Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS9 27 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu specjalnści do semestru 8 włącznie.
W-2Zaliczone szkolenie biblioteczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych.
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej pracy dyplomowej.
C-3Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami estyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych.
C-4Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opraowywaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków.
C-5Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i zasadach egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej.2
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Podstawowe treści, które powinny sie znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez kazdego studenta planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych i planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych.2
T-S-3Podstawowe zasady pisania prac dyplomowych. Sposoby podstawowego porzadkowania zebranych materiałów. Dobó źródeł i baz danych, tworzenie spisu literatury.3
T-S-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.2
T-S-5Tworzenie spisu treści, załączników i rysunków. Zasady opraocowania wzorów, spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.2
T-S-6Zasady wykonywania prezentacji w programie Power Point1
T-S-7Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową: projektową i badawczą. Wygłoszenie referatu związanego z tematyką pracy dyplomowej przygotowywanej przez studenta.7
T-S-8Przykłady wniosków końcowych, podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania wyników pracy dyplomowej.1
T-S-9Przedstawiwenie przez studentów prezentacji prac dyplomowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.7
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium27
A-S-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej5
A-S-3Opracowanie spisu literatury i opanowanie archiwizacji i katalogowania danych.12
A-S-4Przygotowanie referatu problemowego z tematu pracy dyplomowej20
A-S-5Opracowanie wyników badań lub obliczeń dla prac projektowych.20
A-S-6Wykonanie rysunków, tabel i wykresów zgodnie z wymogami i charakterem pprowadzonych prac.20
A-S-7Przygotowanie koncowej prezentacji pracy dyplomowej.16
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Metody praktyczne - pokaz.
M-3Metody praktyczne - seminarium
M-4Metody praktyczne - prezentacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prezentacja referatu
S-2Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy dyplomowej
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji multimedialnej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_A/6-4_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu.
B_1A_W07, B_1A_W17, B_1A_W13, B_1A_W08T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-4T-S-1, T-S-6, T-S-3M-3, M-1, M-4S-1
B_1A_A/6-4_W02
Posiada wiedzę z zakresu zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych.
B_1A_W21T1A_W10C-3T-S-4M-1, M-3S-1
B_1A_A/6-4_W03
Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności.
B_1A_W07, B_1A_W08, B_1A_W14, B_1A_W15T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-2, C-5, C-4T-S-7, T-S-8, T-S-9, T-S-6, T-S-5M-3, M-4, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_A/6-4_U01
Dyplomant potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania zagadnienia i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej, wykorzystując techniki informacyjne.
B_1A_U07, B_1A_U08, B_1A_U10, B_1A_U11, B_1A_U14T1A_U01, T1A_U02, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-2, C-1T-S-1, T-S-5, T-S-4, T-S-3, T-S-2, T-S-6M-3, M-4, M-1S-1
B_1A_A/6-4_U02
Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych.
B_1A_U07, B_1A_U08T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-4, C-2T-S-4, T-S-6, T-S-7, T-S-5M-3, M-4, M-2S-2, S-3, S-1
B_1A_A/6-4_U03
Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia z zakresu pracy dyplomowej.
B_1A_U01, B_1A_U02, B_1A_U07, B_1A_U17, B_1A_U21T1A_U04, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-4, C-5T-S-7, T-S-9, T-S-8M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_A/6-4_K01
Potrafi opracować plany pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założenia pracy dyplomowej.
B_1A_K04, B_1A_K01T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04C-2, C-1, C-3T-S-3, T-S-1, T-S-4, T-S-5, T-S-2M-3, M-1, M-2, M-4S-1
B_1A_A/6-4_K02
Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywaćefekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko.
B_1A_K02, B_1A_K05T1A_K02, T1A_K05InzA_K01C-4, C-5T-S-7M-4, M-3, M-2, M-1S-3
B_1A_A/6-4_K03
Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski
B_1A_K06, B_1A_K07T1A_K06, T1A_K07InzA_K02C-5T-S-8, T-S-9M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_A/6-4_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu.
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami wybranej specjalnosci i zakresem realizowanej pracy dyplomowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-4_W02
Posiada wiedzę z zakresu zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych.
2,0
3,0Stduent potrafi opracować materialy do pracy dyplomowej z zachowaniem podstawowych zasad ochrony własności intelektualnej i praw autorskich.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-4_W03
Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności.
2,0
3,0Potrafi przygotować i zaprezentować prostą prezentację na wybrany temat z zakresu swojej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_A/6-4_U01
Dyplomant potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania zagadnienia i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej, wykorzystując techniki informacyjne.
2,0
3,0Student korzysta z technik informacyjnych jednak popełnia w ich korzystaniu widoczne błędy, kóre po wykazaniu potrafi skorygować.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-4_U02
Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych.
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę z zakresu swojej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-4_U03
Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia z zakresu pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student przedstawia pracę zgodną pod względem merytorycznym i formalnym jednak z wyraźnie widocznymi błędami, które po wskazaniu potrafi bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_A/6-4_K01
Potrafi opracować plany pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założenia pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student ma poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-4_K02
Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywaćefekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko.
2,0
3,0Student ma poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_A/6-4_K03
Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski
2,0
3,0Student ma poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2012, Literatura z zakresu tematyki pracy dyplomowej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i zasadach egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej.2
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Podstawowe treści, które powinny sie znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez kazdego studenta planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych i planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych.2
T-S-3Podstawowe zasady pisania prac dyplomowych. Sposoby podstawowego porzadkowania zebranych materiałów. Dobó źródeł i baz danych, tworzenie spisu literatury.3
T-S-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.2
T-S-5Tworzenie spisu treści, załączników i rysunków. Zasady opraocowania wzorów, spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.2
T-S-6Zasady wykonywania prezentacji w programie Power Point1
T-S-7Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową: projektową i badawczą. Wygłoszenie referatu związanego z tematyką pracy dyplomowej przygotowywanej przez studenta.7
T-S-8Przykłady wniosków końcowych, podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania wyników pracy dyplomowej.1
T-S-9Przedstawiwenie przez studentów prezentacji prac dyplomowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.7
27

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium27
A-S-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej5
A-S-3Opracowanie spisu literatury i opanowanie archiwizacji i katalogowania danych.12
A-S-4Przygotowanie referatu problemowego z tematu pracy dyplomowej20
A-S-5Opracowanie wyników badań lub obliczeń dla prac projektowych.20
A-S-6Wykonanie rysunków, tabel i wykresów zgodnie z wymogami i charakterem pprowadzonych prac.20
A-S-7Przygotowanie koncowej prezentacji pracy dyplomowej.16
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-4_W01Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych.
C-4Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opraowywaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków.
Treści programoweT-S-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i zasadach egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej.
T-S-6Zasady wykonywania prezentacji w programie Power Point
T-S-3Podstawowe zasady pisania prac dyplomowych. Sposoby podstawowego porzadkowania zebranych materiałów. Dobó źródeł i baz danych, tworzenie spisu literatury.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - seminarium
M-1Wykład informacyjny.
M-4Metody praktyczne - prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami wybranej specjalnosci i zakresem realizowanej pracy dyplomowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-4_W02Posiada wiedzę z zakresu zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W21Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami estyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych.
Treści programoweT-S-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-3Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Stduent potrafi opracować materialy do pracy dyplomowej z zachowaniem podstawowych zasad ochrony własności intelektualnej i praw autorskich.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-4_W03Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
B_1A_W14Zna wybrane metody analityczne i programy komputerowe wspomagające projektowanie konstrukcji oraz organizację robót budowlanych
B_1A_W15Zna najczęściej stosowane materiały i wyroby budowlane oraz podstawy technologii ich wytwarzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej pracy dyplomowej.
C-5Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej.
C-4Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opraowywaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków.
Treści programoweT-S-7Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową: projektową i badawczą. Wygłoszenie referatu związanego z tematyką pracy dyplomowej przygotowywanej przez studenta.
T-S-8Przykłady wniosków końcowych, podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania wyników pracy dyplomowej.
T-S-9Przedstawiwenie przez studentów prezentacji prac dyplomowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-S-6Zasady wykonywania prezentacji w programie Power Point
T-S-5Tworzenie spisu treści, załączników i rysunków. Zasady opraocowania wzorów, spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - seminarium
M-4Metody praktyczne - prezentacja
M-2Metody praktyczne - pokaz.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji multimedialnej.
S-2Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy dyplomowej
S-1Ocena formująca: Prezentacja referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi przygotować i zaprezentować prostą prezentację na wybrany temat z zakresu swojej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-4_U01Dyplomant potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania zagadnienia i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej, wykorzystując techniki informacyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
B_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami estyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych.
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej pracy dyplomowej.
C-1Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych.
Treści programoweT-S-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i zasadach egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej.
T-S-5Tworzenie spisu treści, załączników i rysunków. Zasady opraocowania wzorów, spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
T-S-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.
T-S-3Podstawowe zasady pisania prac dyplomowych. Sposoby podstawowego porzadkowania zebranych materiałów. Dobó źródeł i baz danych, tworzenie spisu literatury.
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Podstawowe treści, które powinny sie znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez kazdego studenta planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych i planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych.
T-S-6Zasady wykonywania prezentacji w programie Power Point
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - seminarium
M-4Metody praktyczne - prezentacja
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student korzysta z technik informacyjnych jednak popełnia w ich korzystaniu widoczne błędy, kóre po wykazaniu potrafi skorygować.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-4_U02Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opraowywaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków.
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.
T-S-6Zasady wykonywania prezentacji w programie Power Point
T-S-7Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową: projektową i badawczą. Wygłoszenie referatu związanego z tematyką pracy dyplomowej przygotowywanej przez studenta.
T-S-5Tworzenie spisu treści, załączników i rysunków. Zasady opraocowania wzorów, spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - seminarium
M-4Metody praktyczne - prezentacja
M-2Metody praktyczne - pokaz.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy dyplomowej
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji multimedialnej.
S-1Ocena formująca: Prezentacja referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę z zakresu swojej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-4_U03Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia z zakresu pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U01Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych
B_1A_U02Potrafi dokonać zestawienia obciążeń działających na obiekty budowlane
B_1A_U07Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
B_1A_U17Potrafi dokonać doboru materiałów i wyrobów budowlanych
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opraowywaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków.
C-5Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej.
Treści programoweT-S-7Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową: projektową i badawczą. Wygłoszenie referatu związanego z tematyką pracy dyplomowej przygotowywanej przez studenta.
T-S-9Przedstawiwenie przez studentów prezentacji prac dyplomowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
T-S-8Przykłady wniosków końcowych, podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania wyników pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - seminarium
M-4Metody praktyczne - prezentacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia pracę zgodną pod względem merytorycznym i formalnym jednak z wyraźnie widocznymi błędami, które po wskazaniu potrafi bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-4_K01Potrafi opracować plany pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założenia pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej pracy dyplomowej.
C-1Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych.
C-3Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami estyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych.
Treści programoweT-S-3Podstawowe zasady pisania prac dyplomowych. Sposoby podstawowego porzadkowania zebranych materiałów. Dobó źródeł i baz danych, tworzenie spisu literatury.
T-S-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i zasadach egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej.
T-S-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.
T-S-5Tworzenie spisu treści, załączników i rysunków. Zasady opraocowania wzorów, spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Podstawowe treści, które powinny sie znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez kazdego studenta planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych i planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - seminarium
M-1Wykład informacyjny.
M-2Metody praktyczne - pokaz.
M-4Metody praktyczne - prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-4_K02Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywaćefekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opraowywaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków.
C-5Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej.
Treści programoweT-S-7Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową: projektową i badawczą. Wygłoszenie referatu związanego z tematyką pracy dyplomowej przygotowywanej przez studenta.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne - prezentacja
M-3Metody praktyczne - seminarium
M-2Metody praktyczne - pokaz.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji multimedialnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_A/6-4_K03Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej.
Treści programoweT-S-8Przykłady wniosków końcowych, podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania wyników pracy dyplomowej.
T-S-9Przedstawiwenie przez studentów prezentacji prac dyplomowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne - prezentacja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0