Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe ZUPRIZ:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe ZUPRIZ
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Pęski <peski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Czekiel-Świtalska <Elzbieta.Czekiel-Switalska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 18 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczone projektowanie przed dyplomowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.18
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach18
A-P-2po za zajęciami72
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_A-III/3B_W01
zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
A_2A_W01T2A_W01, T2A_W04, T2A_W07C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_A-III/3B_W02
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
A_2A_W02T2A_W02, T2A_W04, T2A_W10C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_A-III/3B_U01
przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
A_2A_U01T2A_U08, T2A_U11C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_A-III/3B_U02
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
A_2A_U02T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U18C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_A-III/3B_U03
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
A_2A_U03T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U18C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_A-III/3B_U04
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
A_2A_U04T2A_U14, T2A_U19C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_A-III/3B_U05
potrafi wykonać projekt typowy, jest przygotowany do współtworzenia rozwiązań systemowych
A_2A_U05T2A_U12, T2A_U14, T2A_U16, T2A_U18C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_A-III/3B_U06
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
A_2A_U06T2A_U11, T2A_U14C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_A-III/3B_U07
potrafi projektować zespoły osadnicze o złożonej funkcji i dużej skali
A_2A_U07T2A_U07, T2A_U19C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_2A_A-III/3B_K01
szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
A_2A_K01T2A_K01C-1T-P-1M-1S-1
A_2A_A-III/3B_K02
jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w środowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
A_2A_K02T2A_K02, T2A_K04C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_A-III/3B_W01
zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
2,0
3,0W rozwiazaniu projektowym zostały poprawnie zastosowane elementy kompozycji urbanistycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_A-III/3B_W02
w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
2,0
3,0Poprawnie zastosowane zostały w projekcie elementy kompozycji, powiązania przestrzenne odpowiadające odpowiednim proporcjom
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_A-III/3B_U01
przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
2,0
3,0Przedstawienie oryginalnej koncepcji projektowej
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_A-III/3B_U02
prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
2,0
3,0Atrakcyjne pod wzgledem graficznych przedstawienie pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_A-III/3B_U03
potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
2,0
3,0Przedstawiona metoda jest adekwatna do realizowanego zadania projektowego lub planistycznego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_A-III/3B_U04
w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
2,0
3,0Prawidłowe zdefiniowanie problemów i ich odpowiednia hierarchizacja
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_A-III/3B_U05
potrafi wykonać projekt typowy, jest przygotowany do współtworzenia rozwiązań systemowych
2,0
3,0Prawidłowo wykonany został projekt typowy zostały przesdstawione rozwiązaia systemowe
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_A-III/3B_U06
potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
2,0
3,0Odpowiednie zdefiniowanie i zagospodarowania publicznych przestrzeni miejskich
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_A-III/3B_U07
potrafi projektować zespoły osadnicze o złożonej funkcji i dużej skali
2,0
3,0Projekt zawiera prawidłowo zaprojektowane zespły osadnicze
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_2A_A-III/3B_K01
szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
2,0
3,0Prezentuje umiejętności chronienia środowisska przyrodniczego o kulturowego
3,5
4,0
4,5
5,0
A_2A_A-III/3B_K02
jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w środowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
2,0
3,0Berze czynny udział w prezentacji i dyskusji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chmielewski M.J., Teoria urbanistyki, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004
  2. Majchrzak J. i Mendel T, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań, 1999
  3. Wiszniewski A., Jak przekonywująco mówić i przemawiać, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Stróżewski W., Dialektyka twórczości, Znak, Kraków, 2007
  2. Zeimbiński Z., Logika praktyczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2002

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.18
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach18
A-P-2po za zajęciami72
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3B_W01zna teorię, elementy i zasady kompozycji urbanistycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W01zna zasady sztuki budowlanej, normatywy oraz normy PN i EU w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywania zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W rozwiazaniu projektowym zostały poprawnie zastosowane elementy kompozycji urbanistycznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3B_W02w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_W02zna prawo budowlane, wybrane zagadnienia prawa własności i zagadnienia ochrony praw autorskich w zakresie niezbędnym do samodzielnego wykonywa-nia zadań projektowych i planistycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Poprawnie zastosowane zostały w projekcie elementy kompozycji, powiązania przestrzenne odpowiadające odpowiednim proporcjom
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3B_U01przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U01przez pracę realizuje indywidualną postawę twórczą, którą manifestuje swój stosunek do rzeczywistości i współczesnej sztuki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawienie oryginalnej koncepcji projektowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3B_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U02prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Atrakcyjne pod wzgledem graficznych przedstawienie pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3B_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U03potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawiona metoda jest adekwatna do realizowanego zadania projektowego lub planistycznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3B_U04w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U04projektuje i planuje w powiązaniu z innymi dziedzi-nami działalności inżynierskiej i pozainżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowe zdefiniowanie problemów i ich odpowiednia hierarchizacja
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3B_U05potrafi wykonać projekt typowy, jest przygotowany do współtworzenia rozwiązań systemowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U05do zamierzonego efektu architektonicznego trafnie dobiera rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych własnościach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowo wykonany został projekt typowy zostały przesdstawione rozwiązaia systemowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3B_U06potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miejską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U06w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Odpowiednie zdefiniowanie i zagospodarowania publicznych przestrzeni miejskich
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3B_U07potrafi projektować zespoły osadnicze o złożonej funkcji i dużej skali
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_U07potrafi wykonać projekt typowy, jest przygotowany do współtworzenia rozwiązań systemowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Projekt zawiera prawidłowo zaprojektowane zespły osadnicze
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3B_K01szanuje i chroni integralność środowiska przyrodniczego i kulturowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi zorganizować proces uczenia się i motywuje do niego współpracowników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prezentuje umiejętności chronienia środowisska przyrodniczego o kulturowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_2A_A-III/3B_K02jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy, prezentuje rozwiązania i dyskutuje w środowisku branżowym, na forum publicznym i w kontaktach z mediami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_2A_K02rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie kształtuje wpływ inwestycji na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1kompetencje nieodzowne na stanowisku projektanta odpowiedzialnego: za wymianę doświadczeń i poglądów uzyskiwanych w trakcie opracowywania projektów architektoniczno-urbanistycznych (w tym projektu dyplomowego) o znacznym stopniu złożoności, za doskonalenie sposobu prezentacji oraz obrony przedstawianych poglądów i rozwiązań, za rozszerzanie, pogłębienie, porządkowanie, ograniczenie i uproszczenie tematyki złożonych prac projektowych (w tym dyplomowych) dzięki przeprowadzonej dyskusji oraz wnioskom z niej wypływających
Treści programoweT-P-1Seminarium składa się z następujących faz: prezentacja referatu (z pomocą programów PowerPoint lub OpenOffice) krótsza dla dyplomów, jednoosobowych i dłuższa dla dyplomów dwuosobowych, pytania uczestników i odpowiedzi referenta na zapisane pytania, poglądy i opinie uczestników, wymiana argumentów i kontrargumentów, podsumowanie dyskusji w tym poszerzenie i pogłębienie wiedzy w zakresie urbanistyki i architektury. W prezentacji należy uwzględnić: omówienie sposobu selekcji i analizy materiałów źródłowych, literatury oraz przykładowych rozwiązań krajowych i zagranicznych, określenie diagnozy obszaru objętego opracowaniem, przedstawienie wniosków z ww. analizy oraz inspiracji (krajowych i zagranicznych) do sformułowania koncepcji projektowej, omówienie koncepcji projektowej i rozwiązań szczegółowych, przedstawienie typowej planszy A1 (układ poziomy lub pionowy, napis główny, podtytuły, numeracja plansz, legenda) oraz spisu treści opisu projektu z bibliografią.
Metody nauczaniaM-1metoda seminarium, metoda prezentacji, metoda porównawcza, dyskusja dydaktyczna, metoda harmonogramu wykonania pracy dyplomowej, metoda programowa (komputerowa).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: student ma wykazać się na seminarium a) umiejętnością samodzielnego rozwiązywania zadań projektowych z dziedziny architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego o znacznym stopniu złożoności oraz b) umiejętnością uzasadnienia przyjętego rozwiązania w dyskusji (dzięki wymianie argumentów i kontrargumentów). Oceniane są: a) opracowanie, w uzgodnieniu z promotorem, harmonogramu wykonania poszczególnych elementów pracy dyplomowej, b) prezentacja i obrona wykonanych już elementów pracy dyplomowej, c) aktywny udział dyplomanta we wszystkich fazach dyskusji dydaktycznej oraz d) obecność na seminariach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Berze czynny udział w prezentacji i dyskusji
3,5
4,0
4,5
5,0