania. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Indywidualne: znalezienie źle funkcjonującego rozwiązania komunikacyjnego i sporządzenie projektu prawidłowego rozwiązania komunikacyjnego. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Dyskusja nad istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w centrum Szczecina.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Praca w grupie jest wykonana poprawnie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_z15_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Umiejętność projektowania układów komunikacyjnych na terenach zurbanizowanych. Zrozumienie powiązań przestrzennych, funkcjonalnych i przyrodniczych z projektowaniem układów komunikacyjnych na zrównoważony rozwój miasta. Posiadanie wiadomości o planowaniu miejscowym, na bazie aktów prawnych na obszarach posiadających i nieposiadających obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich powiązania ze studium kierunków i warunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Zrozumienie problematyki planowania miejscowego; umiejętność współpracy przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Rozumienie interdyscyplinarnych uwarunkowań planowania. Znajomość uwarunkowań prawnych dotyczących miejscowych planów, w tym procedur ich sporządzania i skutków prawnych ich uchwalenia
Treści programoweT-P-1Praca w grupach: opracowanie zadania planistycznego dotyczącego rozwiązania komunikacji na terenie zurbanizowanym z niezbędnymi analizami zewnętrzni i wewnętrznymi dla terenu opracowania. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Indywidualne: znalezienie źle funkcjonującego rozwiązania komunikacyjnego i sporządzenie projektu prawidłowego rozwiązania komunikacyjnego. Przygotowanie multimedialnej prezentacji. Dyskusja nad istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi w centrum Szczecina.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład problemowy aktywizujący studentów do aktywnego uczestnictwa, w formie dyskusji. Wykład przekazujący wiedzę z dyskusją podczas jego realizacji. W przypadku braku aktywności ze strony studentów, zadawane są pytania problemowe dotyczące przekazywanej wiedzy, z czego wywiązuje się dyskusja. Wykłady prowadzone są dla całego rocznika. Wykorzystuje się podczas wykładów komputer i rzutnik multimedialny. Ćwiczenia projektowe prowadzone są w formie korekt oraz prezentacji poszczególnych faz z dyskusją nad nimi
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Studenci pracują w grupach, które sporządzają projekt zadanego rozwiązania problematyki komunikacyjnej w Szczecinie. Ostateczna ocena na podstawie złożonego projektu wraz z częścią analityczną i multimedialną prezentacją, co stanowi 60 % oceny oraz ocena prezentacji indywidualnego zadania, co stanowi 40 % oceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Poprawne przygotowanie opracowania sporzadzanego w grupie i indywidualnej prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0